کتاب بیوشیمی بالینی مصور

چاپ کتاب بیوشیمی بالینی مصور

نام کامل اثر: کتاب بیوشیمی بالینی مصور

مترجمین: دکتر عباس خنکدار طارسی، وحید اکبری کردخیلی، محدثه نجاتی، ستاره‌زرپو، امیر ولیزاده دیزجیکان، شیوا میرعابدینی کچومثقالی

مولفین: آلن گو، میشل مورفی، راجف سیرواستاوا، رابرت کوان، دنیس ریلی

سال چاپ: ۱۳۹۸

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۷۰۰۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش کلیک کنید

معرفی کتاب بیوشیمی بالینی مصور

موسسه چاپ کتاب نارون دانش در سال جاری به چاپ کتاب بیوشیمی بالینی مصور پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون دانش مقدمه کتاب بیوشیمی بالینی مصور را برای شما آماده نموده‌اند که می‌توانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

کتاب بیوشیمی بالینی مصور (Clinical Biochemistry An Illustrated Colour Text)، کتابی جامع، خلاصه و حاوی نکات بالینی بسیار مفیدی است که به علت شیوه ساده بیان مطالب علم بیوشیمی بالینی، برای تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و نیز پزشکان قابل استفاده و فهم می‌باشد. این اثر به روش کاملا کاربردی، روند بررسی آزمایشگاهی بیماری‌ها را همراه با شرح حال بیمار مرتبط بیان می‌کند و پس از بیان علت‌ها، به جدیدترین راهکارهای مناسب درمانی برای هر بیماری می‌پردازد. بنابراین در هر فصل چند بخش کاملا مجزا دیده می‌شود: معرفی عنوان، علت‌شناسی، روش تشخیص با استفاده از نتایج آزمایشگاهی، راهکارهای درمانی، نکته بالینی، مدیریت درمان برای بیماری‌ها و خلاصه فصل. امیدواریم تلاش‌های خالصانه مترجمین مورد عنایت حضرت حق و قبول خوانندگان آن قرار گیرد.

کتاب بیوشیمی بالینی مصور

بیوشیمی بالینی، پاتولوژی شیمیایی و شیمی بالینی، همه اسامی مرتبط با موضوع این کتاب هستند، شاخه‌ای از پزشکی آزمایشگاهی که در آن روش‌های شیمیایی و بیوشیمیایی برای مطالعه بیماری‌ها به کار گرفته می‌شوند. در حیطه تئوری، این شاخه تمام مطالعات غیر ریخت شناسی را در بر می‌گیرد در حالی که در عمل به مطالعه نمونه‌های خون و ادرار به طور غیر اختصاصی، آن هم به علت سهولت نسبی تهیه این نمونه‌ها، منحصر می‌شود. با وجود این، آنالیز‌ها روی سایر مایعات بیولوژیک از قبیل آسپیره شیره گوارشی و مایع مغزی نخاعی نیز انجام می‌گیرد. آزمایش‌های بیوشیمیایی بالینی بیشتر از یک سوم تمامی بررسی‌های آزمایشگاهی بیمارستان را شامل می‌شوند. ارزیابی‌های بیوشیمیایی به درجات مختلف در هر شاخه از پزشکی بالینی دخیل هستند. نتایج آزمایش‌های بیوشیمیایی می‌تواند در تشخیص و نظارت بر درمان بیماری‌ها سودمند باشد. همچنین آزمایش‌های بیوشیمیایی می‌توانند در غربالگری یک بیماری و یا ارزیابی پیش آگهی بیماری‌های تشخیص داده شده، ارزشمند باشند. آزمایشگاه بیوشیمی اغلب با مطالعات مربوط به اساس بیوشیمیایی بیماری‌ها و ارزیابی بالینی داروهای جدید سر و کار دارد.

تجهیزات بیوشیمیایی در همه بیمارستان‌ها هر چند با وسعت متفاوت، فراهم می‌شوند. تمامی آزمایشگاه‌های بیوشیمی، بررسی‌های اساسی را که برای بسیاری از بیماران ارزش تشخیصی دارند، در دسترس قرار می‌دهند. اغلب، پزشک گروه خاصی از آزمایش‌های بیوشیمیایی را درخواست می‌کند و زمانی که فرم درخواست به پذیرش آزمایشگاه می‌رسد، بیوشیمی بالینی یک زبان رمزی برای آزمون‌های خود به کار می‌برد. برای مثال ”U&E” برای اوره و الکترولیت ها و ”LFTs” برای آزمون‌های عملکرد کبدی و آزمون گازهای خون به کار می‌روند. چندین نوع تخصص در حیطه بیوشیمی بالینی وجود دارند. لزوما تمام آزمایشگاه‌ها برای انجام همه آزمون‌های ممکن بیوشیمیایی تخصص یافته نیستند. دپارتمان‌های بزرگ به عنوان مراکز مرجع، آزمایش‌هایی را انجام می‌دهند که معمولا به ندرت درخواست می‌شوند. ممکن است، برای برخی از آزمون‌های تشخیصی بیماری‌های نادر، فقط یک یا دو آزمایشگاه در کشور برای ارائه خدمات وجود داشته باشد.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *