لیستی از مشهورترین انتشارات چاپ کتاب دنیا

لیستی از مشهورترین انتشارات چاپ کتاب دنیا

چاپ کتاب و آثار علمی در جهان امروزه تبدیل به صنعت پیشرفته و گسترش یافته‌ای شده است و یکی از صنایعی است که قدمت زیادی نیز دارد. برخی انتشارات چاپ کتاب قدمتشان به بیش از ۵۰ سال می‌رسد و در این عرصه نه تنها با گذشت زمان افول نکرده‌اند بله بیشتر شاخ و برگ گرفته‌اند و جنبه‌ها و ابعاد زیادی را در خود پرورش داده‌اند. در این مطلب قصد داریم لیستی از مشهورترین انتشارات چاپ کتاب دنیا را مطرح کنیم.

معرفی رمان های برگزیده سال ۲۰۱۷

لیستی از مشهورترین انتشارات چاپ کتاب دنیا

۱- انتشارات Penguin Random House. این انتشارات در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا قرار دارد و در سال ۱۹۲۷ تاسیس شده است.

۲- انتشارات Hachette Livre. این انتشارات در سال ۱۸۲۶ تاسیس شده است. این انتشارات در کشور فرانسه و در شهر پاریس قرار دارد.

۳- انتشارات HarperCollins. این انتشارات در سال ۱۹۸۹ تاسیس شده است و در کشور آمریکا و در شهر نیویورک قرار دارد.

۴- انتشارات Pan Macmillan. این انتشارات در سال ۱۹۸۲ و در کشور انگلستان شهر لندن تاسیس شده است.

۵- انتشارات Pearson Education. این انتشارات قدیمی که ۳۲۰۰۰ کارمند دارد در جولای ۱۹۹۸ یعنی ۱۹ سال پیش تاسیس شده است. انتشارات Pearson Education در شهر لندن در انگلستان واقع شده است.

۶- انتشارات Oxford University Press. این انتشارات متعلق به دانشگاه آکسفورد است که در سال ۱۵۸۶ تاسیس شده و در کشور انگلستان واقع شده است.

۷- انتشارات Bloomsbury. این انتشارات که ناشر رمان هری پاتر نیز است در سال ۱۹۸۶ تاسیس شده است. این انتشارات واقع در انگلستان و شهر لندن می‌باشد.

۸- انتشارات Simon & Schuster. این انتشارات در ایالات متحده آمریکا و شهر نیویورک قرار دارد. این انتشارات در سال ۱۹۲۴ تاسیس شده است.

۹- انتشارات John Wiley & Sons. این انتشارات در سال ۱۸۰۷ (۲۱۱ سال قبل) تاسیس شده است. این انتشارات واقع در آمریکا و شهر نیویورک است.

انتشارات بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که در کل دنیا مشهور می‌باشند اما این انتشارات، از جمله مهمترین انتشارات انگلیسی زبانی هستند که در دنیا وجود دارند و باید اذعان کنیم که جزو مطرح‌ترین انتشارات بین تمامی انتشارات جهان می‌باشند. همانگونه که از تاریخ تاسیس برخی از انتشارات مانند انتشارات دانشگاه آکسفورد بر می‌آبد صنعت چاپ کتاب را می‌توان یکی از صنایع قدیمی نام برد.

لازم به ذکر است، تنها قدیمی بودن انتشارات را نمی‌توان فاکتوری برای اعتبار و کیفیت آن قلمداد نمود. همانطور که از فهرست بالا مشخص می‌شود انتشاراتی مانند انتشارات Bloomsbury قدمت زیادی ندارد اما همانطور که آگاه هستید یکی از محصولات این انتشارات مجموعه داستانی هری پاتر است. قسمت ششم هری پاتر در نخستین روز عرضه در سال ۲۰۰۵، نه میلیون نسخه فروخت. این میزان فروش برای یک انتشارات رکورد بسیار عالی محسوب می‌شود.

بنابراین، صنعت انتشار کتاب بیشتر با کیفیت محصولات آن ارزیابی می‌شود تا قدمت خود انتشارات و میزان نشر آن. بر این اساس، خوانندگان و افرادی که قصد خرید کتاب یا چاپ کتاب را دارند به این مساله توجه کافی داشته باشند.

9 پاسخ
  1. اسلام پناه
    اسلام پناه says:

    سلام
    لطفاهزینه چاپ کتاب _تیراژ آن – مدت انتظار- کیفیت کاغذ- نحوه پخش- نحوه ارسال مطالب برای شما-موضوع و صفحات کتاب پپیشنهادی , … را اعلام بفرمایید
    آیا در یک یا دو ماه کتاب مجوز دارچاپ خواهد شد

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      برای پاسخ به تمامی سوالات شما در باب هزینه های چاپ کتاب و مابقی موارد، همکاران ما از طریق ایمیل با شما در ارتباط خواهند بود.

      پاسخ دادن
  2. هاشم روزی
    هاشم روزی says:

    با درود به دست اندرکاران این نشریه ، من خاطرات زندگی خود را تحت عنوان ، جنگ و زندگی نوشته که در حدود ۲۹۵ صفحه است و در نظر دارم آنرا به چاپ برسانم ، بدین وسیله میخواستم در صورت امکان چگونگی و قوانین چاپ چنین کتابی را برایم تشریح نمائید ، قبلا از همکاری شما کمال تشکر را دارم .

    پاسخ دادن
  3. خورشید هاشمی
    خورشید هاشمی says:

    با عرض سلام و ادب خدمت مدیر محترم سایت
    بنده فارغ التحصیل ارشد مترجمی فرانسه هستم و علاقه و استعداد در زمینه ترجمه کتاب و مقاله به زبان فرانسه دارم. ممنون میشم درصورت تمایل به همکاری به ایمیل بنده اعلام بفرمایید. با تشکر

    پاسخ دادن
  4. پیمان اردشیری
    پیمان اردشیری says:

    سلام.من کتاب دختر عموی من راشل قسمت ۲ را چندین سال پیش نوشته ودر تهران چاپ کردم به زبان فارسی
    میخواهم کتاب را در آمازون بگذارم اما میگویند باید به انگلیسی ترجمه شود…لطفا به من بگویید چکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام، طبیعتاً برای اینکه شما کتاب را در آمازون به فروش برسانید باید به زبان انگلیسی باشد. می توانید کتاب را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. انتشارات نارون دانش نیز گروه خوبی از مترجمین زبان انگلیسی دارد که در صورت تمایل می توانید با ما در تماس باشید.

      پاسخ دادن
  5. جبرائیل حاجی زاده
    جبرائیل حاجی زاده says:

    سلام و درود
    روز عالی به خیر و سلامتی
    اینجانب حاجی زاده هستم گردآورنده کتاب *حرکت رو به جلو*
    قصد چاپ کتابم را دارم.
    لطفاً راهنمایی بفرمائید.
    سپاس فراوان

    پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *