کتاب آیین تنظیم قرارداد در حوزه فناوری اطلاعات

کتاب آیین تنظیم قرارداد در حوزه فناوری اطلاعات ـ بخش خصوصی

نام کامل اثر: کتاب آیین تنظیم قرارداد در حوزه فناوری اطلاعات ـ بخش خصوصی

پدید آورنده: محمد صادق آزادفر، امیر رضا دهقان (با مقدمه دکتر علیرضا شمشیری)

سال چاپ: ۱۳۹۷

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۲۰۰۰۰۰ ریال

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون کلیک کنید

مقدمه کتاب آیین تنظیم قرارداد در حوزه فناوری اطلاعات ـ بخش خصوصی

موسسه چاپ کتاب نارون در سال جاری به چاپ کتاب آیین تنظیم قرارداد در حوزه فناوری اطلاعات پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون بخشی از مقدمه این کتاب را برای شما آماده نموده‌اند که میتوانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

امروزه تبیین حقوق و تعهدات در قالب قرارداد صورت می‌گیرد و هر چه قرارداد دقیق‌تر تنظیم شود ابهامات و در نتیجه اختلافات کمتر شده و تعهدات همان‌گونه که مدنظر طرفین بوده به درستی اجراء خواهد شد و اگر هم طرفین تخلف نمایند از ضمانت اجرای حمایتی حاکمیت استفاده می‌کنند و نهایتاً آثار مثبت آن نیز به کل جامعه خواهد رسید؛ چراکه هر چند هر قرارداد در ظاهر از قراردادهای دیگر مستقل است ولی همه آن‌ها در کلیت به نوعی در شبکه اجتماعی به یکدیگر متصل می‌باشند و برای برآورده شدن نیازهای جامعه تنظیم می‌شود و ظهور و تحقق اشکال در یکی از آن‌ها می‌تواند روی سایر قراردادها نیز تأثیرگذار باشد، فلذا آشنایی با قراردادها یکی از بنیادی‌ترین مباحث حقوقی است و از رسالت های جدی علم حقوق نیز در راستای مهندسی تنظیم روابط اجتماعی اشخاص نیز به شمار می رود و میزان تسلط بر مباحث آن نشان‌دهنده توانایی علمی حقوقدان است.

چاپ؟
تنظیم قرارداد امری سهل و ممتنع می‌باشد بدین‌معنی که گرچه ممکن است هر شخصی حتی غیرحقوقدان به نوعی خود را مسلط بر این امر بداند و بتواند به صرف داشتن اطلاعات حداقلی به تنظیم قرارداد اقدام نماید، اما با عنایت به پیچیدگی‌های اصول نگارش قراردادی و تفاوت در متن قرارداد، با کوچکترین تغییر در متغیرهای مؤثر در آن، متوجه می‌شویم که این موضوع امری دقیق و مهم می‌باشد و اثر آن خصوصاً در صورت بروز اختلاف میان طرفین قرارداد نمایان می‌گردد.
بسیاری از اشخاص اعم از کارشناسان، مدیران، فعالان اقتصادی و … امکان مطالعه و فراگیری تفصیلی مبانی و تئوری های علم حقوق را ندارند، فلذا این مهم بر عهده حقوقدانان است که با تحلیل تئوری های، اصول قراردادها را استخراج نموده و در هر موضوع نتیجه امر را در اختیار ایشان قرار دهند. با عنایت به رشته ها و مشاغل تخصصی و متعدد موجود در دنیای امروز، بررسی فنی و تخصصی قراردادهای هر حوزه توسط حقوقدانان حرفه‌ای و آشنا به شاخه مربوطه امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *