ترجمه و چاپ کتاب رشته کتابداری

ترجمه و چاپ کتاب رشته کتابداری

یکی دیگر از فعالیت‌های موسسه چاپ کتاب نارون، ترجمه و چاپ کتاب رشته کتابداری است. دانشجویان، مترجمان، و اساتیدی که قصد ترجمه کتاب در این رشته پژوهشی را دارند می‌توانند از خدمات موسسه نارون بهره‌مند گردند. هم اکنون در رشته‌های علوم انسانی نیاز به کتاب‌ها و رفرنس‌های پایه‌ای بسیار مشهود می‌باشد. اغلب کتب ترجمه شده در این رشته‌ها یا مربوط به دوره‌‌های قدیمی است و یا اینکه سطح علمی و کیفی بالایی ندارند. رشته کتابداری یکی از رشته‌های پویا از نظر رشد علمی در میان رشته‌های علوم انسانی ‌می‌باشد و اهمیت و ارزش بسیار بالایی دارد. بنابراین، برای به روز نمودن متون این رشته و آماده کردن فضا و بستر لازم برای استفاده از نظریات و نتایج پژوهش‌های به‌روز لزوم ترجمه و تالیف کتاب‌های علمی بسیار مهم و با ارزش است.

فرآیند ترجمه و چاپ کتاب رشته کتابداری

فرآیند ترجمه و چاپ کتاب در رشته کتابداری در موسسه نارون فرآیندی دقیق، علمی و منظم و تخصصی دارد. طراحی این فرآیند علمی و منظم از آن روست که به واسطه آن بتوانیم از هدر رفتن وقت و انرژی مترجمین جلوگیری نماییم و محصول نهایی اثری باشد که سال‌ها در جوامع علمی کشور شاخص باشد و مورد استفاده قرار گیرد. اولین مرحله این فرآیند انتخاب کتاب باکیفیت و علمی است. بارها مشاهده شده است که مترجمین با عجله کتابی را برای ترجمه انتخاب می‌نمایند و در میانه راه متوجه می‌شوند که کتاب مورد نظر فاقد فاکتورهای علمی معتبر می‌باشد. بنابراین، این موسسه با طراحی فیلترهای ارزیابی دقیق کتاب در مرحله اول به تایید کیفی کتاب پرداخته و سعی می‌کند در انتخاب آن وسواس لازم را به خرج دهد. در مرحله بعدی، حساسیت و دقت در ترجمه متن است. بعد از اتمام کار ترجمه از طرف متقاضی، متخصصان ترجمه موسسه نارون به بررسی کلی فایل ترجمه آماده شده می‌پردازند و به تطبیق فایل ترجمه و متن اصلی کتاب پرداخته و صحت ترجمه واژگان تخصصی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. در نهایت، فایل آماده شده مورد ویراستاری علمی و ادبی قرار می‌‍‌گیرد و در پایان برای اخذ مجوزهای قانونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام می‌شود. موسسه چاپ کتاب نارون افتخار دارد منبعی بسیار غنی از کتاب‌های به‌روز برای ترجمه و چاپ کتاب رشته کتابداری را در اختیار دارد و می‌تواند در اختیار محققین و مترجمین قرار دهد.

همچنین دانشجویان این رشته می‌توانند به تبدیل پایان نامه ارشد و دکترای خود به کتاب بپردازند. برای اثر استخراج شده مجوزهای قانونی کسب خواهد شد و همانند دیگر آثار به چاپ و انتشار خواهد رسید.

آیا نیاز به ترجمه کتاب، چاپ کتاب و استخراج کتاب دارید؟ همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

بازگشت به صفحه اول

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *