چاپ کتاب جنبه های روانشناختی چاقی

چاپ کتاب جنبه های روانشناختی چاقی

نام کامل اثر: جنبه های روانشناختی چاقی

نویسنده: ابوطالب سعیدی ابواسحاقی

سال چاپ: ۱۳۹۹

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۳۵۰۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش کلیک کنید

معرفی کتاب جنبه های روانشناختی چاقی

موسسه چاپ کتاب نارون دانش در سال جاری به چاپ کتاب جنبه های روانشناختی چاقی پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون دانش مقدمه کتاب جنبه های روانشناختی چاقی را برای شما آماده نموده‌اند که می‌توانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

چاقی به واسطه عدم تعادل بین دریافت و مصرف انرژی ایجاد می شودکه طی آن چربی دربدن تجمع مییابد این بیماری شایعترین مشکل بهداشتی درسطح جهان محسوب می‌شود. چاقی به دو صورت می‌باشد: چاقی شکمی (آندروئید، چاقی سیبی شکل) که بیشتر درمردان وجوددارد و چاقی درنواحی ران ولگن (زینوئید، چاقی گلابی شکل) که بیشتر درزنان وجوددارد. بنابه گزارش سازمان بهداشت جهانی چاقی یکی از پنج بیماری مزمن است که با سبک تغذیه و سبک زندگی ارتباط مستقیمی دارد و روی کیفیت زندگی افراد اثر میگذارد و می‌تواند مشکلات جسمانی از قبیل بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت و… برای افراد ایجاد نماید. به هرحال افزایش شیوع چاقی آن را بعنوان یکی از چالش‌های سلامت در دنیا تبدیل کرده است. یافته‌های جدید نشان می‌دهد که چاقی حاصل کنش پیچیده‌ی عوامل محیطی، استعداد، ژنتیک و رفتار است که علوم پزشکی در پیشگیری و مداخله‌ی آن می‌تواند از علوم رفتاری هم استفاده نماید.

چاپ کتاب جنبه های روانشناختی چاقی

یکی ازشاخه‌های روانشناسی (به عنوان علم مطالعه‌ی رفتار) که به حوزه‌ی جسم و عوامل مؤثر بر آن ورود کرده است روانشناسی سلامت می‌باشد که معتقد است نوع رفتارهای انسان (رفتارسالم، رفتار ناسالم) منجربه ارتقاء یا افت سلامت جسمی افراد می‌شود. روانشناسی سلامت با استفاده از رویکرد زیستی، روانی، اجتماعی بیماری‌ها و مشکلات جسمی از جمله چاقی را تبیین نموده است. به عبارتی معتقد است که بیماری‌های جسمی سه بعد دارند: بعد زیستی: که نقش ژنتیک، رفتارهای بهداشتی و عوامل بیماری زا را بررسی می‌کند. جنبه‌های روانشناختی چاقی بعد روانشناختی: به تاثیرعوامل روانشناختی، انگیزه و شخصیت بر روی تجربه و واکنش به بیماری را بررسی میکند. بعد اجتماعی: که تأثیر عوامل فرهنگی، محیطی، خانوادگی را بر تظاهر و بروز بیماری‌ها را بررسی می‌کند.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *