کتاب استقرار استانداردهای ایمنی بیمار و گزارش خطاهای دارویی

کتاب استقرار استانداردهای ایمنی بیمار و گزارش خطاهای دارویی

نام کامل اثر: کتاب استقرار استانداردهای ایمنی بیمار و گزارش خطاهای دارویی

مولفان: مهناز مایل‌افشار، مهدی معمارپور

سال چاپ: ۱۳۹۶

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۵۶,۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش کلیک کنید

مقدمه کتاب استقرار استانداردهای ایمنی بیمار و گزارش خطاهای دارویی

موسسه چاپ کتاب نارون دانش در سال جاری به چاپ کتاب استقرار استانداردهای ایمنی بیمار و گزارش خطاهای دارویی پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون دانش بخشی از مقدمه کتاب استقرار استانداردهای ایمنی بیمار و گزارش خطاهای دارویی را برای شما آماده نموده‌اند که می‌توانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

دارو رایج ترین کالای درمانی مصرفی در واحدهای ارائه کننده خدمات سلامت است و اجرای صحیح دستورات دارويی، بخش مهمی از فرآيند درمان و مراقبت بوده که جزءاصلی عملکرد پرستاران و کادر درمان محسوب می گردد؛ چرا که بروز اشتباهات دارويی می تواند باعث بروز مشکلات جدی در سلامت شده و تهديدی برای ايمنی بيماران محسوب گردد و حتی در برخی موارد منجربه مرگ آنها شود. قصد بران است تا به بررسی رابطه استقرار استانداردهای ایمنی بیمار و کیفیت گزارشدهی خطاهای دارویی پرداخته شود. انسان در طول زندگي خود در حال تغيير و حركت بين سلامت و بيماري است. در راستاي حفظ سلامت افراد، سازمان هاي متعددي شكل گرفته اند كه هر يك با به عهده گرفتن بخشي از اين مسئوليت در راستاي هدف فوق ايفای نقش مي كنند. امروزه در اکثر کشورهای دنیا مراکز خدمات درمانی به موضوع ارتقای کیفیت مراقبت ها و ایمنی بیمار توجهات زیادی کرده اند. از جمله مواردی که در بحث کیفیت مراقبت مطرح می شود، کنترل خطرات بالینی بوده و این موضوع، کلید حاکمیت بالینی به منظور مدیریت خطر است. بنابراين دركار با بيمار خطاي درماني، تهديدي جدي، اجتناب ناپذير و هميشگي براي ايمني بيمار محسوب مي گردد.

چاپ (17)
نحوه تامین ایمنی بیماران بستری در بیمارستان ها به یک نگرانی جهانی در حوزه بهداشت و سلامت تبدیل شده که همه مجموعه های بهداشتی درمانی را در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه تحت تأثیر قرار می دهد. مطالعات مختلف و گزارشات سازمان جهانی بهداشت نشان داده اند که در سطح دنیا به طور متوسط ۱۰درصد بیمارانی که در مراکز درمانی بستری می شوند به شکلی دچار یک رویداد با درجات مختلف شده و آسیب می بینند؛ این در حالی است که ۵۰ درصد موارد مذکور قابل پیشگیری می باشند. علاوه بر آسیب های کاملا غیرقابل جبران انسانی، مراقبت غیرایمن، هزینه های اقتصادی سنگینی را نیز تحمیل می نماید. چنین تخمین زده می شود که بین۵ تا۱۰ درصد هزینه ها در سیستم های بهداشتی درنتیجه فعالیت های غیرایمن و آسیب رساندن به بیمار بوجود می آید. امروزه بیش از ۲۰ هزار دارو در جهان وجوددارد که درصورت استفاده نامناسب برای بیمار،همه آن ها میتوانند خطرناک باشند.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *