مزایای چاپ کتاب

مزایای چاپ کتاب برای دانشجویان و اساتید

بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاهی معمولاً علاقمند به تولید آثار علمی خود در قالب مقاله هستند. به طور معمول هر استاد یا دانشجوی تحصیلات تکمیلی تعداد زیادی مقاله در مجلات مختلف ISI، اسکوپوس، ISC و سایر پایگاه‌های معتبر علمی مانند پاب مد به چاپ می‌رساند. اما در زمینه نگارش کتاب حتی در بین اساتید دانشگاه نیز خلاء جدی وجود دارد که شاید یکی از دلایل آن عدم آشنایی با مزایای چاپ کتاب باشد.

از سوی دیگر باید به این نکته توجه نمود که نگارش کتاب در بین اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های معتبر جهان بسیار مرسوم است و بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پایان دوره تحصیلات خود، نتایج پژوهش‌ها و یافته‌های خود را در قالب کتاب منتشر می‌کنند. بنابراین می‌توان ادعا نمود که با وجود داشتن میلیون‌ها دانشجو در سطح تحصیلات تکمیلی و هزاران استاد و مدرس دانشگاه، حجم تالیف کتاب‌های دانشگاهی در ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار ناچیز است.

مزایای چاپ کتاب چیست؟

اما ممکن است این سوال به ذهن شما هم رسیده باشد که به راستی مزایای چاپ کتاب چیست؟ چند پاسخ مشخص برای این سوال می‌توان ارائه داد. یکی از مزایای چاپ کتاب این است که دانشجو یا استاد مربوطه در رشته خود به جایگاهی بالاتر ارتقاء می‌یابد و در بین اهالی علم شناخته شده‌تر می‌شود. از مزایای دیگر چاپ کتاب می‌توان به امتیازات بالایی اشاره کرد که این تولید علمی در پی دارد. برای اموری مانند ارتقای عیئت علمی، مصاحبه دکتری و شرکت در مصاحبه‌های استخدامی و شغلی، چاپ کتاب همواره امتیاز بالایی داشته است و یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب و یا ارتقای یک فرد است.

ساده‌ترین روش چاپ کتاب چیست؟

برای دانشجویان و اساتید ساده‌ترین روش چاپ کتاب این است که در حوزه تخصصی خود مطالبی را که در طول سالیان مختلف مطالعه و گردآوری کرده‌اند منسجم نمایند و آن را در قالب کتاب به چاپ برسانند. مخصوصاً دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند با اندکی کار بر روی رساله یا پایان نامه خود آن را به یک کتاب بسیار کاربردی و خوب تبدیل کنند چرا که در طول نگارش رساله یا پایان نامه خود با مباحث مختلف حوزه مربوطه آشنا شده‌اند و خلاء‌های این حوزه را درک کرده‌اند.

روش دیگر چاپ آسان کتاب ترجمه است. با توجه به وجود هزاران کتاب علمی در حوزه‌های مختلف در سراسر جهان، می‌توان کتاب‌های مناسبی را برای ترجمه یافت. این روش نیز اگرچه به اندازه تالیف کتاب دارای ارزش نیست اما باز هم برای یک استاد یا دانشجو امتیازات بی‌شماری دارد.

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از برترین ناشرین در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. صاحبان اثر می‌توانند از خدمات ویراستاری کتاب و همچنین صفحه آرایی کتاب این انتشارات بهره‌مند شوند. انتشارات نارون دانش با در اختیار داشتن تیم متخصص طراحی جلد کتاب این امکان را دارد که در زمینه مربوط به طراحی جلد کتاب نیز به صاحبان اثر خدمات تخصصی ارایه نماید. جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *