قیمت چاپ کتاب چقدر است؟

قیمت چاپ کتاب چقدر است؟

بسیاری از مولفین هنگام اتمام اولین کار خود برای چاپ کتاب با این سوال مواجه می شوند که اکنون قیمت چاپ کتاب چقدر است؟ و می بایست چقدر برای آن هزینه کنند. بسیاری از مولفین چاپ کتاب خود را با عقد قراردادی از سوی برخی سازمانها و ناشران به صورت رایگان چاپ می کنند و در قبال آن تعهد می‌دهند که موسسه یا ناشر را در حقوق مادی و معنوی حاصل از فروش کتاب شریک می‌کند اما وقتی که مولف خود برای پرداخت هزینه‌ها اقدام می‌کند به این کار خود انتشاری یا self-publishing گفته می‌شود که در آن مولف می‌بایست تمام هزینه‌های مربوط به چاپ کتاب را متقبل شود و در قبال آن نیز، انتشارات هیچگونه حقوق و مزایایی در قبال فروش کتاب نخواهد داشت مگر اینکه بند و تبصره خاصی بین مولف و ناشر در قرارداد باشد. در این مطلب، به ذکر و شفاف‌سازی اینکه قیمت چاپ کتاب چقدر است؟ خواهیم پرداخت.

قیمت چاپ کتاب چقدر است؟

برای تعیین قیمت چاپ کتاب معمولاً عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که بسیاری از مولفان معمولاً در اولین تجربه خود از آنها اطلاعی ندارند. با اطلاع از این موارد می‌توانید تخمین و پیش بینی دقیقی از قیمت چاپ کتب خود داشته باشید.

۱- جنس کاغذ. تقریباً برای چاپ کتاب ۳ نوع کاغذ استفاده می‌شود الف) کاغذهای سپید تحریر، ب) کاغذ کاهی یا فانتزی، ج) کاغذهای گلاسه. برحسب اینکه مولف از کدامیک از این نوع کاغذها برای کتاب خود استفاده نماید قیمت چاپ کتاب متغیر خواهد شد. کاغذهای سپید تحریر ارزانترین و کاغذهای گلاسه گرانترین نوع کاغذها هستند و کاغذهای کاهی و یا فانتزی قیمتی بینابین دارند (بیشتر بخوانید: انواع کاغذ در چاپ کتاب).

۲- قطع کتاب. کتابها در قطع‌های مختلفی مانند خشتی، وزیری، رحلی و … چاپ می‌شوند (قطع کتاب و انواع رایج آن در چاپ کتاب) و بسته به سلیقه و تمایل، مولف می‌بایست یکی از این قطع‌ها را انتخاب نماید. طبیعی است که قطع بزرگتر قیمت کتاب را بالاتر برده و قطع کوچکتر قیمت را کاهش خواهد داد.

۳- تعداد تیراژ. منظور از تیراژ آن است که چه تعداد از کتاب شما چاپ شود. برای مثال، اگر بخواهید از کتابتان ۵۰۰ جلد چاپ شود، به معنی آنست که کتاب شما در تیراژ ۵۰۰ جلد به بازار عرضه خواهد شد و صرفاً ۵۰۰ جلد در بازار پیدا خواهد شد. هرچقدر تعداد تیراژ بالاتر برود قیمت چاپ کتاب نیز بالاتر خواهد رفت.

gw-157-1

 

۴- طراحی جلد. گاهاً برخی مولفان میخواهند طراحی جلد قوی و نافذی داشته باشند. این مساله در مطالب زیادی در همین وب سایت توصیه شده است و باور بر این است که طراحی جلد برای جلب توجه خوانندگان و فروش کتاب بسیار موثر است. اما برخی مولفین نیز هیچ طرح جلد خاصی در نظر ندارند. داشتن یا نداشتن طرح جلد می‌تواند یکی از تفاوتها در قیمت چاپ کتاب را رقم بزند.

۵- مجوزهای کتاب. اخذ مجوزهای کتاب از وزارت ارشاد نیازمند واریز وجوهی به حساب مستقیم وزارت ارشاد است. تعداد کتاب و یا محتوای کتاب ربطی در این هزینه ندارد و معمولاً این هزینه یک هزینه ثابت در طول یکسال است که وزارت ارشاد آن را مصوب می‌کند

۶- دستمزدهای انتشارات. انتشارات برای چاپ و تکثیر کتاب خدماتی مانند ویراستاری، چاپ، و هزینه‌های مختلف دیگر که بیشتر در طول پرینت فایل کتاب صورت می‌گیرد، هزینه‌ها و دستمزدهایی برای خود اختصاص می‌دهد. این هزینه‌ها نیز برای تمامی کتابها به یک اندازه و میزان است و به طور متوسط و سالیانه افزایش اندکی می‌یابد.

شش مورد فوق الذکر می‌تواند در تعیین قیمت دقیق برای چاپ کتاب شما محاسبه شوند و شما می‌توانید با اخذ مشورت در باب برخی از موارد ششگانه فوق مانند تعداد تیراژ کتاب، قطع کتاب، طراحی جلد، جنس کاغذ هزینه‌های چاپ کتاب خود را مدیریت کنید.

ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب

یکی از بزرگترین و اولیه‌ترین دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند به چاپ کتاب بپردازند این است که تخمینی درباره هزینه‌های کلی کتاب دردست داشته باشند. انتشارات نارون دانش با طراحی ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب این امکان را به مولفین و ترجمین و در یک کلام صاحبان اثر داده است که بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکنه به تخمینی از قیمت چاپ کتاب بپردازند. در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی‌های ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب بپردازیم. با سایت چاپ کتاب نارون دانش همراه باشید.

مزیت‌های استفاده از ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب

۱- صرفه‌جویی در وقت

ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب این امکان را به صاحبان اثر می‌دهد که به سرعت تخمینی کلی از هزینه‌های چاپ کتاب داشته باشند. در بسیاری مواقع، مولفین مجبورند برای برآورد قیمت چاپ کتاب، اثر خود را در اختیار ناشرین قرار دهند که خود متضمن صرف وقت زیادی است. یا اینکه مجبور هستند به صورت تماس تلفنی به برآورد قیمت چاپ کتاب از انتشارات مختلف بپردازند که این کار نیز متضمن صرف هزینه و وقت زیادی است. با ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب شما در زمانی بسیار سریع تخمینی نزدیک از قیمت نهایی چاپ کتاب را به دست خواهید آورد.

۲- براحتی قابل استفاده است

این ابزار پیچیده نیست. کافی است اطلاعات درخواست شده را در کادر مخصوص خود وارد کنید تا در نهایت محاسبه تخمینی از قیمت نهایی چاپ کتاب را به شما ارایه کند.

۳- قیمت تخمینی بسیار نزدیک به قیمت نهایی است

در بسیاری مواقع ما مشاهده می‌کنیم که قیمت‌های برآورده شده بسیار پایین‌تر از قیمت نهایی برای مشتریان تخمین زده می‌شود اما در مراحل بعد این هزینه بالاتر می‌رود. در این ابزار تمام سعی‌مان را انجام داده‌ایم که قیمت تخمینی بسیار نزدیک به قیمت نهایی باشد.

برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب بر اساس فاکتورهای مختلف

یکی از بزرگترین و اولیه‌ترین دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند به چاپ کتاب بپردازند این است که تخمینی درباره هزینه‌های کلی کتاب دردست داشته باشند. انتشارات نارون دانش با طراحی ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب این امکان را به مولفین و ترجمین و در یک کلام صاحبان اثر داده است که بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکنه به تخمینی از قیمت چاپ کتاب بپردازند. در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی‌های ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب بپردازیم.

همانطور که در ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب مشخص است، برای تخمین قیمت چاپ کتاب فاکتورهای مختلفی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

۱- تعداد صفحات چاپ کتاب

در هزینه چاپ کتاب اولین و مهمترین عامل تعداد صفحات یک کتاب است. به همین دلیل است که در این ابزار نیز ما تعداد صفحات را اولین فاکتور در برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب قرار داده‌ایم. در نظر داشته باشید که تعداد صفحات کتاب می‌بایست با سایر عوامل در چاپ کتاب در نظر گرفته شود. معمولاً شما نمی‌توانید قبل از تکمیل سایر فاکتورهای چاپ کتاب مانند صفحه‌آرایی شمارش دقیقی از تعداد صفحات نهایی کتاب دردست داشته باشید. بنابراین، تعداد صفحاتی که در اینجا وارد می‌شود تخمینی است و تعداد دقیق آن دقیقاً یک مرحله قبل از چاپ نهایی مشخص می‌شود.

بهترین راه برای “ارزیابی دقیق” تعداد صفحه شما این است که فرض کنید  ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه در یک صفحه می‌تواند گنجانده شود. برای رسیدن به برآورد دقیق تعداد صفحات، تعداد کلمات نهایی (یا تعداد کلمات مورد نظر خود) را تقسیم بر ۲۵۰ یا ۳۰۰ کنید. اگرچه تعداد کلمات شما در هر صفحه بسته به گزینه های انجام شده در طرح داخلی شما ممکن است تغییر کند، اما این محاسبه برای شروع تخمین منطقی‌تر است. اگر کتاب شما عکس، جدول و نمودار دارد بر اساس آنها تعداد صفحات را کمی بیشتر وارد کنید.

۲- تعداد تیراژ کتاب

منظور از تعداد تیراژ کتاب این است که شما در نظر دارید چند جلد از کتاب‌تان را چاپ کنید. انتخاب تعداد تیراژ کتاب بستگی به نظر شخصی خودتان دارد. شاید شما در زمان کنونی بخواهید تعداد کمی را چاپ کنید و در شماره دوم چاپ تعداد تیراژ را افزایش دهید. اما به یاد داشته باشید که حداقل ۵ جلد از کتاب حق‌السهم خود ناشر خواهد بود. پیشنهاد ما این است که شما حداقل ۲۰ جلد کتاب را انتخاب نمایید.

۳- صفحه آرایی

هر کتابی نیاز به صفحه آرایی دارد. در واقع با صفحه آرایی کتاب، شما به تزئین کتاب می‌پردازید و قابلیت خواندن آن را افزایش می‌دهید. اما این احتمال وجود دارد که شما کتاب را بعد از تالیف یا ترجمه به صورت حرفه‌ای صفحه‌آرایی نیز کرده‌اید که در این صورت نیازی به صفحه‌آرایی انتشارات نخواهید داشت. در این شکل، شما می‌توانید گزینه مورد نظر برای صفحه آرایی کتاب را در ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب فعال نکنید.

هزینه صفحه آرایی به چه عواملی بستگی دارد؟

برای برآورد هزینه صفحه آرایی فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود. در زیر به برخی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در براورد هزینه صفحه آرایی کتاب می‌پردازیم.

۱- سطح تجربه. اینکه اگر شما بخواهید یک صفحه‌آرای بسیار حرفه‌ای استخدام نمایید هزینه‌های صفحه آرایی کتاب بالاتر خواهد رفت. واقعیت اهمیت صفحه آرایی کتاب به اندازه طراحی جلد کتاب نیست و لزومی ندارد شما به یک صفحه آرای بسیار ماهر و با تجربه کار را ارایه دهید. طبیعتاً کار با یک صفحه آرای با مهارت متوسط نیز منجر به انجام کار می‌شود و هزینه‌های صفحه آرایی کتاب و به تبع آن هزینه نهایی چاپ کتاب را پایین‌تر می‌آورد.

۲- طول متن. طبیعتاً کتابهایی که طولانی هستند کار زیادتری می‌خواهند. طبیعتاً وقتی تعداد صفحات کتاب زیاد است عناصر صفحه آرایی نیز زیادتر خواهد شد و صفحه آرا مجبور است زمان و تلاش زیاتری برای حدف موارد و اصلاح آن انجام دهد.

۳- کتاب چقدر مصور است. برای مثال، یک کتاب رمان در مقایسه با یک کتاب آشپزی راحت‌تر صفحه آرایی می‌شود. زیرا کتاب آشپزی مستلزم عکس‌های بسیار زیادتری است و صفحه آرا می‌بایست وقت و تلاش زیادی را صرف کند که همین امر باعث بالاتر رفتن قیمت صفحه آرایی کتاب می‌شود.

۴- طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب یکی دیگر از مهمترین مولفه‌های چاپ کتاب است. بارها اشاره نموده‌ایم که اولین چیزی که خوانندگان و مخاطبان شما از کتاب شما می‌بینند جلد و طراحی آن است. به همانقدر که شما در طراحی جلد کتاب زحمت کشیده‌اید مخاطبین نیز جذب کتاب شما خواهند شد. بنابراین، اگر کتاب طراحی جلد ندارد در ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب گزینه مورد نظر را فعال کنید.

شاید شما گزینه‌هایی برای طراحی جلد کتابتان داشته باشید، اما به شدت توصیه می‌کنیم یک طراح حرفه‌ای برای طراحی جلد به کار گیرید.  زیرا شما می‌خواهید به فروش کتاب بپردازید و هزینه‌ها را جبران کنید و از طرف دیگر واقعیت این است که تعداد افرادی که به کتابهایی با طراحی جلد آماتور چذب می‌شوند بسیار پایین است. بدین قرار، کار با یک طراح باتجربه شاید مهمترین بخش این فرآیند باشد.

هزینه‌های طراحی جلد به چه عواملی بستگی دارد؟

۱- پیچیدگی یا سادگی طرح. هزینه طراحی جلد به میزان تلاشی که برای طراحی جلد شما کشیده است مشخص می‌گردد. گاهاً در طراحی جلد، تلاش اولیه یک طراح بقدری خوب است که می‌تواند رضایت شما را به همراه داشته باشید. بنابراین، اگر اینگونه نباشد یا شما درخواست‌های مکرری برای اصلاح طرح ارایه دهید، هزینه طراحی جلد بالاتر خواهد رفت.

۲- سبک و پیچیدگی طرح جلد. برای مثال، یک طرح بسیار خلاقانه و پیچیده از طرح ساده هزینه بیشتری را می‌طلبد.

۳- طراحی برای کتاب الکترونیک یا فیزیکی. اینکه طراحی برای یک کتاب الکترونیکی انجام می‌شود یا فیزیکی. طراحی جلد برای کتب فیزیکی مستلزم آن است که ابعاد مختلفی را در نظر گیرید و اینکه طرح پشت جلد نیز نیاز است. اما در کتاب الکترونیکی کار راحت‌تر است و نیازی به طراحی پشت جلد کتاب وجود ندارد و به صورت اتوماتیک هزینه طراحی جلد کتاب پایین‌تر می‌آید.

۵- ابعاد کتاب

ما در ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب سه قطع عمومی و رایج را برای تخمین اولیه هزینه چاپ کتاب قرار داده‌ایم. ابعاد وزیری، رقعی و رحلی در واقع در ایران پرکاربردترین و رایج‌ترین قطع برای کتاب است. شما با انتخاب هریک از این ابعاد هزینه متفاوتی را در محاسبه نهایی قیمت چاپ کتاب مشاهده خواهید کرد.

فاکتورهایی که در ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب لحاظ نشده‌اند

طبیعتاً فاکتورهای دیگری در چاپ کتاب وجود دارد که نمی‌توان آنها را به دقت در این ابزار وارد نمود. زیرا کار برای مولفین بسیار پیچیده خواهد شد. یکسری فاکتورهایی نیز وجود دارند که نمی‌توان آنها را به طور ثابت در نظر گرفت و در ابزار قید نمود زیرا بر اثر عوامل مختلف و غیرقابل پیش‌بینی تغییر پیدا می‌کنند. در زیر به برخی از این فاکتورها اشاره می‌کنیم.

۱- قیمت کاغذ

یکی از فاکتورهای مهمی که نمی‌توان در ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب  لحاظ نمود قیمت کاغذ است. قیمت کاغذ بر اساس نوسانات اقتصادی کشور متغیر است و در هر دوره می‌بایست قیمت‌های جدید را برای کاغذ خام در چاپ کتاب در نظر گرفت.

۲- رنگی بودن یا سیاه سفید بودن صفحات

برخی از صفحات یک کتاب را می‌بایست هم سیاه و سفید و هم رنگی چاپ نمود. در اینجا نمی‌توان فرمول دقیقی را از اینکه چند صفحه رنگی و چند صفحه سیاه و سفید وجود دارد وارد فرمول برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب نمود. این مساله باید در حین قرارداد اولیه محاسبه شده و اعلام شود.

۳- انواع جلد‌های مختلف برای چاپ کتاب

اینکه جلد کتاب چه نوعی خواهد بود می‌تواند هزینه‌ها را متغیر سازد. جلدهای مختلفی برای چاپ کتاب وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به مطلب انواع جلد در چاپ کتاب و ملاک های انتخاب آن از آنها آگاه شوید. استفاده از هریک از این جلدها می‌تواند قیمت نهایی را برای چاپ متفاوت کند.

۴- انواع کاغذ

کاغذ انواع مختلفی دارد و برحسب وزن و شکل می‌تواند قیمت نهایی را تغییر دهد. در همین وب سایت مطالب مختلفی درباره انواع کاغذ برای چاپ کتاب وجود دارد که می‌توانید به مطالعه آنها بپردازید. کاربرد هریک از این انواع کاغذ می‌تواند قیمت نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.

۵- ویراستاری کتاب

چندین نوع ویراستاری وجود دارد که شما می‌توانید از خدمات آنها و انواع آنها استفاده کنید. برای اینکه بدانید کتاب شما به چه نواع ویراستاری نیاز دارد می‌بایست از طرف افراد متخصص آن را ارزیابی نمایید. انتشارات نارون دانش این ارزیابی را برای صاحبان اثر انجام می‌دهد و در خور نیاز، به ویراستاری کتاب بر اساس یکی از انواع ویراستاری می‌پردازد. همانطور که قبلاً نیز مطرح شد، سه نوع ویراستاری ادبی، علمی و دستوری وجود دارد. شاید کتاب شما نیازمند هیچکدام از ویراستاری‌ها نباشد و شاید هم به هر سه نوع نیاز داشته باشد یا اینکه صرفاً به یک نوع نیاز داشته باشد.

چه عواملی در برآورد قیمت ویراستاری کتاب تاثیر گذارند؟

۱- متن شما چه کیفیتی دارد. آیا شما حتی به بررسی غلط‌های املایی فایل خود نیز نپرداخته‌اید؟ یا اینکه بر اساس نظرات و دیدگاه‌های افراد مختلف، قبلاً فایل‌تان را بارها مورد بررسی قرار داده‌اید. اگر حالت اول صحیح باشد طبیعتاً هزینه ویراستاری برای شما بالاتر خواهد بود.

۲- حجم کتاب. اگر کتاب شما دارای حج بالایی باشد طبیعتاً به کار ویراستاری زیادی نیاز خواهد داشت. البته این در صورتی است که کتاب شما کیفیت خوبی به آن معنی که در بند اول گفته شد نداشته باشد.

۳- کار ویراستاری را چه کسی انجام خواهد داد. ادیتوری که سالها در کار خود تجریه دارد دستمزد و هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. ما در اینجا موافق آن نیستیم که چنین برداشت کنید که ویراستاری کتاب اهمیت ندارد. نخیر؛ هدف ما این است که شما باید نسبت به بودجه بندی خود عمل کنید و بر اساس آن بهترین انتخاب‌ها را انجام دهید تا هم تعادل بودجه به هم نریزد و هم اینکه کیفیت کار خدشه‌دار نشود. بنابراین، استخدام یک ویراستاری متوسط می‌تواند هزینه ویراستاری را برای شما پایین‌آورد.

۶- صحافی کتاب

صحافی کتاب نیز انواع مختلفی دارد و عناصری که در آن استفاده می‌شود متفاوت است. بنابراین، هزینه‌های صحافی چاپ کتاب نیز بر قیمت نهایی کتاب افزوده می‌شود.

لازم به ذکر است، مواردی که در ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب وجود دارند اصلی‌ترین فاکتورهایی هستند که هزینه‌های چاپ کتاب عمدتاً به آنها وابسته هستند. بنابراین، شما با استفاده از این ابزار می‌توانید تخمینی با دقت بسیار خوب از هزینه نهایی کتاب را به دست آورید.

چاپ کتاب رایگان در انتشارات نارون دانش

موسسات فرهنگی چاپ و نشر کتاب عمدتاً به دو روش کلی اقدام به چاپ کتاب می‌نمایند. دسته اول انتشارات دانشگاهی هستند که برای چاپ کتاب بودجه خود را از نهادهای دولتی اخذ می‌نمایند و خدمات چاپ کتاب را به صورت رایگان در اختیار نویسندگان قرار می‌دهند. دسته دوم، انتشارات غیردانشگاهی یا به قول صحیح انتشارات غیردولتی هستند که از آنجایی که بودجه‌ای از نهادهای دولتی دریافت نمی‌‌کنند چاپ و نشر کتاب را به صورت دریافت هزینه‌های چاپ و نشر از صاحبان اثر انجام می‌دهند.
در این میان، انتشارات غیردولتی نیز وجود دارند که با ارزیابی کیفی کتابها توسط هیئت داوران خود، تمامی فرآیندها و مراحل چاپ کتاب را برای صاحبین اثر به صورت رایگان چاپ می‌نمایند. در شرایط بعدی، انتشارات در حیطه‌های خاصی از مولفین و مترجمین دعوت به همکاری می‌نماید تا آنها با تالیف یا ترجمه کتاب در آن حیطه خاص، انتشارات را در بحث تولید آثار فرهنگی و انتشار آنها یاری نمایند. تمامی این مراحل به صورت کاملاً قانونی و اتفاقاً هدفمند است. انتشارات غیردولتی اغلب بر اساس نیاز بازار و ضرورت‌ها اقدام به چاپ کتاب رایگان می‌نمایند و معمولاً نیز تولیدات و آثار بسیار فاخری را به بازار کتاب ارایه می‌کنند.

روش‌های چاپ رایگان کتاب در انتشارات ناورن دانش

چند روش مختلف برای چاپ رایگان کتاب در انتشارات نارون دانش وجود دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود.

۱- پیشنهاد ترجمه کتاب از سوی انتشارات

انتشارات نارون دانش هم اکنون با همکاری چند نفر از متخصصان حیطه کتاب و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ گروهی را تشکیل داده است که در آن گروه پیشنهاد ترجمه کتاب در حوزه‌‌های خاص به مترجمان ارایه می‌کنند. در این حالت، تمامی مترجمانی که علاقمند به ترجمه کتاب هستند می‌توانند پیشنهادات ترجمه کتاب را از انتشارات ما دریافت نمایند و کار ترجمه کتاب را شروع کنند.

خدماتی که در این مرحله انتشارات نارون دانش به مترجمان ارایه خواهد داد عبارند از: پیشنهاد کتاب برای ترجمه، تهیه فایل اصلی کتاب، کسب اجازه از نویسندگان و ناشر اصلی کتاب برای انجام ترجمه کتاب، ارایه تمامی خدمات چاپ کتاب اعم از: طراحی جلد، صفحه آرایی، ویراستاری حرفه‌ای کتاب، چاپ فیزیکی کتاب، بازاریابی برای فروش کتاب و اخذ تمامی مجوزهای لازم برای چاپ کتاب.

۲- پیشنهاد تالیف کتاب از سوی انتشارات

انتشارات نارون دانش، با بررسی حیطه‌های مختلف دانشگاهی و غیردانشگاهی و آموزشی، این امکان را دارد تا در صورتی که افراد علاقمند به تالیف یا گردآوری کتاب دارند پیشنهاد تالیف کتاب ارایه نماید. در این شرایط، همکاران با بررسی کمبودها و نیازهای بازار کتاب، عناوینی را جهت تالیف یا گردآوری کتاب به مولفان ارایه خواهند داد.

۳- پیشنهاد ترجمه کتاب یا تالیف کتاب از سوی مترجمین و مولفین

تمامی مولفین و مترجمین می‌توانند عناوین کتاب‌هایی که در نظر دارند به تالیف یا ترجمه آن بپردازند جهت ارزیابی به انتشارات نارون دانش ارایه نمایند تا با بررسی همه جانبه آن به ارایه حمایت‌های مالی لازم برای انجام کار بپردازند. در این روش، مترجمین یا مولفین می‌توانند کار تالیف یا ترجمه خود را در صورتی که به اتمام رسانده‌اند برای ما ارسال نمایند. بعد از دریافت فایل و بررسی همه جانبه آن چه از نظر کیفی و چه از نظر نیاز بازار، تصمیم‌گیریهای لازم از سوی انتشارات اتخاذ شده و به مولفان و مترجمان در خصوص ارایه خدمات رایگان چاپ کتاب یا عدم ارایه آن به اطلاع آنها رسانده خواهد شد.

چاپ رایگان کتاب در انتشارات نارون دانش

فرآیند چاپ رایگان کتاب در انتشارات ناورن دانش

۱- پیشنهاد کتاب از سوی انتشارات یا از سوی صاحبان اثر و مترجمین و مولفین

در این مرحله صاحبان اثر اگر کتابی جهت تالیف یا ترجمه مد نظر دارند را برای انتشارات ارسال می‌کنند. در شکل دوم، انتشارات برحسب تمایل مترجمین و مولفین، حوزه‌های ترجمه یا تالیفی را برای آنها پیشنهاد خواهد داد.

۲- بررسی کیفی و همه جانبه اثر بعد از دریافت پیشنهاد

بعد از دریافت پیشنهاد مترجمین و مولفین، هیئت داوران علمی انتشارات نارون دانش به بررسی کیفی محتوای کتاب می‌پردازند. همچنین، گروه بازاریابی انتشارات نیز به بررسی پتانسیل فروش کتاب برحسب نیاز بازار کتاب به کتاب مورد نظر خواهند پرداخت.

۳- اخذ قرارداد فی مابین انتشارات و صاحبان اثر

بعد از توافقات اولیه، قراردادی مابین مترجمین و مولفین و انتشارات منعقد خواهد شد و اهم نکات مورد نظر از دیدگاه انتشارت و مولفین و مترجمین در قرارداد ذکر خواهد شد. این قرارداد ممهور به مهر انشتارات خواهد بود و قابلیت پیگیرد قضایی نیز دارد.

۴- شروع فرآیند چاپ رایگان کتاب با اخذ مجوزهای قانونی

با اخذ قرارداد و نهایی شدن کتاب، انتشارات به دنبال اخذ مجوزهای قانونی برای چاپ کتاب خواهد بود و در آن مجوزهای مربوط به فیپا، شابک و مجوز فروش کتاب را از وزارت ارشاد دریافت خواهد نمود.

۵- انجام خدمات حرفه‌ای چاپ کتاب مربوط به محتوای کتاب

در این مرحله اقداماتی مانند ویراستاری کتاب، صفحه آرایی کتاب، طراحی جلد کتاب، انتخاب نوع قطع و جلد کتاب و همه امور مربوط به مرحله قبل از چاپ کتاب از سوی انتشارات انجام خواهد شد.

۶- بازاریابی کتاب و فروش کتاب از سوی انتشارات

انتشارات با توجه به پتانسیل خود در بازار کتاب و از طریق استفاده از تمامی روشهای فروش کتاب، نسبت به بازاریابی و فروش کتاب مسئولیت تمام را خواهد داشت.

۷- انجام پرداختی‌های حاصل از فروش کتاب برحسب مفاد قرارداد

برحسب مفاد قرارداد، تمامی عواید حاصل از فروش کتاب مابین انتشارات و مولفین و مترجمین به شکلی که در قرارداد ذکر شده است تسویه حساب خواهد شد.

موارد مربوط به حقوق مادی و معنوی در چاپ رایگان کتاب در انتشارات نارون دانش

یکی از مهمترین مسائل در چاپ کتاب، توجه به حقوق مادی و معنوی کتاب می‌باشد. حقوق مادی کتاب به درآمدهای حاصله از فروش کتاب اشاره دارد در حالیکه حقوق معنوی آن، به مالکیت کتاب مرتبط می‌شود. برحسب مفاد قرارداد تمامی موارد مربوط به حقوق مادی و معنوی اثر مابین انتشارات و مترجم یا مولف به صورت کامل مشخص خواهد شد. بهتر است مولفان و مترجمین قبل از شروع همکاری آگاهی کاملی نسبت به تمام مفاد حقوقی در حیطه چاپ کتاب داشته باشند تا هنگام انعقاد قرارداد با آگاهی و درایت کامل نسبت آن اقدام نمایند.

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از برترین ناشرین در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. صاحبان اثر می‌توانند از خدمات ویراستاری کتاب و همچنین صفحه آرایی کتاب این انتشارات بهره‌مند شوند. انتشارات نارون دانش با در اختیار داشتن تیم متخصص طراحی جلد کتاب این امکان را دارد که در زمینه مربوط به طراحی جلد کتاب نیز به صاحبان اثر خدمات تخصصی ارایه نماید. جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.


 

 

85 پاسخ
  1. مرتضی رزاق منش
    مرتضی رزاق منش says:

    سلام
    هزینه چاپ کتاب برای یه کتاب دانشگاهی و اموزشی چقدر هستش؟ تو مراحل بالا یک به یک توضیح دادید که چطور قیمت چاپ کتاب رو محاسبه کنیم ولی در کل فرمولی برای اون نیست که بتونیم دقیق تعیین کنیم. من کتابم تقریباً ۱۲۰ صفحه هستش و ترجمه کردم. با احتساب ایبنکه همه جیز رو اگر در حد نرمال و معمولی انتخبا کنم میتونید تخمین دقیقی از هزیه چاپ کتاب برایم انجام بدید؟ تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      ببینید شما در سوالی که مطرح نمودید باز تعداد تیراژ و اینکه آیا صفحات شما رنگی خواهد بود یا سیاه و سفید مطرح ننمودید. قیمت چاپ کتاب می تواند با در نظر گرفتن حتی یک عنصر به صورت چشمگیری بالا یا پایین برود. همکاران ما در موسسه نارون فرمول را در اختیار دارند که طی چند دقیقه و با گرفتن اطلاعاتی دقیق از شما قیمت را تعیین می کنند. پیشنهاد ما این است که شما با شماره های تماس موسسه که در بخش تماس با آمده است و در لینکی که زیر مطلب با عنوان قیمت چاپ کتاب چقدر است امده (ثبت سفارش) می توانید این قیمت را دقیق تعیین کنید.
      تشکر

      پاسخ دادن
  2. وحیده رجایی
    وحیده رجایی says:

    سلام
    قیمت چاپ کتاب بیشتره یا قیمت چاپ مقاله؟ من برای مصاحبه دکترا میخوام یکی از اینا رو انجام بدم. بعض ی از دوستان میگن چاپ کتاب ارزونتر از مقاله هستش بعضیا هم میگن چاپ مقاله بهتره لطفا اگر امکانش هست راهنمایی بکنید. تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما
      ببینید اینکه شما در ام اول قیمت و هزینه ها رو مدنظر قرار دادید یه مقدار صحیح نیست. شما می باید مستقل از نظر سایرین در قدم اول ببینید ر کدام یک از فیلدها وضعیت بهتری دارید: اینکه کتابی را نگارش یا ترجمه کنید یا مقاله ای بنویسید؟ هر فرد آکادمیکی با توجه به توانایی ها و علایق خود یا به کار بر روی یک مقاله اقدام می کند یا کتابی را چاپ می کند. فرض کنید شما در امر نگارش مقاله بسیار توانمندتر از ترجمه کتاب یا نگارش کتاب باشید آیا به صرف اینکه هزینه چاپ مقاله بیشتر است آیا تصمیم خواهید گرفت که کتابی بنویسید و یا ترجمه کنید؟ در حالیکه نه تجربه ای در زمینه ترجمه کتاب دارید و نه توانمندی یا ایده ای در نگارش کتاب.
      بنابراین، توصیه ما اینست که شما قبل از هرچیز به توانمندی خود نگاه کنید و شرایطی که دارید. قطعاً اگر در چاپ مقاله یا چاپ کتاب توانمندی نداشته باشید صرفاً هزینه ای که انجام خواهید داد را باطل خواهید نمود. چاپ کتاب هزینه های خود را دارد و چاپ مقاله نیز به همین صورت. مقالات دو دسته هستند یا مقالات پولی بین المللی یا مقالات داخلی و خارجی رایگان. با توجه به تجربه ما نگارش مقاله برای مجلات داخلی و خارجی رابگان نیازمند ان است که شما مقاله ای بسیار پرقدرت و قوی نگارش کرده باشید و زمان طولانی در اختیار داشته باشید. اما بعد از نگارش کتاب یا ترجمه آن شما می توانید در مدت زمان کوتاهی کتاب خود را به مرحله چاپ برسانید. در مقایسه با مقلات پولی بین المللی یقیناً می توان گفت که هزینه چاپ کتاب پایین تر است. این مجلات معمولاً به نرخ دلار محاسبه می شود و از آنجایی که نرخ دلار فعلا در سطح بالایی قرار دارد هزینه چاپ مقاله خود به خود بالاتر می رود.
      در جمه بندی آنچه که توصیه نمودیم می توان گفت که شما می توانید برای اخذ مشاوره تخصصی با آدرس ایمیل و شماره های تماس ما در ارتباط باشید تا همکاران ما در موسسه نارون بتوانند با توجه به شرایط شما بهترین راه حل ممکنه را ارایه کنند.
      تشکر

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله، شما می توانید فایل پایان نامه را برای ما ارسال نمایید (از طریق ایمیل). پایان نامه شما به لحاظ کیفی مورد بررسی مجدد قرار می گیرد از این نظر که آیا قابلیت تبدیل شدن به کتاب را دارد یا خیر. برخی از پایان نامه ها فارغ از اینکه پایان نامه های با کیفیتی هستند یا خیر، قابلیت تبدیل شدن به کتاب را ندارند.
      در اسرع وقت همکاران بنده با بررسی پایان نامه شما، امکان تبدیل شدن آن به کتاب را به شما اطلاع خواهند داد، سپس در صورت امکان چاپ کتاب، با شما قرار دادی منعقد خواهد شد و مراحل آن پیش خواهد رفت.

      پاسخ دادن
  3. م.ش
    م.ش says:

    با سلام
    در صورت امکان توضیح دهید آیا کتاب هایی که در انتشارات نارون به چاپ می رسد شماره کتابشناسی ملی و رده بنده کنگره و رده بندی دیویی و شماره شابک را دارند؟
    با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      انتشارات نارون ثبت شده در وزارت ارشاد است و در فرآیند چاپ کتاب، تمامی مجوزهای رسمی لازم برای چاپ کتاب را اخذ می نماید.

      پاسخ دادن
  4. مارال
    مارال says:

    سلام
    توضیحاتی که برای برآورد قیمت چاپ کتاب داده اید کافیه اما فاکتورهایی که تو این فرمول اعمال نشدن بیشت از فاکتورهایی هستند که اعمال شدن پس به نظر شما میتونیم قیمت واقعی چاپ کتاب رو برآورد کنیم با این ابزار؟

    پاسخ دادن
  5. محسن فدایی
    محسن فدایی says:

    سلام برای یه کتاب که حدوداً ۱۰۰ صفحه سیاه و سفید هستش من میخواستم براورد قیمت کنم. اما تو ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب شما همچنین گزینه ای موجود نیست. لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      در مطلب هم توضیح داده شد که تمامی عوامل و فاکتورها را نمتوانیم بگنجانیم. اما اطمینان داشته باشید که قیمت نهایی برآورد شده برای شما با قیمت واقعی تفاوت اندکی خواهد داشت. اما واقعیت بر اساس تعداد عوامل بسیار زیاد، تخمین دقیق امکان پذیر نیست.
      شما می توانید با همکاران ما در انتشارات تماس بگیرید و تمامی مولفه هایی که دوست دارید برای چاپ کتاب خود در نظر بگیرید را اعلام کنید، در نهایت قیمت دقیق و واقعی توسط همکاران ما برای شما ارایه خواهد شد

      پاسخ دادن
  6. نجمه حسینی خواه
    نجمه حسینی خواه says:

    ممنون از سایت خوبتون
    من یک کتاب رمان دارم مینویسم تقریباً در وسطهای کارم هستم. از قیمت چاپ کتاب که شنیدم یکم مردد شدم که اصلا ادامه بدم یا نه. قیمت ها خیلی بالاست و الان که اینجا هم با برآوردن آنلاین قیمت چاپ کتاب حساب کردم خیلی بالا در میاد. شما طرحی برای محمایت از نویسندگان ندارید؟ یا چجوری میتونم هزینه ها را پایین بیارم.
    مرسی از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      خوب در وهله اول باید بگوییم که شما در هر صورت کتابتان را به اتمام برسانید. یقیناً روش و راهی پیدا خواهد شد که کتابتان را چاپ کنیم. اگر کتاب شما مورد تایید هیئت علمی انتشارات ما قرار گیرد تمامی هزینه های چاپ و نشر به صورت رایگان خواهد بود

      پاسخ دادن
  7. وطن دوست
    وطن دوست says:

    سلام و درود بر شما
    من استاد دانشگاه هستم و کتابهایی را ترجمه و تالیف نمودم در حیطه کاری خودم. منتها واقعیت هزینه چاپ همه این کتب بسیار سنگین درآمد برای من. من با ابزار برآورد نااین قیمت چاپ کتاب شما برای ۵ کتابم تخمینی قیمت نهایی را درآوردم که حدود ۲۵ میلیون باید هزینه پرداخت کنم برای چاپ همه کتابها. لطفا یاری و مساعدت کنید تا این کتابها رو چاپ کنیم.
    تشکر از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و درود خدمت شما استاد گرامی
      بله، متاسفانه هزینه های جانبی چاپ کتاب بصورت جهشی افزایش یافته است و ما نیز از این مساله مانند مولفان ناراحت هستیم. واقعیت انتشارات ما وابسته به سازمانهای دولتی نیست و نمی توانیم هزنیه های چاپ را کاهش دهیم. اما این امکان جدیداً به وجود آمده است که اگر کتابهای شما مورد تایید هیئت علمی انتشارات نارون دانش قرار گیرد به صورت کاملاً رایگان چاپ و توزیع خواهد شد. شما میتوانید در باب این مساله با همکاران ما در ارتباط باشید

      پاسخ دادن
  8. آریا
    آریا says:

    سلام با ابزار محاسبه انلاین برای قیمت چاپ کتاب تقریباً یک میلیون و دویست هزار تومان برام درومد. میخوام بگم صفحه آرایی رو مثلا چه هزینه دیفالتی میزنید که وقتی انتخاب نمی کنم قیمت متفاوت تر میشه؟ همینطور طراحی جلد

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام و عرض ادب
      ما بالاجبار هزینه دیفالتی را برای طراحی جلد و صفحه آرایی در ابزار محاسبه آنلاین قیمت چاپ کتاب تعبیه نموده ایم که به صورت تقریبی و تخمینی شما از قیمت نهایی چاپ کتاب آگاه شوید. یقیناً این مقادیر متغییر هستند و بسته به وضعیت فایل کتابی که شما به انتشارات تحویل می دهید قیمت ها میتوانند کاهش یا افزایش پیدا کنند.
      همچنین، برای محاسبه آنلاین قیمت چاپ کتاب واقعیت ملاک ها و فاکتورهای مختلفی را باید در فرمول بگنجانیم که بسیاری از این فاکتورها ویژگی کمیتی ندارند. بنابراین، شما میتوانید با تماس با همکاران ما و ارایه فایل خود، از قیمت دقیق چاپ کتاب اطلاع پیدا کنید

      پاسخ دادن
  9. ح علی آبادی
    ح علی آبادی says:

    با سلام
    من یک کتاب در زیمینه مکانیک خودرو نوشتم و میخواستم اونو در قطع جیبی چاپ کنم. البته یک دوستی این پیشنهاد رو داد و گفت هزینه هاش کمتر میشه. این برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب شما این قطع نداره توش. کتاب ۸۰ صفحه هستش و میخوام مثلاً ۱۰۰ نسخه ازش چاپ بشه

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      چاپ یک کتاب در زمینه مکانیک خودرو ان هم در قطع جیبی به نظر ما اصلا مناسب نیست. قطع کتاب صرفا به خاطر مسائل مالی انتخاب نمی شود. برحسب محتوا و موضوع کتاب عموماً قطع و اندازه کتاب مشخص می شود. مسائل مالی نیز در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.
      بله ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب ما فاقد این قطع می باشد. ما در این ابزار بیشتر قطع هایی را قرار دادیم که عمومیت دارند. از طریق ایمیل تان اطلاعاتی را به شما ارسال نمودیم. اما اگر قصد دارید قیمت دقیق کتابتان را براورد کنید با ما تماس بگیرید

      پاسخ دادن
  10. امیر
    امیر says:

    سلام به شما
    من کتاب رمانی رو نوشتم که دو سال پیش تموم شده و به خاطرمشکلات مالی هنوز موفق به چاپش نشدم. آیا شرایطی برای چاپ اقساطی کتاب وجود داره؟ واقعاً به ۴ یا ۵ نفر دادم خودندن و گفتن کتاب خیلی خوبی هست و حتماًٌ چاپش کن. اگر میشه یه اطلاعاتی به من در این باره بدین. تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      دو نکته بسیار مهم رو باید ذکر کنیم.
      اول اینکه کتاب رو برای ارزیابی می بایست به افرادی ارایه کنید که در این کار خبره هستند. بارها پیش آمده که کتابی را برای ما ارسال نمودند با این توضیح که حداقل ۱۰ نفر کتاب را خوانده و گفته بسیار عالی است. اما در واقع بعد از ارزیابی ما مشاهده شده که کتاب، بسیار ضعیف است. ما پیشنهاد می کنیم برای اینکه ارزیابی صحیحی از کیفیت کتاب داشته باشید آن را به فردی که در این زمینه تخص دارد ارایه کنید. یا فردی که حداقل در طول عمر خود ۱۰ الی ۲۰ رمان خوانده است.
      نکته دوم اینکه در هر صورت کتابی که نوشته شده و ارزیابی شده را باید چاپ کنید. کتاب بعد از چاپ ارزش و اعتبار خود را خواهد داشت و حفظ خواهد کرد و تجربه بسیار خوبی به شما در باره تالیف و ترجمه خواهد داد.
      واقعیت فعلاً شرایط چاپ قسطی کتاب برای ما وجود ندارد. اما این قول را به شما میدهیم در صورتی که کتاب شما دارای کیفیت لازم از نظر هیئت علمی ما را داشته باشد یقیناً تمامی مراحل ان به صورت رایگان برای شما چاپ خواهد شد

      پاسخ دادن
  11. دکتر صلح جو
    دکتر صلح جو says:

    سلام
    من دندانپزشک هستم و میخواستم کتابچه ای رو برای مراجعینم چاپ کنم. این کتابچه نیاز داره تا صفحاتش به صورت روغنی و رنگی چاپ بشه و طراحی جلد و صفحه آرایی هم میخواد. آدرس ایمیل رو هم ارسال کردم براتون، تخمین قیمت کنید و از همین ادرس ایمیل برام ارسال کنید.
    تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      ا سلام خدمت شما
      شما در واقع احتمالاً یک کاتالوگ میخواهید چاپ کنید و خدمات خود را در ان معرفی کنید. در هر صورت کتابی که ذکر کردید نیازمند طراحی جلد، صفحه آرایی و چاپ رنگی و صفحه روغنی می باشد. اما تعداد صفحات تقریبی رو نگفتید و ذکر نکردید که چه تیراژی می خواهید. ما به ادرس ایمیل شما اطلاعات را فرستادیم اما متاسفانه آدرس ایمیل شما اشتباه وارد شده بود و پیام ما برگشت خود.

      پاسخ دادن
  12. امیرحسین سبزه
    امیرحسین سبزه says:

    ببخشید درباره بررسی کتاب گفته بودید. اینکه اگر مورد تایید شما باشد کتاب به صورت رایگان چاپ می کنید. برای تایید کتاب چه کیفیتی مدنظر تان هست؟
    و اینکه آیا قیمت نهایی که در برآورد آنلاین محاسبه قیمت کتاب بدست آمده است همان قیمت نهایی است یا تغعییر می کند

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      ملاک های مختلفی برای ارزیابی یک کتاب وجود دارد. اینکه آیا کتاب قدرت مرجعیت خواهد داشت؟ بر حسب تحلیل بازار کتاب آیا تامین کننده نیاز کتابخوانان خواهد بود؟ و اینکه باراز کتاب چقدر به کتاب شما نیاز خواهد دارد و یا خواهد داشت؟ اینها و سایر عوامل در کنار یکدیگر در ارزیابی کیفیت کتاب نقش دارند. شما می توانید کتاب را برای ما ارسال کنید تا مورد ارزیابی قرار گیرد. البته بسیار بهتر است که قبل از انجام ترجمه و یا تالیف این برآورد را انجام دهید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      نخیر، تفاوت خاصی ندارد. در واقع هزینه های چاپ هر کتاب بر اساس فاکتورهای مطرح شده در ابزار محاسبه قیمت آنلاین چاپ کتاب تعیین قیمت می شود

      پاسخ دادن
  13. مهدی سلیمی
    مهدی سلیمی says:

    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان
    آیا من میتوانم با همکاری انتشارات شما کتابی را تالیف یا ترجمه کنم و چاپ رایگان انجام دهم؟ به شکلی که شما در فروش کتاب سه داشته باشید؟
    از پاسخگویی شما قبلاً تشکر می کنم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما
      بله، درواقع این طرح انشارات ماست که از کتب ارزنده حمایت مالی تمام و کمال انجام میدهد و شما می توانید از این طرح بهره مند شوید روال کار به این شکل است که شما کتابی را که می خواهید تالیف یا ترجمه کنید را با موضوعیت و عنوان به ما معرفی می کنید و از طرف هیئت علمی ما مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت کسب تاییدیه از سوی انتشارات ما، کتاب شما به صورت رایگان چاپ خواهد شد

      پاسخ دادن
  14. احسان امیری
    احسان امیری says:

    با سلام
    چرا انتشارات دانشگاهی برای چاپ کتاب هزینه دریافت نمی کنند اما انتشارات غیر دانشگاهی مثل انتشارات شما برای چاپ کتاب هزینه می گیرند؟ کیفیت کتاب تاثیر میگذاره یا فاکتور دیگه ای هست؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام بر شما دوست گرامی
      انتشارات دانشگاهی آنچنان که از نامش پیداست وابسته به دانشگاه و طبیعتاً بودجه کلی دانشگاه است که از طرف وزارت علوم و دولت پرداخته می شود. بنابراین، انتشارات دانشگاهی از حساب دولت اقدام به چاپ کتاب می کنند. اما انتشارات غیردانشگاهی بودجه دولتی ندارند و هزینه های چاپ کتاب را از صاحبان اثر دریافت میکنند. در این وسط، کیفیت محتوای کتاب هیچ نقشی در انتشار دانشگاهی یا غیردانشگاهی ندارد. اگر کیفیت یک اثر ترجمه و یا تالیف بالا باشد معمولا ً انتشارات غیردانشگاهی نیز هیچ هزینه ای برای چاپ کتاب در نظر نمی گیرند.
      انتشارات نارون دانش نیز در راستای حمایت از آثار با کیفیت، در صورتی که کیفیت اثر ارسال شده از سوی هیئت داوران این انتشارات مورد تایید قرار گیرد، تمامی مراحل چاپ و نشر را در هر تیراژی که باشد به صورت رایگان انجام خواهد داد.

      پاسخ دادن
  15. علی اباذری
    علی اباذری says:

    با سلام برای چاپ رایگان که فرمودید چه رشته هایی رو بیشتر مد نظر دارید؟ من حوزه علاقمندیم تو حوزه رمان هست. یعنی میخوام رمان ترجمه کنم برای گروه های سنی مختلف می تونم با شما همکاری کنم؟ و اینکه اگر شما بخواهید کتاب ترجمه من رو با هزینه چاپ کنید کتابی که صفحات رنگی داره و تقریباً همه صفحات روغنی هست چجوری محاسبه قیمت میشه؟
    ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      فعلاً رشته خاصی مد نظر نیست و بیشتر به این توجه داریم که کتاب، یک کتاب بسیار خوب و قوی باشد. حال اینکه تالیف یا ترجمه باشد، تفاوتی ایجاد نمی کند اما رشته خاصی مد نظر قرار نداده ایم و سعی می کنیم در تمامی حیطه به چاپ کتاب های قوی کمک نماییم.
      درباره سوال دوم شما که صفحات رنگی و روغنی ببینید دوست عزیز در تعیین قیمت چاپ کتاب فاکتورهای بسیار زیادی تاثیرگذار است. شما می توانید از طریق ابزار برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب ما به صورت تقریبی قیمت چاپ کتاب را محاسبه کنید. اگر نیاز دارید تا به صورت دقیق قیمت چاپ کتاب را برآورد کنید با شماره های تماس ما با همکارانمان در ارتباط باشید تا در کوتاهترین زمان ممکن هزینه دقیق چاپ کتاب شما را برایتان محاسبه نمایند.

      پاسخ دادن
  16. حبیب محمدپور
    حبیب محمدپور says:

    من تاکنون ۳ کتاب دانشگاهی در زیمنه مهندسی کشاورزی ترجمه کردم که متاسفانه سرمایه برای چاپ کردن ندارم. طرح چاپ رایگان شما هم مثل طرح های دولت نباشه؟ یعنی باید هزار تا فیلتر رد شی تا بتونی کیفیت کتاب رو تایید کنی. لطفا یکسری ملاک های عینی برای ارزیابی کیفیت کتاب رو بگید تا تصمیم گیری کنیم. تشکر از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام دوست عزیز
      واقعیت ما نمیدونیم شما کدوم طرح رایگان دولت رو میفرمایید:-)
      واقعیت امر این است که تمامی انتشارات چه مجلات علمی و چه انتشارات کتاب سعی دارند با وارد کردن داوری های قوی بتوانند کیفیت آثاری که برایشان ارسال می شود را ارزیابی کنند. در این مفهوم، سیستم ارزیابی کیفیت آثار ارسال شده ما نیز بحثی عجیب و غریب و جدید نیست. در حقیقت تمامی انتشارات می بایست این داوری را داشته باشند و کیفیت آثار را به دقت مورد بررسی قرار دهند. حال، انتشارات ما در سیستم ارزیابی کیفیت آثار به دنبال آن است که اگر اثر علمی و دانشگاهی باشد تعیین کنند که کتاب چقدر علمی نگارش شده است؟ اگر تالیف است آیا واقعاً تالیف شده است یا گردآوری؟ اگر ترجمه است کیفیت کتاب زبان اصلی به چه شکلی است؟ چه انتشاراتی در خارج آن را چاپ کرده است؟ ترجمه چه کیفیتی دارد؟ بازار کتاب چقدر به این کتاب نیاز دارد؟ آیا کتاب بخشی از نیاز مشتریان بازار کتاب را پوشش خواهد داد؟ در حقیقت این سیستم داوری متشکل از فاکتورهای علمی و بازاریابی است.

      پاسخ دادن
  17. سارا یاسوجی
    سارا یاسوجی says:

    سلام
    برای کتابی که صفحات روغنی داره و تو قطع a5 باید چاپ بشه تقریباً ۱۰۵ صفحه محاسبه قیمت چاپ کتاب چجوری میشه. فک کنم ابزار بزآورد قیمت تون یه کم ضعیفه چون حیلی از حالات رو نمیشه بررسی کرد تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      تمامی ضعف های موجود در ابزار آنلاین برآورد قیمت چاپ کتاب ما را ببخشید. یقیناً بارها نیز به دوستان دیگر گفته ایم که برآورد دقیق قیمت کتاب و فاکتورهای تاثیرگذار در آن بسیار متوع و مختلف هستند. نمی توان به ثورت دقیق و جامع همه آنها را ذکر کرد. اکنون در طرح مساله شما برای تعیین برآورد قیمت نیز اطلاعات بسیار کم است. چه تیراژی می خواهید چاپ کنید؟ صفحه آرایی و ویراستاری لازم دارد یا ندارد؟ صفحات مصور هستند یا خیر؟ لطفا برای تعیین قیمت دقیق چاپ کتاب با همکاران ما از طریق شماره های تماس ارتباط برقرار کنید تا در مدت زمان کمتر از ۳ دقیقه تخمین بسیار دقیق از قیمت چاپ کتاب را برای شما ارایه دهند.

      پاسخ دادن
  18. امیررضا
    امیررضا says:

    سلام
    میخواستم بدونم که اگر شما چاپ کتاب رو برای مولفین رایگان انجام بدید در مقابل چه قراردادی با مولف می بندین؟ یعنی اینکه چه انتظاری از مملف کتاب دارید بعد از چاپ کتاب؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      قرارداد چاپ و نشر کتاب منعقد خواهد شد به شکلی که حقوق مترجم و یا مولف و ناشر به عنوان صاحبان اثر تضییع نشود. مترجم در نقش مترجم و ناشر در نقش ناشر است. اسامی هر دو بر روی کتاب خواهد آمد و حقوق مادی و معنوی کتاب مابین آنها تقسیم خواهد شد.

      پاسخ دادن
  19. حسن میری
    حسن میری says:

    در حالتی که شما گفتید چاپ رایگان کتاب انجام میدید دیگه اسم مترجم یا مولف روی کتاب نمیاد؟ یعنی هزینه تالیف یا ترجمه رو با مولف حساب می کنید؟ فک کنم خیلی ابهام داره این.
    در هر صورت طرح خیلی خوبی هست که بخواین از مترجمها یا مولفها حمایت کنید.
    خدا خیرتون بده

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      حقوق مادی و معنوی کتاب بین ناشر و صاحب اثر تقسیم می شود. مترجم یا مولف نیز در نقش اصلی خود خواهد بود و نام وی به عنوان مترجم یا مولف بر روی کتاب ذکر خواهد شد. بر اساس قرارداد ففی مابین حقوق مادی و معنوی کتاب تقسیم خواهد شد.
      دوست گرامی این طرح یک طرح بسیار رایج در بین ناشرین هست و اصلاً ابهامی وجود ندارد. احتملاً به خاطر عدم اطلاعات از مباحث حقوقی چاپ و نشر کمی اشکال به وجود امده است که می توانید با کسب اطلاعات لازم در این حیطه مسائل را رفع کنید.

      پاسخ دادن
  20. f,sjhvd
    f,sjhvd says:

    سلام هزینه جاپ کتاب در چاپ رایگان کتاب به عهده انتشارات هست؟ در مقابل مترجم یا مولف چه نقشی دارن؟
    من یه کتابی دارم که حدود ۱۲ سال پیش ترجمه کردم و فقط ۲ فصل مونده میتونم اونو ادامه بدم با این شرایط. تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      بله، بعد از داوری کتاب توسط انتشارات در صورتی که کیفیت آن مورد تایید باشد و اینکه در بازار کتاب قدرت رقابت داشته باشد انتشارات تمامی هزینه های چاپ کتاب را انجام خواهد داد. مترجم نقش ترجمه کننده را طبیعتاً دارد و نام مترجم روی کتاب خواهد آمد منتها بخشی از حقوق مالکیت معنوی و مادی کتاب بر اساس یک قرار داد رسمی بین ناشر و مترجم تقسیم خواهد شد. عدول از این قرار داد چه از طرف ناشر و چه از طرف مترجم پیگیرد قضایی در پی خواهد داشت.
      در باره سوال دوم شما باید ببینیم کتاب در چه حوزه ای می باشد. برای مثال اگر در حوزه علوم کامپیوتری و تکنولوژی و آموزش مرتبط با ان باشد که احتمالاً مطالب ان قدیمی شده است و طبیعتاً استقبالی از ان نخواهد شد. در صورتی که حوزه کتاب در حیطه ای باشد که متاثر از زمان نباشد و اگر دقیق ترجمه شده باشد می توان چاپ نمود. با ما در تماس باشید.

      پاسخ دادن
  21. لیلا شهیدی
    لیلا شهیدی says:

    سلام عرض میکنم یه سوال داشتم برای چاپ رایگان کتاب داستان و رمان من میتونم روش حساب کنم؟ من یه رمانی رو ترجمه کردم که میخوام چاپ کنم. رمان یکی از پروفروش ترین کتاب های آمازون هستش.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      بله انتشارات در حیطه رمان وداستان نیز پذیرای کتاب های خوب و با کیفیت است. شما کار درستی انجام داده اید. قبل از اینکه کتاب را ترجمه کنید از سایت آمازون میزان علاقمندی خوانندگان به ان کتاب را براورد نموده اید. قطعاً این کتاب می تواند در بازار کتاب ایران نیز پرفروش باشد. شما می توانید کتاب خود را از طریق آدرس ایمیل به ما ارسال کنید.

      پاسخ دادن
  22. مسعود امینی
    مسعود امینی says:

    سلام و حسته نباشید به دیت اندرکارن وب سایت
    میخواستم ببینم در چاپ رایگان کتاب میران فروش کتاب به چه صورت تقسیم میشه بین ناشرو مولف؟ آیا مولف خودش هم باید تضمین بده که در بحث فروش مشاکرت کنه؟ و اینکه تا چه حد سختگیری برای ارزیابی کیفیت کتاب وجود دار؟
    ممنون میشم اگه جواب سوال منو بدید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      میزان فروش کتاب بر اساس قراردادی که منعقد شده است تقسیم خواهد شد. تمامی مسئولیت های فروش کتاب بر عهده ناشر است و ناشر موظف است بر اساس ابزارهایی که دردست دارد به فروش کتاب بپردازد.
      درباره ارزیابی کیفیت کتاب بارها بحث کردیم. ببینید انتشارات تصمیم ندارد که فرآیند داوری را به حدی سخت کند که نتواند هیچ کتابی را برای چاپ رایگان دریافت نماید!! این طرح خود انتشارات است و تقریباً تمایم ناشرین خوب و باکیفیت چنین طرحی را سالیان سال است که اجرا می کنند. بر اساس فاکتورهای علمی و مالی این ارزیابی انجام می شود و قطعاً هم دلایل رد یا پذیرش کتاب به صاحب اثر انتقال داده خواهد شد. قطعاً وقتی مترجمی این دلایل را دریافت نماید برای کار خود ایشان نیز موثر است زیرا اطلاع حاصل می کند که بعد از این چه کتابهایی را ترجمه کند و به تالیف کدام کتابها بپردازد.

      پاسخ دادن
  23. کریم زاده
    کریم زاده says:

    سلام
    هزینه یک کتاب ۱۰۰ صفحه برای چاپ چقدر هستش؟ آیا تعداد مولفان بر روی جلد کتاب در هزینه های چاپ کتاب نتفاوتی ایجاد می کنه؟ بعضی از دوستام که قبلاً کتاب چاپ کردن میگن تعداد نویسنده ها روی قیمت کتاب تاثیر میگدذاره این درسته؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      هزینه های چاپ کتاب مطلقا به نسبت تعداد مترجمین و مولفین تغییری ایجاد نمی کنه. اینکه بعضی از همکاران شما برحسب تعداد مولفین یا مترجمین کتاب هزینه اضافی به انتشارات پرداخت نموده اند دلیلش را نمی دانیم. فرمول محاسبه قیمت چاپ کتاب فاکتورهای متعددی دارد که به جرات می توانیم بگوییم این قمیت متاثر از این عامل نخواهد بود.
      درباره هزینه یک کتاب ۱۰۰ صفحه ای نیز باید بگیم که هزینه چاپ کتاب بر اساس صرفاً تعداد ۱۰۰ صفحه به وجود نمی آید. به ابزار برآورد آنیلان قیمت چاپ کتاب ما رجوع کنید و از انجا به تخمین حدودی قیمت چاپ کتاب بپردازید.

      پاسخ دادن
  24. رقیه ملکی
    رقیه ملکی says:

    سلام
    برای چاپ کتاب ۲۰۰ صفحه ای با عکس رنگی و جلد گالینگور در قطع وزیری میخوام برآورد قیمت کنم. متاسفانه قیمت ها خیلی متفاوت هست و باعث تعجب میشه وقتی آدم میبینه این تفاوت قیمتها تو کارهایی مثل انتشارات کتاب هم هست.
    اینکه چاپ رایگان کتاب میخواهید انجام بدید نام فرد دیگه ای هم روی کتاب میاد به عنوان مترجم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      بله
      قیمت ها متفاوت است اما حداقل در بحث چاپ و نشر کتاب سود ناشرین به حدی کم است که مطئن باشید تفاوت قیمتها به خاطر صرفا کیفیت کارها اتفاق می افتد نه طمع برای گرفتن سود بیشتر از مولفین.
      هر انتشارات بنا به رسالت و هدف کاری خود، کار می کند. یک انتشارات به مباحث صفحه آرایی و طراحی جلد و ویراستاری کتاب بسیار حساس و دقیق است اما انتشارات دیگر به این مسائل کمتر اهمیت می دهد. طبیعی است که وقتی انتشارات به مسائل گوناگون وقتی اهمیت و زمان می گذارد قیمت ها در مقایسه با انتشاراتی که این دقت را ندارد متفاوت تر میشود.
      در باره سوال دوم بارها توضیح داده ایم. اینکه کتاب شما در صورت تایید به صورت رایگان چاپ خواهد شد هیچ ارتباطی به اضافه کردن اسم نخواهد داشت. اسم چه کسی را اضافه کنیم؟ اسم انتشارات که ماهیتاً بر روی کتاب است و حقوق مادی و معنوی کتاب نیز بر اساس قرار داد تقسیم می شود.

      پاسخ دادن
  25. زهرا باغبانی
    زهرا باغبانی says:

    سلام و ممنون از پاسخگویی تون به سوالات
    من میخوام بدونم برای چاپ رایگان کتاب میتونم روش حساب کنم یا نه. میخوام ترجمه کتابی رو شروع کنم و قبل از شروع ترجمه میخوام بدونم که کتاب مورد تایید شماست یا نه. لطفا راههنمایی بکنید که من باید چیکار کنم.
    خیلی از شما متشکرم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      بله
      لطفا کتاب به زبان اصلی رو از طریق ایمیل موسسه به ما ارسال کنید تا ما به ارزیابی کتاب بپردازیم. این ارزیابی در کوتاهترین زمان ممکنه انجام خواهد شد تا شما سریعاً در جریان کار قرار بگیرید.

      پاسخ دادن
  26. سیروس والی زاده
    سیروس والی زاده says:

    سلام
    من به همراه استادم و یک نفر دیگر از همکلاسیهام کتابی رو برای ترجمه شروع کرده ایم و وسطای کار هستیم. میخوام بدونم که ما میتونیم از طرح چاپ رایگان کتاب استفاده کنیم؟ ما دانشجوی یکی از دانشگاه های سراسری هستیم و کتاب هم یکی از کتابهای اختصاصی رشته خدمون هست. سپاس از پاسخگویی

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      همانطور که به سایر دوستان نیز عرض کردیم کتاب رو میتونید برای ما ارسال کنید تا ارزیابی کنیم. شما در اسرع وقت کتاب به زبان اصلی رو برای ما ارسال کنید تا ما به ارزیابی آن بپردازیم. در کوتاهترین زمان ممکنه ما به شما پاسخ خواهیم داد.

      پاسخ دادن
  27. شیدا رجبی
    شیدا رجبی says:

    سلام دوستان
    اگر امکان داره لیست قیمت چاپ کتاب رو هم روی وب سایتتون قرار بدید. من تقریباً سایتتون رو کامل نگاه کردم اما نتونستم لیست قیمت چاپ کتاب رو پیدا کنم.
    بعد، اگر بخواییم رمان چاپ کنیم قیمتش با کتابهای دانشگاهی تفاوتی میکنه؟
    تشکر از سایت خوبتون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      ما به جای لیست قیمت چاپ کتاب فرم برآورد آنلاین قیمت چاپ کتاب را در سایت گذاشته ایم. لیست فیمت چاپ کتاب طبیعتاً متغیر است و اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی جاری می بایست هر چند مدت یکبار به خاطر تغییر قیمت های کاغذ، هزینه های چاپ و سایر عوامل لیست قیمت چاپ کتاب را تغییر دهیم. به جای لیست قیمت چاپ کتاب توصیه می کنیم شما وارد صفحه مربوط به فرم براورد آنلاین قیمت چاپ کتاب ما شوید و از آن طریق به محاسبه دقیق تر قیمت چاپ کتاب بپردازید.
      هزینه چاپ رمان با هزینه چاپ کتاب درسی یا دانشگاهی به لحاظ ماهیت هیچ گونه تفاوتی ندارد.

      پاسخ دادن
  28. بازران
    بازران says:

    سلاممیخواسنم ببینم قیمت چاپ کتاب رمان برای یک کتاب رمان ۱۵۶ صفحه ای که عکس رنگی هم داره چقدر درمیاد؟ اگر امکان داره سریع جوابم رو بدین مرسییییییی

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      ببینید نمیتونیم صرفاً با توجه به تعداد صفحه قیمت چاپ کتاب رمان شما را دقیق برآورد کنیم. شما می توانید به فرم محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب رفته و قیمت تقریبی را برآورد کنید. برای براورد دقیق و نهایی قیمت چاپ کتاب که بر روی قرار داد نیز ذکر خواهد شد توصیه می کنیم با همکاران حاضر در موسسه تماس حاصل کنید. تشکر

      پاسخ دادن
  29. راضیه صداقت
    راضیه صداقت says:

    سلام
    تویه جدول هزینه چاپ کتاب که گذاشتید یکسری گزینه ها نیستش و من نمیدونم قیمت نهایی که درمیاد چقدر واقعی هست. فک کنم برای هریک از کتابهای مختلف یه جدول هزینه چاپ کتاب طراحی می کردید بیشتر کمک میکرد. بازهم تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام ما بر روی وب سایتمون جدول هزینه چاپ کتاب قرار ندادیم. اگر منظور شما فرم محاسبه آنلاین قیمت چاپ کتاب هست که بله، در این فرم علی القاعده نتونستیم تمام گزینه ها رو بگنجونیم چون واقعاً یکرسی عوامل متغیر هست و نمیشه مقدار آنها را ثابت در نظر گرفت. شما میتوانید به برآورد اولیه از قیمت چاپ کتاب با استفاده از فرم محاسبه آنلاین بپردازید و در صورتی که قیمت پیشنهادی اولیه ما مناسب بود می توانید با ما تماس بگیرید و قیمت نهایی و دقیق را جویا شوید.

      پاسخ دادن
  30. منصور بهرامی
    منصور بهرامی says:

    با سلام
    چاپ رایگان کتاب رو کدوم انتشارات انجام میدن؟ واقعیت دو ساله یه کتاب نوشتم و استطاعت مالی برای چاپش ندارم. لطفاً هم راهنمایی و هم کمک کنید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      درباره چاپ رایگان کتاب باید بگیم انتشاراتی که تحت حمایت دولت هستند مثل انتشارات دانشگاهی امکان چاپ رایگان کتاب رو دارند. اما بنابه طرح ویژه ما، اگر کتاب شما بتواند با ملاک های ارزیابی کیفی داوران ما مطابق باشد میتوانیم کتاب شما را به صورت رایگان چاپ نماییم. بر این اساس، فعلاً عنوان کتاب و بخش های ابتدایی آن را برای ما ارسال نمایید تا به بررسی آن بپردازیم. در صورتی که کتاب شما جزو اولویت های چاپی ما باشد قطعاً به صورت رایگان منتشر خواهد شد.

      پاسخ دادن
  31. الهه سیدوند
    الهه سیدوند says:

    سلام و احترام میخواستم بدونم برای چاپ رایگان کتاب چجوری میتونم اقدام کنم. من کتابی رو نوشتم و نمیدونم باید چیکار کنم. کتاب رو دادم برای تایپ و الان که تموم شده خیلی ترس دارم که خدایی نکرده اون موسسه تایپ سود استفاده ای از کتابم بکنه. از اونطرف هم که قیمت چاپ کتاب خیلی بالا هستش و موندم چیکار کنم. اگر امکان داره راهنمایی بکنید تا من بتونم این کتاب رو چاپ کنم…

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً مرحله خطرناکی است و شما می بایست برای امور تایپ کتاب و سایر مباحث، فایل هایتان را به افرادی بسپارید که اطمنان کامل به انها دارید. همانند دوستی که بالا پرسش کرده بودند درباره کتاب شما هم صادق است. اگر کتاب شما بتواند با ملاک های ارزیابی کیفی داوران ما مطابق باشد میتوانیم کتاب شما را به صورت رایگان چاپ نماییم. اما در صورتی که کتاب شما نتواند ملاک های ارزیابی ما را رد کند، در این شرایط میتوانید فعلاً به چاپ کتاب با تیراژ کم اقدام کنید تا از این طریق حقوق معنوی و مادی کتاب به شما اختصاص یابد و خیالتان از بابت سرقت علمی راحت شود. در مراحل بعدی اگر تصمیم گرفتید تا کتاب را در تیراژ بالا چاپ کنید انتشارات ما در خدمت شما خواهد بود.

      پاسخ دادن
  32. حسین کریم زاده
    حسین کریم زاده says:

    سلام لیست قیمت چاپ کتاب برای کتاب های رمان و داستانی رو میخواستم. کتاب من یه رمان هست که حدوداً ۲۱۹ صفحه س و تو قطع رقعی میخوام چاپ کنم. قیمت برای تمام مراحل میخواستم مثل ویراستاری، طراحی جلد و صفحه آرایی . بسیار ممنونم از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام ما به جای لیست قیمت چاپ کتاب سیستمی را تعبیه کرده ایم که بتوانید قیمت نشر یک کتاب را به صورت تخمینی استخراج کنید. واقعیت لیست قیمت چاپ کتاب استراتژی ایستایی است که نیاز است تقریباً هر ماه تمامی قیمت ها را تغییر داد. متاسفانه با توجه به نوسانات اقتصادی هزینه امور مختلف اعم از قیمت کاغذ، طراحی جلد، قیمت چاپ فیزیکی متغیر می شود. اما در سیستم ارزیابی آنلاین قیمت چاپ کتاب شما می توانید به راحتی از قیمت های تقریبی چاپ کتاب اطلاع حاصل کنید اما در نهایت برای استعلام قیمت دقیق می بایست با همکاران ما در تماس باشید.

      پاسخ دادن
  33. بدون نام
    بدون نام says:

    سلام قیمت چاپ یک کتاب شعر ۲۵ صفحه ای که برگه معمولی داشته باشه و چاپ اش هم سیاه سفید باشد چند است حدود مثلا ۱۰۰ تا میخوام

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      میتونید از این قسمت که مختص محاسبه هزینه کتاب است تخمین حدودی انجام بدید. اما برای تعیین دقیق حتما با همکارانمان از طریق شماره های تماس در ارتباط باشید

      پاسخ دادن
  34. سینا عباسی
    سینا عباسی says:

    سلام‌جناب خسته نباشید
    آقا ما ۲ تا دانش آموزی همراه استاد مون در مرکز‌پرورش استعداد هی. رخشان دارالفنون یک‌کتاب در بابا آشنایی با مبانی پرچم‌ملل دنیا و آشنایی با کشور های مختلف نوشتیم ۳۰۰ صفحه هست و ۱۰۰ نسخه ازش میخوایم چاپ کنیم‌حقیقتا قیمتش بین ۳ تا ۴ ملیون‌تومان تخمین زده میشه….حقیقتا ما به سری دانشجو هستیم و نمیخوام هزینه اش انقدر زیاد شه و دنبال یه راهی هستیم که لغایت حدود ۱ ملیون تا ۱و نیم‌ملیون بشه میشه کمکم کنید؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      شما می توانید در قدم اول برای کتابیتان مجوز دریافت نمایید تا حقوق معنوی شما در اثر سرقت علمی از دست نرود. خوب طبیعتاً کتاب تعداد صفحه زیادی دارد و احتمال بسیار زیاد هم رنگی است که همین مساله هزینه چاپ کتاب را بالاتر خواهد برد.
      پیشنهاد ما این است که شما در قدم اول کتاب را با تیراژ محدود چاپ کنید. ما با پلتفرم هایی مانند کتاب راه و فیدیبو قرارداد رسمی داریم و شما می توانید نسخه الکترونیکی کتابتان را در این دو پلتفورم به اشتراک و در معرض فروش بگدارید.حال اگر کتاب فروش خوبی داشته باشد می توانید بر اساس در آمدی که دارد روی چاپ فیزیکی سرمایه گذاری کنید و در چاپ دوم تعداد تیراژ را بالاتر ببرید. واقعیت هم اکنون نرخ فروش کتاب های الکترونیکی بسیار بیشتر از کتاب های فیزیکی است و توصیه ما این است که روی این بحش تمرکز بیشتری داشته باشید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر با همکاران ما در ارتباط باشید.
      http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7

      پاسخ دادن
  35. بهار
    بهار says:

    سلام وقتتون به خیر باشه، در زمینه چاپ رمان فانتزی هم با نویسنده ی تازه کار همکاری میکنید؟ مثلا فایل پی دی اف چیزی که نوشتیم رو بفرستیم…؟

    پاسخ دادن
  36. عفت قاسمی
    عفت قاسمی says:

    سلام و وقت بخیر
    میخواستم بپرسم که انتشارات شما در زمینه شعر هم فعالیت میکنه؟ من یه مجموعه شعر دارم که قصد دارم چاپش کنم ویراستاری و صفحه بندی هم شده تقریبا . میخواستم ببینم از امکانات چاپ رایگان میشه استفاده کرد یا نه؟

    پاسخ دادن
  37. شاهدا
    شاهدا says:

    سلام
    منم دارم یه رمان می نویسم.
    و به نظرم که به عنوان اولین رمانم قابل قبوله ولی نمی دونم چه اصولی رو باید توی محتوای رمانم رعایت کنم.

    شما میدونین برای چاپ یه رمان توی ایران چه اصولی رو باید رعایت کنم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      میتوانید مطلب چگونه یک رمان بنویسم را از همین وب سایت مطالعه کنید. بعد از اتمام داستان می توانید آن را به یک فرد با دانش ارایه کنید تا داوری و ویراستاری کند. مطمئن باشید که نکات بسیار زیادی را از این طریق خواهید آموخت و تاثیر آن از هر کلاس و دوره ای بهتر خواهد بود.

      پاسخ دادن
  38. بهرام علی نسب
    بهرام علی نسب says:

    باسلام ، عزیز بزرگوار ، ی کتاب چاپ اولی ، در ۵۰ صفحه و ۵۰ جلد ، اگر بخواهم چاپ کنم ، چقدر هزینه خواهد داشت ، چند صفحه شعر ، برای نگهداری خودم

    پاسخ دادن
  39. M
    M says:

    سلام ببخشید انتشارات شما برای چاپ کتاب شرایط خرید حداقل تعداد مشخصی از کتاب و داره یا نه ؟ چون من شنیدم باید یه تعداد مشخصی از کتاب رو خریداری کنیم بعد از چاپ اگه جزء شرایطه حداقل چه تعداد باید خریداری بشه ؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرص ادب
      واقعیت چنین ملاکی برای چاپ کتاب عرف نیست و شاید جزو قوانین خاص برخی انتشارات باشد. انتشارات معمولاً صاحب اثر را مجبور به خرید چند کتاب نخواهد کرد. اگر شما هزینه چاپ کتاب خود را ندارید می توانید از روشهای دیگر چاپ کتاب که بسیار به صرفه تر نیز هستند (مانند چاپ کتاب الکترونیکی) بهره مند شوید. می توانید با همکاران ما در انتشارات تمای حاصل نموده و در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید. شماره های تماس ما:

      ۶۶۹۳۲۲۴۵ – ۰۲۱
      ۰۲۱-۶۶۹۳۱۹۴۴
      ۶۶۹۱۹۳۸۴ – ۰۲۱

      پاسخ دادن
  40. شهلا اسکندری
    شهلا اسکندری says:

    سلام و وقت بخیر، من مترجمی زبان انگلیسی خواندم و دو کتاب در دست ترجمه دارم، میخواستم بدونم کتاب قله ها و دره ها رو قبلاً چاپ کردین؟ این کتاب رو ناشران مختلف بارها چاپ کردن و من هم بتازگی ترجمه اون رو تموم کردم. میتونم با شما همکاری کنم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      نخیر این کتاب رو ما قبلاً چاپ نکردیم و میتونیم باهم همکاری برای چاپ داشته باشیم. منتها باید قبل از چاپ، فایل شما توسط کارشناسان انتشارات نارون مورد بررسی قرار بگیره و در صورت تایید، در مرحله بعد قرارداد عقد بشه که البته یک کار روتین در همه انتشارات به خصوص در انتشارات ما هست. درباره هر کتاب دیگری که شما ترجمه کرده اید، نیز می توانیم همکاری داشته باشیم. شما با ترجمه کتابهای پرمخاطب و قراردادن آن در اپلیکیشن هایی مانند کتابراه، طاقچه و فیدیبو، می توانید درآمد خوبی کسب کنید. لطفا از طریق شماره های تماسمان، به همکاران ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  41. فرزانه سرورزاده
    فرزانه سرورزاده says:

    عرض سلام و وقت بخیر
    من کتاب رمانی رو در دست ترجمه دارم و تقریبا کارش داره تموم میشه. امکانش هست که بتونم توسط انتشارات شما اون رو به چاپ برسونم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض تشکر
      حتماً در خدمت شما خواهیم بود، شما می توانید با شماره های تماس زیر با همکارانمان در ارتباط باشید.
      شماره تماس:
      ۶۶۹۳۲۲۴۵ – ۰۲۱
      ۰۲۱-۶۶۹۱۹۳۸۴
      شماره موبایل:
      ۰۹۲۲۴۰۱۳۷۰۴
      ۰۹۱۰۲۰۱۳۲۳۷

      پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *