چاپ کتاب زندگینامه و معرفی شش روش برای نگارش آن

چاپ کتاب زندگینامه و معرفی شش روش برای نگارش آن

هر شخصی بر اساس اهداف و انگیزه‌های خود سبک زندگی خاصی دارد که این سبک زندگی یقیناً خاص است. امروزه طرح یک ایده خاص برای نگارش کتاب بسیار مهم و باارزش است و چه چیز بهتر از نگارش و چاپ زندگینامه شخصی که هم خاص و بکر است و هم پر از تجارب و دیدگاه‌ها و نیازهای واقعی. سبک زندگی هر فردی نشات گرفته از نیازهای مختلف وی در زندگی است و روشهای دست یافتن به این اهداف و نیازها به صورت شخص به شخص متفاوت است. بنابراین، می‌توان گفت داستان هر فردی در زندگی داستانی مختص به خود اوست و پر است از اتفاقات و وقایع و حوادث مختلف که می‌تواند گنجینه‌ای ارزشمند برای دیگران باشد. در این مطلب سعی نموده‌ایم به تشریح چاپ کتاب زندگینامه و معرفی شش روش برای نگارش آن بپردازیم. در ادامه با چاپ کتاب نارون همراه باشید.

جهت ثبت سفارش چاپ کتاب زندگینامه بر روی این لینک کلیک کنید

چاپ کتاب زندگینامه و معرفی شش روش برای نگارش آن

۱- خط زندگی خود را بنویسید. نگارش زندگینامه شخصی را با جستجو در زندگی خود شروع کنید. بر روی یک خط از بدو تولد تاکنون مثلاً با بازه زمانی پنج سال به پنج سال نقاطی را تعیین کنید و در بین این بازه‌های زمانی اتفاقات مهم و تأثیرگذار را بنویسید. مثلاً از ۵ سالگی تا ۱۰ سالگی، از ۱۰ تا ۱۵، ۱۵ تا ۲۰ و … . سعی کنید در بین این بازه‌های زمانی هرچه را که بیاد می‌آورید را یادداشت کنید و وسواس خاصی نداشته‌ باشید. این کار به شما کمک خواهد کرد اولاً تمامی حوادث و وقایع را که بیاد می‌آورید را بنویسید و ثانیاً این وقایع و حوادث بر روی یک طیف زمانی مرتبی قرار گیرند.

  • در نظر داشته باشید که زندگینامه شما از لحظه تولد شروع نمی‌شود. شما می‌توانید حتی از تاریخچه زندگی خاندانتان شروع به نوشتن کنید. می‌توانید از زندگی پدربزرگ و مادربزرگتان شروع کنید، به والدینتان برسید و همین‌طور ادامه دهید. چنین اطلاعاتی از تاریخچه خانواده، دید دقیق‌تری از شما و زندگی‌تان به خوانندگان ارائه می‌دهد.
  • می‌توانید از دانشگاه رفتنتان، شغلتان، روابطی‌تان، بچه‌هایتان و سایر حوادث مهم بنویسید.

aid28588-v4-728px-Begin-a-Novel-Step-8

۲- شخصیت‌های مهم را معین کنید. هر داستان خوب شخصیت‌های جذابی دارد. شخصیت‌های زندگی‌ شما چه کسانی هستند؟ اولین فرض بر این است که والدین شما احتمالاً در کنار همسر و فرزندانتان نقش‌های اصلی را بازی کنند. اما شما می‌توانید به این‌ها اکتفا نکنید و خوب فکر کنید تا مهم‌ترین و اصلی‌ترین شخصیت‌های زندگی‌تان را که تأثیرات واقعاً شگرفی در زندگی شما گذاشته‌اند را پیدا کنید. این افراد می‌توانند از جمع دوستان و یا همکاران و امثالهم باشند.

  • معلمین، مربیان و حتی رئیس شما در کار احتمالاً بیشترین تأثیر را در زندگی شما داشته باشند. سعی کنید شخصیت‌های دوست و دشمن را در زندگی خود پیدا کنید.
  • درباره دشمنانتان در زندگی نیز فکر کنید. همیشه انعکاس تضادها باعث افزایش هیجان و عواطف در داستان می‌شود.
  • شخصیت‌ها می‌تواند شامل حیوانات، افراد مهمی که شما تمایل داشته آن‌ها را ببینید و ندیدید و حتی شهرهایی باشد که شما خاطراتی در آنجا داشته‌اید باشد.

۳- بهترین داستان زندگی‌تان را به بیرون بکشید. شاید در زندگی شما وقایع مختلفی اتفاق افتاده باشد اما در نظر داشته باشید که بهترین آن‌ها را ترسیم کنید. زندگی‌نامه‌ها معمولاً موضوعات محدودی دارند که شما می‌توانید در نگارش زندگی‌نامه‌تان هریک از این موضوعات را منعکس کنید. در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

  • داستان کودکی. اعمم از اینکه شما دوران کودکی خوب یا بدی داشته‌اید، شما می‌توانید برخی از وقایع دوران کودکی را ترسیم کنید تا خوانندگان بدانند شما که بوده‌اید و چه تجاربی در آن زمان داشته‌اید. شما می‌توانید دوران کودکی‌تان را به قسمت‌های کوچکی تقسیم کنید و روایتی از آن‌ها بکنید که شخصیت شما را نمایان سازد ـ برای مثال واکنش‌های والدینتان هنگامی‌که شما از مدرسه فرار کردید، وقتی حیوان خانگی خریدید، روابطتان با دوستانتان و … ـ .
  • داستان عشقی. می‌توانید داستان عشق و عاشقی‌های خود را نیز منعکس کنید و روایتی از آن بنویسید. برای بسیاری از خوانندگان این موضوع جذاب است.
  • دوران بحران‌های هویتی. می‌توانید از بحران‌ها و مشکلات روحی خود که معمولاً انسان‌ها در دوره‌های خاصی گرفتار می‌شوند بنویسید.
  • می‌توانید از اختلافات و دعواها و تعارض‌های خود و خانواده‌تان بنویسید. احتمال دارد که شما در یک دوره از زندگی با دشمنانی مواجه بوده‌اید، یا یکی از اعضای خانواده یا خودتان درگیر پدیده‌هایی مانند اعتیاد و موارد مشابه بوده است می‌توانید از آن‌ها بگویید.

۴- کتاب را با لحن خود بنویسد. وقتی افراد زندگینامه می‌خوانند، دوست دارند که بینش دقیقی نسبت به زندگی نویسنده پیدا کنند. اگر سبک نگارش شما رسمی باشد، احتمالاً خوانندگان حس خواهند کرد که با یک کتاب دانشگاهی و علمی روبرو هستند و نخواهند توانست دید دقیق و حس شفافی از زندگینامه شما به دست آورند.

  • وقتی‌که شما با یک دوست زندگی خود را روایت می‌کنید با چه لحنی صحبت می‌کنید؟ آیا رسمی و دانشگاهی است یا خودمانی؟ شما می‌توانید به همان شکل در نگارش زندگینامه‌تان اقدام کنید. سعی کنید از کلمات و واژه‌هایی که خودتان کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید در نگارش استفاده نکنید.
  • به شکلی بنویسید که واقعاً همان‌گونه هستید. اگر آدم شوخی هستید می‌توانید سبک نگارشتان به همراه طنز باشد، اگر فردی شدیداً عاطفی هستید سعی کنید متن عاطفی باشد و … . سعی کنید زندگینامه‌تان همان حسی را داشته باشد که اطرافیان و دوستانتان از سبک شخصیتی شما دارند.

چاپ کتاب زندگینامه و معرفی شش روش برای نگارش آن

۵- زندگی‌تان را افشا کنید. لازم نیست حتماً رک و راست همه‌چیز را بگویید، اما آنچه که اهمیت دارد این است که با زندگی خودتان و اتفاقات آن روراست و صادق باشید. سعی نکنید زندگینامه‌تان تبدیل به لیستی از موفقیت‌هایتان باشد یا اینکه انعکاسی صرف از اتفاقات بد و منفی. تمامی جنبه‌های زندگی‌تان را بازگو کنید از موفقیت‌ها گرفته تا شکسته‌ها و در روایت خود صادق باشید و هر آنچه که واقعاً رخ‌داده را بنویسید.

  • افکار درونی خود را فاش کنید. از عقاید و افکار خود صحبت کنید از عقایدی صحبت کنید که احتمالاً بیشتر جنجالی باشند.
  • اینکه بخواهید تمامی امور مثبت را از زندگی خود بازگو کنید برای هیچ‌کس جذاب نخواهد بود. شما اشتباهاتی در زندگی داشته‌اید، و سعی نکنید سراغشان نروید.

۶- روح زمان را ضبط کنید. سعی کنید در هر دوره‌ای که در آن زندگی کرده‌اید اتفاقات تاریخی آن دوره، جریانات مؤثر بر زندگی مردم مانند جنگ، زلزله و … را نیز منعکس کنید. انعکاس چنین مواردی می‌تواند زندگینامه شما را بسیار ملموس‌تر کند. همچنین چنین زندگی‌نامه‌هایی بعدها می‌تواند منبعی برای درک دقیق شرایط و احوالات زمان و مکانی باشد که شما زندگی کرده‌اید.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

 

8 پاسخ
  1. سعید عباس زاد ه
    سعید عباس زاد ه says:

    ثبت حکایت هایم کمک بزرگی به عدالت حواهان و تحکیم عفاید پاک است انچه را م بوط به حق و باطل است ک منسبت دارد در کتب اموزشی گنجانده شود .لطفا مرا راهنمایی کنید درکجا بنویسم ک بر دنیا قابل رویت باشد با جیمیل یا پیامک مرا در امر حیر یاری دهید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      دقیقا در همین مطلب شش روش برای نگارش کتاب زندگی نامه مطرح شده است. بهترین راهی که برای یادگیری نحوه نوشتن کتاب زندگی نامه وجود دارد این است که شروع به مطالعه چند کتاب زندگی نامه نمایید و بعد از کسب بینش و دیدگاه درباره این نوع از کتاب، بتدریج شروع به نگارش آن نمایید. طبیعتاً بعد از اتمام کتاب می توانید روی بازخوردهای کارشناسان انتشارات ما نیز حساب ویژه باز کنید.

      پاسخ دادن
  2. lost
    lost says:

    سلام خیلی دوست دارم زندگی نامه مو ب اشتراک بذارم بقیه پند بگیرن از بس غمگینه خودم ب اه دلم گریه میکنم نمیدونم چجوری ب اشتراک بذارم گاهی دلم میخواد تو رسانه‌ ها پخش کنم گاهی برنامه‌های اجتماعی گاهی هم میترسم بنویسم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما می توانید این اثر را به صورت کتاب نگارش کنید و برای اینکه حقوق مادی و معنوی تان حفظ شود حتماً مجوز دریافت نموده و و به صورت رسمی چاپ کنید.

      پاسخ دادن
  3. سینماتیس
    سینماتیس says:

    بسیار ممنوم از مطالب مفید و کاربردی سایتتون. من اخیراً یک کتابی هم با شما به چاپ رسوندم که تجربه بسیار خوبی بود. افراد خیلی حرفه ای در این نشر مسولیت دارند و باید به شما تبریک بگم بابتش.

    پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *