چاپ کتاب و آشنایی با مراحل چاپ کتاب

مراحل چاپ کتاب

در این مطلب قصد داریم به تشریح مطلبی با عنوان چاپ کتاب و آشنایی با مراحل چاپ کتاب بپردازیم. بسیاری از افراد علاقه دارند نامی از خود بر روی یک کتاب داشته باشند. گاهی اوقات این کتاب می‌تواند محتوای بسیار ارزشمندی داشته باشد و توسط مردم یا اگر کتابی علمی باشد توسط اهالی علم و دانشگاهیان مورد استقبال قرار گیرد. گاهی اوقات نیز هدف نویسنده یا مترجم از چاپ کتاب عرضه آن به تعداد محدود و برای یک جامعه هدف خاص است. در هر دو صورت، چاپ کتاب مراحلی دارد که گاهی اوقات برای یک نویسنده پیچیده و مبهم است اما برای موسساتی که در این حوزه فعالیت دارند و روزانه کتاب‌هایی را به آماده چاپ می‌کنند بسیار ساده هستند. با نارون دانش همراه باشید تا با چاپ کتاب و مراحل آن آشنا شوید.

مراحل چاپ کتاب

مراحل چاپ کتاب . مرحله اول: آماده سازی محتوای کتاب

در این مرحله نویسنده یا مترجم باید محتوای کتاب را آماده کند. این محتوا می‌تواند شامل شعر، داستان، دست‌نوشته، خاطرات و یا یک کتاب علمی باشد. همچنین کتاب مورد نظر می‌تواند به صورت تالیف یا ترجمه باشد. در هر صورت نویسنده باید محتوای کتاب را به صورت دست‌نوشته یا تایپ شده به ناشر تحویل دهد.

مراحل چاپ کتاب . مرحله دوم: آماده سازی اولیه کتاب

در این مرحله کارهایی مانند بررسی غلط‌های املایی و نگارشی، تایپ، صفحه‌ آرایی و ویراستاری کتاب انجام می‌شود. فایل کامل کتاب باید در این مرحله آماده شود و این فایل باید تا حد امکان کامل و بدون ایرادات علمی و نگارشی باشد.

مراحل چاپ کتاب . مرحله سوم: دریافت شابک (ISBN)

شابک مخفف عبارت شماره استاندارد بین المللی کتاب یا به انگلیسی International Standard Book Number است. شابک یک کد ۱۰ الی ۱۳ رقمی است که به هرکتاب منسوب می‌شود. باید توجه نمود که با تجدید چاپ یک کتاب شابک آن تغییر نمی‌کند. همچنین از سال ۲۰۰۷ به بعد شابک از ۱۰ رقم به ۱۳ رقم افزایش یافت تا بتوان کتاب‌های بیشتری را چاپ کرد. در ایران دریافت شابک از خانه کتاب انجام می‌گیرد. به این صورت که ناشر شابک‌هایی که از خانه کتاب دریافت کرده است را به یک کتاب نسبت می‌دهد و سپس فرم مربوطه را پر کرده و به خانه کتاب ارسال می‌کند.

مراحل چاپ کتاب . مرحله چهارم: دریافت فیپا

فیپا که مخفف فهرست نويسي پيش از انتشار است شامل اطلاعاتی است که در پشت صفحه عنوان کتاب چاپ می‌شود. اداره كل پردازش و سازماندهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي مسئول مستقيم صدور فيپا در ایران است و برای اخذ فیپا باید از طریق این سازمان اقدام کرد. برای دریافت فیپا، کتاب به کتابخانه ملی ارسال می‌شود که شامل شابک، پرینت کتاب و فایل آن در سی دی و در نهایت فرم تکمیل شده درخواست فهرست نویسی است. تحویل فیپا یک هفته الی ۱۰ روز زمان می‌برد.

مراحل چاپ کتاب . مرحله  پنجم: دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در این مرحله پرینت کتاب به همراه فایل آن در قالب سی دی و اطلاعات مربوط به فیپا و شابک و همچنین طرح رنگی جلد برای صدور مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد. به طور معمول مجوز وزارت ارشاد یک هفته الی ۴ ماه بعد از تحویل کتاب صادر می‌شود که بستگی به موضوع کتاب دارد. کتاب‌های علمی و دانشگاهی معمولاً در کمترین زمان بررسی می‌شوند اما کتاب‌های شعر یا با موضوعات حساس ممکن است چند ماه پس از ارسال مجوز را دریافت نمایند. همچنین گاهی اوقات ممکن است برای دریافت مجوز نیاز به تغییرات و اصلاحاتی در محتوای کتاب باشد.

مراحل چاپ کتاب . مرحله ششم: چاپ و صحافی

بعد از اتمام مراحل فوق کتاب برای چاپ به چاپ‌خانه ارسال می‌شود. برای کتاب‌های دارای تیراژ بالای ۱۰۰۰ جلد معمولاً از چاپ افست استفاده می‌شود و برای کتاب‌های زیر ۱۰۰۰ نسخه معمولاً چاپ دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از آماده شدن کتاب چاپ شده، صحافی آن نیز انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه این مرحله در اختیار خود ناشر قرار دارد معمولاً به سرعت انحام می‌گیرد.

مراحل چاپ کتاب . مرحله هفتم: ارسال کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلام وصول

پس از اینکه کتاب به چاپ رسید، ناشر باید ۳ نسخه از آن به وزارت ارشاد ارسال کند و با دریافت اعلام وصول، عملاً فرایند چاپ کتاب به اتمام رسیده است.

آمادگی موسسه نارون پاب برای انجام تمامی مراحل فوق در ۱ ماه

قابل ذکر است که موسسه چاپ کتاب نارون آمادگی دارد تمامی مراحل چاپ کتاب شما را در کمترین زمان و با هزینه بسیار پایین به انجام برساند. با توجه به اینکه این موسسه ماهانه ده‌ها کتاب را به چاپ می‌رساند، هزینه تمام شده بسیار کاهش می‌یابد که در صورت چاپ کتاب توسط خود فرد این هزینه چند برابر خواهد شد.

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از برترین ناشرین در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. صاحبان اثر می‌توانند از خدمات ویراستاری کتاب و همچنین صفحه آرایی کتاب این انتشارات بهره‌مند شوند. انتشارات نارون دانش با در اختیار داشتن تیم متخصص طراحی جلد کتاب این امکان را دارد که در زمینه مربوط به طراحی جلد کتاب نیز به صاحبان اثر خدمات تخصصی ارایه نماید. جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

437 پاسخ
    • هیمن
      هیمن says:

      با سلام خدمت مدیران انتشارات و سایت نارون دانش، میخواستم بگم من مطالب زیادی از وب سایت رو خودندم، به جرات می تونم بگم کمترین حد غلط املایی و اشکال تایپی را در مطالبتان دیدم. این مساله برای شما که انتشارات کتاب هستید بسیار نویدبخش است. واقعا دست مریزاد.

      پاسخ دادن
      • مدیر سایت
        مدیر سایت says:

        سلام
        تشکر از شما، دقیقا یکی از مواردی که ما بر روی مطالب سایت عامدانه دقت داریم این است که تماماً سعی کنیم به لحاظ نگارشی و ادبی، مطالب کمترین حد اشتباهات را داشته باشند. از توجه شما بسیار ممنون هستیم. نظرات مثبت هریک از عزیزان باعث دلگرمی ماست. بسیار سپاس

        پاسخ دادن
        • توسکا
          توسکا says:

          سلام خسته نباشید واقعا ممنون به خاطر سایت خوبتون
          ببخشید من ی دختر ۱۵ ساله هستم که میخوام کتابم چاپ بشه من ی رمان نوشتم به اسم (عشق آسیایی )از نظر خودم که بی نقصه ولی هر کسی ی نظری داره دیگه

          ولی خب حالا میخوام رمانمو چاپ کنم ولی نمیدونم اولین کار چیه یعنی مثلا باید دنبال ناشر گشت ؟؟ یعنی اصلا اطلاعات خاصی ندارم و در ضمن باید بگم این کتابو مخصوصا برای آقای جانگ گیون سوک (بازیگر.مدل و خواننده اهل کره جنوبی )نوشتم وچاپش خیلی برام مهمه اگه میشه کمکی به من بکنید ممنون میشم???

          پاسخ دادن
          • مدیر سایت
            مدیر سایت says:

            با سلام
            شما می بایست بخش هایی از کتاب خود را به انتشارات ایمیل کنید یا به آدرس پستی ما ارسال کنید تا کتاب در وهله اول ارزشیابی شود، اگر در ارزشیابی اول توانست استانداردهای لازم را کسب نماید انتشارات ما مراحل بعدی چاپ کتاب را به صورت شفاف ارایه خواهد داد.

          • محمد امین کیانی
            محمد امین کیانی says:

            رمانت به هیچکس نده که بخونه بعضی ها سرغت ادبی میکنن من خودم ۱۴ سالمه فیلمنامه هالیوودی نوشتم ۷۰ صفحه است ولی به بابامم ندادم بخونهد اقای مهرشالد حرفی بزنید که منطقی باشه

          • یک ناشناس
            یک ناشناس says:

            خیلی رویایی هستش چند سال صبر کنید تا احساساتتون به بلوغ برسه به نظرم

          • عمومسیح
            عمومسیح says:

            احسنت به تو دختر نازنین و باهوش ایرانی..واقعا ذوق زده شدم وقتی خوندم که فقط ۱۵ سالته..امیدوارم درآینده ی نزدیک یکی از بزرگان دنیای نویسندگی باشی🌺🌺

        • محمد
          محمد says:

          سلام عالی بود
          ببخشید یک کتاب مثلا کمک آموزشی وقتی نوشته میشه شما اون را می خونید و اگر ارزشش را داشت چاپ می کنید و یا خیر و کتاب کمک آموزشی نیاز داره که از آموزش و پرورش مجوز گرفته بسه ؟

          پاسخ دادن
          • مدیر سایت
            مدیر سایت says:

            بله، طبیعتاً هر کتابی می بایست کیفیت لازم را داشته باشد. بعد از تایید کیفیت آن امور مربوط به اخد مجوز و چاپ شروع می گردد. نخیر، نیازی به دریافت مجوز از آموش و پرورش نیست.

        • Alfa
          Alfa says:

          سلام خسته نباشید.
          میخواستم بپرسم پس از چاپ کتابمون هزینه ای برای ما تحمیل میشه؟ و چند درصد از فروش کتاب به خود نویسنده میرسه؟

          پاسخ دادن
          • مدیر سایت
            مدیر سایت says:

            با سلام
            هیچ هزینه ای در فرآیند چاپ کتاب به هیچ کس تحمیل نمی شود.
            روشهای چاپ کتاب متعدد است. در یک روش اگر انتشارات نخواهد بر روی کتابی سرمایه گذاری کند، نویسنده یا صاحب اثر کتاب دارای حقوق مادی و معنوی کتاب خواهد بود. در اینصورت، صاحب اثر هزینه های چاپ کتاب را تقبل خواهد کرد و اگر در آینده فروشی از بابت کتاب داشته باشد صد در صد فروش به صاحب اثر خواهد رسید.

        • Bita
          Bita says:

          سلام من ۱۳سالمه و یک داستان نوشتم برای رده سنی کودک و نوجوان و داستان های دیگه ای هم نوشتم و میشه کمکم کنید و بگید من داستانمو کجا بفرستم؟

          پاسخ دادن
  1. بهمن
    بهمن says:

    سلام میخواستم ببینم برای مصاحبه دکترا بیشتر روی مقاله تاکید داشته باشم یا کتاب؟ مراحل انجم کدومیکی هم راحتره و هم ارزون تر؟ خیلی از دوستام برای مقاله اقدام کردند که یا به مصاحبه دکترا نرسید یا هزینه هاشون اونقدر بالا بود که من توان مالیشون ندارم. از اینطرف هم شنیدم دنگ و فنگ چاپ کتاب هم خیلی زیاده و باید بدویی دنبال مجوزهاش اونم اگر بشه یا نشه. لطف میکنید راهنماییم کنید. ممنون از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام و تشکر از شما
      ببینید برای مصاحبه دکترا یا هر آزمون دیگه ای حتماً باید به امکانات و توانمندی های کنونی تون تاکید کنید. معمولاً افراد بر اساس شرایط خودشون و امکاناتی که داشته و دارند توصیه هایی برای مصاحبه دکترا انجام میدن. نظر بنده اینه که شما و سایر دوستان برای امادگی جهت شرکت در مصاحبه دکترا حتما و حتماً به شرایط و امکانات خودشون تاکید کنند. ببینید در حال حاضر چه کار میتونید انجام بدید و از آثار علمی مانند مقاله همایشی، چاپ کتاب، ترجمه کتاب و چاپ مقاله علمی پژوهشی یا isi کدومیک رو با توجه به بازه زمانی میتونید انجام بدید. یقیناً چاپ کتاب اروزنتر و به صرفه تر از چاپ مقالات پولی هستش. مقالات غیرپولی نیز عمدتاً فرآیند بسیار طولانی رو برای پذیرش و چاپ دارند و اینکه شما باید وجه را به دلار پرداخت کنید. ما به شما توصیه می کنیم اگر در وهله اول کتابی از پایان نامه کارشناسی ارشدتان میتوان استخراج کرد به آن تاکید کنید. امتیاز کتاب تالیفی در مصاحبه دکترا بالاترین امتیاز ممکنه رو داره و تقریباً اگر نخواهید مطلبی رو به مطالب پایان نامه تون اضافه کنید مدت ۱ ماه جهت چاپ کتاب باید زمان بگذارید. قطعاً نهایتاً در بازه زمانی یک ونیم ماه میتوانید کتاب چاپ شده خود را در اختیار داشته باشید. سعی کنید اگر بازه زمانی کمی دارید سمت ترجمه کتاب نرید چون بسیار وقت بر است اما اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید و یک کتاب ارزنده با تعداد صفحات کمک پیدا کردید میتونید برای ترجمه و چاپ اقدام کنید. لازم نیست شما به دنبال مجوزهای چاپ کتاب بروید. تمامی کارهای ثبتی و مجوزهای لازم برای چاپ کتاب از طریق ما انجام خواهد شد که در همان بازه زمانی یک ماهه انجام خواهد گرفت. برای ارایه توضیخات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
      • بهمن
        بهمن says:

        فکر کنم با توضیحی که دادید شرایط من برای چاپ کتاب بهتر از چاپ مقاله استو بسیار ممنون از شما. من در اسرع وقت برای چاپ کتابم باهاتون تماس میگیرم.

        پاسخ دادن
  2. پرویز پوروردی
    پرویز پوروردی says:

    سسلام میخواستم بدونم مجوزهای چاپ کتاب مثل فیپا و شابک رو انتشاراتی ها میگیرن یا خود مولف؟ و اینکه چه کسی نظارت میکنه که محتوای کتاب به قول معروف محتوای مجرمانه نداشته باشه؟ مولف خودش باید حواسش باشه یا انتشارات یا خود وزارت فرهنگ؟ ببخشید سوالام زیاد شد دیگه:))

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و درود به شما دوست عزیز
      انتشارات کتاب موظف است تا تمامی مجوزهای قانونی برای چاپ کتاب را تهیه کند. نویسنده معمولاً هیچ دخالتی در گرفتن مجوزهای قانونی ندارد و این وظیفه به عهده ناشر است. محتوای مجرمانه در کتاب اعم از مطلب حساسیت برانگیز یا تصویر غیرمجاز به عهده ناشر است. ناشر قبل از ارسال کتاب به وزارت ارشاد حساسیت موجود و ملاک های معرفی شده توسط وزارت ارشاد را می داند و بر اساس ان کتاب را ممیزی می کند. در نهایت کتاب ارسال شده اگر یکباردیگر حاوی مصادیق غیرقانونی باشد می بایست از طریق ناشر و مولف به شکلی محتوا تغییر و تعدیل یابد یا اگر تصاویری وجود دارد نسبت به تغییر یا حذف ان اقدام کنند. مولفین حتماً می بایست در جریان تغییرات اعمال شده کتاب باشند زیرا این احتمال وجود دارد تغیییرات انجام شده ساختار و یا انسجام کتاب را به هم ریزد و نیاز باشد مجدداً کتاب ساختار بندی گردد. در کل مولف کتاب در فرآیند چاپ کتاب نقش یک ناظر را دارد و ناشر می بایست تمامی مراحل چاپ کتاب را انجام دهد. مولف بعد از اعمال هر تغییر، ویراستاری و یا موارد مشابه دیگر تایید خود را نسبت به تغییرات ابراز دارد تا ناشر نیز با خیال آسوده تر کار چاپ کتاب را جلو برد. هرچند یقیناً ناشرین در قبال هر تغییر جزیی و کلی در محتوای کتاب، نویسنده را جهت تایید اگاه میسازند.

      پاسخ دادن
  3. مریم ساروخانی
    مریم ساروخانی says:

    سلام و خسته نباشید
    مجوزهای وزارت ارشاد چقدر زمان می بره که آماده بشه؟ تو تمام مراحلی که گفتید مولف کتاب چه کارهایی باید بکنه؟ من میخوام کتاب چاپ بکنم در اسرع وقت و میخوام بدونم که به آزمون دکترا می رسم یا نه

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
      ببینید از زمانی که مولف فایل خام کتاب را به ناشر میده از اون زمان تا چاپ کامل کتاب و اخذ مجوزها تقریباً به یک زمان ۳ الی ۳۵ روزه نیاز هست. تمامی مجوزهای قانونی نشر کتاب در همین بازه زمانی برای چاپ کتاب دریافت میشود. در مراحلی که در مطلب بالا مبنی بر مراحل چاپ کتاب گفتیم تقریباً همه این مراحل به عهده ناشر کتاب می باشد. ناشر و مولف کتاب در تمام بازه زمانی ۳۰ الی ۳۵ روزه با مولف کتاب در تماس و ارتباط می باشد و تغییرات لازم یا تعدیل و بررسی های مورد نیاز بر روی کتاب را با مولف کتاب در جریان می گذارد. همانطور که قبلاً نیز گفته ایم در تغییراتی که برای چاپ کتاب چه از طرف وزارت ارشاد و چه از طرف خود ناشر مد نظر قرار گرفته می شود مولف حتماً می بایست در جریان قرار گیرد تا تایید کند آیا تغییرات صورت گرفته در محتوای اصلی کتاب خدشه علمی به کتاب و ساحتار آن وارد کرده است یا خیر. با توجه به زمان یاد شده برای چاپ کتاب شما محاسبات زمانی را انجام دهید و در صورت صلاحدید با شماره های تماس و آدرس ایمیل موسسه ما با همکارانمان در ارتباط باشید. موفق و موید باشید.

      پاسخ دادن
  4. زیبا
    زیبا says:

    سلام
    برای چاپ کتاب رمان و شعر و داستان هم مراحل همینه یا تفاوت میکنه؟ کتابهای شعر و داستان احتمال ممیزی شدنشون و حساسیت بهشون زیاد هستش میخوام بدونم که شما رمان و داستان هم چاپ میکنید؟ درباره فروشش چی؟ فروشش رو هم کمک میکنید؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      فرآیند چاپ کتاب ربطی به محتوا و موضوع کتاب ندارد. شما در هر حیطه و با هر محتوایی که کتاب را اماده نموده اید این مراحل چاپ را برای آن در نظر بگیرید. بنده با نظر شما تاحدودی مخالف هستم. ببینید در رابطه با ممیزی کتاب همان قدر که کتابهای رمان و شعر می بایست حاوی مصادیق غیرقانونی نباشد به همان میزان کتاب دانشگاهی نیز باید فاقد اینگونه موارد باشند. حساسیت در تعیین محتوای کتابها از یک ملاک خاص پیروی می کند.
      موسسه نارون شامل ۴ انشتارات مختلف است که هریک در حیطه های خاصی فعالیت دارند. مولفین هنگامی که کتاب را برای چاپ به همکاران ما ارسال می نمایند، همکاران ما بر اساس محتوای کتاب و نیازمندی مولف یکی از چهار انتشاراتی را انتخاب و به وی معرفی می نمایند. مهمترین ملاک این گروه از همکاران ما در انتخاب یکی از انتشارات چهارگانه متناسب بودن موضوع با فیلد کاری آن نشر می باشد. یکی از انتشارات ما مختص چاپ داستان و شعر می باشد که شما میتوانید برای همکاری در چاپ با شماره تماس های ما و آدرس ایمیل با همکاران در ارتباط باشید. درباره فروش کتاب موسسه ما تعهدی نخواهد داشت یعنی امتیازهای معنوی و مادی کتاب متعلق به مولف کتاب خواهد بودو موسسه ما دخالتی در بحث فروش کتاب نخواهد داشت. اما شما میتوانید از تجارب ارزنده و مشاوره های رایگان این موسسه در امر بازاریابی برای فروش کتابتان برخوردار شوید.
      مولف و پیروز باشید.

      پاسخ دادن
      • مانا
        مانا says:

        یعنی به دوز مثلا عاشقانه بودن (ساده تر بگم ؛ اگر تو داستان بوسه باشه بین دختر و پسر) اونجاهارو حذف میکنن موقع نشریات و اینا ؟

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          با سلام
          هر آنچه که در فیلم ها و سریال هایی که در پخص صدا و سیما مجوز می گیرد برای چاپ کتاب نیز همان است. طبیعتاً سعی کنید برای عدم ایجاد حساسیت فرهنگی، مواردی که لازم است را حذف نمایید.

          پاسخ دادن
  5. صافی
    صافی says:

    سلام من یه پایان نامه در سال ۷۱ دفاع کردن در رشته جغرافیای طبیعی. با توجه به این که مطالب پایان نامه هنوز با توجه به ناجیه ای که بر روی ان کار کردم تغییرات اساسی و جدید نداشته است میتوانم آن را به کتاب تبدیل کنم و به چاپ برسانم؟ من برای دوره دکترا چاپ کتاب می خواهم. آیا آنها به خاطر قدیمی بودن پایان نامه ام برای کتاب ایرادی نمی گیرند؟ با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      کلاً ناشرانی که در کار نشر کتاب وجه و اعتبار دارند سعی می کنند که کتاب را از نظر کیفی مورد بررسی قرار دهند. این بررسی ها معمولاً در برخی از ناشران از طریق افراد گاهاً غیرمتخصصی انجام میشود. در موسسه نارون که متشکل از چهار انتشارات است گروهی علمی وجود دارد که به بررسی شرایط مختلف کتاب به لحاظ کیفی می پردازند. در این ارزیابی، مشخص می گردد که کتاب نیازمند چه تغییراتی است. بر اساس این ارزیابی، توصیه هایی دقیق به مولفین کتاب در باره ایجاد تغییرات انجام میشود. توصیه ها در دو حد الزامی و اختیاری ارایه میشود. در سطح الزامی مولف می بایست برای اینکه کتاب خود را در انتشارات وابسته به موسسه نارون چاپ کند حتماً باید این تغییرات را انجام دهد. در سطح اختیاری، مولف به اختیار خود می تواند توصیه های تغییراتی را انجام دهد و یا انجام دهد. اینکه مطالب شما قدیمی است اگر واقعاً در سالهای اخیر مقاهیم و تغییرات جدید و مهمی در ناحیه مورد بررسی شما رخ داده است قطعاً می باید مطالب را به روز کنید. ولی اگر این اتفاق رخ نداده باشد صرفاً قدیمی بودن مطالب نمی تواند ارزشمدی و فایده آنها را زیر سوال ببرد و شما می توانید با خیال آسوده به چاپ کتاب خود اقدام کنید.
      همکاران موسسه نارون در حدمت شما خواهند بود تا ابندا با بررسی علمی فایل ارسالی شما و سپس توصیه های به جا شما را در امر ارزیابی فایل و نهایتاً اقدام برای چاپ کتاب یا عدم اقدام راهنمایی کنند.

      پاسخ دادن
      • صافی
        صافی says:

        با عرض سلام و خسته نباشید
        بسیار بسیار عالی بود توضیحاتتون خدا شما رو حفظ کنه و امیدوارم خسته نباشید هیچ وقت
        من حتماً برای انجام کارهای چاپ کتابم میرسم خدمتتون خیلی خیلی ممنون

        پاسخ دادن
  6. رقیه
    رقیه says:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    من با استادم تقریباً یک و نیم سال پیش کتابی رو نوشتیم و دادیم به یک انتشاراتی که چاپ کنه. متاسفانه الان با گذشت یک و نیم سال هنوز جواب درست و حسابی به ما نمیدن و هر روز این وماه و اون ماه میکنن. واسه پارسال و برای مصاحبه دکترا که نتونستم ببرم و رد شدم. امسال هم با این اوصاف باز فک کنم به دستم نرسه. چه پیشنهادی دارید و من بهتره چه کار کنم> خیلی ممنون اگه جوابمو شریعتر بدید..

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      ببینید اینکه کتاب شما بعد از گذشت یک و نیم سال چاپ نشده است می تواند دلایل زیادی داشته باشد. آیا کتاب شما نیاز به اصلاح و تعدیل و تغییر داشته است یا خیر؟ و اینکه برای چاپ کتاب شما چه انتشاراتی را انتخاب کرده اید؟ انتشارات اگر دانشگاهی باشد متاسفانه فرآیند بسیار طولانی برای چاپ و نشر لازم دارد و بهتر است در اسرع وقت برای اخذ جواب دقیق برای زمان چاپ و انتشار به محل انتشارات به صورت حضوری تشریف ببرید و اگر زمان چاپ و انتشار نامعلوم باشد یا زمان زیادی برای چاپ کتاب در نظر گرفته باشند می توانید برحسب نیاز خود یعنی حضور در مصاحله دکترا قرار داد خود را کنسل کنید و از انتشارات دیگری اقدام نمایید.
      مراحل چاپ کتاب در انتشارات دانشگاهی معمولاً بسیار طولانی مدت است و صرفا عقد قرار دارد با آن انتشارات تا زمانی که کتاب چاپ نشده است هیچ تعهد و التزامی به شما یا ناشر نخواهد آورد. همکاران ما در موسسه نارون در خدمت شما خواهند بود تا در صورت تمایل کتاب شما را با اخذ مجوزهای رسمی و قانونی در مدت یک ماه تا ۴۰ روز به چاپ نشر برسانند. برای ارتباط با همکاران ما با شماره های تماس و آدرس ایمیل استفاده نمایید.
      با تشکر از شما

      پاسخ دادن
  7. م. جمالی
    م. جمالی says:

    سلام و عرض ادب خدمت شما
    قیمت چاپ کتاب رو میخواستم بدونم چقدر هست. و اینکه من تو وب سایت شما دیدم که گفتید مجوز باید بگیریم. اگر مجوز نباشه چه اتفاقی میتونه بیافته؟ میشه لطفا بفرمایید چرا اینقدر مهم هستش؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام دوست عزیز
      بارها درباره گرفتن مجوز برای چاپ کتاب در همین وب سایت صحبت های زیادی نموده ایم. در حقیقت شما با اخذ مجوزههای قانونی مالکیت قانونی یک اثر را به نام خود ثبت می کنید و در صورتیکه فرد یا افرادی قصد سواستفاده از این اثر یا سرقت علمی از ان را داشته باشند به راحتی می توانید مانع این کار شوید. در حقیقت کتاب بدون مجوز مانند خانه ای است که شما می گویید مالکیت آن از آن شماست ولی هیچگونه سندیتی دال بر مالکیت خود بر ان را ندارید. اگر فردی بتواند قبل از شما سند آن خانه را دیافت نماید، خانه و مالکیت آن برای وی خواهد بود.
      در چاپ کتاب نیز قصه بر همین منوال است. اگر کتابی را نوشته و برای چاپ آن ناشر خوب و رسمی پیدا نکنید هرچند فایل شما به صورت کتاب شکیلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت اما اگر یک یا دو ماه بعد همان کتاب را با اسم شخصی دیگر در بازار دید نباید تعجب کنید. جالب آنکه هیچ گونه مدرکی دال بر مالکیت آن نیز نمی توانید ارایه کنید و باید بگوییم قابل قبول نیز نیست.
      با عدم دریافت مجوزهای قانونی که در چاپ کتاب حرف اول و آخر را میزند، اثر خود را بدون هیچگونه حمایتی در دسترس افرادی فرصت طلب قرار میدهید که با یک بررسی سریع متوجه می شوند کتاب مجوز قانونی ندارد و میوانند به نام خود و به راحتی و بدون هیچگونه مانع قانونی آن را به نام خود چاپ کنند.
      دلیل اینهمه تاکید بر مجوز قانونی نیز بر این است که دقیقاً حکم سند یک ماشین یا خانه و موارد مشابه را دارد و تنها زمانی می توانید ادعای کالکیت بر این کتاب را کنید که مجوزهای قانونی ان را کسب کرد اید و نام شما به همراه نام کتابیتان در وب سایت کتابخانه ملی نمایه شود.
      قیمت چاپ کتاب نیز به عوامل و فاکتورهای مختلفی مانند تعداد تیراژ، کتاب سیاه و سفید یا رنگی، عم طراحی داخلی یا طراحی داخلی بعلاوه جلد کتاب، جنس کاغذ کتاب و موارد دیگر بستگی دارد که بهتر است با موسسه تماس حاصل نموده و دقیقاً این موارد را مورد سوال قرار دهید تا همکارن با فرمولی که در دست دارند با توجه به نیاز شما قیمت دقیق کتاب را تعیین نمایند.

      پاسخ دادن
  8. تیموری
    تیموری says:

    درود بر شما
    من یک کتاب ۱۲۸ صفحه ای دارم که نوشتنش تموم شده و در رابطه با کسب درآمد از اینترنت و موبایل هست میخواستم ببینم برای چاپش چه مراحلی رو باید طی کنم ؟ و اینکه قیمت چاپش در سایز وزیری در ۳۰۰۰ نسخه چند میشه ؟اینکه ما فایل کتاب رو به ناشر بدیم بسیار معذرت میخوام البته که میخوام اینو بگم، چطوری و با چه راهکاری میشه تضمین کرد که فایل ارایه شده به نام فردی دیگه چاپ نشه و اگر این اتفاق بیفته من کجا دستم بند هست که شکایت کنم؟
    با تشکر از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      با مشخصاتی که شما برای کتاب خود درج نموده اید امکان تخمین قیمت دقیق وجود ندارد چون ملاکهای دیگری هم برای تعیین قیمت وجود دارند و بسیار هم تاثیر گذار هستند. لطفاً با همکاران ما در موسسه نارون تماس بگیرید تا در حد چند دقیقه قیمت دقیق کتاب شما را برآورد نمایند. ببینید ما به صورت حرفه ای به مدت بیش از یک دهه در کار چاپ و نشر کتاب هستیم. روزانه فایل های کتاب بسیار زیادی برای ایمیل ما ارسال میشود و اگر تاکنون کوچکترین بد اخلاقی در کار با فایل ها از طرف انتشارات ما سر زده بود قطعاً روال کار کنونی را نداشتیم. و اینکه، زمانی شما فایل کتاب را برای ما ارسال می نمایید که کار چاپ و نشر کتاب را ۱۰۰ درصد با ما تمام کرده اید و قرار داد بسته اید. مادامی که با ما قرار داد دارید این قرار داد دست اویزی برای شماست که خدایی ناکرده در صورت بروز هر مشکلی بتوانید با استناد ان به حق قانونی خود برسید. همچنین وقتی که کتاب به اسم شما مجوز گرفته شد دیگر کسی نمی تواند از ان سوء استفاده کند و یا بخش هایی یا تمامی کتاب را برای خود کپی کند یا سرقت علمی انجام دهد. بنابراین، این دغدغه شما زمانی به جا است که کار چاپ کتاب را با انتشاراتی میخواهید انجام دهید که مجوزهای قانونی و رسمی را برای شما اخذ نخواهد کرد.
      با استناد به توصیفات فوق، جای هیچ گونه نگرانی نیست. فقط این توصیه را برای شما ارایه می کنیم مادامی که قرارداد نبسته اید و کار شما رسمی نشده است و اینکه از نحوه اخذ مجوزها مطمئن نشده اید فایل کتاب و یا حتی اسم دقیق کتاب را به ناشر انتقال ندهید. وقتی که ار همه موارد خیالتان راحت شد و قرارداد رسمی بستید میتوانید با خیال راحت فایل کتاب را در اختیار ناشر قرار دهید و مطمئن باشید که هیچ اتفاق خاصی و خطری فایل کتاب شما را تهدید نمی کند.
      تشکر از شما

      پاسخ دادن
      • صافی
        صافی says:

        بسیار ممنون توضیحاتتون بسیار خوب و کامل بود. تشکر بابت همه چیز ایمدوارم بتونم در اسرع وقت کتاب رو با شما به یه جایی برسونم

        پاسخ دادن
  9. ناصر امامی
    ناصر امامی says:

    با سلام و خسته نباشید

    میخواستم بدونم برای کتابی که قبلاً یکبار چاپ شده بازهم می باید برای تجدید چاپ مجوز یا فیپا و شابک گرفته بشه؟ من کتابم رو ۷ سال پیش چاپ کردم و الان میخوام دوباره تجدید چاپ بکنم. شما تا چه زمانی میتونید این کتاب رو برام مجدداً چاپ کنید؟ ممنون میشم اگر سریعتر جواب بدید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      باسلام
      برای کتابی یکبار اطلاعات فیپا و شابک و مجوزهای دیگر گرفته شده است فارغ از اینکه چندسال پیش چاپ شده باشد احتیاجی به مجوز قانونی مجدد و فیپا و شابک جدید وجود ندارد. اگر شما به دلایلی تمایل به همکاری با ناشر قبلی نداشته باشید و به لحاظ قرار دادی که اخذ نموده اید هیچ تعهدی در قبال یکدیگر (شما و ناشر قبلی) ندارید میتوایند همان مجوزهای قبلی و اطلاعات شابک و فیپا را استفاده کنیدو اجازه امه ای نیز از ناشر قبلی دریافت کنید. این اجازه نامه بسیار مهم است و اگر به هر دلیلی این اجازه نامه صادر نگردد شما اجازه چاپ کتاب را نخواهید داشت. در اینصورت ممکن است شما با اندک تغییراتی در محتوا و عنوان کتاب چاچ را در نشر جدیدی پیگیری کنید. البته این موردی که ذکر نمودیم بسیار استثنا و بسیار بسیار نادر است و معمولاً ناشرین همیشه همکاری لازم را انجام میدهند مگر اینکه در قرار داد بنید باشد که مولف به رعابت ان متعهد نشده باشد و ناشرحقوق خود را از دست رقته ببیند.
      مراحل چاپ و نشر کتاب حدودً یک ماه تا ۴۰ روز زمان نیاز دارد. برای شما همکاران موسسه نارون می توانند هماهنگی های لازم با ناشر قبلی را انجام دهند و اگر تمایل نداشته باشید تا در نشر قبلی کتاب خود را چاپ کنید گروه نارون در حدمت شما خواهد بود.
      تشکر از شما

      پاسخ دادن
  10. دهگلانی
    دهگلانی says:

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم اگه یه کتابی رو که ۳۵۰ صفحه داره بخواهیم به صورت صفحات روغنی تمام چاپ کنیم چقدر هزینه در بر مییگیره؟ و اینکه کلاً برای کتابهای ترجمه شده مراحل چاپ کتاب به چه شکلی هستش مرسی

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اگر کتاب وابسته به سازمان یا نهادی خاصی نیست و یا اینکه اچباری برای چاپ صفحات روغنی وجود ندارد پیشنهاد ما این است که برای صرفه جویی در هزینه این مورد را در چاپ کتاتان کنسل کنید. چون حقیقتاً برای ۳۵۰ صفحه هزینه زیادی (هرچند بی فایده) برای شما تحمیل خواهد کرد. و اگر اجباری وجود دارد هیچ مشکلی نیست. موسسه نارون قبلاً نیز بارها به چاپ کتاب مشتمل بر اینگونه صفحات اقدام نموده است. هزینه های چاپ کتاب به موارد مختلفی بستگی دارد و مهمترین این موارد عبارتند از: تعداد تیراژ، تعداد صفحات کتاب، طراحی جلد، ویراستاری، و جنس کاغذ مورد استفاده و قطع کتاب. بنابراین، تخمین قیمت صرفاً بر اساس تعداد صفحه امکان پذیر نمی باشد و شما می توانید با ارتباط با شماره های تماس موسسه نارون، با ارایه اطلاعات بیشتر و دقیقتر قیمت چاپ کتاب را به شما ارایه خواهند کرد.
      مراحل چاپ کتاب بدون توجه به اینکه کتاب ترجمه شده یا نگارش شده ذکر شده است. چاپ کتاب روال ثابتی دارد که برای تمامی انوع کتابها یکسان است. این روال در متن فوق توضیح داده شده است و اگر در هریک از مراحل چاپ کتاب مشکل یا سوالی دارید میتوایند مطرح نمایید و همکاران ما در اسرعع وقت پاسخ خواهند داد.

      پاسخ دادن
  11. بابک حسینی
    بابک حسینی says:

    من رساله دکترام رو تموم کردم و از اونجایی که قصد عزیمت به خارج برای تحصیلات دارم میخواستم بدونم که شما در مدت زمان ۲ ماهه میتونید کتابی رو چاپ کنید؟ و اینکه از اونجایی که من کتاب رو میخوام در خارج از کشور به عنوان رزومه استفاده کنم اونها چه دیدگاهی درباره ناشران ایرانی دارند؟ امتیازی تعلق میگیره بهش یا خیر؟ تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      مدت زمان لازم از زمانی که محتوای اصلی کتاب به صورت کامل و بدون ایراد استخراج شده تا اخذ مجوزها و چاپ کتاب تقریباً ۲۰ روز است. از آنجایی که مقطع تحصیلی شما دکترا می باشد به احتمال فراوان ایرادات علمی بسیار کمی دارد و میتوان کار استخراج پایان نامه را در مدت زمان کوتهای انجام داد و نهایتاً در طول یکماه کتاب را چاپ کرد.
      ببینید دیدگاه های مختلفی در خارج از کشور به مقالات یا کتابهایی که در داخل ایران چاپ میشو د وجود دارد و این فقط مختص کشور ایران نیست. برای مثال، مقاله ای که در مجلات داخلی کشور چین، هند، کشورهای عربی و امثالهم چاپ می شود کهگاهی از طرف دانشگاه های کشورهای برتر مانند کانادا، آمریکا و کشورهای اروپایی مورد قبول واقع نمی شوند و آنها عمدتاً دیدگاهشان بر این است که شما می بایست در انتشارات مورد قبول بین المللی آثار علمی خود را چاپ کنید. برای مثال، مجلات isi و یا اسکوپوس جزو ناشران بین المللی هستند و مقالاتی که در این مجلات چاپ می شوند عمدتاً مورد قبول دانشگاه ها قرار می گیرند. باز این مساله یک قاعده مورد قبول نیست و برخی دانشگاه های معتبر خارجی صرفا مقالاتی را به عنوان رزومه مورد قبول تایید می کنند که در مجلات دارای ضریب تاثیر چاپ شده باشند و یا اینکه اگر کتاب باشد در ناشران معروف و بین المللی چاپ شده باشد.
      اما این نکته را شما در نظر بگیرید که شما دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید؟ ما بر اساس نیاز شما توصیه هایی برای شما ارایه خواهیم نمود. از آنجایی که ما اطلاعاتی درباره اینکه شما به چه کشوری قصد عزیمت دارید و در چه دانشگاهی قرار است به ادامه تحصیل بپردازید نمی توانیم کمکی به شما کنیم. اگر این اطلاعات را دقیقاً به ما ارایه کنید میتوانیم مشورت دقیق تری را ارایه کنیم. برخی از دانشگاه های آمریکایی حتی مقالات فارسی و چاپ در مجلات داخلی را نیز به عنوان فعالیتهای علمی دانشجو مورد پذیرش قرار میدهند.
      به هر ترتیب، ما میتوانیم کتاب شما را در این بازه زمانی چاپ کنیم اما اینکه تا چه حد این کتاب به عنوان رزومه برای شما مورد قبول قرار گیرد هیچ گونه اطلاعاتی نداریم و شما باید اطلاعات بیشتری در اختیار ما بگذارید.
      موفق باشید.

      پاسخ دادن
  12. سیامک قیداری
    سیامک قیداری says:

    با سلام
    تو یه مطلبی از سایت شما دیدم که اگر کتاب به صورت قانونی چاپ بشه باید در کتابخانه مرکزی هم نمایه بشه. میخواستم بدونم قبل از چاپ کتاب این امکان وجود داره که من اسسم رو اونجا ببینم؟ چه تضمینی وجود داره که کتاب رو چاپ کنیم ولی بعدش ببینیم تو وب سایت کتابخانونه مرکزی هست؟ میشه لطفا راهنمایی کنید؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اگر در فرآیند چاپ کتاب اسم و مشخصات کتاب در کتابخانه مرکزی نمایه نشود، چاپ کتاب غیرقانونی است و ممکن است تبعات زیادی را برای مولف و همچنین ناشر داشته باشد. اولین و مهمترین تبعات این است که فرد دیگری ممکن است کتاب شما را با اخذ مجوزهای قانونی به اسم خود چاپ کند و شما نمی توانید درباره مالکیت کتاب هیچ ادعایی داشته باشید.
      فرآیند چاپ کتاب به این شکل است که قبل از چاپ کتاب موسسه نارون به شما مجوزهایی که از مراجع دی ربط اخد نموده است را به شما ارایه می کند. این مجوزها به صورت نامه های رسمی با مهر و امضا می باشند. حتی شما میتوانید این مجوزهای اخذ شده را به منزله مصداق چاپ کتاب در مصاحبه دکترا و یا در موارد دیگر ارایه کنید. البته این زمانی معقولانه است که چاپ کتاب شما هنوز تمام نشده اما مجوزهای لازم را گرفته اید.
      به محض اینکه مجوزهای چاپ کتاب به دست شما رسید میتوانید ۱۰۰ درصد مطمئن باشید که نام شما و عنوان کتاب شما در وب سایت کتابخانه ملی نمایه خواهد شد. در صورتیکه این مجوزها به دست شما نرسید این نشان می دهد که به احتمال بسیار زیادی نمایه شدن در کتابخانه ملی برای شما اتفاق نخواهد افتاد.
      موسسه نارون بعد از اماده شدن فایل اصلی کتاب در مدت ۲ هفته تمامی مجوزهای لازم برای چاپ کتاب شما را در اختیار شما قرار خواهد داد و میتوانید با در دست داشتن این مجوزها این اطمینان خاطر را داشته باشید که روال و فرآیند چاپ کتاب شم کاملاً به صورت قانونی است.

      پاسخ دادن
  13. نجمه محمدی خواه
    نجمه محمدی خواه says:

    سلام
    من کتابی در زمینه نقد اشعار شاعران معاصر نوشتم و میخوام بدونم شما در این حیطه کتاب چاپ میکنید یا خیر؟ و اینکه انتشارات درباره محتوای کتاب مشاوره علمی هم ارایه میده یا خیر؟ مثلا اینکه اشکالات و اشتباهات علمی و ادبی ؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      یکی از مزیت های موسسه نارون برای مولفین این است که با گردآوری گروههایی از رشته های مختلف توانسته است به مولفین کتاب کمک کند تا سطح کیفی کتاب خود را بالاتر ببرند. روند به این شکل است که گروه هایی مختلف از دانشجویان دکترا و اساتید دانشگاه با این موسسه در ارتباط هستند و کتاب ارسالی از سوی مولفین بعد از قرارداد توسط این گروه نیز به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار می گیرد و سطح کیفی و علمی آن را مورد ارزیابی قرار می دهند.
      در مراحل مختلف چاپ کتاب، تمامی نکات و دستورالعمل های الزامی به مولفان اریه داده می شود و مولفین نباید هیچگونه دغدغه ای نسبت به این موارد داشته باشند. همانطور که قبلاً نیز ذکر شده موسسه نارون دارای چهار انتشاراتی میباشد که هریک از این انتشارات برحسب زمینه و فیلد خود اقدام به چاپ کتابهای تخصصی در آن حوزه می کنند. کتابی که شما مرقوم نموده اید در زمینه کاری یکی از انتشارات این موسسه است و ما میتوانیم برای اخذ مجوز و تمامی کارهای چاپ و طراحی و ویراستاری در خدمت شما باشیم.
      با تشکر

      پاسخ دادن
  14. وحیده مرتضوی
    وحیده مرتضوی says:

    برای چاپ کتاب از روی پایان نامه میخواستم سوال کنم که من هم میخوام پایان نامه کارشناسی و هم ارشدمو چاپ کنم تخفیف داره یا نه؟ و اینکه تقریباً جفتشون تو یه حیطه هستن ارزش داره یا نه؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      در چاپ کتاب برخی هزینه ها ثبت هستند مانند هزینه ویراستاری، هزینه کاغذ و هزینه های مربوط به صفحه آرایی و اخذ مجوزها. اما میتوانیم از دستمزد خود انتشارات برای چاپ کتاب شما تخفیف ارایه دهیم. ببینید، اگر پایان نامه های دو مقطع شما دقیقا در یک حیطه هستند که احتمال زیاد مکمل هم هستند و ارایه دو کتاب در این صورت غیرضروری است. اما اگر دو پایان نامه هرچند در یک حیطه هستند اما موضوعات مختلف و غیرهمسانی را در خود دارند شما می توانید هر دو را به کتاب تبدیل نمایید. در کل، صرفاً چاپ کتاب مهم نیست. یقینا با چاپ شدن کتاب شما میخواهید کتابها را در جایی ارایه کنید. اگر دو کتاب ارایه شده شما دقیقاً به یک موضوع پرداخته باشند و حرف جدیدی نیز نداشته باشند خود این مساله یک امتیاز منفی بزرگ برای شما تلقی خواهد شد.

      پاسخ دادن
  15. مدیر سایت
    مدیر سایت says:

    در مراحل چاپ کتاب آیا مجوزها به دست مولف میرسه بعد چاپ میشه یا اینکه بعد زا چاپ کتاب مجوزها میرسند؟ واقعیت اونقدر این انتشارات قلابی زیاد شده که به همه دوستان توصیه میکنم مجوز چاپ کتاب رو حتماً حتماً حتماً پیگیری کنند. مدیر وب سایت لطفا جواب سوالمو بدید تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      تشکر از شما
      بله همانطوری که ما هم قبلاً به کرات گفتیم اخذ مجوز و نمایه شدن در کتابخانه ملی اساسی ترین فاکتور برای چاپ قانونی و رسمی هستش. موسسه نارون دارای چهار انتشارات رسمی هستش که تمامی انها در آغاز مجوزهای لازم رو برای چاپ کتاب دریافت میکنند سپس اقدام به چاپ کتاب میکنند. شما میتوانید از طرف موسسه ما این اطمینان ۱۰۰ درصدی را داشته باشید که قبل از چاپ کتاب مجوزهای لازم رو دریافت نمایید سپس کتابتون چاپ بشه. و اینکه در تسویه حساب ها نیز تسویه حساب کامل بعد از اخذ مجوزهای رسمی و قانونی انجام خواهد شد.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام، هیچ مشکلی وجود نداره، شما می تونید فایل هاتون رو از طریق ایمیل برای ما ارسال نمایید. مابقی موارد نیز از طریق تلفن و ایمیل قابل حل خواهد بود. حین چاپ کتاب هم کتابها را از طریق پست برای شما ارسال خواهیم نمود.

      پاسخ دادن
  16. سونیا
    سونیا says:

    با سلام
    من دارم یک کتاب می نویسم و دوست دارم که ابن کتاب رو چاپ کنم و خیلی هم روش وقت گذاشته ام.
    میخواستم ببینم که شما می تونید در چاپ کتابم بهم کمکی کنید؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      بله، برای چاپ کتاب شما در خدمت هستیم. میتوانید با ما از طریق ایمیل و شماره تماس در ارتباط باشید.
      تشکر

      پاسخ دادن
  17. الهه بارانی
    الهه بارانی says:

    سلام.من میخواستم پایان نامه ارشدم تبدیل به کتاب بشه.اساتید گفتن باید انتشارات دانشگاه باید باشه.ایا باید پایان نامه مو باید به انتشارات خود دانشگاه مون بدم برای چاپ؟چه مراحلی باید طی کنم برای این کار؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      انتشارات دانشگاه ها اغلب فایل آماده کتاب رو برای چاپ در نظر می گیرند. شما می بایست در مرحله اول کتاب رو از پایان نامه تون استخراج کنید و بعد فایلش رو برای چاپ ارسال کنید. می تونید فایل پایان نامه رو برای ما ارسال کنید تا استخراج کتاب انجام بشه بعد برای چاپ اقدام کنید. این رو هم در نظر بگیرید که انتشارات دانشگاهی معمولاً ۷ یا ۸ ماه بعد شروع به انجام کارهای مربوط به چاپ می کنند و علتش هم بیشتر به دلیل تشریفات وقت گیر هستش. اگر اساتید قبول کردند برای چاپ سریع و انتشار اون در خدمت شما هستیم.

      پاسخ دادن
  18. شاهین
    شاهین says:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من درحال ترجمه کتابی هستم که به زبان آلمانی هستش میخواستم ببینم آیا برای اخذ مجوز های چاپ کتاب نیاز به مدرک زبان آلمانی هست یا خیر؟ من بخاطر سفرهایی که به المان داشتم مسلط هستم جهت ترجمه اما مدرک زبانی در این باره ندارم. ایا در اخذ مجوز به مشکل برخواهم خورد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      نخیر، برای اخذ مجوزهای وزارت ارشاد در ایران نیاز به هیچ مدرک زبانی ندارید. اما اگر کتاب را در خارج از کشور بخواهید چاپ کنید که از ان بی اطلاع هستیم.
      در ترجمه کتاب و چاپ کتاب مهمترین مساله این است که کتاب به دقت ترجمه شود؛ خواه اینکه مترجم مدرک زبانی (هر زبانی) را داشته باشد یا خیر.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله، شما به عنوان مترجم میتوانید عنوان کتاب را تغییر دهید. منتها عنوان تغییر یافته هماهنگ با محتوای کتاب باشد.
      نخیر، ناشرین مشکلی با تغییر نام کتاب ندارند. اما اگر عنوان عوض شده مشکل داشته باشد (طولانی باشد، یا هماهنگ با محتوای کتاب نباشد) پیشنهاد می دهند تا آن را تغییر دهید.

      پاسخ دادن
  19. ندا
    ندا says:

    با سلام
    من کتابی که می خوام چاپ کنم پژوهشی مذهبی است و مطالبم آماده است در مرحله بعد باید چکار کنم و چه اقداماتی انجام بدم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما می توانید فایل کتاب را برای ما ارسال نمایید تا ویراستاری شود. همچنین برای مجوزهای انتشارات اقدام خواهیم نمود.
      شما می توانید با شماره های تماس ما برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      سوال شما مبهم است.
      اما چیزی که بنده استنباط کردم از سوال شما، پاسخش اینه که بله، وقتی شما اقدام به چاپ می کنید یقیناً مجوزهاش رو گرفتید. اگر مجوز چاپ کتاب رو مثلا ۳ سال پیش گرفتید و هنوز چاپ نکردید، اشکالی نداره میتونید الان چاپ کنید و تاریخ مجوز همون قبلی باشه. تاریخ چاپ کتاب مهم نیست. مهم اخذ مجوزهای قانونی است. اگر کتاب مجوز قانونی کسب نمود، شما می توانید در هر زمانی آن را چاپ کنید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      ببینید ما کتابهایی رو که چاپ کرده ایم رو جدیداً در بخش معرفی کتاب داریم ارایه می کنیم. هدف فروش کتاب نیست و بیشتر معرفی کتاب هستش. یقیناً اگر کتاب فروش بره و کسی تقاضا کنه بر طبق قراردادی که مابین نویسنده و ناشر بوده عمل خواهد شد.

      پاسخ دادن
  20. سیامک
    سیامک says:

    سلام میخواستم بدونم اگر من برای ترجمه یک کتاب اقدام بکنم شما میتونید اجازه ترجمه رو از مولف کتاب بگیرین؟ اصلا لازم هست که اجزاه بگیریم؟ مرسی

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      ببینید اجازه برای ترجمه کتاب یک کار اخلاقی است. معمولاً مولفین و ناشرین به راحتی اجازه ترجمه یک کتاب را می دهند حتی در فرآیند آن کمک هم می کنند. مثلا اگر عکس یا تصویری داره احتمالاً فایل های اصلی عکس ها رو برای مترجم میفرستن که کتاب شکیل تر بشه و موارد دیگه. همکاران ما میتونند این کار رو برای شما انجام بدهند، منتها این کار صرفاً بعد از عقد قرارداد فی مابین مترجم و ناشر صورت می گیره.

      پاسخ دادن
  21. زیلایی
    زیلایی says:

    سلام من یه کتاب دارم اما تعدا صفحاتش کمه در حد شاید ۱۰۰ صفحه. این جور کتاب ها رو چاپ میکنبد؟ و من از کجا باید بدونم حق و حقوقم بعد از چاپ و فروش کتاب چقد هست؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      ببینید کتاب و کیفیت آن با تعداد صفحات مشخص نمی شود. ما هم اکنون هم کتابهایی داریم که با تعداد صفحات پایین نیز پرفروش هستند. برای رعایت حقوق ناشر و مولف اول کار قرارداری بین ما و شما منعقد می شود که در آن قرار داد سعی می گردد تمامی مفادی که رضایت دو طرف را جلب نماید حاصل شود. چون انتشارات ما انتشارات رسمی است هرگونه عدول از مفاد قرار داد این حق را به شما و ما خواهد داد که از طریق قضایی پیگیری کنیم. بنابراین، اصلا نگران رعایت نشدن حق و حقوق نباشید. شما می توانید برای اطلاعات بعدی با شماره تماس ما از طریق برگه تماس با ما در ارتباط باشید. تشکر

      پاسخ دادن
  22. وروجک
    وروجک says:

    سلام من یک نوجوان چهارده ساله هستم که داستان نویسی میکنم داستانهایی که مینویسم برای همه جالبه ومطمعنا اگه چاپ بشه برای من یه موفقیت بزرگه لطفا بهم بگین چطور میتونم داستان هاموچاپ کنم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      کار بسیار بزرگ و ارزنده ای می کنید. شما می توانید برای نمونه یکی از داستانهای خود را برای ما ارسال کنید بعد از برسی محتوایی کار برای چاپ و انتشار رمانهای شما آغاز خواهد شد.. با ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
      • Taleb
        Taleb says:

        سلام منم ۱۴ سالمه. دارم یک رمان درباره حقوق زنان می نویسم .چند جلدیه. حالا به نظرتون یک کتاب چند جلدی از یک نویسنده ۱۴ ساله مخاطب داره ک برای چاپش اقدام کنم؟

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          سلام خدمت شما
          نسبت به چاپ می توانید اقدام کنید اما اینکه فروش داشته باشد یا نه باید بررسی شود. اول اینکه در ایران کلا کتاب های کم حجم محبوبیت بیشتری دارند. همچنین رمان های ترجمه ای نسبت به تالیفی طرفداراران بسیار بیشتری دارند هر چند کتاب های خاصی پرفروش بوده اند که تالیفی هستند.

          پاسخ دادن
  23. پارسا
    پارسا says:

    با عرض خسته نباشید
    میخواستم بدونم برای چاپ یک کتاب مجموعه داستان کوتاه، برای مقدار داستان ها یا صفحه های آن چه حد و حدود هایی وجود دارد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام و عرض ادب
      معمولاً تعداد صفحات ملاک مناسبی برای ارزیابی کیفی کتاب نیست اما برای یک داستان کوتاه ۳۰ تا ۸۰ صفحه معمول است. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  24. مهدی
    مهدی says:

    سلام
    وقت به خیر
    یک سوال!
    من اخیرا چند داستان کوتاه( هر کدام چند صفحه ای) برای رده کودکان و نوجوانان نوشته ام
    از مراحل ثبت و ارزیابی تهیه کتاب یا کتابچه اما چیزی مطلع نیستم!
    آنقدر که حتی از لحاظ ارزیابی کیفی و حرفه ای نوشته هایم هم چیزی نمی دانم!!
    و حتی حاضرم به آسانی عین نوشته ها را به هر ناشری بدهم…( بی هیچ بیم!!!!)
    آیا شما می توانید مرا راهنمایی کنید
    و یا اینکه برای گفتگو و همکاری
    امکانی برایتان مقدور هست؟
    لطفا فقط از طریق ایمیل پاسخ ارسال بفرمایید
    با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      ما قبلا نیز در مطلبی اشاره کرده ایم که ملاک های عینی برای ارزیابی کیفیت کتاب برای کتاب های غیرآموزشی و دانشگاهی وجود ندارد. برای ارزیابی این کتابها حتما می بایست ارزیاب با تجربه و با دانشی وجود داشته باشد.
      شما می توانید بخش هایی از کتاب خود را در اختیار ما قرار دهید، تا همکاران بنده با بررسی بخشی از کتاب شما برآوردی از کیفیت آن داشته باشند. اگر کیفیت کتاب بالا بود بعد از عقد قرارداد کلیت کتاب شما دریافت خواهد شد. طبیعی است بعد از عقد قرار داد شما می توانید در صورت زیان و افشای خارج از عرف و غیرقانونی محتوای کتاب خود علیه انتشارات عمل کنید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بسته به قرار داد شماست. اگر در قرار داد شما چاپ کامل کتاب به عهده ناشر باشد هزینه های کامل را تقبل خواهد کرد و اگر برعهده مولف با مترجم باشد، هزینه های چاپ کتاب را می بایست وی تقبل نماید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  25. الهام
    الهام says:

    عرض سلام و ادب
    من تاکنون چند داستان مخصوص رده سنی کودک تالیف کرده ام .چگونه میتوانم انها را چاپ کنم؟ ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و احترام
      اتفاقاً یکی از پرمخاطب ترین کتابهای بازار کتاب، مخصوص کودکان و نوجوانان است. اگر تالیف کتابها تمام شده است شما می توانید با شماره های تماس و ایمیل ما با ما در ارتباط باشید تا همکاران برای مراحل چاپ بعدی شما را راهنمایی کنند. مراحل چاپ کتاب همان مراحلی است که در مطلب فوق ارایه داده ایم. اگر فعلاً برای چاپ کتاب ها نمی خواهید اقدام نمایید می توانید در مرحله اول مجوزهای لازم را دریافت نمایید تا کتاب ها به نام شما در کتابخانه ملی ثبت گردد. سپس در زمان مساعد اقدام به انتشار و آنها نمایید. با ما از طریق لینک زیر در ارتباط باشید:
      http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

      پاسخ دادن
      • مدیر سایت
        مدیر سایت says:

        آمازون با ادغام شرکت‌های «کریت‌اسپیس» و «نشر مستقیم کیندل» عملاً امکان نشر کتاب‌های فارسی‌زبان در سیستم «چاپ بر اساس تقاضا» را از خدمات نشر آمازون حذف کرد.»

        پاسخ دادن
  26. حسین علیزاده
    حسین علیزاده says:

    سلام . . ممنون از راهنماییتون . . ببخشید فقط من یک سوال دیگه داشتم که جوابشو هیچ جا نتونستم پیدا کنم . . میخواستم بدونم که برای کسی مثل من که ۱۵ سالشه و هنوز به سن قانونی نرسیده هم همچین کاری امکان پذیره . . درواقع اگر من یک بتونم یک کتاب آموزشی خوب بنویسم نمیتونم اونو با نام خودم به چاپ برسونم ؟؟؟ یا اینکه راه هایی داره ؟؟؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      برای نگارش و چاپ کتاب محدودیت سنی وجود ندارد. اگر کتابی در حیطه خاص نگارش کرده اید می توانید بخش هایی از آن را برای ما ارسال کنید تا با ارزیابی کیفیت و رفع نواقص آن برای چاپ اقدام کنیم.

      پاسخ دادن
  27. علی محقق
    علی محقق says:

    سلام
    از توجه و دقت نظرتان نسبت به دیدگاه ها و درخواست های خوانندگان سپاسگزاری می کنم.
    من حدود سی و هشت داستان کوتاه نوشتم که در بیشتر آنها رخدادهایی که برای من در دوران کودکی رخ داده را بصورت داستان کوااه در آوردم و با پرورش شخصیت ها و اوج و فرود نمای بهتری به آن داده ام…
    بسیاری از اطرافیان توصیه کردند که آنها را به چاپ برسانم ولی خودم هنوز نقص هایی در آن ها می بینم.
    از این رو ” عناصر داستان” نوشته ی جمال میرصادقی و ” رمان و داستان کوتاه” سامرست موام و چند کتاب آمورشی دیگر را مطالعه کردم و ملتفت شدم هنوز نوشته هایم رنگ و بوی خاطره دارد.
    بعد از بازنویسی و توجه بر موارد تاکید شده در کتب آموزشی قصد انتشار آنها را دارم.
    محتاج راهنمایی شما هستم.
    سپاسگزار توجه شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض احترام
      ممنون از توجه شما
      مراحل چاپ کتاب به صورت قدم به قدم در همین مطلب ارایه شده است. توضیحات کافی و روشن است، شما می توانید برای آگاهی از موارد دیگر و رفع ابهامات خود با شماره های تماس و یا با ایمیل ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  28. محمد علی قجه
    محمد علی قجه says:

    با سلام
    محمد علی قجه هستم . نویسنده داستانهای رمان و کوتاه ایرانی و خارجی .
    در صورتیکه بعنوان نمونهیک داستان کوتاه ایرانی که pdf شده باشد خدمت شما ارسال کنم آیا شما کمیسیون بررسی دارید که داستان را ارزیابی و چاپ کنند یا خیر ؟
    در هر حال اگر بخواهم برای چاپ داستانها وارد مذاکره شویم شرایط شما چگونه است ؟
    لطفا” راهنمایی فرمایید .

    پاسخ دادن
  29. الهه
    الهه says:

    با سلام
    من یک سوال کلی داشتم ایا بعد از چاپ کتاب ناشر کتاب میتونه پخش کنه آثار یا همون کتاب چاپی رو یعنی فروش و درصدی تعیین میشه یا بعد از چاپ همه دست نویسنده است و بلاتکلیف؟؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      انتشارات در قبال آثار چاپی خود مسئولیت دارد اما واقعیت این است که برخی کتابها علی رغم محتوای ارزنده آن فروش خاصی ندارند. اما انتشارات نارون دانش با عقد قرار دادهایی با نهادهای مختلف نسبت به معرفی همه کتابهای خود اقدام نموده است. شما می توانید در این رابطه با کارشناسان ما در نشر تماس گرفته و اطلاعات دقیق را جویا شوید. برای ارتباط با همکاران ما از لینک زیر استفاده کنید.
      http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      ببینید کلاً قبل از هرگونه چاپ، نشر و ترجمه و یا استفاده از بخشی از کتاب به هر شکلی، می بایست از ناشر یا مولف اجازه گرفته شود.

      پاسخ دادن
  30. زهرا
    زهرا says:

    سلام و عرض ادب!
    بنده رمانی نوشتم که الان نسخه ی پی دی اف اون داخل اینترنت هست. یعنی رمانم رو داخل انجمن رمان نویسی قرار دادم و اونها هم داخل سایت. و الان در سایت های رمان نویسی قابل دسترسی هست. می خواستم ازتون بپرسم که در حال حاضر، رمان بنده امکان چاپ شدن داره یا خیر؟!
    خسته نباشید!

    پاسخ دادن
  31. فهیمه ریاضی
    فهیمه ریاضی says:

    ممنون از توضیحات ساده و جامع شما در مورد چاپ کتاب؛
    دارم یک کتاب کم حجم (سفرنامه) می نویسم و دوست دارم که کتابم رو چاپ کنم. چند تا سوال دارم که ممنون میشم اگه پاسخ بدید:
    ۱- در صورت ارسال فایل اولبه برای هر ناشری، چه تضمینی وجود داره که مطالب کتاب مورد بهره برداری توسط شخص حقیقی یا حقوقی دیگری قرار نخواهد گرفت؟
    ۲- من در خارج از ایران زندگی می کنم. آیا میشه تمام مراحل چاپ کتاب رو (در صورت موفقیت عبور از تمام مراحل) با تماس آنلاین انجام داد یا در مرحله ای (کدام مرحله؟) نیاز به حضور فیزیکی هست؟
    ۳- دوست دارم خودم کتابم رو که زبان اصلیش فارسی خواهد بود به زبانهای دیگه (انگلیسی، ترکی و ایتالیایی) ترجمه کنم. آیا امکان چاپ این کتابها به زبانهای دیگه در ایران وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      اتفاقاً مولفین زیادی هم اکنون و در گذشته داریم که کتابشان را علی رغم اینکه خودشان در خارج از کشور بودند برایشان چاپ کردیم. کلاً کاربرد ایمیل و سایر روشهای ارتباطی تسهیل در این امر است.
      ۱- در بحث تضمین عدم سوء استفاده که ما هیچ روشی برای دادن اطمینان به شما نداریم. ما ناشری با مجوز رسمی هستیم و تملزم به رعایت تمامی آثار مولفین ولو اینکه حتی به مرحله چاپ نرسد.
      ۲- همانگونه که در بالا هم گفتیم هیچ گونه مساله ای به وجود نخواهد آورد.
      ۳- بله امکان چاپ کتاب به زبانهای خارجی در داخل ایران وجود دارد. اما به مقوله فروش آن نیز باید توجه داشته باشید.

      پاسخ دادن
      • فهیمه ریاضی
        فهیمه ریاضی says:

        خیلی ممنون از وقت و حوصله ای که برای پاسخ به پرسشهام گذاشتید و امیدوارم در آینده امکان همکاری داشته باشیم.

        پاسخ دادن
  32. پژمان یاراحمدی
    پژمان یاراحمدی says:

    سلام من دو نوشته دارم و البته اول به صورت فیلم نامه بودن و خودتون ک می دونید چه مشکلاتی برای دیده شدن وجود دارد
    پس به داستان تغییر دادم
    و می خوام ب چاپ برسونم
    موضوع در باره ی یک جنگل از حیوانات و دومین موضوع درباره ی روان درمانی هستش ک نمیشه موضوعات رو.کامل بگم
    متاسفانه پول چاپش رو ندارم
    خواستم ببینم شما مشارکتی چاپ می کنید یا وام میشه گرفت و …
    تشکر از شما
    ۰۹۰۱۱۶۳۸۰۰۸

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      واقعیت انتشارات ما صرفا با مولفینی همکاری مالی دارد که رزومه قوی داشته باشند. کمکی که برای شما دوست عزیز می توانیم ارایه کنیم این است که بتوانید هزینه های چاپ کتاب را به صورت قسطی انجام دهید.
      پیشنهاد دیگر این است که می توانید مجوزهای لازم را بگیرید تا کتاب شما مورد سرقت علمی قرار نگیرد سپس در زمان مناسب اقدام به چاپ انبوه آن نمایید.

      پاسخ دادن
  33. صوفی
    صوفی says:

    سلام ،ممنون از اطلاعات مفیدتون.ببخشید من یه سوال داشتم اگه جواب بدید ممنون میشم.
    میخوام بدونم که وقتی کتاب چاپ شد چطور به دست نویسنده میرسه؟منظورم این که ایا فایل یا سی دی هم به نویسنده اراعه میشه؟
    وقتی کتاب چاپ شد چطور وارد بازار کتاب میشه و نویسنده چزور میتونه کتابشو بفروشه و یا اینکه مینونه از تیراژ فروش کتابش با خبر بشه؟ممنون میشم اگه جواب بدید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بعد از چاپ کتاب، کتاب چاپ شده (به هر تعداد که شما تصمیم گرفته اید چاپ کنید) به شما ارسال می شود که معمولاً از طریق پست می باشد.
      فایل یا سی دی همان نسخه نهایی چاپ شده کتاب شما خواهد بود.
      با افزایش اپلیکیشن های فروش کتاب امروزه اکثر نویسندگان دوست دارند به جای ارایه فیزیکی کتاب به بازار کتاب، نسخه الکترونیکی آن از طریق اپلیکیشن ها در دسترس عموم قرار گیرد. یقیناً تمامی اپلیکیشن ها (مثل کتابراه یا فیدیبو) سازوکاری برای تعیین میزان فروش کتاب ارایه داده اند. در این سازوکار حق ناشر و حق مولف نیز محفوظ است.

      پاسخ دادن
  34. پرنیا
    پرنیا says:

    باسلام
    من دارم کتابی علمی درمورد حیوانات مینویسم که دیگر چیزی نمانده تا به اتمام برسد.
    عرض حضورتان رسانم که بنده ۱۳ سال دارم و آیا می توانم با این سنم(که در برخی سایت ها نوشته شده بود افرادی که پایین ۱۸ سال سن دارند نمی توانند تاب بنویسند و در بازار ببینندش!) کتاب بنویسم؟
    و سوال دیگری که دارم این است که بنده دوست دارم کتابم زودتر چاپ شود تا بتوانم کتاب های دیگرم را چاپ کنم. و سوال دیگری که با عرض پوزش می خواهم بپرسم این است که پس از چاپ کتاب و گرفتن تمامی مجوز ها از چه راهی باید آن رادر کتابخانه ها و کتابفروشی ها ببینم؟
    و سوال آخرم هم این است که آیا در سایت شما تمامی مراحل چاپ کتاب انجام می شود؟ که انشاءالاه من از پس فردا دست به کار شوم تا تمامی مراحل را از طریق سایت شما انجام دهم؟
    واقعا ممنونم و ممنون تر میشوم اگر هرچه زودتر پاسخ دهید.
    باتشکر.
    خدانگهدار

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      در کامنتهای پیشین نیز در مورد سن و تالیف کتاب مطلب نوشته ایم. برای تالیف و چاپ کتاب به هیچ عنوان سن نمی تواند ملاک باشد. کتاب باید محتوای خوب و آموزنده ای داشته باشد حال این کتاب توسط فردی ۱۰ ساله نوشته شده باشد یا ۹۰ ساله.
      انتشارات نارون دانش تمامی مراحل مربوط به چاپ کتاب را از صفر تا ۱۰۰ انجام می دهد.
      چاپ کتاب نارون دانش با عقد قرار دادهایی با اپلیکیشن های معروف فروش کتاب، مانند فیدیبو، خدمات ارزنده ای برای فروش کتاب به مولفان ارایه می کند.

      پاسخ دادن
  35. رجبی
    رجبی says:

    با سلام . یک کتاب علمی و تالیفی را به تازگی به اتمام رساندم. اولین کتاب من هست و هنوز نمیدونم برای چاپ اون باید چیکار کنم البته توضیحات شما کامل بود. سوال من این هست که اولا طی چه تضمینی نویسنده کتاب رو در اختیار ناشر قرار میده که تمام حقوق مادی و معنوی اثر برای نویسنده محفوظ باشه ؟ دوم اینکه هزینه چاپ کتاب برای نویسنده چقدر هزینه داره؟ کتاب من ۳۵۰ صفحه هست و همراه هر کتاب باید یک سی دی نرم افزار هم وجود داشته باشه.
    ممنونم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض خسته نباشید
      شما با خیال راحت می توانید با ناشرین دارای مجوز از وزارت ارشاد (چه انتشارات ما و چه سایر انتشارات دارای مجوز) همکاری کنید. بعد از عقد قرار داد فی مابین، آن قرار داد به عنوان ضامن تمامی حقوق مادی و معنوی شما خواهد بود. برای اطلاع از هزینه های چاپ کتاب می توانید با شماره های تماس ما ارتباط برقرار کرده و با همکاران ما صحبت کنید و هزینه های دقیق را مطلع شوید.
      تشکر از شما

      پاسخ دادن
  36. دانش ور
    دانش ور says:

    با سلام
    من برای چاپ کتاب می خواهم بدانم که نحوه واریز پول و تسویه حساب به انتشارات به چه شکلی خواهد بود لطفا توضیحی بدهید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      برای چاپ کتاب در گام اول قرار دادی منعقد خواهد شد که مفاد و محتوای این قرار داد به صورت توافقی بین ناشر و مولف یا مترجم کتاب است. تمامی شرایط پرداخت در این قرار داد ذکر خواهد شد و یقیناً آنچه که می توانیم بگوییم به صورت مرحله به مرحله خواهد بود.

      پاسخ دادن
  37. جعفری
    جعفری says:

    سلام به دست اندرکاران انتشارات نارون دانش
    سایت و مطالب سایت بسیار عالی است. به شخصه برای نگارش و ترجمه کتاب از مطالب سایت شما استفاده زیادی بردم. واقعاً در وضعیتی که هرکس به فکر جیب خودش و پول درآوردن هستش وجود سایت هایی مانند شما که بدون منت مطالاب ارزنده ای در اختیار افراد می گذارید یک نعمت است دست مریزاد

    پاسخ دادن
  38. کریمی
    کریمی says:

    با سلام
    برای چاپ کتاب در تیراژ بالا هم مراحل به همین شکلی است که توضیح داده اید؟ متشکر از توضیحات شفاف شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      انتشارات نارون دانش تاکنون چندین جلد کتاب برای رده سنی کودک و نوجوان چاپ منتشر نموده است که برخی از آنها در بخش معرفی کتب منتشر شده توسط انتشارات نارون دانش معرفی شده اند. می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
      http://www.narvanpub.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8/
      در صورتی که شما در این حیطه کتابی را تالیف نموده اید میتوانید آن را برای بررسی کیفی به آدرس ایمیل ما ارسال نمایید. تشکر از شما

      پاسخ دادن
  39. فرحبخش
    فرحبخش says:

    با سلام و عرض خسته نباشید به دست اندرکاران انتشارات نارون دانش
    میخواستم ببینیم انتشارات شما با انتشارات دانشگاهی چه تفاوتی دارد و کدام یک معتبرتر است؟ الان کتابی را ترجمه کرده ایم که دانشگاهی است و نمی دانم انتشارات دانشگاهی انتخاب کنم یا انتشارات غیردانشگاهی ممنون میشم اگر بدون سوگیری راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما دوست بزرگوار
      ببینید انتشارات دانشگاهی با غیر دانشگاهی در بحث بودجه بندی با یکدیگر تفاوت دارند. بودجه انتشارات دانشگاهی از طریق دانشگاه ارایه می شود و کتابهایی که در ان چاپ می شود از طریق دانشگاه ساپورت می شوند. اما انتشارات غیردانشگاهی، انتشاراتی هستند که بودجه آنها توسط اشخاص حقیقی و آزاد است. تقریباً چیزی در مایه های دانشگاهی ملی و آزاد یا غیرانتقاعی.
      اینکه شما کتاب خودتان را در نشر دانشگاهی چاپ کنید یا غیر دانشگاهی طبیعتاً در محتوای کتاب شما تاثیری نخواهد داشت و حتی می توانیم بگوییم در فروش آن نیز تاثیری اندک دارد. کتابی که محتوای خوبی دارد و خوب ترجمه شده است لاجرم جای خود را در بین دانشگاهیان باز خواهد کرد و رفته رفته وارد فضای آکادمیک خواهد شد که طبیعتاً آمار فروش آن نیز بالاتر خواهد رفت. هم اکنون بسیاری از کتابهای مرجع که در دانشگاه های ایران تدریس می شوند در انتشارات غیردانشگاهی چاپ می شوند یا شده اند. آنچه که ما اطلاع داریم برای چاپ کتاب در انتشارات دانشگاهی شما نیازمند به صرف وقت بسیار زیادی خواهید شد زیرا کتب بسیاری در صرف چاپ قرار دارند که یکی از علت های آن نیز بودجه محدود دانشگاه هاست. همچنین، ملاک های خاصی برای پذیرش چاپ کتاب دانشگاهی در ایران است که آن هم خود جای بحث فراوان دارد. درکل، چاپ کتاب در انتشارات دانشگاهی یا غیردانشگاهی یک انتخاب است و مانند هر انتخابی مجبور خواهید بود نقاط منفی و مثبت آن را با توجه به هدفی که دارید در نظر گرفته و ارزیابی کنید. در انتشارات دانشگاهی نیازمند آن خواهید بود که زمان بسیار زیادی را منتظر چاپ کتاب خود باشید. اگر کتاب شما ترجمه است، این خطر وجود دارد که همان کتاب توسط افراد دیگر ترجمه و سریعتر از کتاب شما وارد بازار شود. در انتشارات غیردانشگاهی شما نیازمند صرف هزینه هستید. می بایست اطلاعات دقیقی از زمان و هزینه هر دو نوع نشر به دست آورید و با توجه به این اطلاعات بهترین تصمیم ممکنه زا اتخاذ کنید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما
      طبق مصوبه وزارت ارشاد، مولفین دیگر نمی توانند کتاب را به صورت ناشر مولف چاپ کنند و حتماً می بایست از طریق یک ناشر برای چاپ کتاب خود اقدام کنند. هم اکنون نیز چاپ کتاب به صورت ناشر مولف کنسل است.

      پاسخ دادن
  40. خیرخواه
    خیرخواه says:

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم ویراستاری نگارشی کتاب توسط انتشارات انجام میشه یا مولف خودش باید این ویراستاری رو انجام بده؟ منظورم از ویراستاری نگارشی همون نقطه و ویرگول، شروع پاراگراف ها و علام نگارشی هستش.
    تشکر از مطالب خیلی خوب سایتتون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      هرنوع ویراستاری بر روی کتاب توسط انتشارات نارون دانش صورت خواهد گرفت. طبیعتاً کتابی که دارای اشکالات ویرایشی و یا هر نوع اشکال دیگری است نمی تواند روانه بازار شود اما اینکه چه کسی باید این کار را انجام دهد بهتر است بگوییم بایدی در کار نیست و طبق توافق مولف و ناشر هر مسئولیتی که مترجم یا مولف در قبال کتاب خود قبلاً یا هم اکنون بر عهده گرفته یا خواهد گرفت به کنار اما هر مسئولیتی که مولف در این مرحله به ناشر محول کند ناشر نسبت به انجام آن موسئولیت ها که ویراستاری دستوری، ادبی، صفحه آرایی، طراحی جلد می تواند جزوی از آنها باشد، انجام خواهد داد.
      در کل فرآیند چاپ کتاب یک فرآیند توافقی است که مولف و ناشر در آن سعی می کنند به کمک همدیگر در نهایت اثری عاری از ایراد را روانه بازار کنند.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      همانطور که در بالا به دوست مان توضیح دادیم هزینه های چاپ کتاب به عوامل گوناگونی بستگی دارد و نمی توان با در دست داشت تعداد صفحه اقدام به تخمین قیمت نمود. شما می توانید از طریق منوی تماس با ما یا مراجعه به قسمت انتهایی همین صفحه، به شماره های تماس ما دسترسی پیدا کنید و با همکاران ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  41. محرم زاده
    محرم زاده says:

    با سلام
    بنده یک کتاب ترجمه کرده ام در رابطه با مراقبت های کودک و مادر از بدو تولد تا ۴ سالگی. حدود ۳۰۰ صفحه است.
    میخواستم منتشر کنم. مراحل را نمیدانم. ممکن است بفرمایید چاپ هزار جلد از آن چقدر هزینه دارد؟ و چه طور باید اقدام کنم؟ آیا از جایی میتوانم ساپورت مالی بگیرم؟
    انتشار کتاب الکترونیکی به چه نحوی است؟ اگر بخواهم نسخه الکترونیکی منتشر کنم چه هزینه هایی دارد؟ به کجا باید مراجعه کنم؟
    متشکرم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      برای انتشار الکترونیکی کتاب نیز شما حتماً می بایست مجوزهای کتاب را از ناشرین دریافت کنید. به این معنی که کتاب به صورت رسمی چاپ شود. درباره هزینه های چاپ کتاب که مطرح نمودید باید خاطر نشان کنیم که هزینه چاپ کتاب به مولفه های بیشتری بستگی دارد و نمی توان صرفا بر اساس تعداد صفحه و تعداد تیراژ هزینه را برآورد نمود. شما می توانید برای اطلاع دقیق از طریق لینک زیر و شماره های تماس، با همکاران ما در ارتباط باشید. همکاران حاضر در نشر کتاب، با ارزیابی مولفه های مختلف قیمت دقیق را اطلاع خواهند داد. همچنین درباره چاپ الکترونیکی کتاب نیز شما می توانید از همکاران ما سوالات خود را مطرخ نمایید.
      http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

      پاسخ دادن
  42. توحید
    توحید says:

    سلام
    با توجه به حساسیت مساله چاپ کتاب و احتمال سرقت علمی قبل از چاپ کتاب، آیا گرفتن مجوز و شابک برای کتاب از سرقت احتمالی کتاب جلوگیری می کند؟
    ممنون میشم اگر جواب بدید.
    تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله، وقتی برای یک کتاب مجوزها دریافت می شود و کتاب دارای شناسنامه شود احتمال سرقت علمی از آن به صفر می رسد. افراد مختلفی متاسفانه کپی برداری های غیر اخلاقی حتی از کتاب دارای مجوز خواهند کرد ولی حقوق معنوی و مادی کتاب صد در صد برای شما خواهد بود و هرگونه کپی برداری نیز فاقد اعتبار و قابل پیگیری می باشد.

      پاسخ دادن
  43. بهار
    بهار says:

    سلام وقت بخیر ، انتشارات شما داستان هم چاپ میکنه ؟ ( رمان علمی_تخیلی )
    و اگر بله ، چطور میشه اقدامات لازم برای این کار رو انجام بدم ؟

    پاسخ دادن
  44. مرتضی
    مرتضی says:

    سلام خوبید هدف من از چاپ کتاب قوی کردن روزمه برای گرفتن بورسیه است باید کتایم تو انتشارات خارجی چاپ بشه؟و ایا باید در خارج منظورم اروپا داوری بشه بعد چاپ بشه؟لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      کلاً اگر برای قوی تر کردن رزومه میخواهید و در نهایت تمایل دارید آن رزومه را به دانشگاه های خارج از کشور ارایه کنید می بایست کتابتان را در انتشارات خارجی چاپ کنید و دقیقاً وقتی هدف چاپ کتاب در انتشارات خارجی است یقیناً هر انتشاراتی برای چاپ کتاب شما باید خودش داوری نماید. یک انتشارات خارجی وجود دارد که ما می توانیم کتاب شما را در آنجا چاپ کنیم. برای بررسی انتشارات و دریافت نام آن با همکاران ما در انتشارات تماس بگیرید. تشکر

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نه فقط انتشارات نارون دانش، بلکه تمامی انتشاراتی که دارای مجوز از وزارت ارشاد هستند میتوانند به مولفینی که در جای جای ایران قصد چاپ کتاب دارند خدمات چاپ کتاب ارایه نماید. کتاب بعد از چاپ نهایی از طریق پست برای مولف ارسال می گردد. همچنین، در هیچ یک از مراحل، مولف لزومی برای مراجعه حضوری برای چاپ کتاب ندارد.

      پاسخ دادن
  45. بوستانی
    بوستانی says:

    با سلام و تشکر از مسئولین انتشارات نارون دانش
    من به چه شکلی میتونم استعلام از شماره پروانه یک نشر را بگیریم. برای مثال، اگر بخواهیم مطمئن بشوم که شماره پروانه نشری که شما در بالای سایت قرار داده اید چقدر واقعی است چطوری مطمئن بشم؟ چون تقریباً هر کاری کردم هیچ راه حلی وجود نداشت.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      شما می توانید وارد وب سایت وزارت ارشاد بشوید و با بخش مربوط به انتشارات کتاب تماس حاصل کنید. با اعلام شماره پروانه به مسئولین این بخش، آنها حتی نام و نام خانوادگی مسئول انتشارات را نیز به شما اطلاع خواهند داد. در حال حاضر این تنها راهی است که شما میتوانید به استعلام یا صحت آزمایی شماره پروانه یک نشر بپردازید.

      پاسخ دادن
  46. سارا
    سارا says:

    سلام.من دندانپزشک هستم و محتوای یک کتاب خیلی ساده و کوچک برای دندانپزشکی کودکان رو آماده کردم که برای بچه ها جالب باشه و آموزنده.برای انتشارش باید چکار کنم؟ناشر شما باهام همکاری میکنه؟وقتی از فروشش مطمئن نیستم میتونم در تعداد کم چاپ کنم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما میتوانید از طریق شماره های تماس با ما در ارتباط باشید. یقیناً بله، اگر احتمال میدهید یا شک دارید که شاید کتاب فروش نداشته باشد میتوانید به تعداد کم چاپ کنید و منتظر بازخورد فروش آن باشید.

      پاسخ دادن
  47. مژده
    مژده says:

    سلام من یک سوال داشتم کتابی که ترجمه شده و یکبار چاپ شده و چاپ ان تمام شده رو میشه یک کسی غیر از مترجم و عوامل کتاب دوباره به چاپ دوم برسونه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      اگر کتاب رو در نظر دارید به اسم فرد دیگری چاپ کنید که کلاً منتفی است و غیرقانونی. اما اگر از مترجمین و از انتشارات اول اجازه کسب کنید بله امکان چاپ کتاب مجدد وجود دارد.

      پاسخ دادن
  48. آرش
    آرش says:

    با سلام
    با توجه پاسخ های شما مبنی برچاپ کتاب بدون در نظر گرفتن محتوا،پس چرا به کتاب های ترسناک-معمایی-دلهره آور یا از این دست کتابها که با روح و اجنه و دنیای مردگان و… در ارتباط است را خیلی سخت مجوز میدن؟چرا نمیشه به راحتی کتابهای دیگر مجوز گرفت؟آیا در وزرات ارشاد خط قرمزی برای اینگونه مباحث وجود دارد یا خیر؟
    با سپاس بیکران

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      بعید می دانیم از سمت بنده یا همکارانم جایی چنین مطرح شده باشد که چاپ کتاب بدون در نظر گرفتن محتوا امکانپذیر است. احتمالاً هم از سوی شما دوست عزیز سوء برداشتی به وجود آمده باشد. ببینید وزارت ارشاد ایران برای برخی محتوا که در تضاد با باور و عقیده دینی مذهبی و اسلامی و خلاف مواضع سیاسی کلان کشور باشد، سخت گیری دارد. درباره کتابهای ترسناک، معمایی و دلهره آور بنده تاکنون موردی را شاهد نبودم که به خاطر ترسناک بوده محتوای کتاب، وزارت ارشاد آن را لغو نماید. در باره موارد دنیای مردگان و یا روح و اجنه همانطور که قبلاً هم گفتیم اکر در تضاد با باورهای دینی اسلامی کشور نباشد، مشکل خاصی برای چاپ آنها وجود ندارد.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      اولاً برای نشر و چاپ کتاب خود انتشاراتی را انتخاب نمایید که دارای پروانه نشر فعال باشد. دوماً با عقد قرار داد با سربرگ همان ناشر، هیچ اتفاق غیراخلاقی برای کتاب شما نخواهد افتاد. کافی است برگ قرار داد خود را به مراجع قضایی نشان دهید تا پیگیری قضایی برای آن انجام شود و احقاق خق گردد. ثانیاً، هیچ ناشر مجوز داری تحت هیچ شرایطی به کار سرقت علمی نمی پردازد زیرا هیچ اثر علمی به حدی ارزش مادی برای یک ناشر ندارد که بخواهد آینده کاری و اعتبار و آبروی خود را با انجام سرقت ادبی به خطر بیاندازد.

      پاسخ دادن
  49. محمد
    محمد says:

    اگه بخواهیم اول کتاب شعر خودمان را به نام خودمان ثبت کنیم و سپس برای چاپ تحویل انتشارات دهیم باید چکار کنیم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      قبلاً مولفین یا مترجمین این امکان را داشتند که خودشان برای اخذ مجوزها از وزارت ارشاد اقدام کنند. اکنون بحث ناشر مولف حذف شده است و مولفین می بایست برای کسب مجوزهای قانونی از طریق یک ناشر مجاز و دارای شماره پروانه اقدام نمایند. شما زمانی می توانید کتاب را به صورت قانونی به نام خود درج کنید که مجوزهای قانونی ان را از طریق یک ناشر دریافت کنید.

      پاسخ دادن
  50. اریا
    اریا says:

    سلام توضیحاتی که برای پذیرش کتاب درباره خود کتاب و خود نویسنده میخوان چجوری باید باشه؟باید مثلا خلاصه کتابو بفرستیم یا یه توضیح اجمالی و اشاره وار کافیه؟درباره خودمون چیا باید بگیم؟میشه لطفا یکم توضیح بدین؟ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      تا جاییکه متوجه شدیم سوالتون رو اگر قصد شما این هست که کتاب چاپ کنید و قبل از آن میخواهید ببینید ناشر کتاب شما را قبول می کند یا خیر شما می بایست بخش هایی از کتاب را برای آنها ارسال نمایید تا آنها به ارزیابی کتاب بپردازند. معمولاً در انتشارات نارون دانش روال به این گونه است که ما قبل از دریافت فایل کامل کتاب، بخش هایی از ان را در اختیار میگیریم و به مطالعه می پردازیم. در صورتیکه کار کیفیت اولیه خوبی داشت از مولف درخواست میکنیم تا برای مراحل بعدی چاپ و انتشار به همراه فایل کامل اثر خود در انتشارات حضور یابد یا اینکه از طریق اینترنتی سایر مراحل چاپ را پیش می بریم.

      پاسخ دادن
  51. Ela
    Ela says:

    سلام وقت بخیر. ضمن تشکر بابت اطلاعات مفیدی که در سایت قرار دادید سوالی دارم که امیدوارم بتونید راهنمایی بفرمایین.
    بنده به عنوان مترجم کتابی رو ۹ ماه پیش ترجمه کردم و متاسفانه به دلیل سهل انگاری و اعتماد بیجا متن ترجمه رو به دست ویراستاری سپردم که مدعی بودن با یک ناشر برای چاپ کتاب هماهنگ کردن و قول دادن در عرض کمتر از یک ماه کتاب چاپ میشه. اما بعد از گذشت ۹ ماه و پیگیریهای بنده تکلیف کتاب مشخص نیست. ویراستار گفتن کتاب برای اخذ فیپا فرستاده شده اما پروسه طولانی شده از طررف کتابخانه ملی چون نیاز به بازبینی داشته. واقعا نمیدونم کتاب رو چطور میتونم پیگیری کنم حتی نمیدونم به کدوم انتشاراتی سپردن. با واحد فیپا هم که تماس میگیرم میگن یا باید کد رهگیری داشته باشید یا از ناشر پیگیری کنید. شما راهی سراغ ندارین که بتونه کمکم کنه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      به نظر ما، شما کتاب را در اولین فرصت از ویراستار بگیرید و سریع برای اخذ مجوزها اقدام کنید. شما با هیچ ناشری قرارداد نبسته اید که الان با کنسل کردن آن کار غیر اخلاقی انجام داده باشید. به هیچ عنوان مسائلی که به شما مطرح نموده اند صحت ندارد. انتشارات ما این تضمین را به شما می دهد تا برای کتابتان کمتر از یک ماه مجوز دریافت نماید سپس کارهای چاپی را برای شما آغاز می نماییم. در صورت امکان به ما از محتوای کتاب نیز اطلاعاتی ارایه کنید.

      پاسخ دادن
      • Ela
        Ela says:

        بله درسته قراردادی نبستم…اما بنده ساکن تهران نیستم و برای بستن قرارداد با شما هم باید بیام تهران. اینجا هم بعضی از انتشاراتی ها حاضر به بستن قرارداد نشدن. اگر لازم باشه تهران هم میام مشکلی نیست اما باید از قبل فایل رو بگیرم از ویراستار و هزینه قرارداد رو بدونم .کتاب در حوزه ی روانشناسی هست و حجم کمی هم داره و البته تیراژ پایین برای چاپ مدنظرم هست. لطفا شرایط لازم رو بفرمایید.

        پاسخ دادن
  52. سعادت
    سعادت says:

    با سلام
    گرفتن شابک و فیپا برای حفظ کپی رایت و جلوگیری از سرقت ادبی از کتاب و همچنین پیگیری قضایی احتمالی کفایت می کند؟
    یا حتما باید از اداره ارشاد هم مجوز و اعلام وصول گرفت؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ببینید شما باید برای چاپ و نشر کتاب مجوزهای ذکر شده در مطلب فوق را دریافت کنید. هریک از این مجوزها اهمیت خاصی دارند و ناشران و مولفان می بایست برای اخذ تمامی آنها اقدام نمایند.

      پاسخ دادن
  53. علوانی
    علوانی says:

    با سلام
    آیا جهت اخذ مجوز کتاب تخصصی، باید مدرک تحصیلی ارائه کرد؟
    بعضی از انتشاراتی ها در سایت یا قرارداشان نوشته اند که مدرک تحصیلی میخواهند.
    سپاس

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      برای اخذ مجوز کتاب تخصصی یا هر نوع کتابی نیاز به ارایه مدرک تحصیلی وجود ندارد باستثنای زمانیکه شما می خواهید بر روی جلد و قبل از نام خود عنوانی مانند (مهندس، دکتر، عضو هیئت علمی و …) ذکر کنید. در اینصورت شما باید صحت این عناوین را با ارایه مدرک تحصیلی اثبات نمایید.

      پاسخ دادن
  54. مادر
    مادر says:

    با سلام و خدا قوت خدمت مدیریت خستگی ناپذیر سایت
    واقعأ خوشحال شدم که دیدم با این حوصله و صبر پاسخ تمام دیدگاه هارو دادید؛من همیشه دست بوس تمام افراد مسئولیت پذیر هستم.
    پسر ۶ساله ی من قصه های خوب و آموزنده ای برای کودکان همسن و سال خودش میگه بطوریکه وقتی برای تکلیف مدرسه اونهارو مینویسم ،معلمش با اکراه قبول میکنه که قصه مال خودشه…
    میخواستم بدونم میشه این قصه هارو بنویسم و به اسم خودش چاپ کنم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      تشکر از شما
      بله، نگارش و چاپ کتاب وابسته به سن نیست بلکه وابسته به استعداد است؛ در کتابهای دانشگاهی و آموزشی شرایط بسیار متفاوت می شود اما برای کتاب های داستانی و رمان واقعاً استعداد حرف اول و آخر را می زند. شما می توانید داستانهای فرزندتان را بنویسید و بعد از تشکیل یک مجموعه خوب فایل را برای ما ارسال کنید. هیئت ارزیابی محتوای انتشارات ما به بررسی محتوای کتاب خواهد پرداخت و در صورت تایید امور مربوط به چاپ آن عملیاتی خواهد شد.
      امید است که با این کار بتوانید به پرورش هرچه بیشتر استعدادهای فرزندتان مبادرت کنید.

      پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          با سلام
          هزینه چاپ کتاب بسته به عوامل مختلف است. اینکه شما چند عدد کتاب می خواهید چاپ کنید، تعداد صفحات کتاب چقدر است، آیا صفحات رنگی وجود دارد یا خیر و موارد دیگر ارزیابی می شود. شما می توانید از طریق شماره های تماس ما موجود در پایین همین صفحه با همکارانمان ارتباط برقرار کرده و به استعلام دقیق قیمت چاپ کتاب بپردازید.

          پاسخ دادن
  55. سیروس
    سیروس says:

    عرض سلام و وقت بخیر
    ببخشید من چنتا دست‌نوشته دارم از خودم در غالب داستان، که نمیدونم چقدر مایه ادبی دارن، یا اصلا بدرد چاپ شدن میخورن یا نه، اگه راهنمایی کنید که اینهارو باید چجوری ارزش یابی کنم ممنون میشم، و نکته دیگه اینکه اصولاً برای چاپ شدن یک کتاب، من باید پولی خرج کنم یا نه می‌تونه برام درآمد زا باشه؟
    سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      در باره مورد اولی که گفتید ببینید اگر روی کاغذ نوشته اید می بایست برای ما ارسال کنید. از طریق پست میتوانید برای ما ارسال کنید یا اینکه به تایپیست ارایه کنید تا تایپ شود سپس فایل الکترونیکی را برای ما ارسال کنید. ببینید با توجه به نشر الکترونیکی کتاب شما در چاپ اول نیازی به انتشار انبوه کتاب خود ندارید. می توانید در تیراژ محدود کارتان را به چاپ برسانید و فایل الکترونیکی کتاب چاپ شده خود را بر روی اپلیکیشن های فروش کتاب مانند کتاب راه و فیدبو قرار دهید. در صورتی که فروش خوبی داشته باشد شما می توانید به چاپ فیزیکی در شکل انبوه نیز اقدام کنید. اگر فروش راضی کننده نیز نداشته باشد که شما در حقیقت کتابی را تالیف یا گردآوری نموده اید و برای آن مجوزهای قانونی اخذ کرده اید و احتمال سرقت ادبی آن را به صفر رسانده اید. همچنین، در نهایت کتابی چاپ نموده اید و می توانید از مزایای آن استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  56. Mah
    Mah says:

    سلام من قصد چاپ رمانی رو دارم و میخوام قیمت چاپ رو به صورت حدودی بدونم
    تعداد صفحات ۲۵۰ تا هست
    صفحه رنگی ندارد
    از جنس کاغذ ها اطلاعی ندارم
    و به نظرم به ویراستاری احتیاج ندارد
    تیراژ :۳۰۰
    و یک سوالی هم داشتم ارشاد دقیقا به چه چیز هایی داخل رمان ایراد میگیره و
    اگه من بخوام چندتا شعری که گفتم رو چاپ کنم فرایندش چی هست

    پاسخ دادن
  57. Mah
    Mah says:

    انتشارات شما شرایط چاپش چجوریه؟
    مثلا میشه رمان رو به شما فروخت و خودتون هزینه چاپ و… رو بدید و هزینه چاپ با نویسنده نباشه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      چنین خرید و فروشی غیرقانونی و اخلاقی می باشد.
      اگر رمان شما مورد تایید گروه ارزیابی کیفی انتشارات ما قرار گیرد با عقد قرار دادد تمامی هزینه ها چاپ و نشر آن به صورت رایگان خواهد بود و منافع ناشر و مولف از طریق محل فروش کتاب تامین خواهد شد.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله امکان چاپ هست. می توانید با انتشارات ما نیز از طریق ایمیل و شماره های تماس در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  58. اسرا
    اسرا says:

    سلام من یک رمان نوشتم که میخولم چاپش کنم و مطمئنم که ازش استقبال میشه چجوری میتونم از انتشارات شما اقدام کنم؟

    پاسخ دادن
  59. سروش
    سروش says:

    با سلام

    بنده کتاب ترجمه شده مربوط به یکی از دروس دانشگاهی را خلاصه کردم و نمونه سوالات کنکوری و امتحانی این درس را به آن اضافه کرده ام.

    ایا اجازه چاپش را دارم؟
    برای اخذ اجازه از مولف و نشر، آیا انتشارات نارون خود این کار را انجام خواهند داد یا میبایست خودم برای اخذ مجوز و اجازه از نشر یا مولف اقدام کنم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      می بایست بررسی شود که کتاب شما چقدر مشابهت با کتاب اصلی را دارد. لطفا کتاب را برای ما ارسال نمایید تا بررسی کنیم.

      پاسخ دادن
  60. نگار
    نگار says:

    سلام
    من کتابی با استاد و همکلاسیم دارم مینویسم. سوالم اینه که آیا امتیاز کتاب بر اساس ترتیب اسامی روی جلد کتاب به چه صورت است؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      طبیعتاً نام اول امتیاز بالاتری در هر اثر علمی دارد و امتیاز آن با تغییر رتبه مکان کاهش پیدا می کند. در ضمن این مساله، یک مساله توافقی و قراردادی است و معمولاً مولفین یا مترجمین بر روی مکان قرار گیری نام خود توافق می کنند.

      پاسخ دادن
  61. سیروس ابراهیمی
    سیروس ابراهیمی says:

    سلام
    بنده از سال ۲۰۰۵ با یک نفرخارجی بر روی کتابی تاریخی در باره جنگ ایران و عراق به زبان انگلیسی همکاری کردم و در نهایت کتاب در سال ۲۰۱۹ با اسم ایشان در انگلستان به چاپ رسید و بسیار هم موفق بود. در پیشگفتار کتاب و نیز لیست منابع آن از بنده نیز نامبرده شده و چندین بار به کارهای بنده با نام اشاره شده است . سال گذشته از دوستم از طریق مسنجر درخواست کردم که بتوانم کتاب را به فارسی ترجمه کرده و منتشر کنم ، ایشان هم موافقت کردند. بنده کتاب را به فارسی ترجمه کرده و عکسها و مواردی هم به آن اضافه کردم که نسبت به کتاب اصلی هم جامع تر و هم قابل فهم تر برای قشر وسیعتری از اجتماع ایرانی علاقه مند به این موضوعات شده است و در واقع کتاب اصلی را با پژوهشهای بیشتر خود و نیز عکسهای بهتر و مرتبط تر ، ارتقاء داده ام ، حال میخواهم برای انتشار آن اقدام نمایم و اطمینان دارم که کتاب پر فروشی خواهد شد. میخواستم ببینم چه کمکی میتوانید برای چاپ آن انجام دهید. البته این کار را با هزینه خود انجام خواهم داد و در ادامه سه کتاب دیگر هم دارم که تقریبا با موضوعات مشابه تخصصی است و در نوع خود در جهان بسیار معدود است. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      تمامی امور مربوط به چاپ و نشر را می توانیم برای شما انجام دهیم. شما می توانید با شماره های تماس و ارس ایمیل ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  62. شبنم نوری تراکمه
    شبنم نوری تراکمه says:

    سلام میخواستم بپرسم مثلا من ۲۰تاشعری دارم که البته ترانه هست من اونو چطوری به ثبت برسونم که حق مالکیتم حفظ بشه وبرای اینکار باید به صورت کتاب دربیاد

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      شما باید از طریق یک انتشارات (دارای مجوز رسمی از ارشاد مانند انتشارات نارون دانش) اقدام نمایید تا براش شما مجوزهای لازم مانند فیپا و شابک اخذ شود. با اخذ این مجوزها اشعار به نام شما خواهد بود و هرگونه کپی برداری و سرقت علمی قابل پیگیری خواهد بود.

      پاسخ دادن
  63. کیوان حسینی
    کیوان حسینی says:

    با درود، من در حال نوشتن کتابی در زمینه فلسفه هستم، کارشناس علوم سیاسی هستم…خواستم بدانم که می توانم با شما برای چاپ کتاب خود قرارداد ببندم.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      بله، بسیار خوشحال خواهیم شد اگر بتوانیم آثار شما را دریافت کرده و منتشر نماییم. شما می توانید اثر خود را برای نشر ما ارسال نمایید تا بعد از ارزیابی کیفی و داوری، نتیجه نهایی برای شما اعلام شود. در صورتی که قابلیت چاپ وجود داشته باشد کتاب چاپ خواهد شد.

      پاسخ دادن
  64. لادن سلطانی
    لادن سلطانی says:

    سلام ضمن خسته نباشید من کتابی دارم که اصلش بر میگرده به سال ۱۲۷۷ قمری ولی یکی در سال ۱۳۳۷ برای از بین نرفتن نسخه اصلی چند جلد ازین کتاب در انگلیس چاپ میکنه و به چند نفر میده جهت تکثیر، که یکیش در دست منه که البته مال پدربزرگم بوده و حالا به نظر شما من چیکار کنم ؟

    پاسخ دادن
  65. اهورا
    اهورا says:

    با سلام و خسته نباشید . امکان این وجود دارد که کتابی چاپ بشه ولی اسم نویسنده در ان ذکر نشه؟ یا مثلا از اسم تخلصی استفاده کنه ؟

    پاسخ دادن
  66. Parastoo
    Parastoo says:

    با سلام و خسته نباشید
    من به تازگی اولین کتابم رو با عنوان های روانشناسی که ۸۰صفحه هم هست به پایان رسوندم
    میشه توضیح بدید که چقدر طول میکشه که کتاب چاپ بشه و اینکه هزینش چقدر میشه مثلا برای ۱۰۰۰ نسخه.
    ویراستاری کتاب رو نشریه انجام میده؟

    پاسخ دادن
  67. سما
    سما says:

    با سلام. شما کتاب به زبان های خارجی و هم چاپ می کنید؟ مثلا یک کتاب به زبان روسی یا انگلیسی از جانب چه نهادی باید مجوز بگیره تا بتونه چاپ بشه.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله امکان چاپ وجود دارد. تمامی کتب منتشر شده از سوی وزارت ارشاد اخذ مجوز می شوند. شما می توانید از طریق شماره تماس و آدرس ایمیل برای امور چاپ کتاب خود با ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  68. Ayhan
    Ayhan says:

    با سلام. من یه رمان ۱۰۰ صفحه ای نوشتم، میخواستم بدونم آیا نویسنده برای اننشار آثارش محدودیت سنی داره؟ و اینکه آیا شما میتونید رمان من رو چاپ کنید؟ و درسته که وزارت ارشاد با محتوایی که درش از حیواناتی مانند سگ و گرگ و…نام برده بشه ایراد مییره؟! ببخشید سوال هام یک مقدار زیاد شد 🙂

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلان
      برای تالیف یا ترجمه کتاب هیچ محدودیت سنی وجود ندارد
      بله، گروه ماه انتشارات کتاب هست و طبیعتاً در حیطه چاپ کتاب خدمات ارایه می دهیم. اگر منظورتان امکان چاپ کتابتان در نشر ماست باید بگوییم که قبل از هرگونه اقدام کتاب شما توسط هیئت تحریریه و علمی و ادبی انتشارات ما به بررسی گذاشته می شود و در صورتی که محتوای آن کیفیت لازم داشته باشد به مرحله چاپ خواهد رسید.
      بله، اگر الگوی محتوایی شما تبلیغ زندگی حیوانات در خانه به همراه انسانهاست وزارت ارشاد بر اساس موازین اسلامی عمل نموده و اجازه تبلیغ این سبک از زندگی را به انتشارات یا مولف نخواهد داد. اما اگر چیزی غیر از این باشد، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

      پاسخ دادن
  69. علیرضا صابر
    علیرضا صابر says:

    با سلام خدمت انتشاراتی خوب نارون
    من یک نوجوان ۱۶ ساله ام که با توجه به حرفهای معلمان ادبیات و نگارش و اطرافیانم میتوانم نویسندگی کنم و در مسابقات ادبیات تصویر نویسی خوارزمی نیز در استان رتبه دارم میخواستم ۳ سوال از شما بپرسم ۱ حاضرید کتاب یک نوجوان ۱۶ ساله رو برای چاپ و انجام مراحل فوق اماده کنید؟
    ۲ حتما نویسنده باید در شهر تهران باشد؟۳ کتاب من یک رمان خواهد بود ایا مشاورانی در انتشاراتی شما برای مشاوره دادن به نویسنده های اول وجود دارد؟خیلی ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      هیچ نیازی به حضور شما در شهر تهران نیست و تمامی مراحل چاپ می تواند به راحتی از طریق ایمیل و تلفن انجام شود. صرفاً باید تمامی مستندات خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید تا مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا بتوانیم نظر دهیم دست نوشته های شما می تواند تبدیل به کتاب شود یا خیر.

      پاسخ دادن
  70. ایوب
    ایوب says:

    یه سؤال داشتم چاپ های مختلف کتاب با هم فرق دارن؟ (محتوا اضافه شده؟) مثلا چاپ پنجم یه کتاب با چاپ اولش چقدر فرق داره؟
    تفاوت سال چاپ هم بین ۲۰ ساله
    اولین چاپ ۱۳۷۷ پنجمین چاپ ۱۳۹۵

    ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      خوب این مساله کاملاً بستگی به مولف کتاب دارد. اگر مولف کتاب بخواهد اطلاعات کتاب خود را به روز نگه دارد طبیعتاً چاپ اول با چاپ های بعدی متفاوت خواهد بود اما اگر محتوای کتاب طوری باشد که نیاز به به روز کردن نداشته باشد طبیعتاً هیچ تفاوتی نخواهد بود. برای مثال کتاب های داستان و رمان بعد از شاید ۱۰۰ سال چاپ محتوای یکسانی دارند اما کتابهای آموزشی و دانشگاهی بسته به سلیقه و نظر صاحب اثر می تواند به روز شود یا نشود.

      پاسخ دادن
      • ایوب
        ایوب says:

        ممنون بابت پاسخگویی تون

        کتابش اصطلاحات رایج در درک فیلمهای زبان اصلی (انگلیسی)
        چاپ و مقدمه اولیه کتاب ظاهرأ برای سال ۱۳۷۷ ولی چاپ پنجمش سال ۹۵ واسه همین برام سؤال بود که تغییراتی داشته یا نه

        در هر صورت ممنون

        پاسخ دادن
  71. کاوه
    کاوه says:

    سلام و خسته نباشید.
    چندتا سوال داشتم.
    در چه زمینه هایی کتاب چاپ می کنید؟ در زمینه اموزشی ( به عنوان مثال اموزش یک زبان بزنامه نویسی) هم چاپ کتاب دارید؟
    و سوال دیگه اینکه، بنده یه محتوای اموزشی مربوط به یک زبان برنامه نویسی رو ترجمه کردم، و سوالم اینجاست که این محتوا در اصل به صورت کتاب نبوده (در واقع کتابی در این زمینه نه به انگلیسی و نه به فارسی متاسفانه وجود نداره)، و تنها منبع اصلی که ترجمه رو از روی اون انجام دادم یه پی دی اف هستش که خود شرکت سازنده نرم افزار مورد نظر منتشر کرده. خواستم ببینم چنین چیزی هم چاپ می کنید؟

    و سوال اخر اینکه بعد از انجام مراحل چاپ توزیع کتاب در کتاب فروشی به عهده ی چه کسی هستش؟
    ممنون تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ما علاوه بر انتشارات نارون دانش دو نشر دیگر نیز داریم که سعی نموده ایم هریک از آنها را مختلص فیلدهای خاص نگه داریم.
      بله، کتب آموزشی یکی از کتابهای پر چاپ انتشارات ما می باشد.
      ببینید یک کتاب آموزشی می بایست رفرنس های خوبی داشته باشد. اینکه کمپانی توسعه دهنده آن زبان برنامه نویسی پی دی افی را منتشر ساحته و آموزش هایی را ارایه داده است طبیعتاً سندیت خوبی دارد و می توان بر اساس آن عمل کرد منتها حتماً می بایست برای انتشارات مشخص گردد که آن پی دی اف از سوی کمپانی مربوطه انتشار یافته و اینکه در نهایت محتوای ترجمه شده شما از سوی هیئت علمی انتشارات ما مورد تایید قرار گیرد.
      طبیعتاً تمامی مراحل چاپ کتاب توسط انتشارات نارون دانش انجام خواهد شد. به شکلی که بعد از اخذ قرارداد شما فایلی را تحویل انتشارات می دهید و در نهایت کتاب چاپ شده را در اختیار می گیرید. در باره فروش کتاب، روشهای مختلفی وجود دارد که انتشارات نارون دانش می تواند این ابزار را در اختیار شما قرار دهد.
      برای کسب جزییات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتماً از طریق فرم تماس با همکاران ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
      • کاوه
        کاوه says:

        خیلی محبت کردید.
        از بابت اینکه پی دی اف مربوطه رو خود کمپانی منتشر کرده که مشکلی نیست، حتی این امکان هست که برای کسب اجازه با شرکت مورد نظر مکاتبه داشته باشم (گرچه فکر می کنم به دلیل نبودن قانون کپی رایت توی ایران، لازم نباشه، ولی برای بنده، این موضوع مهم هستش). پس با این اوصاف امکان چاپ هستش؟ (در صورتی که محتوا هم مورد تایید قرار بگیره البته).

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          سلام مجدد
          قطعاً امکان چاپ وجود خواهد داشت و اگر برای چاپ آن انتشارات نارون دانش را انتخاب نمایید، همکاران ما تمامی مراحل آن را برای شما تشریح خواهند نمود.

          پاسخ دادن
          • کاوه
            کاوه says:

            سلام مجدد.
            چندتا سوال داشتم. ویراستاری کتاب به چه کسی است؟
            طراحی جلد میشه برعهده خود شخص باشه و از مراحلی که انتشارات نارون دانش انجام میده حذف بشه؟ یا اینکه نه، حتما باید توسر خود انتشارات انجام بشه؟

            در نهایت اینکه، من چند روز پیام دادم جندتا سوال کردم. در مورد صحبت های پیشین، بنده با نویسنده مکاتبه کردم و مشکلی با چاپ کتاب نداشتن. در صورتی که بخوام انتشارات نارون دانش کار چاپ رو انجام بده، چطوری باید اقدام کنم.

          • مدیر سایت
            مدیر سایت says:

            سلام
            شما به جر تمامی مراحل اخذ مجوزهای چاپ، مابقی موارد اعم از ویراستاری، صفحه آرایی و طراحی جلد را می توانید خودتان انجام دهید.
            بسیار عالی. شما می توانید بعد از ترجمه کتاب، با شماره های تماس و آدرس ایمیل ما که در لینک زیر آمده است ارتباط برقرار کنید تا همکاران ما مابقی مراحل را برای چاپ خدمتتان شرح دهند. به امید همکاری با شما دوست عزیز.
            http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

  72. داود
    داود says:

    سلام
    می خواستم بدونم برای یک کتاب که چند تا مولف داره امکان داره بنویسیم گروه موء لفاان یا حتماً باید اسامی یک یک مولفان ذکر شود.
    از پاسخ سزیع شما ممنون می شم.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      معمولاً عبارت گروه مولفان روی جلد کتاب درج می شود اما در صفحه اول کتاب شما می توانید تمامی نویسندگان را معرفی کنید چون اصولا نیز باید همین کار را انجام دهید تا امتیاز تالیفی را نیز دریافت کنید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      طبیعتاً اگر میخواهید چاپ کتاب انجام دهید باید اول فایل آماده شده را به یک انتشارات ارسال نمایید و بعد از عقد قرارداد تمامی امور مربوط به چاپ کتاب را انتشارات برعهده خواهد گرفت و کتاب را به صورت چاپ شده برای شما ارایه خواهد کرد.

      پاسخ دادن
  73. هما
    هما says:

    سلام و تشکر از وقت ارزشمندی که برای پاسخ دادن صرف میکنید ، میشه لطفا کامل درباره چاپ کتاب با اسم تخلص توضیح بدید و اینکه این اسم تخلص وقتی به کسی تعلق بگیره نویسنده دیگری هم میتونه از این اسم استفاده کنه یا نه ؟
    و سوال دوم اینکه امکان چاپ کتاب در یک نسخه فقط برای حفاظت از اثر وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      تشکر از شما
      ببینید هنگام چاپ کتاب برای اخذ مجوزها تمامی اطلاعات هویتی دقیق و واقعی نویسنده و یا مترجم نیازمند است. استفاده از اسم تخلص نیز به اراده خودتان بستگی دارد. می توانید استفاده کنید یا خیر. اما حتما هنگام گرفتن مجوزها اطلاعات واقعی شما اخذ خواهد شد و مجوز کتاب به اسم واقعی شما صادر خواهد شد. اگر در این حین، شما کتابی را در یک انتشارات غیرقانونی چاپ کنید که برای اخذ مجوز چاپ کلا اقدامی نکند و کتاب شما در خانه کتاب و کتابخانه مرکزی درج نگردد، چه از اسم تخلص استفاده کنید یا نکنید حقوق مادی و معنوی شما در آن کتاب بسیار در معرض ریسک خواهد بود.
      درباره سوال دوم باید ذکر کنیم که پروسه گرفتن مجوز کتاب به این شکل است که حداقل در حین اخذ مجوز باید ۵ نسخه از کتاب وجود داشته باشد. بنابراین، شما باید ۵ نسخه از آن را چاپ کنید و در صورت تمایل کتاب خود را به صورت نسخه الکترونیکی در پلتفورم هایی مانند کتاب راه یا فیدیبو در معرض فروش قرار دهید.

      پاسخ دادن
  74. Fifi
    Fifi says:

    سلام من کتاب تصویرسازی کودکان میخوام چاپ کنم یا با متن و شعر یا صرفا تصویرسازی خواستم بدونم فایل اماده شده رو بعد به کجا باید تحویل بدم اگر در شهر کوچک ما انتشاراتی نبود چی؟ چطور بشناسم و اعتماد کنم که فایلمو بفرستم براشون !؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اگر در نظر دارید کتابتان را انتشارات ما یعنی انتشارات نارون دانش چاپ نماید می توانید از منوی تماس با ما، با همکارانمان در ارتباط باشید. آنها تمامی شیوه های ممکن برای ارسال و دریافت فایل را به شما اطلاع خواهند داد. طبیعتاً انتشاراتی که مجوز نشر حرفه ای از وزارت ارشاد را دارد می بایست در اول کار با شما قراردادی را منعقد نماید و در صورتی که هرگونه اشکال یا ایرادی در فرآیند کار به وجود آید آن قرارداد رسمی به صورت حافظ منافع طرفین عمل خواهد نمود و کاملاً قابل پیگیری قضایی می باشد. قابلیت پیگیری قضایی قرارداد زمانی به صورت کامل امکانپذیر است که شما با یک انتشارات دارای مجوز نشر قرارداد بسته باشید.

      پاسخ دادن
  75. Fatemeh
    Fatemeh says:

    سلام من ۲۷سالمه وچندساله که داستانهای تخیلی مینویسم گروه سنیشونمیدونم امامعمولاهمشون یه پیام اخلاقی داره وهدف داستانهام نشون دادن بدی هاوخوبی هابه طورهیجان انگیزه امامنبع درآمدندارم که بخام هزینه ی چاپ کتاباموبدم…
    هیچ راهی وجودنداره که بتونم چاپشون کنم؟ مثلاطوری باشه که من بنویسم وناشرکتاب روباهزینه خوش چاپ کنه؟
    اگه چنین چیزی امکان داشته باشه بعدتمام حقوق کتاب به ناشرمیرسه؟ منظورم حق چاپ مجددوفروش واینا؟ یعنی سهم نویسنده ازکتاب فقط اسمش روی جلدکتاب باشه…
    ببخشیدزیادسوال پرسیدم لطف میکنیدجوابموبدین.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ناشرین معمولا تنها زمان هایی تمامی فرآیندهای چاپ یک کتاب را به صورت رایگان انجام می دهند که هیئت تحریریه آن ناشر کتاب مذکور را به لحاظ علمی، کیفیت، میزان قابلیت فروش و … تایید نموده باشند.
      روش های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها هزینه های چاپ کتاب را به شدت پایین بیاورید. برای اطلاع از این روشها حتما توصیه می کنیم با کارشناس های ما در ارتباط باشید. جهت ارتباط، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.
      http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

      پاسخ دادن
  76. نویسنده گمنام
    نویسنده گمنام says:

    باسلام واحترام
    بابرداشت ازمتن بالا میشه استنباط کرد که نوشته های فاقد مطالب علمی با کیفیت پایین نوشتاری امکان قابلیت فروش ندارن ونویسنده باصرفه نظر از دریافت هزینه چاپ وانتشارباید مبلغی هم به عنوان جریمه نوشتن مطالب اش بپردازد.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      این کار به کلی غیرقانونی و غیر اخلاقی است و با توجه به نرم افزارهای جدید بررسی محتوا، امکان این کار به متخلفان علمی و هنری داده نمی شود.

      پاسخ دادن
  77. مهدي مهاجر
    مهدي مهاجر says:

    باسلام و خسته نباشید.بنده دو تا سوال دارم.اول اینکه نویسنده اگر دانشجو باشه و معافیت تحصیلی داشته باشه میتونه یک کتاب حتی در زمینه رمان به چاپ برسونه یا میبایست از مدرک تحصیلی و پایان خدمت برخوردار باشه؟دوم اینکه برای جلوگیری از به سرقت رفتن اثر باید به چه جلوگیری هایی اقدام کرد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      دوست عزیز برای نگارش و چاپ کتاب رمان شما نه نیازی به مدرک تحصیلی دارید و نه پایان خدمت! در صورتی که که کتابی علمی بنویسید و بخواهید بر روی جلد آن از عنوان دکتر، مهندس و یا موارد دیگر استفاده کنید باید به صورت مستند نشان دهید که آیا مدارک تحصیلی تان موید این عناوین می باشد یا خیر.
      شما برای چلوگیری از سرقت علمی یک اثر می بایست آن را به صورت قانونی و رسمی به نام خود ثبت نمایید که این کار به وسیله انشتارات انجام می شود.

      پاسخ دادن
  78. A.e
    A.e says:

    با سلام و خسته نباشید . اول از هر صحبتی تشکر میکنم از پاسخگویی دقیق و کامل شما.
    بنده چند سوال داشتم و لازم دونستم از شخصی پرس و جو کنم هرچند متاسفانه موفق نشدم شخصی اگاه در این زمینه پیدا کنم.پس به ناچار در سایت های اینترنتی مشغول پرس و جو شدم و خداراشکارم ک سایت عالی شماو همکاران محترمتون رو پیدا کردم .
    من بسیار از شما ممنون میشم اگر با همون شکیبایی به من هم جواب بدید …
    بنده و گروهم (طراح و ویراستار عزیزم)روی یک مجموعه کار میکنیم . مجموعه ک حداقل شامل ۵ تا ۷ جلد خواهد بود .ما دنیایی فراتر از دنیای کنونی خلق کردیم ک شامل هیچکدام از کشور های حال حاضر یا گذشته نیست!فرهنگی متفاوت و اداب و رسومی در داستان به تصویر کشیدیم ک جدای از هرکشور و رسوم مربوطه‌اش است. و تمامی اسامی ایالات و شخصیت ها با تحقیق و وسواس زیاد انتخاب شدن !در پس تک تک اداب و رسوم ان کشور حتی نقشه و نماد هر ایالت و اعدادی ک در مجموعه به کار برده شده از قوانین حاکم بر طبیعت و مهم تر از همه قوانین جذب و کائنات استفاده کردیم .
    طراحی جلد به شکلی قدیمی و دیزاین کتاب هم تاریخی خواهد بود . در کل شاهد مجموعه ای خارق العاده خواهیم بود.
    با وجود تمام این محتوا و زحمت بی وقفه من و گروهم سوالاتی از این قبیل ذهن مارو مشغول کرده :
    ۱. ایا امکان تایید نشدن محتوای کتاب وجود دارد؟چون مربوط به هیچ کشور و اداب و رسومی نیست! (لازم به ذکرهک در حد امکان مطالبی خلاف شرع و اسلام در اون وجود نداره!)
    ۲.برای انتشارِ نام نویسنده، ایا این امکان وجود داره ک مخففی از نام در کتاب نوشته بشه اما در اصل، کتاب و شناسه اش به نام نویسنده باشه تا امکان سرقت وجود نداشته باشه؟
    ۳.مورد بعد اینکه امکان تغییر محتوا برای من و تیمم وجود نداره چون ریز به ریز طراحی لباس و دنیای جدید، وقت زیادی از ما گرفته پس در صورتی ک در ایران موفق به گرفتن مجوز نشدیم من حتما چاپ کتاب رو در خارج از کشور باید انجام حواهم داد ! ایا لطف میکنید در این باره هم اگر اطلاعاتی داربد به من کمک کنید؟
    ۴.بنابر اینکه دریافت مجوز انجام شد، ایا برای انتشار مجموعه نیاز به اسپانسر خواهد بود؟
    ۵.طراحی جلد کتاب، فانتزی و شبیه به کتاب هایی تاریخی است و در خصوص جلد کتاب باید با انتشاراتی هماهنگ های لازم انجام شود؟
    ۶.مجموعه، زمان زیادی برای تکمیل شدن نیاز خواهد داشت
    بنابراین، پس از اتمام ۵ جلد باید اقدام به انتشار کرد ؟یا پس از اتمام هر جلد، مراحل طی خواهد شد؟
    و در اخر بسیار سپاسگزار و قدردان جواب و راهنمایی شما هستم .همچنین بسیار مشتاق برای همکاری در اینده ای نزدیک .
    خداقوت

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و ممنون از نظرات مثبتتان
      ۱- اینکه کتاب شما برگرفته از یک قدرت تخیل قوی است و روایت آن مربوط به هیچ کشور و آداب و رسومی نیست اتفاقا مقطه مثبت و مزیت آن است. هیچ فیلتری و محدودیتی در این زمینه به هیچ کتابی نه در ایران و نه در خارج از ایران وجود ندارد. تنها اموری که موجب متوقف شدن نشر کتاب در ایران می شود تعارض دینی، فرهنگی و سیاسی است. اگر این سه اصل را مد نظر خود قرار دهید مشکلی برای نشر به وجود نخواهد آمد.
      ۲- وقتی شما برای کتابی مجوز رسمی چاپ دریافت می کنید برای ثبت در کتابخانه ملی نیازمند کارت شناسایی شماست. در کتابخانه ملی هویت دقیق شما ثبت و ضبط می گردد و و همین ثبت شدن باعث خواهد شد که حقوق مادی و معنوی اثر متعلق به شما باشد و از گزند سرقت ادبی دور بمانید. شناسنامه کتاب حاوی اسم دقیق شما خواهد بود ولی شما می توانید بر حسب سلیقه تان بر روی جلد کتاب نام خود را درج نمایید.
      ۳- لینک هایی برای ما جهت چاپ کتاب در خارج از کشور وجود دارد اما واقعیت اینکار با دشواری های زیادی روبروست. توصیه من این است که سعی نکنید سیاست های چاپ کتاب در ایران را با خود همراه کنید. بلکه خود را با ملاک ها و محدودیت های چاپ کتاب در ایران منطبق کنید. اینکه برای شما امکان تغییر محتوا وجود ندارد فاکتور جالبی نیست و اگر بخواهید در ایران یا در جای دیگری کتاب خود را چاپ کنید به در خور نظر انتشارات، سیاست و فرهنگ حاکم بر آن کشور و سایر الزامات، احتمال وجود دارد که بخش هایی از کتاب را تغییر دهید.
      ۴- گرفتن اسپانسر یک بحث سلیقه ای و شخصی است. در باب فروش کتاب انتشارات ما در صورتی که کتاب را برای چاپ تایید نماید، کمک شایانی به شما خواهد نمود.
      ۵- طراحی جلد یک بحث سلیقه ای است اما انتشارات نیز بر حسب تجارب خود می تواند توصیه های بسیار موثری در فرآیند آن انجام دهد.
      ۶- شما می توانید بعد از انتشارات هر جلد اقدام به انتشار نمایید.

      پاسخ دادن
  79. مصطفی
    مصطفی says:

    سلام. وقت بخیر. آیا امکان انتشار کتاب های کمک درسی کنکور در انتشارات شما وجود دارد؟ اگر وجود دارد و کتاب مدنظر کتابی با پتانسیل بالا باشد، هزینه چاپ میتواند توسط انتشارات شما پرداخت میشود یا اینکه بر عهده مولف است؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      امکان چاپ وجود دارد و باید برای پرداخت هزینه چاپ از سوی انتشارات و سرمایه گذاری بر روی آن، کتاب مورد تایید هیئت علمی این مجموعه باشد.

      پاسخ دادن
  80. ستایش
    ستایش says:

    سلام خسته نباشید
    من ۱۴سالمه خیلی هم کتاب و رمان میخونم واسه نوشتن کتاب یا رمان هم خیلی علاقه دارم
    میخواستم ازتون بپرسم که رمانی که میخوام بنویسمو تو گوشی تایپ کنم یا کامپیوتر
    میشه راهنمایم کنین مرسی

    پاسخ دادن
  81. آرینا
    آرینا says:

    سلام وقتتون بخیر.
    یه سوال داشتم:
    برای چاپ کتاب، باید نویسنده با ناشر قرارداد رو به صورت حضوری امضا کنه؟
    یک سوال دیگه:
    قبل از اینکه فرهنگ و ارشاد مجوز بده، نویسنده باید هزینه های اداری رو به ناشر پرداخت کنه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اگر به صورت حضوری امضا بشه خیلی بهتر است اما اگر نتونستید این کار رو بکنید به نشر بگید قرارداد رو برای شما ارسال کنه و شما بعد از مهر و امضا به دفتر انتشارات پست کنید. ببینید بعد از اخذ قرارداد شما می توایند با خیال راحت مراودات مالی خود را با نشر انجام دهید. در صورتی که به هر علت نشر نتواند برای کتاب شما مجوز دریافت کند تمامی مبالغ شما و فایل کتاب شما عودت داده خواهد شد. در غیر اینصورت شما می توانید به مراجع قضایی یا وزارت ارشاد شکایت کنید.

      پاسخ دادن
  82. آرینا
    آرینا says:

    من بدون اینکه قراردادی با ناشر به صورت حضوری داشته باشم.
    قبل از اینکه فرهنگ و ارشاد مجوز بده، پول رو واریز کردم و فایل کتابم رو فرستادم.
    اگه وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز نده، پول رو پس میدن؟
    اصلا بدون قرارداد چطور کتابی میتونه چاپ شه؟
    شاید کلاهبرداری باشه

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      می توانید به دفتر نشر رفته و مطمئن شوید آنها دارای پروانه کسب از وزارت ارشاد هستند. شما نباید قبل از اخذ قرارداد مبلغی یا فایلی برای نشر ارسال کنید. بدون قرار داد هم میشود کتاب چاپ کرد اما خطرات بسیار زیادی در کمین نشر و صاحب اثر وجود دارد.

      پاسخ دادن
  83. نویسنده گمنام
    نویسنده گمنام says:

    باعرض سلام واحترام
    بنده علاقه زیادی به نویسندگی دارم وچندین داستان از زندگی نامه همشهریه ایم نوشته ام اما متاسفانه هزینه چاب ونگارش داستان هایم را ندارم وفردی که بتواند نوشته هایم را مورد نقد وویرایش قرار دهد خواهشمندام دراین زمینه کمک ام کنید .

    پاسخ دادن
  84. rahman
    rahman says:

    سلام
    من اگه کتابی که چاپ بکنم حدودا ۵ میلیون هزینه اش بشه ففط برای یه کتاب.
    اونوقت چجوری باید اونو بفروشم!!
    نحوه ی فروشش چجوریه!!
    باید از کتابم ۱۰ تا چاب بکنم و در اختیار کتاب فروشی ها بزارم!؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً این کار مصداق غیر حرفه ای گری است و در صورتی که نویسنده آن اثر شکایت کند طبیعتاً به مشکل می خورید. هم اکنون نیز محتوای کتابها توسط نرم افزار وزارت ارشاد در حال اسکن و بررسی می باشد که در صورت پیدا کردن متن یا بخش کپی، کتاب از بررسی خارج و علیه صاحب اثر ایراد شکایت خواهد شد.

      پاسخ دادن
  85. niloofar
    niloofar says:

    سلام خسته نباشید
    فایل کتاب کودکان که تماما نقاشی و راحی میشه ، باید در چه غالبی به انتشارات تحویل داده بشه؟
    میشه صفحات رو به صورت عکس png تحویل داد؟

    پاسخ دادن
  86. Maral
    Maral says:

    سلام خسته نباشید من متنی داستان وار نوشتم بصورت تجسمی که شما با خودتونو تصور کردن در داستان یک زندگی فانتزی کوتاهی رو تجربه میکنید.
    این داستان به تصویر وابسته است میخواستم بدونم از نظر اسلامی و هزینه چه شرایطی بر همچین کتابی وجود داره؟

    پاسخ دادن
  87. بهاره
    بهاره says:

    سلام
    سوالی دارم
    آیا میتوان نام کامل و تاربخ تولد نویسنده را که در کتابخانه نلی ثبت میشود مخفی نگاه دلشت؟ مثلا من بعنوان نویسنده دوست ندارن حریم خصوصی ام منتشر شود. نام مستعار میخواهم.
    ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نخیر، هنگام چاپ و اخذ مجوزها نیاز است کارت ملی و مشخصات هویتی خود را ارسال کنید. اما روی جلد کتاب احتیاری است و می توانید از نام مستعار یا حروف اختصاری استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  88. عباس پور
    عباس پور says:

    با سلام
    بنده یک رمانی نوشتم که رو به اتمام هست و در مورد یک دختری پانزده ساله است که به کلاس آواز می‌ره و اتفاقاتی پر فراز و نشیب براش رخ میده
    خیلی ممنون میشم که برای چاپ این کتاب راهنمایی ام کنید با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بعد از انمام رمان می توانید فایل را برای ما از طریق ایمیل ارسال کنید. همکارانمان بعد از بررسی کیفیت محتوایی و ارزندگی آن، در باب نحوه چاپ آن به شما اطلاعات خواهند داد. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  89. مریم
    مریم says:

    سلام .
    من در حال کار بر روی یک رمان فانتزی هستم و میخواهم که خارج از ایران چاپش کنم . شما اطلاعاتی در این زمینه دارید؟ یا ایجنتی میشناسید که قابل اعتماد باشد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      برای چاپ کتاب در خارج از کشور اصولا میتوانید از روی وب سایت آمازون یا گودریدز انتشاراتی را پیدا کنید و فایل کتاب را برای آنها ارسال نمایید. طبیعتاً در صورتی که کتاب محتوای کیفی خوبی داشته باشد شانس خوبی برای چاپ کتابتان خواهید داشت.

      پاسخ دادن
  90. مائده
    مائده says:

    با سلام
    من مدتیه که به نوشتن داستانک های کوتاه برای سرگرمی خودم مشغول شدم و تعدادی از اونهارو در فضای مجازی مثل واتپد و تلگرام منتشر کردم و تعدادی از دوستانم گفتند که برای چاپ کردن کتابم به صورت مجموعه ای از داستان ها اقدام کنم و بنظرم جالب اومد.
    درحال حاضر هنوز در حال نوشتن مجموعه ام هستم و هنوز اقدام جدی برای چاپش نکردم میخواستم از شما راهنمایی بگیرم و ببینم که آیا برای چاپ کتاب هایی که در قالب مجموعه داستانک نوشته میشوند باید به نشریه خاصی مراجعه کنم؟و اینکه محدودیت هایی که ممکنه مانع چاپش بشه رو ممکنه کامل تر شرح بدهید؟
    ایا انتشار اون در فضای مجازی و قرار دادن بخش هایی از اون در اختیار همگان مشکلی ایجاد میکنه؟
    ممنون میشم پاسخ بدهید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      انتشار داستان در فضای مجازی زمانی مشکل ساز خواهد شد که افراد سودجویی داستان شما را به صورت فایل کامل درآورده و به نام خود چاپ کنند که در اینصورت شما به حقوق مادی و معنوی خود را از دست خواهید داد
      به نظر بنده شما این داستان ها را به صورت یکجا در فایل وورد جمع آوری کنید و سپس برای ما ارسال نمایید تا بعد از ارزیابی کیفی آن امکان چاپ یا عدم چاپ را به شما اطلاع دهیم.
      انتشارات نارون در حیطه چاپ رمان و داستان نیز فعالیت دارد و در صورتی که علاقمند هستید با انتشارات ما اثر خود را چاپ کنید در خدمت شما خواهیم بود.

      پاسخ دادن
  91. عرفان
    عرفان says:

    سلام وقتتون بخیر خسته نباشید ببخشید من میخواستم یک کتاب بخرم در چاپ جدیدش زده تغییر فروست این یعنی چی؟یعنی اگه چاپ قبلی کتاب رو بخرم تغییری داشته؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبق تعریف موجود، منور از فروست تعدادی آثار جداگانه که از نظر موضوع و سایر جهات به هم وابسته هستند و توسط یک ناشر منتشر می‌شوند و دارای عنوان مشترک و بعضاً شماره سری هستند. در صورتی که چاپ جدید را بخرید هیچ تفاوتی با چاپ های قبلی نخواهد داشت و این فقط برای درج در اطلاعات مجوز چاپ و شناسنامه ای کتاب است.

      پاسخ دادن
  92. زینب
    زینب says:

    سلام، خدا قوت
    میخواست بدونم اگر اسم کاراکترهای داخل داستان رو تورکی انتخاب کنیم مشکلی برای مجوز پیش میاد؟داستان تخیلی یا رمان یا داستان کوتاه یا هر داستان دیگه ای

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نخیر، هیچ مشکلی در مجوزها وجود نخواهد داشت. سرفصل های ممنوعیت ها مشخص هستند. مسائلی که در تعارض با باورهای دینی، سیاسی و فرهنگی قرار بگیرند می بایست تغییر یا حذف شوند. موردی که شما اشاره نمودید در این سرفصل ها قرار نمی گیرید.

      پاسخ دادن
  93. محمد
    محمد says:

    با سلام من قصد دارم چند کتاب حداکثر ۲۴ صفحه ای در زمینه اطلاعات عمومی رو به چاپ برسونم من صفحات کتاب رو تایپ شده و همراه با عکس درست کردم. آیا میشه این عکس هارو خدمتتون ارسال کنم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله حتما، با همکارانمان از طریق شماره های تماس انتشارات در ارتباط باشید تا راهنمایی کنند. تشکر

      پاسخ دادن
  94. محمد
    محمد says:

    با سلام و خسته نباشید
    از چه طریق باید عکس هایی رو که مطالب کتاب رو در آنها تایپ کرده ام خدمت شما ارسال کنم
    با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      سوال شما مبهم بود، ولی در هر صورت اگر در نظر دارید فایلی برای ما ارسال کنید می توانید از طریق ایمیل انتشارات ما اقدام کنید.

      پاسخ دادن
  95. میلاد
    میلاد says:

    با سلام من یک نوجوان ۱۴ ساله هستم و محتوای یک کتاب اطلاعات عمومی رو نوشتم و درباره قوانین نشر کتاب چیزی نمیدونم. لطفا راهنمائیم کنید. با تشکر.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      تمامی مراحل چاپ کتاب به روشنی در همین مطلب ارایه شده است. شما برای چاپ کتاب خود اول می بایست فایل آن را برای ما ارسال کنید. در صورتی که محتوای کیفی کتاب مورد تایید انتشارات باشد، خود انتشارات تمامی مراحل چاپ آن را انجام خواهد داد.

      پاسخ دادن
  96. فاطمه
    فاطمه says:

    سلام و خسته نباشید خدمت مدیر سایت خیلی سایت عالی دارید
    میگم من هم یک نو جوان هستم ۱۱ سالمه یک کتاب نوشتم در مورد حضرت اسیه و دقیقا ۳۰۰۰ کلمه هست
    میخواستم بدونم هزینه چاپش چه قدر میشه ؟
    و اینکه چقدر وقت طول میکشه تا چاپ شه؟
    ویراشگر و تنظیم گر هم دارم
    ممنونم میشم اگه جوابمو بدید
    ایمیلم نداشتم اینو از گوگل اوردم ببخشید
    لطفا این ایمیل اجباری رو بردارید ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      بله، در صورتی که آثار کیفیت لازم را داشته باشند و با اصول و قواعد فرهنگی و سیاسی کشور مغایرتی نداشته باشد هیچ مشکلی برای چاپ آثار با زبان خارجی وجود ندارد. شما می توانید فایل هایتان را برای انتشارات از طریق آدرس ایمیل ارسال کنید تا بعد از بررسی و کیفیت سنجی، امکان یا عدم امکان چاپ را برای شما اطلاع دهیم.

      پاسخ دادن
  97. فرزاد
    فرزاد says:

    سلام. ضمن تشکر از شما کتابی را برای سازمانی تالیف کردم و تا مرحله گرفتن شابک رفته . شابک هم گرفته. ولی آن سازمان تغییراتی کرده و تاریخ مجوز نشرش هم به اتمام رسیده. به نظر تون چه کاری می تونم بکنم که کتاب را به مرحله چاپ برسونم؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      منظورتون از تموم شدن تاریخ مجوز نشر چی هست؟
      اگر کتاب شما مجوز نشر گرفته که می تونید کارهای چاپ رو پیگیر باشید و هیچ مشکلی براش به وجود نمیاد. فقط بحثی که وجود داره این هست که وزارت ارشاد حالت ناشر مولف رو دیگه نمی پذیره و حتماً باید از طرف یک ناشر اقدام کنید تا کارهای چاپ جلو بره.
      همچنین، اگر مد نظر دارید کتاب تان از طریق اپلیکیشن های فیدیبو، کتاب راه و غیره منتشر یا توزیع بشه پیشنهاد می کنم که از طریق یک انتشارات اقدام کنید چون این اپلیکیشن ها صرفا با ناشرین قرارداد می بندند.

      پاسخ دادن
  98. فرزاد
    فرزاد says:

    ممنون از پاسخ تون. لطفا شماره واتساپی رو بفرمایید که من مستندات رو براتون بفرستم و برای توضیح بیشتر و امکان انجام ادامه مسیر توسط شما باهاتون در ارتباط باشم.

    پاسخ دادن
  99. علیرضا
    علیرضا says:

    سلام اول از سایت خوبتون تشکر میکنم که واقعا خیلی من رو راهنمایی کرده
    من یه رمانی دارم مینویسم (الان ۷۰ صفحه ازش نوشتم و احتمالا ۳۰۰ الی ۴۰۰ صفحه بشه ) خیلی دوس دارم رمانم تو خیلی از کشور ها به فروش بره و مردم بخوننش و بعدی واقعا بزرگ ترین هدف و امیدم از نوشتن رمان اینه که به فیلم تبدیل بشه حالا یا توسط یه کارگردان دیگه یا توسط خودم چون خودم علاقه ی زیادی به کارگردانی دارم ولی الان هدفم فعلا تموم کردن رمان به بهترین شکله و بعدش فرایند های چاپ و توزیعشه و اگه خدا بخواد و رمان خوب باشه فروش پیدا کنه و بتونه مورد استقبال اهل سینما قرار بگیره

    پاسخ دادن
  100. امین قدس
    امین قدس says:

    سلام و عرض احترام در مورد پلن مالی کتاب چیزی نگفتین که کی هزینه چاپ رو قبول میکنه ؟ و نحوه شراکت با ناشر و نویسنده و نحوه قیمت گذاری روی کتاب چگونه هست؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ببینید هزینه چاپ و سایر موارد بستگی به قرار دادی دارد که بین ناشر و صاحب اثر عقد می گردد و یک بحث کاملاً توافقی است. از آنجایی که هیچ اصول خاصی برای این مساله وجود ندارد و هریک از طرفین بنابر سلیقه و دیدگاه خود قرار داد عقد می کنند ما مطلبی در اینجا ذکر ننمودیم.

      پاسخ دادن
  101. کلانتری
    کلانتری says:

    با سلام
    ممنون از مطالب سایت شما
    خواهشمندم بفرمائید در صورتی که هزینه های ثابت کتاب مثل تایپ و صفحه آرایی و لیتوگرافی و گرفتن مجوزها و… را در نظر نگیریم ، تیراژ کتاب نهایتا چندتا باید باشد که قیمت یک جلد کتاب به ارزان ترین قیمت ممکن در بیاید؟
    فرض کنید قبلا هزینه ها را بابت چاپ اول پرداختیم و آلان میخواهیم اقدام به چاپ دوم کنیم و عملا هزینه های ثابت را قبلا پرداخت کردیم و الان دیگر نیازی به محاسبه آنها نداریم
    در مورد سوال بنده برخی رقم ۳۰۰۰ تا و برخی دیگر رقم های بالاتری ذکر کردند و عنوان کردند بعد از این تیراژ دیگر هر چه تیراژ بالاتر رود در هزینه تولید یک جلد کتاب تاثیری ندارد/ ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      ببینید هزینه های چاپ تقریباً همه جا مشابه است. حدود ۵۰۰۰ هزار نسخه به بالاتر به نظر ما اوکی هست.

      پاسخ دادن
      • کلانتری
        کلانتری says:

        ممنون از پاسخ شما
        ظاهرا پس از چاپ، تعدادی هم باید برای وزارت ارشاد ارسال بشه. آیا وزارت ارشاد بابت این کتابها پولی پرداخت میکند؟ دوم اینکه این تعداد کتاب ارسالی ربطی به تیراژ کتاب دارد و هر چه تیراژ بالاتر باشد تعداد ارسالی هم باید بیشتر باشد؟

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          با سلام
          نخیر، وزارت ارشاد در کل ۳ نسخه از کتاب شما را دریافت خواهد کرد و این مساله هیچ ارتباطی به تیراژ کتاب و موارد دیگر ندارد. در مورد سوال اول هم خیر، وزارت ارشاد جهت دریافت کتاب شما هیچ مبلغی به ناشر یا صاحب اثر پرداخت نمی کند بلکه دریافت کتاب از سوی ارشاد جزوی از فرآیند مجوزهای کتاب و مباحث مربوط به آن است.

          پاسخ دادن
  102. کلانتری
    کلانتری says:

    لطف کردید
    پس احتمالا در مطلب بالا که ذکر شده ۱۰ نسخه باید برای وزارت ارشاد ارسال شود تا اعلام وصول شود نیاز به اصلاح دارد/ ممنون

    پاسخ دادن
  103. م.ج.
    م.ج. says:

    من زندگینامه خودم را نوشتم فعلا فصل اول تقریبا تمام شده.در واقع طرز تفکرات واشتباهات ومسبب بدبختیها وبیشتر زندگی یک افسرده است که در انتها با امید وتلاش به موفقیت میرسد .در زمینه روانشناسی کتابهایی که میخوانم شباهت دارد .آیا جزو کتب علمی محسوب میشود

    پاسخ دادن
  104. مریم عشری
    مریم عشری says:

    با سلام و احترام
    در قرارداد بین ناشر و مولف از کجا باید بفهمیم که واقعا ناشر تعداد مقرر شده در قرارداد خود با مولف را چاپ نموده است؟ مثلا در قراردادی من با ناشر توافق کردم که ۵۰۰ جلد برای چاپ اول به چاپ برساند ولی الان از کدام مرجه می توانم مطمئن به چاپ این مقدار شوم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      واقعیت مرجع خاصی وجود ندارد که شما مطمئن بشوید که ناشر همین مقدار چاپ کرده یا زیادتر و یا کمتر. این موارد همگی به اعتماد و اطمینان متقابل بستگی دارد و راه دقیق و مطمئن خاصی وجود ندارد که شما بتوانید این مورد را چک کنید.

      پاسخ دادن
  105. کوثر
    کوثر says:

    سلام
    ممنون از توضیحات خوبتون
    میخواستم بپرسم وقتی که شما کتابی رو چاپ میکنید کل هزینه چاپ رو خودتون میدید و نویسنده لازم نیست هزینه ای بده؟و اینکه پس از فروش کتاب چند درصد از کل اون درآمد حاصل از فروش به نویسنده میرسه

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      حالات چاپ کتاب متفاوت هستش. بستگی به تفاهمی که بین صاحب اثر و ناشر صورت میگیره هستش. در بحث مربوط به سهم حاصل از فروش نیز همه چیز به قرار داد و درصدهایی که بین ناشر و صاحب اثر توافق شده است بر میگردد. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های تماس انتشارات با همکارانمان در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  106. سبحان
    سبحان says:

    سلام خدمت کارشناس محترم در مورد چاپ کتاب سوالی داشتم من کتابی نوشته ام و شابک آن هم صادر شده ولی وزارت مجوز نداده آیا میتوانم از طریق یک ناشر دیگر اقدام کنم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اگر صرفا برای شما شابک اخذ شده است بله می توانید انتشارات خود را تغییر دهید و نیازی به اخذ نامه و مسائل دیگر نیست. انتشارات جدید مجدداً برای کتاب شما شابک اخذ خواهد کرد و سایر مراحل چاپ کتاب را به پیش خواهد برد.

      پاسخ دادن
  107. دینا
    دینا says:

    سلام و عرض ادب وقتتون بخیر خست نباشید
    ببخشید من قصد دارم یک کتاب در مورد‌ استاد محمدرضا شجریان بنویسم
    آیا ممکنه مجوز صادر نشه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام و عرض ادب
      ببینید اینکه صرفاً در مورد استاد محمدرضا شجریان باشه طبیعتاً نخیر، هیچ مانع قانونی وجود ندارد. اما اگر از زوایه ای بخوایید به استاد شجریان نگاه کنید که حساسیت های سیاسی رو تحریک کنه، خوب طبیعتاً مجوز ارشاد رو نخواهد داشت کتاب شما. پیشنهاد می کنیم در کتابی که در حال جمع آوری و نگارش هستید، تا حد امکان نگاه سیاسی تند و تیزی نداشته باشید.

      پاسخ دادن
  108. تینا
    تینا says:

    سلام ، من داستانی با موضوع جدید و بسیار جذاب نوشتم سنم کمه ولی داستان های زیادی نوشتم ، کتاب میخونم و درباره چیزی که مینویسم تحقیق های لازم و کامل رو انجام میدم چند نفر داستان هامو خوندن استعداد زیادی در نویسندگی دارم و متن هامو ادبی مینویسم . پدر و مادرم قصد چاپ کردن کتابم رو دارن میخواستم از شما کمک بگیرم و بدونم چطور کتابم رو به چاپ برسونم و شما چه کمکی میتونید به من بکنید، خیلی خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم . ممنونم از لطفتون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام و وقت بخیر
      امیدوارم این انرژی و انگیزه رو بتونید حفظ کنید و جلو برید. خوب طبیعتاً برای چاپ و نشر اثر یک سری ملزومات وجود داره که باید حتماً این ملزومات رعایت بشه. اولین اصل لازم کیفیت کارهای شماست. حتماً باید ببینیم که کار شما چقدر کیفیت محتوایی داره. در صورت تایید این مساله مابقی امور چاپ به صورت صفر تا صد بر عهده ما خواهد بود و شما لازم نیست کار خاصی انجام دهید. شما می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق شماره های تماس و آدرس ایمیل با ما در ارتباط باشید.
      http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

      پاسخ دادن
  109. آشنا
    آشنا says:

    با سلام
    اگر بخواهم کتاب چاپ شده توسط آموزش و پرورش در بین معلمان توزیع و پخش شود آیا باید ناشر با آموزش و پرورش قراداد ببندد یا مولف؟ و در کل کتاب های کمک آموزشی در انتشارات شما چطور در یک نهاد یا اداره یا موسسه به فروش می رسد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً این کار برعهده مولف است. ناشر می تواند معمولاً با یک سری موسسات نشر کتاب قرارداد دارد که کار نشر کتاب را از آن طریق جلو می برد. شما اگر می خواهید کتابتان بین معملمان توزیع شود می بایست با مسئولان ذی ربط مکاتبات لازم را انجام دهید.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      فایل تایپ شده طبیعتاً برای ما بسیار بهتر خواهد بود. پیشنهاد میکنیم به دلایل مختلف نسخه دست نویس کتاب تان را در دسترس هیچ فرد یا نهادی قرار ندهید. طبیعتاً مشکلات زیادی ایجاد می شود که بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات یا کتابتان را از اول تایپ کنید یا اینکه خودتان بعد از اتمام نگارش آن را به تایپیست بدهید و نهایتاً فایل الکترونیکی را به انتشارات ارسال کنید.

      پاسخ دادن
  110. نسترن
    نسترن says:

    با سلام و خسته نباشید، سوالی از خدمتتون داشتم
    من رمانی نوشتم و تایپ کردم پی دی اف رو برای یک ناشر فرستادم مورد قبول بود و الان از من word کارم رو درخواست کردن، واقعیت اینه من نمی دونم توی این مرحله که هنوز هیچ قراردادی نوشته نشده و تعهدی برای دوطرف ایجاد نشده فرستادن آن به ناشر صحیح میباشد یا خیر؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما
      توصیه می شود قبل از ارسال فایل وورد حتما قراردادی منعقد گردد. اگر بحث بررسی کیفیت کتاب هستش، طبیعتاً با فایل پی دی اف هم میشه بررسی کرد و نیاز به فایل وورد نخواهد داشت. اما اینو هم در نظر بگیرید که اگر ناشر یا هر فرد دیگری بخواهد از اثر شما سوء استفاده کند، همان فایل پی دی اف نیز برای این امر کفایت خواهد کرد. در هر صورت شما قبل از ارسال فایل وورد حتماً دلیل درخواست این فایل را از ناشر بپرسید اگر دلیل قانع کننده ای برای شما ارایه شد می تونید اقدام کنید. در غیر اینصورت اول قرارداد منعقد کنید و بعداً فایل وورد رو ارسال بفرمایید.
      در ضمن انتشارات نارون دانش و انتشارات اندیشه آگاه متعلق به مجموعه ما هستند. اگر اثر دیگری دارید یا مترجم هستید و در نظر دارید اثری را ترجمه کنید، بسیار خوشحال خواهیم شد که با شما همکاری نماییم.
      موفق باشید.

      پاسخ دادن
      • نسترن
        نسترن says:

        ممنون از پاسخ کاملتون، این انتشارات بصورت مشارکت می‌خواهد با من قرارداد ببندد و برای تخمین هزینه ها گفتن که ورد را براشون بفرستم و دیگه اینکه اعلام کردن ۳۰۰ نسخه تیراژ کتاب هست که ۱۵۰ تا سهم من بابت پرداخت هزینه ها می‌شود امکانش هست که بفهمم واقعا ۳۰۰ نسخه چاپ میکنن یا کمتر؟

        پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          سلام مجدد
          ببینید واقعاً راهکار خاصی وجود نداره که بشه اثبات کرد تیراژ دقیقا همین تعداد خواهد بود. چون چیزی نیست که جایی ثبت بشه و مشخص باشه. این موارد دقیقا به اعتماد متقابل شما و ناشر برمیگرده. امیدورایم که تجربه خوبی از اولین چاپ کتاب داشته باشید و بتونید این راه رو ادامه بدید و به موفقیت هایی که دوست دارید برسید.

          پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نخیر، چند سالی است که وزارت ارشاد امکان ناشر مولفی را حذف نموده و صاحبین اثر می بایست برای چاپ کتاب خود از طریق ناشرین اقدام نمایند.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      طبیعتاً قراردادهایی که مابین ناشر و صاحب اثر اخذ می شود جلوی هرگونه سرقت ادبی را خواهد گرفت. احذ قرار داد، ضامن تمامی حقوق مادی و معنوی اثر خواهد بود و به جد توصیه می کنیم حتماً به موضوع عقد قرارداد توجه نمایید.

      پاسخ دادن
  111. ظهوری مقدم
    ظهوری مقدم says:

    سلام و بسیار ممنوم از وقتی که برای پاسخ دادن به سوالات می گذارید. میخواستم بپرسم برای چاپ کتاب چه مدارکی لازم هستش؟ ممنوم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      هر کدام از نویسندگان می­‌بایست کپی کارت ملی خود را برای نشر ارسال کنند. اگر قرار بر این است که صاحبان اثر بر روی جلد از عنوان دکتر یا عضو هیئت علمی برای نام خود استفاده نماید. در این‌صورت آنها می­‌بایست مدارک مربوط به اینکه عضو هیئت علمی هستند یا در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل شده‌­اند را به نشر ارسال کنند. در اینجا ارسال مدرک دکترا لازم و اجباری است. دلیل دریافت مدرک دکتری یا حکم کارگزینی برای ارسال به ارشاد آن است تا نشر اثبات کند نویسنده یا نویسندگان واقعاً فارغ‌التحصیل دوره دکترا یا هیئت علمی می‌باشند و افراد غیر نتواند برای خودشان از عناوین جعلی استفاده کنند.

      پاسخ دادن
  112. عنصری
    عنصری says:

    با سلام
    من یک دفتر شعری دارم که میخواهم بصورت ناشر مولف چاپ گردد، تقاضا دارم مراحل مجوز چاپ کتاب را بر عهده بگیرید،لطفا راهنمایی میفرمایید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      همانطور که در متن فوق نیز نوشته شده است مراحل چاپ کتاب را به صورت کامل تشریح نموده ایم. با افتخار می توانیم امورات مربوط به چاپ کتاب شعر شما را برعهده بگیریم. شما می توانید فایل دفتر شعر خود را به آدرس ایمیل انتشارات ارسال نمایید تا بعد از بررسی آن مراتب چاپ را به شما اطلاع دهیم. بسیار سپاس.

      پاسخ دادن
  113. میردامادی
    میردامادی says:

    سلام
    من مترجم هستم و می خوام کتابی رو چاپ کنم. آیا این کتاب رو صفر تا صد کارهاش رو میتونم خودم چاپ کنم یا اینکه حتما باید با ناشر همکاری کنم؟ ناشر در واقع چه کاری برای صاحب اثر در فرآیند چاپ کتاب انجام خواهد داد؟ ممنوم از پاسخگویی تون.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      چه مترجم یا نویسنده و گردآورنده فرقی نمی کند. بحث مربوط به ناشر مولف کلاً ابطال شده است و شما برای فرآیند چاپ کتاب باید با یک انتشارات در ارتباط باشید. ناشر امور مربوط به اخذ فرآیندها از صفر تا صد، رفع ایرادات احتمالی کتاب، ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد و امور مربوط به صحافی و چاپ کتاب. تقریباً در متن بالا تمامی کارهایی که برای چاپ کتاب از طریف ناشر انجام می شود ذکر گردیده است.

      پاسخ دادن
  114. هاشمی
    هاشمی says:

    سلام
    من میخواستم دفتر شعرم رو به چاپ برسونم میخواستم بدونم چاپ ناشر مولف انجام میشه در حال حاضر یا خیر ؟
    و اینکه کتاب ها تا چه حد ممیزی میخورند در مرحله اخذ مجوز؟
    متشکرم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و احترام
      بحث مربوط به ناشر مولف از سوی وزارت ارشاد کلا کنسل شده است و شما برای فرایند چاپ کتابتون حتماً می بایست با یک انتشارات در ارتباط باشید. بحث مربوط به ممیزی کتاب قوانین و اصلو خاص خود را دارد. برخی کتابها با توجه به محتوایشان ممیزی زیادی دریافت می کنند و بعضی کتابها نیز کم. شما می توانید با رعایت حساسیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دینی کشور، کتابتون رو نگارش بفرمایید تا با مانع ممیزی مواجه نشوید.

      پاسخ دادن
  115. لیلا امیدوار
    لیلا امیدوار says:

    با سلام
    چگونه با استفاده از نویسندگی می توان در آمد زایی داشت؟ این کار واقعاً ممکنه یا بیشتر نمایشی و تبلیغاتی هستش؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و احترام
      چاپ کتاب در همه جای دنیا هم اکنون تبدیل به شغل و حرفه شده است. بسیاری از مولفان و مترجمان با گردآوری و ترجمه کتابهای خوب و با کیفیت بازار بسیار مناسبی را برای خود پیدا کرده اند. طبیعتاً مانند هر بازار دیگری که تراکنش مالی در آن صورت می گیرد، اصول بازاریابی و پیدا کردن مخاطب و تبلیغات و مابقی موارد حتماً برای فروش و درآمدیابی از کتاب باید وجود داشته باشد. شما می توانید با تالیف و یا ترجمه یک کتاب خوب و چاپ کتاب در مرحله بعد، و انعقاد قرارداد با یک ناشر معتمد، درآمد خوبی برای خود ایجاد نمایید و اصلاً نمی تواند نمایشی یا تبلیغاتی باشد.

      پاسخ دادن
  116. بهمن صفری
    بهمن صفری says:

    سلام، من کتاب کودک نوشتم ،کارای طراحی خودم انجام دادم ، چطوری مجوز چاپ بگیرم و چطور توزیع کننده پیدا کنم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      تمامی امور مربوط به اخذ مجوز و چاپ کتاب در مطلب بالا به روشنی ذکر شده است. شما می بایست با یک انتشارات کتاب قرارداد اخذ نمایید تا آن نشر امور مربوط به مجوزهای چاپ کتاب شما و سایر امور را جلو ببرد (شما می توانید از خدمات چاپ کتاب انتشارات ما نیز بهره ببرید). بحث مربوط به توزیع کتاب نیز چه از طریق خودتان و چه از طریق انتشارات قابل پیگیری است. البته که بسیاری از پخش کننده های کتاب اصولاً با ناشرین کار می کنند ولی طبیعتاً انتشارات می تواند در این حیطه نیز به صاحبین اثر کمک نماید.

      پاسخ دادن
  117. جاوید طلایی
    جاوید طلایی says:

    سلام بنده شروع به روایت یک داستان قدیمی در قالب داستانهای کودکانه کرده ام برای چاپ کتاب و ثبت اثر از کجا شروع کنم؟ ممنون میشم.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      به صورت کامل و جامع در این مطلب مطرح شده است که کار چاپ کتاب چه فرآیند و مراحلی را دارد. برای شروع این فرآیند می توانید روی این لینک کلیک بکنید و از طریق آدرس ایمیل و شماره های تماس ما با همکارانمان در ارتباط باشید. آنها به صورت کامل نحوه شروع همکاری را به شما تشریح خواهند نمود. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  118. منیژه زواری
    منیژه زواری says:

    سلام
    من و دوستم یک کتاب رو به انگلیسی نوشتیم و میخوایم اون رو فقط به تعداد محدود و فقط برای خودمون چاپ کنیم و اصلا قصد فروش کتاب نداریم، آیا باز هم باید مجوز بگیریم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ببنید کتاب تعریف خاصی دارد. کتاب معمولاً به اثری گفته می شود که مولف در نظر دارد حقوق مادی و معنوی آن را در اختیار خود داشته باشد و معمولاً در قالب و فرم مشخصی تدوین می شود. در واقع تعریفی که شما در اینجا مطرح کرده اید تعریف یک جزوه است. وقتی شما جزوه ای را تدوین می کنید در پس ذهن برای تان مهم نیست که حقوق مادی و معنوی آن برای شما باشد. در هر صورت، اگر برای تان مهم است که کسی از این جزوه استفاده غیرقانونی نکند و شاید حاصل زحمات چندین ساله شما باشد، پیشنهاد می کنیم حتما برای اخذ مجوز اقدام کنید. در غیر اینصورت اگر قصد فروش ندارید و اینکه نگرانی از بابت تضییع خقوق خود نیز ندارید اصلا نیازی به مجوز نیست.

      پاسخ دادن
  119. الهام فیاض
    الهام فیاض says:

    با سلام . بسیار ممنون از انتشارات کتاب نارون که با حوصله و دقت مثال زدنی سعی نموده است به تمامی سوالات مخاطبین در باره چاپ کتاب پاسخ بدهد. بنده کتابی داشتم که تمامی کارهای مربوط به ان را با همین انتشارات جلو بردم و بسیار خوشحال هستم که با سرعت و کیفیت بسیار خوبی انجام شد. واقعاً یکی از انتشارات بسیار متعهد در حیطه چاپ کتاب هستید و خوشحالم که با مجموعه شما آشنا شدم. خدا قوت واقعاً

    پاسخ دادن
  120. حیدر صاحبی
    حیدر صاحبی says:

    سلام
    من کتابی رو تالیف و گردآری کردم که نمونه سوالات کنکورهای سراسری سالهای پیش داخلش هست. من این سوالات رو بدون هیچگونه دستکاری وارد کتاب کردم ولی جلوش نوشتم که سوال برای کنکور چه سالی و چه رشته ای بوده. آیا به هنگام چاپ کتاب این سوالات به منزله سرقت ادبی تلقی میشه؟ و در فرآیند چاپش مشکل به وجود میاره؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ببینید به نوعی جلوی هر سوال رفرنس داده اید و گفته اید که سوال برای کنکور بوده است. واقعاً در این زمینه اطلاعات ما دقیق نیست. چون بسیاری از کتابها رو دیده ایم که از سوالات کنکور استفاده کرده اند و به همین شکل رفرنس داده اند. حال اگر سازمان سنجش از مولف یا مولفین و ناشرین شکایتی بابت استفاده از سوالهای کنکور کرده باشد یا می تواند این کار را بکند یا خیر واقعیت اصلاً اطلاع دقیقی نداریم. اما چیزی که عیان است این است که بسیاری از کتابهای کمک آموزشی هم اکنون در بازار کتاب هستند که از سوالات کنکور دقیقا به همان روشی که شما در کتابتان استفاده کرده اید، استفاده نموده اند.

      پاسخ دادن
  121. رها
    رها says:

    سلام من با گروهی همکاری کردم و کتاب نوشتم..مولف کتاب خودم بودم و کتاب چاپ شد و اسمم به عنوان مولف زده شد.و کتاب ۲۰۰۰ تا چاپ شد.اما قراردادی از اول برای دستمزد ننوشتیم .فقط لفظی بیان شد که درصد فروش میدن.الان میخوان فقط ۱۵ تا کتاب به من بدن که برای خودم بفروشم.آیا این کار قانونیه؟من چطوری میتونم حق خودمو بگیرم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ببینید ظبیعتاً شما باید قبل از چاپ کتابتون حتماً می بایست قرارداد کتبی می‌نوشتید و اکتفا به بحث لفظی و شفاهی نمی کردید. در این قرارداد می بایست تمام حقوق مادی و معنوی درج شود که اگر احیاناً چه از طرف صاحب اثر یا از طرف ناشر تخطی صورت گرفت بر اساس همان قرارداد به مراجع مربوطه مراجعه کرده و پیگیری نمود. متاسفانه زمانی که قراردادی اخذ نمی گردد این فرصت به طرفین قرارداد داده می شود که بعد از چاپ کتاب بر اساس میل خود و یا سود خود عمل کنند. اگر شما در هر صورت قراردادی ننوشته اید می توانید به صورت حضوری به اداره فرهنگ و ارشاد استان خود بروید و این ماجرا را با آنها مطرح نمایید. اگر انتشارات با شما قرارداد منعقد ننموده باشد قطعاً تخلف کرده و می بایست قرارداد منعقد می کرده است. احتمال بسیار زیاد وجود دارد که با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد بتوانید تاحدودی از تضییع حق خود جلوگیری نمایید.

      پاسخ دادن
  122. مژده
    مژده says:

    سلام، من کتاب کودک نوشتم ،کارای طراحی خودم انجام دادم ، چطوری مجوز چاپ بگیرم و چطور توزیع کننده پیدا کنم؟ اصلا خودم به شخصه میتونم این کار رو بکنم؟ البته من چند سال پیش خودم یکبار چاپ کتاب انجام دادم و میخواستم بدونم بازهم میشه این کار رو انجام داد یا خیر؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام و عرض ادب
      همانطور که در جواب سوالهای دوستان دیگر نیز مطرح کردیم بحث ناشر مولف چندین سال است که فسخ شده و شما برای چاپ کتابتون حتماً باید از اطریق یک ناشر اقدام کنید.

      پاسخ دادن
  123. کاظمی
    کاظمی says:

    خسته نباشید. چند سال پیش کتابی چاپ کردم . جدیدا به فکر افتادم نسخه دیجیتالش را هم نشر کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید چکار باید انجام بدم . همچنین ار بخوام نسخه صوتی اونرو هم تولید بکنم فرآیند چطور خواهد بود؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      ببینید برای چاپ کتاب الکترونیک شما نیاز به مجوز دیگه ای نخواهید داشت. منتها بحث بر سر این مساله است هست که فایل الکترونیک رو کجا میخواهید منتشر کنید؟ اگر در بستر هایی قصد انتشار دارید که برای سرقت محتوای آن تمهیداتی در نظر نگرفته اند ممکن هستش که حقوق مادی شما از بین برود. زیرا شما فایل الکترونیکی کتابتون رو مثلاً در یک سایتی قرار می دهید و برخی خوانندگان براحتی بعد از تهیه آن می تونند در اختیار هزاران نفر دیگر قرار بدهند بدون اینکه شما نفع اقتصادی برده باشید. اگر هدفتون اینه که کتابتون فقط منتشر بشه و دیده بشه و هدف اقتصادی ندارید که بحث اون جداست و خالی از اشکال است. اگر ناشر کتاب شما با اپلیکیشن هایی مانند کتابراه، طاقچه، فیدیبو و …. قرارداد دارد، شما می توانید از طریق آنها اقدام کنید و کتابتون رو داخل این اپلیکیشن ها بفروش برسونید. این اپلیکیشن ها تمهیدات کافی رو در نظر گرفته اند که اگر کتاب توسط یک خریدار خریداری شد در اختیار سایر خوانندگان قرار نگیرد و هرکس قصد داشت کتاب شما را بخواند می بایست با پرداخت هزینه آن را خریداری کند. این اپلیکیشن ها فقط و فقط با ناشرین کار می کنند و شما لاجرم باید با آنها همکاری کنید. اگر ناشر کتاب شما با این اپلیکیشن ها قرار داد ندارد می توانید با انتقال مجوز کتاب به ناشر جدیدی که این همکاری ها را دارد از این بستر استفاده کنید. درباره کتاب صوتی نیز قضیه دقیقا به همین شکل است.

      پاسخ دادن
  124. مهدی بدلی
    مهدی بدلی says:

    سلام وقت بخیر. واقعیت من برای چاپ یک کتاب که اخیرا ترجمه کرده بودم به چندتا ناشر تماس گرفتم. از جمله نشر شما هم تماس گرفتم و شرایط چاپ کتاب رو ازشون پرسیدم. شرایطی که از چاپ کتاب و توزیع گفتن یه مقدار دلسرد کندده بود. هزینه های چاپ کتاب خیلی بالا بود و واقعیت افرادی مثل من که توانایی مالی بالایی ندارن نمیتونن کتابشون رو چاپ کنن. لطفا یه شرایطی رو بفرمایید که کمی در این شرایط هزینه های چاپ کتاب سرشکن بشه و افرادی مثل من بتونن کارشون رو انجام بدن. خیلی ممنون از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و احترام
      واقعیت چاپ کتاب هم اکنون فرآیند بسیار پر هزینه ای دارد. معمولاً افرادی که با انتشارات ما برای چاپ کتاب تماس می گیرند تمامی شرایط موجود که بتوان از طریق اون هزینه های چاپ کتاب را پایین نگه داشت پیشنهاد میشه. منتها برخی از صاحبان اثر متاسفانه یک قالب فکری دارند که اون قالب فکری شاید ۱۰ سال پیش یه هزینه خیلی پایینی رو شامل میشد اما با توجه به شرایط کنونی هزینه سرسام اوری را تحمیل میکنه. مثلا صاحب اثر قبلاً ۱۰۰۰ نسخه از ما کتاب می خواست و هزینه خیلی بالایی رو شامل نمیشد. الان هزینه ۱۰۰۰ نسخه چاپ کتاب واقعاً یک هزینه بسیار سرسام آوری رو شامل میشه. ما بارها گفته ایم که اصلاً نیازی به چاپ نسخ بالا نیست. چاپ با تیراژ بالا نشان دهنده کیفیت کتاب چاپ شده نیست. شما می توانید ۲۰۰ نسخه یا ۱۰۰ نسخه چاپ کنید و به تعداد نیاز و فروش و تقاضا بازهم چاپ را شارژ نمایید. همچنین می توانید از چاپ الکترونیکی کتاب و فروش الکترونیکی کتاب نیز بهره مند شوید.

      پاسخ دادن
  125. شیرانی
    شیرانی says:

    با سلام و خسته نباشید
    من چند وقتی هست که به دنبال یک همکار مولف برای نگارش یک کتاب می گردم و متاسفانه تا الان نتونستم به نتیجه ای برسم. میخواستم بدونم که اگر امکان داره شما برای نگارش یک کتاب مولف همکار معرفی می کنید؟ من رشته تحصیلی ام آموزش زبان انگلیسی هست و برای آموزش زبان برای نوجوانان یک متد در ذهنم هست که مستخرج از پایان نامه دکترام هست منتها برای بسط و ارایه دقیقش به یک همکار نیاز دارم.
    و اینکه شما در این زمینه کتاب چاپ میکنید؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام و عرض ادب
      واقعیت در زمینه معرفی مولف تاکنون فعالیتی انجام نداده ایم و متاسفانه نمی تونیم کمکی در این زمینه انجام بدیم. بهترین راه این هست که در گروه ها و شبکه های اجتماعی که مطمئن هستید هم رشته ای هایتان حضور دارند پیام و اعلام همکاری بگذارید. درباره چاپ کتاب شما حتما اگر محتوای آن مورد تایید انتشارات باشد در حیطه کتابهای آموزشی می توانیم خدمات چاپ کتابمان را ارایه دهیم. بعد از اتمام کار نگارش کتاب، با همکارانمان از طریق لینک زیر در ارتباط باشید.
      http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

      پاسخ دادن
  126. شراره شکوری
    شراره شکوری says:

    سلام .
    من تقریباً خیلی از مطالب وب سایت شما را مطالعه کردم. بسیار ممنون از اطلاعات دقیقی که در حیطه های مختلف اینجا قرار داده اید.
    من چند تا سوال دارم که اگر امکان داشته باشه جواب بدید
    وقتی کتابها را به ناشر دادیم خودش بقیه کار ها را می کند ؟
    اگر ناشر بخواهد تایپ کند تصویر گری دست نویسم در کتاب می آید ؟
    می توانم از انتشارات شما کتاب چاپ کنم ؟
    بسیار ممنون از لطف و مهربانی شما
    باز هم ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و ممنون از محبت شما
      ببینید ناشر بعد از دریافت کتاب تمام اموری که هنوز روی کتاب انجام نشده است را انجام خواهد داد. ناشر به هیچ عنوان به تغییر محتوای کتاب دست نخواهد زد و مسئولیت محتوای کتاب تماماً به عهده صاحب اثر است. اما اموری چون تصویرگری، صفحه آرایی کتاب، ویراستاری کتاب، فورمت بندی کتاب ، دریافت تمامی مجوزهای چاپ کتاب از وزارت ارشاد و چاپ و صحافی کتاب به عهده ناشر خواهد بود.
      عمدتاً کتابهایی که برای ما ارسال می شوند به صورت فایل تاپپ شده هستند و ارسال برای تایپ جزوات دست نویس همیشه کار را پیچیده و دشوار کرده است. اما می توانیم فایل های دست نویس شما را دریافت کنیم و برای تایپ ارسال نماییم. منظور تون از تصویرسازی دست نویس را متوجه نشدیم.
      با کمال میل و افتخار انتشارات ما در خدمت تمامی اهالی قلم و صاحب اثران می باشد.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً اگر بتونید تایپ کنید کارتون رو چندین مرحله در فرآیند چاپ کتاب جلوتر خواهید بود. واقعیت برای فایل های دست نویسی که به تایپیست ارسال می شوند معمولاً بعد از اتمام تایپ زمان زیادی را صرف کنید تا به مرور این فایل ها و رفع اشکالات آن بپردازید. همین مساله بسیار کار زمان بر و سختی است.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      واقعیت در نگارش یا ترجمه کتاب هیچ قسمت اجباری وجود ندارد. شما به دلخواه خودتون هم میتونید پیشگفتار یا مقدمه مولف یا مترجم برای تاب خودتون بنویسید یا ننویسید. تنها مساله ای که میتونیم بر اساس تجربه شخصی بگیم این هست که هر مقدمه ای که برای کتاب نوشته میشه باید دلیل خوبی داشته باشد. برای مثال، اگر توصیه ای در نحوه خواندن کتاب برای خوانندگان دارید یا یک پیشنهاد کمک کننده ای دارید و یا اینکه دوست دارید به خوانندگان بگویید این کتاب برای چه کسانی لازم است و بعد از خواندن کتاب چه تغییراتی را شاهد خواهند بود، در این حالت نوشتن مقدمه بسیار خوب است. ولی الزامی در کار نیست.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      مقدمه کتاب یک بحث کاملاً سلیقه ای و فردی است. هرچیزی که برازنده کتاب و مرتبط با کتاب باشد و خواننده را جذب کند که حتماً مقدمه کتاب را بخواند می تواند ذکر شود.

      پاسخ دادن
  127. .............
    ............. says:

    یه کتاب غیر داستانی (تقریباً علمی و اجتماعی)چند کلمه یا صفحه باشه بهتره؟محدودیتی در این مورد وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      واقعیت ملاک و معیار خاصی وجود ندارد. عمدتاً به این بستگی دارد که صاحب اثر چقدر حرف برای گفتن حول یک موضوعی دارد. منتها معمولاً بین ۱۵۰ الی ۲۵۰ صفحه متغیر بوده است.

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و احترام
      هر انتشاراتی برای خود استانداردهای خاصی جهت چاپ کتاب دارد. اینکه ژانر اثر تعیین کند باید کتاب در چه فونت و فورمتی چاپ شود خوب طبیعتاً اشتباه است. واقعیت هیچ بایدی وجود ندارد اما شما به عنوان صاحب اثر می بایست تا جای امکان با استانداردهای چاپی ناشر کنار بیایید. زیرا ناشر ماهانه کتابهای متعددی چاپ می کند و دوست دارد از یک استاندارد خاص تبعیت کند تا آثار چاپ شده اش به لحاظ چاپ و صحافی متفاوت نباشند.
      ما هم اکنون در انتشارات دیگرمان کتابهای خودیاری و انگیزشی را به صورت اختصاصی چاپ می کنیم که از شما نیز دعوت می کنیم رزومه خود را برای ما ارسال کنید و اگر علاقه مند باشید در ترجمه کتاب با ما همکاری نمایید. جهت ارسال رزومه می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:
      http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

      پاسخ دادن
  128. نینا
    نینا says:

    سلام. کتاب من آموزشی تخصصی هست.می خواهم بدانم تصاویری که باید در کتاب استفاده بشود را من باید انجام بدهم یا کار کسی هست که صفحه آرایی می کند؟ یعنی متن ها رو وقتی برای اولین بار به یک انتشاراتی می دهم که ببینم آیا قبول می کند برای چاپ. باید همراه با تصاویر باشد؟ یا اول فقط می شود متن را به صورت word به انتشاراتی ارسال کرد؟ ممنون.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      معمولاً تصاویری که در کتاب استفاده می شود عمدتاً توسط طراح یا صفحه آرا تنظیم و طراحی می گردند. برخی کتابها ترجمه از انگلیسی به فارسی است که در آن معمولاً مترجم فایل اصلی کتاب را در اختیار انتشارات قرار میدهد و انتشارات بر اساس آن عکسها و تصاویر اقدام به طراحی می نماید. در آثار تالیفی، معمولاً مولف طرحی اولیه از تصاویر یا عکس هایی که باید در کتاب نهایی بیایند را به انتشارات ارسال می کند و طراح انتشارات بر اساس آن طرح های اولیه طرح نهایی را درج می کند. کلاً اصلا نیازی نیست در این باره نگران باشید. تعاملی که بین انتشارات و صاحب اثر وجود خواهد داشت به شکلی است که تمامی این موارد به راحتی رفع و رجوع می شود.

      پاسخ دادن
  129. ترنم
    ترنم says:

    سلام. من میخوام کتاب آموزشی چاپ کنم. میتونم صفحه آرایی کتاب رو انجام بدم و بعدا برای پذیرش بفرستم برای انتشارات یا حتما اول باید تایپ کنم یا دستنویس ارسال کنم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما باید متن دست نوشته تان را اول تایپ کنید و سپس می توانید صفحه آرایی کنید. منتها هر انتشاراتی یک قالب مخصوص برای صفحه آرایی دارد که ترجیح دارد کتاب را در آن قالب صفحه آرایی کند. بهترین و مفیدترین کاری که شما می توانید انجام دهید تایپ با دقت کتاب است. طوری که تمام سعی خود را بکنید تا غلط املایی و نگارشی خاصی در فایل ارسال شده وجود نداشته باشد.

      پاسخ دادن
  130. Mhs
    Mhs says:

    سلام و عرض ادب.من یه سوال داشتم.اینک من میخوام یک کتابو تصویرسازی کنم و چاپ کنم.اگر متنشو از یک نویسنده دیگ بردارم ولی منبع رو ذکر کنم سرقت ادبی محسوب میشه؟متنشو میخوام از یک کتابی ک سال ۸۱ چاپ شده بردارم.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      قطعاً این کار خلاف قوانین است و قابل پیگیری. اینکه شما متن کلی یک کتاب را اخذ کنید و صرفاً به ذکر منبع قناعت کنید چنین کاری درست نیست. واقعیت متوجه نشدیم شما در نظر دارید چه کاری انجام بدید و منظورتون از تصویرگری و برداشت متن چییست، ولی به طور کلی اینکه شما مطالب یک کتاب را به صورت کلی از کتاب دیگر بردارید و یک منبع در نهایت بگذارید قابل پیگیری است. پیشنهاد میکنم با نویسنده آن کتاب ارتباط برقرار کنید و در صورت موافقت ایشان این کار را انجام دهید.

      پاسخ دادن
  131. مرضیه
    مرضیه says:

    سلام عالی بود.
    من رمان می نویسم ، سه تا تا حالا نوشتم، ارزشیابی هم شدند اما من سرمایه ی لازم ندارم، میخواستم بدونم شما به صورت همکاری هم چاپ می کنید؟ یعنی هزینه تون رو از کتاب های چاپ شده بردارید یا اینکه درصد از فروش؟!؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما می توانید کتابتان را به صورت نشر الکترونیک چاپ نمایید که بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه تر و البته، بهتر از چاپ فیزیکی کتاب است. همزمان، کتاب شما در وب سایت انتشارات قرار خواهد گرفت و اگر فردی بخواهد به کتاب فیزیکی شما نیز دسترسی داشته باشد، امکان خرید آن از روی وب سایت برای ایشان مهیا باشد. در واقع، با این استراتژی شما هم می توانید به کتاب فیزیکی کتاب اقدام نمایید و هم هم به چاپ الکترونیک کتاب.

      پاسخ دادن
        • مدیر سایت
          مدیر سایت says:

          با سلام مجدد
          برای نشر الکترونیک میتوان در آغاز کار ۵ جلد فیزیکی چاپ کرد که ۳ جلد برای وزارت ارشاد ارسال می گردد. یعنی در واقع شما هزینه های، صفحه آرایی، طراحی جلد، ویراستاری بعلاوه هزینه چاپ ۵ جلد را می پردازید و و کتب شما در یکی از اپلیکیشن های کتابراه، طاقچه یا فیدیبو (و یا همه آنها) قرار می گیرد. برای اطلاع از جزییات کامل، می توانید با شماره های تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۱۹۴۴ و یا شماره موبایل ۰۹۱۰۰۲۰۰۴۹۲ تماس حاصل کنید.

          پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله، هیچ اشکالی ندارد. فقط نباید مسائل حساس به فرهنگ و باورهای دینی و مذهیبی و سیاسی که معارض با فرهنگ و باورهای کشور هستند، در کتاب ارایه شوند.

      پاسخ دادن
  132. حسین
    حسین says:

    سلام خسته نباشید خواستم بگم من یک رمان ۱۲۰ صفحه ای نوشتم و تمامش کردم حالا باید برای چاپ این رمان چه مراحلی را طی کنم .ممنون میشم من را راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما می توانید برای ارتباط با همکاران ما روی لینک زیر کلیک کنید و به شماره های تماس و ادرس ایمیل دسترسی داشته باشد. برای کسب سریعترین مشاوره در باره فرآیند چاپ کتاب، پیشنهاد می کنیم از طریق شماره های تماس ما با همکارانمان در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  133. ستیا
    ستیا says:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من دو تا کتاب آموزش زبان انگلیسی رو نوشتم یکی ۴۱۲ صفحه و یکی دیگه ۹۸۰ صفحه س میخواستم بدونم بطور میانگین هزینه چاپ این دو تا کتاب چقدر میشه؟

    پاسخ دادن
  134. ارغوان
    ارغوان says:

    سلام. میخواستم بدونم من میخوام کتاب آموزشی چاپ کنم باید برای اولین بار کتاب رو به صورت دستنویس ببرم یا به صورت تایپ شده؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      پیشنهاد میکنم حتماً فایل تایپی رو ارسال کنید، نسخه دستنویس واقعیت بسختی قابل مطالعه هستش و انتشارات برای ارزیابی کیفی کتاب شما با مشکل مواجه خواهد شد.

      پاسخ دادن
  135. نیکا
    نیکا says:

    سلام ببخشید منظورتون از اینکه تایپ شده ببریم کتاب رو چجوری هست من متوجه نمیشم منظورتون این هست که به صورت پی دی اف بفرستیم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام مجدد
      بله می توانید فایل word یا pdf کارتان را برای ما ارسال کنید تا برسی کنیم. به محض بررسی، در اسرع وقت نتیجه را خدمتتان اطلاع خواهیم داد.

      پاسخ دادن
  136. محمود عسکریان
    محمود عسکریان says:

    با سلام و عرض ارادت خدمت شما سروران گرامی .حدودا، ۶ سالی هست که از فارغ التحصیلی بنده در مقطع ارشد می گذره، میخواستم راهنمایم کنید در خصوص اینکه میتونم کتابی از پایان نامه ام چاپ کنم؟ممنونم.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      این مساله به موضوع پایان نامه شما بستگی دارد. طبیعتاً یک سری موضوعات هست که با گذشت زمان قدیمی می شوند و یا تئوری ها و پیشرفت های جدیدی وارد می شوند. مانند رشته های کامپیوتر و برق. اما بازهم میتوانید پایان نامه را برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم. می توانید فایل پایان نامه تان را از طریق ایمیل به ما ارسال نمایید.

      پاسخ دادن
  137. Ghasem
    Ghasem says:

    سلام خسته نباشید من حدودا ۳۰ تا شعر(اکثرا ترکی و تعدادی فارسی) نوشتم اما از مراحل چاپ کتاب و هزینه آگاهی ندارم چه مراحلی رو باید طی کنم و چه اقداماتی باید انجام بدم؟

    پاسخ دادن
  138. مترجم
    مترجم says:

    درود و وقت بخیر
    ببخشید من میخوام یک کتاب داستان کودکانه ترجمه کنم . کتاب جدیدی نیست ولی تا جاییکه میدونم قبلا ترجمه نشده است. اگر قبلا ترجمه شده باشه منم میتونم ترجمه ش کنم؟ و اینکه امکانش هست تمام تصاویر کتاب اصلی در کتاب ترجمه شده باقی بمانند؟( تصاویر همگی کودکانه و مجاز هستند. )

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      کلاً کتابی که قبلاً ترجمه شده (حتی چند بار ترجمه شده) را می توان ترجمه کرد و منع قانونی خاصی وجود ندارد. صرفاً نباید از ترجمه های دیگران استفاده کرد و این کار سرقت ادبی محسوب خواهد شد. ترجمه شما باید یونیک و منحصربفرد باشد. در باره تصاویر نیز بله، اگر مشکل فرهنگی نداشته باشند هیچ مانعی برای این کار وجود نخواهد داشت. برای چاپ کتابتان نیز می توانید از حدمات انتشارات ما استفاده نمایید. باعث افتخار خواهد بود.

      پاسخ دادن
  139. آرمیتا
    آرمیتا says:

    سلام.
    میشه بگید من بعد از اینکه کتاب رو به صورت فایل آماده کردم باید صفحه آرایی و ویراستاری رو هم انجام بدم و بعد به انتشارات ببرم یا بعد از اینکه فایل رو آماده کردم مراجعه کنم و ویراستاری و صفحه آرایی رو بعد از اینکه به انتشارات فایل رو تحویل دادم انجام بدم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      انتشارات تمامی امور مربوط به چاپ کتاب را به عهده دارد اعم از ویراستاری و صفحه آرایی. نیازی به صفحه آرایی یا ویراستاری شما وجود ندارد، شما می توانید بعد از اتمام و آماده شدن فایل اولیه تان، آن را از طریق ایمیل برای انتشارات ارسال بفرمایید تا تمامی امور مربوط به چاپ کتاب انجام گردد. البته، تمامی امور مربوط به چاپ کتاب بعد از عقد قرارداد با صاحب اثر انجام خواهد شد.

      پاسخ دادن
  140. افسانه
    افسانه says:

    باسلام وخسته نباشید خدمت شما
    ببخشید من یک کتاب کمک آموزشی برای پایه پنجم میخوام بنویسم چون خودم معلم پایه پنجم هستم
    میتونم از شما کمک بگیرم

    پاسخ دادن
  141. نجمه
    نجمه says:

    سلام ببخشید من میخوام یه کتاب آموزش زبان انگلیسی چاپ کنم که لغت‌نامه هست و ۹۸۰ صفحه میشه. به نظر شما من این صفحات رو یک کتاب چاپ کنم یا دو قسمتش کنم و دو کتاب بشه؟

    پاسخ دادن
  142. آتنا
    آتنا says:

    سلام و خسته نباشید؛ یک سوال داشتم، من یک طراح و نقاش هستم میخواستم بدونم اگر بخوام تعدادی طراحی انجام بدم و به حالت کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان دربیارم فرایند چاپش چطوری است؟ مثل همین چاپ نوشتاری باید طراحی هارو برای ناشر بفرستم؟ پیشاپیش از پاسخگویی سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله، اگر بخواهید کتابتان را به صورت رسمی چاپ کنید جتماً می بایست از طریق یک ناشر کارتون رو جلو ببرید. فرآیند چاپ را هم به طور کامل در مطلب بالا ذکرد کرده ایم که می توانید با دقت مطالعه بفرمایید. اگر سوال دیگری داشتید می توانید با شماره های تماس ما ارتباط برقرار کنید. همکاران ما در خدمت شما خواهند بود.

      پاسخ دادن
  143. نجمه
    نجمه says:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید اگه خودمون کارهای طراحی جلد کتاب و صفحه آرایی رو انجام بدیم و بعدا ببریم برای انتشارات اشکالی داره؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      هیچ مشکلی ندارد. اما هر انتشاراتی یکسری استانداردهای خاص خود را برای صفحه آرایی دارد که احتمالاً صفحه آرایی که شما انجام داده اید با آن استانداردهای مشابه نباشد. در اینصورت طبیعتاً نیاز به صفحه آرایی مجدد خواهد داشت.

      پاسخ دادن
  144. امیر
    امیر says:

    سلام شما کتاب هایی که گرد آوری شده هست رو هم چاپ میکنید؟ یعنی از کتاب های مختلف با ذکر منبع و نام شخص زیر هر پاراگراف یا جمله جمع آوری و در یک کتاب به صورت جامع و کمی هم توضیحات اضافه توسط خودم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      منظور از بازبینی چی هستش؟ کتاب میتونه ویراستاری بشه، صفحه آرایی بشه، طراحی عکس داشته باشه و موارد دیگر. همه این موارد بسته به این است که کتاب چند صفحه است و چقدر کار نیاز داره. بدون دیدن کتاب نمیشه زمان گفت. برای اینکه دقیقا بدونید این مدت زمان چقدر خواهد بود، حتماً کتاب رو به آدرس ایمیل انتشارات ارسال کنید تا دقیقاً برآورد کنیم.

      پاسخ دادن
  145. نجمه
    نجمه says:

    سلام. ببخشید اگه بخواهیم یه کتاب بنویسیم که اول کتاب فارسی باشه و بعد از آخر کتاب شروع کنیم ترجمه انگلیسی اون رو بنویسیم که هم فارسی و انگلیسی در یک کتاب قرار بگیره اینجوری مشکلی نداره؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      برای انجام این کار باید یک دلیل موجهی داشته باشید. چرا، قبلاً در حوزه کودک و نوجوان چنین کتابی را چاپ کرده ایم که هدفش آموزش زبان انگلیسی در کنار قصه گویی به این مخاطبان بوده است. شما نیز اول مشخص کنید دلیل موجهی برای این کار دارید یا خیر؛ اگر دلیلی وجود داشت آنگاه می توانید این کار را انجام دهید. از نظر قابل چاپ بودن مشکلی وجود ندارد و می توان چاپ کرد.

      پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *