کتاب رفتار تغذیه‌ای دانش آموزان دارای اضافه وزن

چاپ کتاب رفتار تغذیه‌ای دانش آموزان دارای اضافه وزن

نام کامل: کتاب رفتار تغذیه‌ای دانش آموزان دارای اضافه وزن

مولف: زینب جلمبادانی

سال چاپ: ۱۳۹۸

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۱۵۰۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش کلیک کنید

معرفی کتاب هنر بازاریابی

موسسه چاپ کتاب نارون دانش در سال جاری به چاپ کتاب رفتار تغذیه‌ای دانش آموزان دارای اضافه وزن پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون دانش بخشی از پیشگفتار کتاب رفتار تغذیه‌ای دانش آموزان دارای اضافه وزن را برای شما آماده نموده‌اند که می‌توانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

چاقی بیماري مزمنی است که عوارض ناشی از آن بسیاري ازدستگاه هاي بدن را درگیر می‌کند. عامل مشترك تمام افراد چاق، افزایش بیش از حد ذخایر چربی بدن است. این مشکل با تغییرات در سبک زندگی و الگو غذایی افراد و دریافت بالاي انرژي و پرخوري رابطه دارد. افزایش وزن و چاقی در جهان تا چندین سال قبل محدود به بزرگسالان بود، ولی در طی دو دهه‌ی اخیر گریبان گیر کودکان و نوجوانان نیز شده است. به طوري که در دو دهه‌ی گذشته میزان چاقی در کودکان بیشتر از دو برابر و شمار نوجوانان داراي اضافه وزن ۳ برابر شده است.

کتاب رفتار تغذیه‌ای دانش آموزان دارای اضافه وزن

براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) در سال ۲۱،۲۰۱۲ درصد از نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ ساله آمریکایی مبتلا به چاقی بودند. این ارقام، زنگ خطر براي جوامعی است که در گذرتغذیه اي قرار دارند. وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران در سال ۱۳۹۳ اعلام کرد نزدیک به یک سوم کودکان ایرانی از افزایش وزن یا چاقی مفرط رنج می‌برند. انجمن “تشخیص و درمان چاقی ایران” نیز اعلام کرده بود که ۳۰ درصد نوجوانان ایرانی با تعریف و معیارهای پزشکی چاق محسوب می‌شوند. وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران می‌گوید کاهش تحرک بدنی نوجوانان به دلیل ماشینی شدن زندگی، استفاده‌ی فراوان از کربوهیدرات‌ها در تغذیه‌ی نوجوانان و مصرف غذاهای فوری و نشستن مداوم نوجوانان پای بازی‌های کامپیوتری از مهم‌ترین دلایلی است که چاقی در میان نوجوانان ایرانی را دامن زده است. بنا به آمار “سازمان بهداشت جهانی”، نوجوانان دختر بیشتر در معرض ابتلا به چاقی‌اند؛ چرا که در بسیاری از کشورها بنا به عرف و سنت و قانون از انجام برخی فعالیت‌های فیزیکی محرم‌اند. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید به ‌طور متوسط یک دختر ۱۱ ساله در بسیاری از کشورهای جهان ۲۳ درصد کمتر از یک پسر ۱۱ ساله فعالیت فیزیکی دارد و مجموع فعالیت فیزیکی دختربچه‌ها در مجموع ۱۵ درصد کمتر از حد میانگین لازم است.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *