کتاب تعلیم و تربیت و پدیرارشناسی هرمنوتیک هایدگر

چاپ کتاب تعلیم و تربیت و پدیدارشناسی هرمنوتیک هایدگر

نام کامل اثر: کتاب تعلیم و تربیت و پدیدارشناسی هرمنوتیک هایدگر

پدید آورنده: رزیتا ابوترابی

سال چاپ: ۱۳۹۶

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۲۵۰۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون کلیک کنید

مقدمه کتاب تعلیم و تربیت و پدیدارشناسی هرمنوتیک هایدگر

موسسه چاپ کتاب نارون در سال جاری به چاپ کتاب تعلیم و تربیت و پدیدارشناسی هرمنوتیک هایدگر پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون بخشی از مقدمه این کتاب را برای شما آماده نموده‌اند که میتوانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

هایدگر در هستی و زمان در پی پرسش از هستی، به اگزیستانسیال‌ها یا ساختارهای وجودی “دازاین” پرداخته است. غایت تعلیم و تربیت در دیدگاه‌ هایدگر تحقیق دازاین اصیل است که بواسطه‌ای آزادی از سلطه کسان به هستی خودینه‌اش دست می‌یابد. بنابراین، تعلیم و تربیت از منظر هایدگر فرآیند رهاسازی فراگیر تلقی می‌شود؛ و فلسفه تعلیم و تربیت در این راستا رسالتی بس عظیم را بر عهده می‌گیرد چزا که می‌بایست فرد را نسبت به هستی خود و رابطه‌ای که با این هستی دارد، و چگونگی درک و ریافت هستی آگاه کند. این کتاب در جهت تحقق این هدف، بر اگزیستانسیال‌ها یا ساختارهای وجودی دزاین متمرکز گشته است؛ پس از طرح توضیح نظرات هایدگر در این خصوص، دلالت‌های تربیتی آراء وی استنتاج، بررسی و نقد شده‌اند.

چ)

در این کتاب الگوی تعلیم و تربیت از منظر هایدگر بر اساس تاریخ‌مندی داسمن و دازاین ارائه شده است؛ و از آن جا که زمان‌مندی دازاین هایدگر بر مکان‌مندی وی بنا گردیده است، تعلیم و تربیت از نظر هایدگر در این الگو به شرایط زمانی و مکانی وابسته دانسته شده است. از طرفی تعلیم و تربیت مورد قبول برای افراد هر مکان نیز بنا بر میانگین جامعه یا داسمنی تعریف شده که مبین هنجارهای جامعه است. غایت تعلیم و تربیت در این دیدگاه دازاینی اصیل است که آگاه به چرایی افکار، رفتارها و اعمال خود است؛ و با بررسی مداوم این امور باعث اصلاح و حرکت رو به جلوی جامعه و علوم مختلف می‌شود. از نظر هایدگر یادگیری زمانی صورت می‌گیرد که موضوع، مورد نیاز و دلمشغولی فراگیر باشد.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *