چاپ کتاب درسی و آموزشی

چاپ کتاب درسی و آموزشی

منظور از چاپ کتاب درسی و آموزشی کتابهایی است که یا به عنوان کتب دانشگاهی در حوزه دانشگاه تدریس می‌شوند و یا اینکه به عنوان کتب کمک آموزشی برای دانش‌آموزان در سطح مدرسه تدریس می‌گردند. بسیاری از آموزشگران که سالها در حیطه تخصصی خود به تدریس و آموزش مشغول هستند بسیاری اوقات با اندوختن تجربیات فراوان در حیطه تدریس یک عمل جزو بهترین گزینه‌هایی هستند که بتوانند کتابی آموزشی در آن حیطه مرقوم نمایند. بهترین کتاب‌های درسی و یا غیر درسی را در دنیا افرادی می‌نویسند که سالها در آن حیطه تجربی عملیاتی داشته‌اند و کار کرده‌اند. کتابی که چنین افرادی نگارش می‌کنند معمولاً بسیار کاربردی، خاص و دقیقاً منطبق بر نیازهای مخاطبین کنونی آنها خواهد بود. یکی از بهترین و پر مزیت‌ترین حیطه‌های چاپ کتاب، چاپ کتاب درسی و آموزشی می‌باشد.

چاپ کتاب درسی و آموزشی

یکی از خدمات انتشارات نارون پاب برای مولفین و مترجمین چاپ کتاب درسی و آموزشی است. بسیاری از اساتید دانشگاه بعد از سالها تدریس و پژوهش کتابی را تالیف یا ترجمه می‌کنند که حاوی تجارب ارزشمند سالهای متمادی آنان است. این تجارب در قالب چاپ یک کتاب بسیار با ارزش و پر مخاطب هستند. برای مثال، کتابهای درسی که در محتوای آن، از قالب تئوری بالاتر رفته و مثالهای زیادی برای عناوین مختلف آن مطرح نموده‌اند که این مثالها نیز اغلب برگرفته از تجارب خودشان می‌باشند، طرفداران زیادی دارد. 

دیدگاه منفی که اغلب در این افراد وجود دارد آن است که آنها معمولاً اطلاع و برآورد خوبی از تجارب و اطلاعات خود ندارند و یا اینکه ایده گردآوری مطالب و تالیف یک کتاب را در ذهن خود ندارند. با توجه به تجربه چندین ساله ما در چاپ کتاب و انتشار آن می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که بهترین و مفیدترین کتابهایی که می‌تواند چاپ و منتشر شود کتابهایی است که افراد کارآزموده و مجرب به رشته تحریر در می‌آورند.

بگذارید مثالی بزنیم؛ یکی از بهترین و ارزنده‌ترین فعالیت‌های هر انتشاراتی تحلیل بازار است. تحلیل بازار به این منظور صورت می‌گیرد که اول شکاف موجود در حیطه کتابها شناخته شود. در قدم دوم، نیاز مخاطبین مورد شناسایی قرار گیرد و در قدم سوم میزان علاقمندی و پتانسیل بازار برآورد شود.

وقتی فردی متخصص حدود ۱۰ سال به آموزش در یک حیطه مشغول است و علاقمندان و طرفداران بسیاری نیز دارد به این مفهوم است که وی توانسته است نیاز را بشناسد و هم اکنون نیز در حال برآورده نمودن نیاز خیل عظیمی از مخاطبان خود است. ینابراین، اگر چنین فردی کتابی در حیطه خود نگارش نماید به بهترین وجه خود می‌تواند پاسخگوی نیاز مخاطبین خود باشد.

تنها مشکلی که در کار وجود دارد این است که این افراد فرصت و زمان کافی برای گردآوری و نگارش کتاب خود را ندارند. انتشارات نارون پاب با بهره گیری از مجرب‌ترین نیروهای خود در خدمت آندسته از عزیزانی است که قصد نگارش و گردآوری مطالب خود دارند. این انتشارات با قبول بسیاری از مسئولیت‌های انجام کار، به این عزیزان کمک خواهد نمود تا کتاب خود را در کمترین زمان و با صرفه‌ترین هزینه موجود چاپ نمایند.

چاپ کتاب درسی و آموزشی می‌تواند شامل کتابهای آموزشی دیگر نیز باشد. برای مثال، اگر فردی در کار با یک نرم افزار کاربردی و معروف به تخصص و مهارت کامل رسیده است می‌تواند با نگارش کتابی آموزشی تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهد.

علاوه بر مزیت‌هایی که چاپ کتاب درسی و آموزشی برای مخاطبین دارد برای مولف نیز می‌تواند بهترین ابزار تبلیغاتی باشد. وفتی مولفی به چاپ کتاب در یک زمینه می‌پردازد این کتاب به راحتی می‌تواند در کتابخانه‌های مختلف حضور یابد و تبلیغی مستقیم و غیرمستقیم از مولف باشد.

برای استعلام هزینه چاپ کتاب می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، با همکارانمان در انتشارات نارون دانش تماس حاصل فرمایید. تمامی هزینه‌های مربوط به صفحه آرایی کتاب در مبلغ تخمین نهایی هزینه چاپ کتاب لحاظ شده و مشخص خواهد گردید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *