چاپ کتاب شکسپیر و نقد ادبی

چاپ کتاب شکسپیر و نقد ادبی

نام کامل اثر: شکسپیر و نقد ادبی

نویسنده: جاناتان گیل هریس

ترجمه: مهتاب دادخواه، مریم دادخواه

سال چاپ: ۱۴۰۱

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۱۵۰۰۰۰۰ ريال

تعداد تیراژ: ۱۰۰

چاپ کتاب شکسپیر و نقد ادبی

بیش از چهار قرن از زمان حیات شکسپیر می‌گذرد، اما شاهکارهای او همچنان بارها و بارها در دنیای هنرهای گوناگون مورد اقتباس قرار می‌گیرند. شهرت شکسپیر به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصربه‌فرد است و برخی او را بزرگ‌ترین نمایشنامه نویس تاریخ می‌دانند، اما بسیاری از حقایق آثار او هنوز هم مبهم هستند. همچنان آثار او فرصت‌هایی نو برای محققان، پژوهشگران و منتقدان، به منظور بررسی نقطه نظراتش در زمینه‌های مختلف ادبی می‌آفرینند. تعداد کتاب‌هایی که با الهام از شاهکارهای «ویلیام شکسپیر» نوشته شده‌، از حساب خارج شده است. واژه اقتباس، یکی از آشناترین واژگانی است که امروزه در هنرهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپ کتاب شکسپیر و نقد ادبی

بررسی روند و چگونگی اقتباس در شاخه‌های مختلف هنر نیز در رشته‌ای با عنوان هنرهای تطبیقی جلوه‌ای آکادمیک به خود گرفته و در سطوح عالی تحصیلی مورد مطالعه دانشجویان به شمار می‌آید. آنچه واژه‌ی اقتباس را در ارتباط با آثار شکسپیر پررنگ‌تر می‌کند، جوانب شگفت‌انگیز گوناگونی است که در هر اقتباس از آثار او برای همگان آشکار می‌شود. در این کتاب، ویلیام گیل هریس به چند اثر ادبی موفق که با نگاهی به این نمایشنامه‌ها به نگارش درآمده‌، و همچنین نقدهای ادبی که منتقدان بزرگ جهان با مکاتب ادبی گوناگون از این شاهکارها و اقتباس‌های انجام گرفته از آنها نگاشته‌اند، اشاره می‌کند. هدف از ترجمه‌ی این کتاب گسترش دیدگاه انتقادی در خصوص نمایشنامه‌های شکسپیر در ایران است. بسیاری از دانشجویان ایرانی بر این باور هستند که نمایشنامه‌های شکسپیر از هر دیدگاه مورد بررسی قرار گرفته و مطلب جدیدی برای اشاعه ندارند. این کتاب نشان دهنده‌ی جهان شمول و همه زمانه بودن آثار شکسپیر، بالاخص نمایشنامه‌های او که تمرکز اصلی این کتاب است، می‌باشد.

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از برترین ناشرین در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. صاحبان اثر می‌توانند از خدمات ویراستاری کتاب و همچنین صفحه آرایی کتاب این انتشارات بهره‌مند شوند. انتشارات نارون دانش با در اختیار داشتن تیم متخصص طراحی جلد کتاب این امکان را دارد که در زمینه مربوط به طراحی جلد کتاب نیز به صاحبان اثر خدمات تخصصی ارایه نماید. جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *