کاربرد تکنیکهای روانشناسی در درمان ارتزی و پروتزی کودکان ونوجوانان

چاپ کتاب کاربرد تکنیکهای روانشناسی در درمان ارتزی و پروتزی

نام کامل اثر: کاربرد تکنیکهای روانشناسی در درمان ارتزی و پروتزی کودکان ونوجوانان (راهنمای والدین، مربیان وکارشناسان توانبخشی)

مولف: دکترفرهود سعید ارشادی و دکترکاوه مقدم

سال چاپ: ۱۳۹۸

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۱۵۰۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش کلیک کنید

معرفی کتاب کاربرد تکنیکهای روانشناسی در درمان ارتزی و پروتزی کودکان ونوجوانان

موسسه چاپ کتاب نارون دانش در سال جاری به چاپ کتاب کاربرد تکنیکهای روانشناسی در درمان ارتزی و پروتزی کودکان ونوجوانان پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون دانش مقدمه کتاب کاربرد تکنیکهای روانشناسی در درمان ارتزی و پروتزی کودکان ونوجوانان را برای شما آماده نموده‌اند که می‌توانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی متخصصین ارتز و پروتز قادر هستند که ارتزهای سبک تر، کارآمدتر و زیباتری را طراحی کرده و بسازند و نیز پروتزهایی با عملکرد بسیار بهتری را برای کمک به افراد نیازمند آماده سازند. اما نکته مهمی که در بسیاری از موارد مورد غفلت واقع می شود سازگاری و کنار آمدن و در واقع قبول آنها از سوی مراجعین و بخصوص کودکان است. به عنوان مثال، پروتز دستی که به زیبایی و اصول هرچه تمام تر برای کودکی طراحی و ساخته شده و کارآیی مناسبی دارد، در صورت عدم پذیرش از سوی کودکان و نوجوانان کاملاً بلا استفاده خواهد ماند و یا اگر برای کودک مبتلا به اسکولیوز، بریسی مناسب طراحی و ساخته شود، ولی کودک علاقه ای به استفاده از آن نداشته باشد و به لحاظ روانشناختی به دید منفی به آن نگاه کند، نمیتواند در زمان معین از فرصت استفاده کرده و در نهایت این وسیله کمکی به بهبود وضعیت او نخواهد کرد. مسئله سازشی کودک در رابطه با ارتز و پروتز و درک اهمیت استفاده از آن از دید روانشناختی بسیار مهم است. از آنجایی که بسیاری از کودکان ارجاع شده به کلینیک های ساخت ارتز و پروتز خصوصاً کودکان خردسال و یا دارای بهره هوشی پایین، فواید این وسایل و اندامهای مصنوعی را درک نمی کنند و با توجه به اینکه هرگونه ارتز و پروتز ممکن است برای کودک محدودیت حرکتی، فشار و یا انگشت نما شدن در جمع همسالان را به دنبال داشته باشد، طبیعی است که قبول آن برای کودک دشوار باشد. این امر زمانی که کودک مجبور است طولانی مدت و یا بصورت شبانه روزی از ارتز استفاده کند جدی تر می شود، چراکه ارتز های اصلاح کننده علاوه بر سنگین بودن و محدود کردن حرکات فرد فشار قابل ملاحظه ای را نیز بر بدن وی و اندام ها وارد می کنند.

اربرد تکنیکهای روانشناسی در درمان ارتزی و پروتزی کودکان ونوجوانان

مطالب این کتاب در پنج فصل آماده شده است که فصل اول شامل مطالبی پیرامون اختلال های حرکتی، تعاریف معلولیت و مشکلات و مسائل روانشناختی کودکان معلول و مکانیسم های دفاعی والدین بوده و فصل دوم به ویژگی های ذهنی شناختی کودکان با نقایص واختلال های حرکتی و نیز روانشناسی قطع عضو یاآمپوتاسیون و مسائل پیرامون آن میپردازد. فصل سوم پیرامون مسائل و موضوعات مربوط به ارزیابی کودکان مبتلا به نقایص واختلال های حرکتی مطالبی را ارائه داده و فصل چهارم در مورد طراحی و ساخت ارتز و پروتز و انواع آنها برای کودکان و نوجوانان صحبت می کند. در انتها، فصل پنجم در مورد چگونگی آماده کردن کودک با پذیرش ارتز و پروتز و سازش او با این مسئله یک سری تکنیک های شناختی چون گروه درمانی، قصه درمانی، تئاتر درمانی و غیره را ارائه داده و در مورد آماده ساختن کودکان خردسال و نوجوانانی که از ارتز و پروتز استفاده می کنند در مواجهه با معضلات و مسائلی چون حضور در جمع و رفتن به مهمانی و مسافرت و مدرسه و نیزدوران بلوغ و غیره مطالبی را ارائه کرده و نکات مفید و کاربردی را بیان می کند. امید که این مطالب به لحاظ نظری و کاربردی مورد استفاده همه ی والدین و دانشجویان و مربیانی که با کودکان مبتلا به نقایص واختلال های حرکتی سر و کار دارند قرار گیرد.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *