صنعت نشر کتاب و ده واقعیت جالب درباره آن

صنعت نشر کتاب و ده واقعیت جالب درباره آن

تاریخچه صنعت نشر کتاب دارای قدمتی چندین ساله و به وسعت چندین قاره است. برخی حتی ممکن است کتابها را بزرگترین وسیله برای ارائه مطالب در تاریخ بشریت بدانند و این واقعیت خود مطلبی چالش برانگیز است. با گذشت سال‌ها از صنعت چاپ و نشر، فقط می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که اتفاقات جالبی در طول مسیر رخ داده است. هرچند در تاریخچه صنعت نشر کتاب امکان دارد حقایق بسیار جالب‌تری رخ داده باشد، با این حال، در این مطلب چند واقعیت بسیار جالب را ذکر خواهیم نمود. با سایت چاپ کتاب انتشارات نارون دانش همراه باشید.

صنعت نشر کتاب و چند واقعیت جالب درباره آن

در اینجا به ذکر ۱۰ واقعیت جالب در باره صنعت نشر و چاپ کتاب می پردازیم. طبیعتاً وقایع و حقایق جالب دیگری در تاریخچه طولانی این صنعت وجود دارد که در این مطلب به ذکر تنها بخش کوچکی پرداخته‌ایم. 

۱- حدود ۲۰۰ میلیون کتاب هر ساله فقط در ایالات متحده آمریکا چاپ و نشر می‌شود.

۲- بین سال‌های ۱۸۱۵ و ۱۹۷۵ کتاب انجیل در ۳۴۹ زبان مختلف بیش از دو و نیم میلیارد نسخه فروش داشته است. از این حیث، این کتاب پروفروش‌ترین کتاب در جهان می‌باشد.

۳- امروزه صنعت چاپ کتاب ارزش جهانی ۱۰۳ میلیارد دلاری دارد. هرچند رقم مذکور رقم بالایی است اما رشد آن در سالهای اخیر تقریباً نزدیک به صفر بوده است.

۴- بر طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۶ خدود ۸۱۴ هزار نفر در صنعت چاپ و نشر کتاب کار می‌کنند و حدود ۶۷ هزار ناشر نیز بدون حمایت مالی از سوی دولت فعالیت دارند.

۵- ۸۰ درصد از آمریکایی‌های تصور دارند که می‌توانند کتابی بنویسند یا احساس می‌کنند که قابلیت نوشتن حداقل یک کتاب را دارند.

۶- تقریباً ۹۵ درصد کتاب‌هایی که برای ناشران ارسال می‌شود به خاطر پایین بودن کیفیت آنها ریجکت می‌شوند.

۷- نویسندگان ۱۷ کتاب از صد کتاب پرفروش دنیا هزینه‌های چاپ و نشر کتابشان را خود پرداخت کرده‌اند و از جایی حمایت نشده‌اند.

۸- مارک داوسون یکی از نویسندگانی است که هزینه چاپ و نشر کتاب‌های خود را مستقلاً پرداخت نموده و سالیانه نیز از بابت فروش کتابهای خود ۴۵۰ هزار دلار درآمد دارد.

۹- سالانه ۱۰ هزار انتشارات کتاب به جمع ناشران قبلی افزوده می‌شوند و وارد صنعت چاپ کتاب می‌گردند.

۱۰- بیشتر ناشران جهان حدود ۷۵ درصد سود خود را از خرده فروشی کتاب کسب می‌کنند. در سالهای احیر در آمریکا  صدها فروشگاه به علت پایین آمدن نرخ فروش کتابفروشی‌های خود را بسته‌اند.

انتشارات نارون دانش ارایه دهنده خدمات چاپ کتاب

در اینجا به ارایه مطلبی با عنوان صنعت نشر کتاب و ده واقعیت جالب درباره آن پرداخته شد. انتشارات نارون دانش ارایه دهنده خدمات مختلف برای صاحبان اثر مانند مولفین و مترجمین می‌باشد. انتشارات کتاب نارون دانش با داشتن سال‌ها تجربه در حیطه چاپ و نشر کتاب سعی دارد تا به پژوهشگران، دانشجویان و اساتید خدمات علمی و فرهنگی ارایه نماید. این خدمات در حیطه چاپ کتاب، صفحه آرایی کتاب و ترجمه کتاب به همراه ویراستاری کامل کتاب و انجام چاپ فیزیکی و صحافی کتاب می‌باشند.

متقاضیان دریافت خدمات چاپ و نشر کتاب می‌توانند با مراجعه به صفحه ثبت سفارس ما، درخواست خود را ارسال نمایند. همکاران ما بعد از بررسی دقیق درخواست شما، در کوتاه‌ترین زمان ممکنه پاسخ درخواست شما را ارایه خواهند نمود. همچنین، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، به صورت تلفنی با همکاران ما در بخش‌های مختلف در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *