قانونگذاری سیستم حقوقی مجازاتهای اجتماعی جایگزین حبس

چاپ کتاب قانونگذاری سیستم حقوقی مجازاتهای اجتماعی جایگزین حبس

نام کامل اثر: قانونگذاری سیستم حقوقی مجازاتهای اجتماعی جایگزین حبس

نویسنده: ترنج فهیما

سال چاپ: ۱۳۹۹

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۳۰۰۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش کلیک کنید

معرفی کتاب قانونگذاری سیستم حقوقی مجازاتهای اجتماعی جایگزین حبس

موسسه چاپ کتاب نارون دانش در سال جاری به چاپ کتاب قانونگذاری سیستم حقوقی مجازاتهای اجتماعی جایگزین حبس پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون دانش مقدمه کتاب قانونگذاری سیستم حقوقی مجازاتهای اجتماعی جایگزین حبس را برای شما آماده نموده‌اند که می‌توانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

یکی از ابزارهای سیاست کیفری، نهادهایی هستند که راه را برای اعاده بزهکاران به اجتماع هموار می-سازند. کیفر زندان هر چند ممکن است چنین فرصتی را ایجاد نماید، اما نباید فراموش کرد که محیط زندان با تمام امکانات بازپروری نظیر سوادآموزی و حرفه آموزی محیطی است اصولاً توانگیر و انس به آن به ویژه در محکومیت‌‌های درازمدت، بزهکار را به هنگام خروج از زندان با دشواری می‌‌سازد. یکی از مهم‌‌ترین معضلات پیش روی نظام قضایی کشورهای جهان جهت کاهش مجازات حبس استفاده از مجازاتهای جایگزین و استفاده از تدابیری چون تعلیق مجازات، تخفیف و آزادی مشروط و اعمال سیستم زندان‌های باز و نیمه باز، عدم قابلیت پذیرش این اقدامات از سوی مردم است. سیاست‌‌های قوه قضاییه جهت کاهش استفاده از مجازات حبس در نتیجه اندیشه‌‌ها و جنبش‌هایی است که در دوران معاصر در حوزه حقوق کیفری مطرح شده است. ولی تفکر عمده مردم کشور ما از مجازات تفکرات مربوط به مکاتب کلاسیک حقوق کیفری است.

مجازاتهای اجتماعی جایگزین حبس

جامعه ما هیچ گاه حاضر نیست اقداماتی چون خدمات عمومی و کارهای عام المنفعه (نظیر کار در بیمارستان‌‌ها و مراکز خیریه) را به عنوان مجازات بپذیرد. از دیدگاه یک فرد عادی تعلیق مجازات رها کردن مجرم و نشان از ضعف نظام قضایی است. از نظر او آزادی مشروط یعنی عدم اعمال کیفر و کسی که با آزادی مشروط از زندان آزاد می‌‌شود، به سزای خود نرسیده است. در چنین شرایطی که تفکر حاکم بر عامه مردم از مجازات نظام دهی به مجرم است و نه اصلاح او، اعمال سیاست‌‌های اصلاح در مجازاتها که نتیجه آن کاهش مجازان زندان است نمی‌‌تواند مثمر ثمر باشد. مجازات زمانی می‌‌تواند مؤثر باشد که مردم آن را به عنوان مجازات بپذیرند.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *