چاپ کتاب آواشناسی و واج‌‌شناسی

چاپ کتاب آواشناسی و واج‌‌شناسی بین زبان‌‌های رایج دنیا

نام کامل اثر: آواشناسی و واج‌‌شناسی بین زبان‌‌های رایج دنیا

گردآوری و ترجمه: اعظم عزیزی

سال چاپ: ۱۴۰۲

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۴۵۰۰۰۰۰ ريال

تعداد تیراژ: ۱۰۰ نسخه

چاپ کتاب آواشناسی و واج‌‌شناسی بین زبان‌‌های رایج دنیا

در دانش زبانشناسی هنوز بسیاری از زبان‌ها و گویش‌ها بررسی نشده‌اند و ناگفته‌های بسیاری دارند. چه بسیار زبان‌ها و گویش‌هایی در کره خاکی وجود دارد که یا هنوز معرفی نشده‌اند و یا ناشناخته مانده‌اند، یا تنها بخشی از آن بررسی شده است. این کتاب شامل چهارده فصل است، هدف از نگارش این کتاب آشنایی باقاعده و نظریه‌هایی در باب واج‌شناسی و آواشناسی است. برای درک بیشتر مفاهیم مثال‌هایی از زبان‌های رایج در دنیا به‌کاررفته است که برگرفته از سه کتاب کار، جنسن وگووسهن هاون و یاکوبس می‌باشد. مثال‌های برگرفته از کتاب‌های مذکور از زبان‌های رایج در دنیا مانند زبان اسپانیایی، فرانسه، انگلیسی، لوماسابا، روسی، آلمانی، فارسی و ترکی و… می‌باشد. دلیل آن این است که هر زبانی ویژگی منحصربه‌فرد دارد و برای درک قانون و قاعده نیاز به زبانی فراتر از زبان فارسی و انگلیسی داریم و نمی‌توانیم محدود به این دو زبان باشیم.

چاپ کتاب آواشناسی و واج‌‌شناسی

درواقع در فصل هشتم کتاب زبان‌شناسی ایرانی نوشته فریده حق‌بین در مورد مطالعات و دستاوردهای مربوط به آواشناسی و واج‌شناسی به همراه معرفی زبان شناسان ایرانی نظیر ابن سیبویه، ابن‌سینا و خواجه‌نصیرالدین طوسی و … موردبررسی قرارگرفته است؛ و بامطالعه این کتاب خصوصاً فصل هشتم که مطالعات آوایی است درمیابیم که ایرانیان سهم قابل‌توجهی در آواشناسی داشتند و متأسفانه شاهد نامی از دانشمندان ایرانی در بین متون زبان‌شناسی نمی‌باشیم. تمامی زبان‌‌های رایج در دنیا ویژگی منحصربه‌‌فردی دارند. با فراگیری تلفظ درست هر زبان یا هر گویشی، ساختارها و یا قوانینی که در واج‌‌شناسی و آواشناسی است را بهتر فرامی‌‌گیریم.

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از برترین ناشرین در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. صاحبان اثر می‌توانند از خدمات ویراستاری کتاب و همچنین صفحه آرایی کتاب این انتشارات بهره‌مند شوند. انتشارات نارون دانش با در اختیار داشتن تیم متخصص طراحی جلد کتاب این امکان را دارد که در زمینه مربوط به طراحی جلد کتاب نیز به صاحبان اثر خدمات تخصصی ارایه نماید. جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *