کتاب سرطان از چشم انداز دلبستگی

چاپ کتاب سرطان از چشم انداز دلبستگی

نام کامل اثر: کتاب سرطان از چشم انداز دلبستگی

پدید آورنده: ندا شاهواروقی فراهانی

سال چاپ: ۱۳۹۷

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۱۰۰۰۰۰ ریال

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون کلیک کنید

مقدمه  کتاب سرطان از چشم انداز دلبستگی

این کتاب در موسسه چاپ کتاب نارون ویراستاری و چاپ شده است. مفتخر هستیم تا در اینجا به معرفی خلاصه‌ این کتاب بپردازیم تا خوانندگان و دوستداران این کتاب بتوانند قبل از خرید کتاب دیدگاه جامعی به محتوای آن داشته باشند.

سرطان به عنوان بیماری‌ای که هر ساله افراد بسیاری در گوشه گوشه ی جهان به واسطه‌ی ابتلا، همراهی و مراقبت یا عضویت در تیم درمانی، به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن درگیر هستند، به صورت سنتی همواره با مدل‌های پزشکی مورد تبیین قرار گرفته است. با این وجود، همچنان پژوهشگران و پزشکان نتوانسته‌اند به علت اصلی آن پی ببرند. در نتیجه، طی سال‌های گذشته مدل‌های چندعاملی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و چارچوب نظری سبب‌شناسی آن به عوامل روان شناختی گسترش پیدا کرده است.
طی چند دهه‌ی گذشته پژوهش‌های بسیاری در مورد عوامل روان‌شناختی سرطان انجام شده است؛ ولی در اغلب مطالعات به توصیف شخصیت این افراد بسنده شده و کمتر عوامل پایه ای و زیربنایی آسیب‌شناختی آن مورد توجه قرار گرفته است. دلبستگی از جمله مفاهیمی است که می‌تواند تمام این توصیف‌ها و متغیرهای جدا از یکدیگر را زیر یک چتر جمع کرده و به مدلی جهت تبیین ابتلا و درمان بیماری‌ها، از جمله سرطان بیانجامد.

کتاب سرطان از چشم انداز دلبستگی
انسان از بدو تولد براساس نیازهایش خواستار و وابسته به دیگران است؛ دیگرانی که خود با تجربیاتی از روابط پیشین خود وظیفه‌ی مادری و پدری را برعهده گرفته و وارد رابطه‌ای جدید می‌شوند. این روابط همان‌قدر که شفابخش هستند، می‌توانند ویران‌گر هم باشند؛ چرا که پیوند اولیه‌ی کودک و مراقب می‌تواند به خوبی، چگونگی تکرار الگوهای شناختی، رفتاری، تنظیم هیجانی، ارتباطی و پاسخ‌های فرد به آسیب و استرس را در طول عمر پیش‌بینی کند. درواقع، دلبستگی می‌تواند پایه‌ی سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی فرد را فراهم آورد.
از این رو، در این کتاب سعی شده است که نظریه‌ی دلبستگی و عوامل روان‌شناختی مرتبط با بیماری سرطان بررسی شود و تلاشی جدید در جهت ادغام ادبیات دلبستگی و سرطان صورت گیرد؛ یک مدل ادغامی که می تواند ظرفیتی برای درک بهتر آسیب پذیری افراد نسبت به ابتلا به بیماری (به خصوص سرطان) و همچنین، روند درمان و بهبودی و یا پیشرفت آن فراهم آورد.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *