هزینه چاپ کتاب

هزینه چاپ کتاب چقدر است؟

بسیاری از دانشجویان و اساتیدی که قصد دارند کتاب خود را به صورت مستقل به چاپ برسانند در زمینه هزینه چاپ کتاب اطلاعات کمی دارند و همین عامل سبب شده است که بسیاری از متونی که قابلیت تبدیل شدن به کتاب را دارد در دست دانشجویان و اساتید بماند. ما در انتشارات نارون دانش بارها سعی نموده‌ایم امکانی را به وجود آوریم تا مولفان بتوانند با استفاده از آن به بررسی قیمت نهایی چاپ کتاب بپردازند.

محاسبه هزینه کتاب به صورت آنلاین

هزینه‌های چاپ کتاب چقدر است؟

هزینه چاپ کتاب بر اساس عوامل مختلفی حساب می‌شود و ما پیشنهاد می‌کنیم اول به جستجوی یک انتشارات معتبر باشید سپس هزینه نهایی چاپ کتاب را از آن انتشارات استعلام نمایید.

هزینه چاپ کتاب بر اساس عوامل زیر محاسبه می‌شود:

۱- اندازه یا همان قطع کتاب

۲- تعداد صفحات کتاب

۳- نوع کاغذ برای صفحات درونی کتاب

۴- نوع جلد برای طراحی کتاب

۵- کتاب رنگی چاپ خواهد شد یا تک رنگ (سیاه و سفید)

۶- صفحه آرایی

۷- طراحی جلد

۸- ویراستاری

۹- تعداد تیراژ

همانگونه که در فهرست بالا مشاهده می‌کنید این عوامل را می‌توان اصلی‌ترین فاکتورها در محاسبه هزینه نهایی چاپ کتاب قلمداد کرد. علاوه براین، اموری مانند ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد و قیمت کاغذ معمولاً بر اثر جریانات اقتصادی می‌توانند تحت تاثیر قرار گیرند زیرا در انجام هریک از آنها عوامل انسانی دخیل است و دستمزد این عوامل انسانی نیز تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور قرار می‌گیرد. همچنین به این موارد هزینه کاغذ را نیز اضافه کنید که تقریباً هرساله و جدیداً هرماه در حال تغییر می‌باشد.

با در نظر گفتن این مسائل می‌توان درک نمود که برای تخمین دقیق هزینه نهایی کتاب شما حتماً می‌بایست با انتشاراتی که دوست دارید کتاب شما را چاپ نماید تماس بگیرید و قیمت نهایی را از آنجا استعلام کنید.

در زمینه هزینه چاپ کتاب باید گفته شود که برخلاف دیدگاه بسیاری از افراد، چاپ کتاب هزینه بسیار پایین‌تری از اموری مانند چاپ مقاله دارد. در نسخه‌های کم می‌توان یک کتاب را با هزینه بسیار پایینی و درحدود چند صد هزار تومان به چاپ رساند. این مبلغ به خصوص برای دانشجویانی که کتابی را ترجمه کرده‌اند یا قصد دارند کتابی را از پایان نامه خود استخراج کنند هزینه مناسبی به شمار می‌‌رود. موسسه نارون پاب نیز آمادگی دارد در زمینه چاپ کتاب با تیراژ پایین و هزینه مناسب با دانشجویان و اساتید همکاری نماید.

اگر کتاب در تیراژ بالایی نیز چاپ شود هزینه آن به ندرت به مبلغی بالاتر از دو الی سه میلیون خواهد رسید که با توجه به احتمال فروش بالای چنین کتاب‌هایی صرف این هزینه برای کتاب قابل توجیه است. موسسه نارون پاب توصیه می‌کند که بدون داشتن پیش داوری نسبت به هزینه چاپ کتاب با این موسسه تماس بگیرید تا در جریان کامل هزینه‌ها قرار گیرید. همچنین قابل ذکر است که هر هزینه‌ای شامل تمامی مراحل چاپ از جمله انتخاب جلد، صحافی، ویراستاری، اخذ مجوزها و سایر مراحل چاپ کتاب خواهد بود.

نارون پاب با چندین سال سابقه در زمینه چاپ کتاب به خصوص چاپ کتاب دانشجویی، آماده ارائه مشاوره تخصصی و رایگان در زمینه چاپ کتاب و هزینه چاپ کتاب به دانشجویان است. همچنین شما می‌توانید از تمامی خدمات موسسه مانند ترجمه کتاب، استخراج کتاب و طی کردن مراحل اخذ مجوزهای کتاب استفاده کنید. با ما تماس بگیرید.

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از برترین ناشرین در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. صاحبان اثر می‌توانند از خدمات ویراستاری کتاب و همچنین صفحه آرایی کتاب این انتشارات بهره‌مند شوند. انتشارات نارون دانش با در اختیار داشتن تیم متخصص طراحی جلد کتاب این امکان را دارد که در زمینه مربوط به طراحی جلد کتاب نیز به صاحبان اثر خدمات تخصصی ارایه نماید. جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

105 پاسخ
  1. حیدری
    حیدری says:

    با سلام و خسته نباشید
    من قصد دارم از پایان نامه دوره دکترام یه کتاب استخراج بشه و چاپ بشه. لطفا هزینه چاپ کتاب رو با ذکر جزییات بنویسید. و اینکه برای چاپ کتاب بحث تعداد تیراژ چاپ و موارد مشابه چگونه خواهد بود
    بسیار ممنون از مطالب آموزشی وبسایتتون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      درباره هزینه های چاپ کتاب در پست های قبلی و در پاسخ به دوستان دیگر به صورت کامل توضیحاتی ارایه داده ایم. واقعیت این است که برآورد قیمت و هزینه های چاپ کتاب بدون توجه به شرایطی که شما برای چاپ کتاب دارید مثالاً: از چه نوع کاغذی می خواهید استفاده کنید؟ چه قطعی مدنظر شما هست؟ چه جلدی برای کتاب خود میخواهید مدنظر قرار دهید؟ به چه میزان اشکال رنگی در کتاب شما وجود خواهد داشت؟ آیا رنگی میخواهید چاپ کنید و یا سیاه و سفید؟ و موارد دیگر باید مشخص شود تا هزینه کتاب به صورت دقیق مشخص شود. جهت اطلاع دقیق از این فرآیند و هزینه های آن لطفا با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
      • حیدری
        حیدری says:

        یعنی حتی نمیشه حدودش رو هم بگید؟ بلاخره شما یه میانگین قیمتی از چاپ کتاب رو دارید دیگه؟ مثلا همه چیر رو در حد متوسط قرار بدید یه تخمین تقریبی بگید
        تشکر

        پاسخ دادن
  2. مریم
    مریم says:

    سلام
    من یک کتاب رمان نوشتم و میخوام چاپ کنم. لطفا شرایط و هزینه های چاپ رو بگید.
    شما تو فروش کتاب هم سهمی به عهده می گیرید؟ چه کمکی برای فروش کتاب میتونید انجام بدید؟ هزینه های چاپ کتاب چطوری دریافت میشه ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      برای چاپ کتاب رمان هیچ مشکلی وجود ندارد و انتشاراتی های ما بارها اقدام به چاپ کتاب رمان نموده اند. درباره امتیارات مادی و معنوی کتاب انتشارات ما هیچگونه دخالتی ندارد و تمامی مبالغ فروش برای نویسنده کتاب خواهد بود. انتشارات ما معمولاً مشورت های تخصصی در باب نخوه معرفی کتاب به بازار و روشهای دیگر به نویسندگان خود ارایه می کند ولی برنامه منسجم و مدن و طرح ریزیش شده ای برای فروش کتاب ندارد و مشارکتی نیز نمی کند.

      پاسخ دادن
  3. قلی ام
    قلی ام says:

    سلام به دوستان عزیز
    هزینه جاپ کتاب به نسبت کیفیت کتاب امکان کم شدن داره؟ مثلاً بعضی انتشارات اگر بدونن که کتاب میتونه پر فروش باشه هزینه های چاپ و نشر کتاب رو پایین میارن. من یه کتابی نوشتن و خیلی از دوستان و آشنایان هم میگن که احتمالا کتاب حوبی از آب دربیاد. برای افرادی مثل من میتونید یه هزینه های پایینی در نظر بگیرید؟ کلاً هزینه های عادی چاپ کتاب برای انتشارات شما چی هستش؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      ببینید دوست عزیز ما کلاً مشارکتی در فروش کتاب نداریم و تمامی امتیازهای معنوی و مادی کتاب متعلق به نویسنده است. اینکه کتاب شما با کیفیت هست قعطاً با توجه به ارزشیابی هایی که همکاران علمی ما در انتشارات انجام میدهند به هیچ عنوان به چاپ کتاب بی کیفیت اقدام نمی کنیم و میتوانیم این ادعا را داشته باشیم که تمامی کتابهایی که از سوی انتشاراتی های ما چاپ شده اند کیفیتی بالا داشته و حتی فروش خوبی نیز برای نویسندگان داشته اند. فعلاً در این مقطع زمانی انتشارات ما مشارکتی در زمینه فروش ندارد. هزینه های چاپ کتاب نیز از یک فرمول خاصی تبعیت می کنه که بر حسب تعداد صفحات، عکس داشتن یا نداشتن صفحات داحلی، نوع صفحه و طراحی های مختلف متغیر می باشد.

      پاسخ دادن
  4. وحید قنبری
    وحید قنبری says:

    سلام
    من قبلاً با یه انتشارات دیگه یه کتابی چاپ کردم و به دلایلی نمی خوام چاپ مجددش رو از طریق اونا اقدام کنم میشه زاهمنایی کنید که ببینم شما میتونید چاپش کنید یانه و اینکه هزینه های چاپ و زمان مورد نیاز برای چاپ کتاب رو هم بفرمایید.
    خدا خیرتون بده

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      ببینید اگر انتشار این کتاب قبلا به صورت خود انتشاری نبوده است شما برای چاپ مجدد کتاب از طریق انتشارات دیگر باید رضایت انتشارات قبلی را کسب کنید. خود انتشاری یعنی اینکه شما تمامی هزینه های چاپ کتاب را خودتان تقبل کرده اید و انتشارات هیچگونه هزینه ای بابت چاپ و انتشار کتاب شما پرداخت نکرده است. اما اگر چاپ شما به شکل خودانتشاری نبوده و در ان انتشارات قبلی بخش یا تمامی هزینه های چاپ را تقبل نموده باشد شما اجازه انتشار این کناب از طریق انتشارتی دیگر را ندارید و جهت این کار می بایست رضایت انتشارات قبلی خود را دریافت کنید. بسیاری از انتشارات غیرقانونی احتمال دارد این اخطار را به شما ندهند و برای اینکه وجهی از شما دریافت نموده و کتاب را به چاپ برسانند تبعات ان را گوش زد نکنند. در واقع، شما باید بدانید که انتشارات قبلی اگر هزینه چاپ تقبل کرده باشد می تواند با طرح شکایت از شما اقدام قانونی نماید و کتاب جدید شما با انتشارات جدید توقیف شود و تمامی هزینه ها و زمانی که برای چاپ مجدد آن انجام داده اید به باد برود. بنابراین شما تنها زمانی می توانید که انتشارات کتاب خود را تغییر دهید که قبلاً تمامی هزینه های چاپ را خودتان تقبل نموده اید و قرار دادی نیز ندارید که شما را ملزم کند تا حتما با همان انتشارات به چاپ مجدد کتاب خود بپردازید. اگر بر اساس گفته های فوق کار شما مشکلی نداشته باشد در مدت یکماه می توان برای چاپ مجدد کتاب شما اقدام کرده و چاپ نهایی را تقدیم حضور شما کنیم.

      پاسخ دادن
  5. هایده کرامتی
    هایده کرامتی says:

    با سلام به مدیران سایت نارون
    هزینه های چاپ کتاب کلاً واسه چه چیزهایی گرفته میشه؟ یعنی شما به عنوان انتشاارت که میخواین کتابم رو چاپ کنید روی چه چیزهایی و بر اساس چه مواردی وجه دریافت می کنید. میخوام ببینم که میشه مثلاً بعضی کاراشو خودم انجام بدم تا هزینه ها پایین تر بیاد؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      عرض ادب خدمت شما
      ببینید هزینه های چاپ کتاب عمدتاً برای مجوزها، نوع کاغذ و جلد مصرفی، طراحی، تدوین، ویرایش و احتملاً استخراج دریافت می گرددو در نهایت نیز درصدی که خود انتشارات به عنوان دستمزد از شما دریافت می کند. یقیناً شما میتوانید در بخش طراحی، ویرایش و ویراستاری و تدوین کتاب اقدام نمایید و هزینه های این بخش را صرفه جویی کنید. اما هزینه هایی که برای مجوز تقبل خواهید کرد یکسان است: چه خودتان برای دریافت مجوز اقدام کنید و چه انتشارات برای دریافت آن اقدام کند هزینه یکسانی را پرداخت خواهید کرد و چه بسا شما زمان طولانی تری را نیاز خواهید داشت تا مجوز دریافت کنید. دستمزد انتشارات نیز بر اساس هزینه های روز کاغذ و مجوزها بعلاوه ارزش افزوده معقولی که انشتارات بر روی هر کتاب قرار داده است محسابه می شود.
      بسیاری از افرادی که قصد چاپ کتاب را دارند عمدتاً می توانند در بخش ویراستاری و احتمالاً طراحی جلد کتاب و صفحات داخلی آن هزینه های خود را کاهش دهند. الینه این کار مستلزم انست که عزیزان به نرم افزارهای طراحی مسلط باشند و یا اصول ویراستاری علمی و ادبی را بدانند.
      تشکر از توجه شما

      پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما دوست گرامی
      مطمئن باشید که ما بر روی خدماتی که انجام میدهیم علاقه داریم ولی تعصب نداریم. کلاً وقتی کتابی برای یک فرد چاپ میکنیم که برای وی و شرایطش مفید واقع میشود بهتر و بیشترین لذت را می بریم. اما بدون تردید خدمتتان عرض میکنم که اگر در فرک چاپ مقاله علمی پزوهشی داخلی و isi غیرپولی هستید هزینه ای برای شما در پی نخواهد داشت و قطعً هزینه های چاپ کتاب بالاست. اما اگر قصد چاپ مقاله در مجلات isi پولی دارید مطمئن باشید که هزینه های چاپ کتاب به مراتب پایینتر از چاپ مقاله isi است. اکنونف شما باید برحسب نیاز، زمان و دغدغه و علاقه خودتان انتخاب کنید کدامیک از این موارد را می خواهید داشته باشید. اگر انتخاب شما چاپ کتاب بوده باشد موسسه نارون در حدمت شما خواهد بود. موفق و موید باشید.

      پاسخ دادن
  6. بنفشه
    بنفشه says:

    ببخشید من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم کتابی با عنوان رسانه های جمعی و مفاهیم جدید آن آماده چاپ کرده ام. اگر بخوام مثلاً ۱۰۰ نسخه ازش چاپ کنم چقدر هزینه میخواد و چه مدت زمانی؟ و اینکه آیا انتشارات شما در این حیطه کتاب چاپ می کنه یا خیر؟ تشکر از شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      موسسه نارون مجموعاً متشکل از ۴ انتشارات می باشد که هر کدام از این انتشارات مختلف و جدا از هم در یک حیطه خاص به نشر کتاب می پردازند. با این امکان، تقریباً توانسته ایم این امکان را آماده سازیم که کتابهایی در زمینه های مختلف به چاپ برسانیم. درابهر رشته شما و موضوع کتابی که اماده نموده اید کاملاً امکان همکاری وجود داره و ما میتوانیم برای چاپ و نشر این کتاب در خدمت شما باشیم. هزینه های چاپ کتاب بستگی به عوامل بسیار مختلف دارد. ما در موسسه با طراحی یک فرمول دقیق این امکان را مهیا نموده ایم که پیش بینی بسیار دقیقی از میزان هزینه های شما نماییم و تمامی اوقات هزینه نهایی دقیقاً مشابه با هزینه پیش بینی شده و بر روی قرار داد می باشد و اگر به هر دلیلی هزینه ها افزایش یابد (مانند بالا رفتن قیمت کاغذ و موارد دیگر) موسسه موظف به حفظ تعهدات قرارداد می باشد. شما میتوانیم از چک لیست و فرمولی نهایی که همکاران ما جهت تخمین قیمت تهیه نموده اند استفاده کنید. در این فرمول سعی نموده ایم تمامی موارد از جمله نوع اغذ، طراحی کتاب، ویراستاری و موارد مهم دیگر را دخیل سازیم و شما میتوانید مثلاً برای ۱۰۰۰ نسخه چند قیمت متفاوت از همکاران ما دریافت نمایید. این امر به ان خاطر است که در این فرمول دست شما باز است که کیفیت کاغذ را بالا یا پایین انتخاب کنید، یا برای نوع کاغذ، نوع جلد و موارد دیگر گزینه های محتلفی داشته باشید تا بتوانید قیمت تمام شده را برای خود مطلوب تر و ممکن تر بسازید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  7. همتیان
    همتیان says:

    سلام
    شما چاپ کتاب در چه رشته هایی انجام میدید؟ دانشگاهی هستند یا غیر دانشگاهی و اینکه من میخوام یه کتابی درباره اطلاعات عمومی بنویسم محتواش تاحدودی میدونم باید چجوری اماده کنم ولی میخاستم بدونم شما کسی رو سراغ دارید که بتونه هم در نگارش و هم و در هزینه های چاپ و انتشار کتاب با من شریک بشه؟ مرسییی

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      موسسه نارون متشکل از ۴ انتشارات با اسامی محتلف می باشد که همگی متعلق به موسسه نارون می باشند. در این موسسه هم کتابهای دانشگاهی و هم کتابهای غیردانشگاهی چاپ می شود. از میان انتشارات چهارگانه این موسسه ۱ انتشارات متعلق به کتابهای داستان و رمان و سه انتشارات نیز به نشر کتابهای علمی و اموزشی می پردازد. حیطه ای که شما برای نگارش کتاب انتخاب نموده اید در حیطه اموزشی می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. موسسه نارون در حیطه معرفی نویسنده یا نویسندگان فعالیتی ندارد ولی بسیاری از مولفانی که با ما در ارتباط هستند درخواست هایی در این زمینه مطرح می کنند. شما میتوانید با شماره تماس های موسسه در ارتباط باشید. همکاران ما مشخصات شما را درج می کنند و در صورت درخواست همکاری به شما اطلاع دهند. همچنین شما میتونید بعد از اتمام نگارش کتاب برای مراحل چاپ کتاب با ما در ارتباط باشید.
      تشکر

      پاسخ دادن
  8. باقر سمعیی
    باقر سمعیی says:

    با سلام و احترام به مدیریان وب سایت نارون
    بنده با همکاری یکی از اساتید دانشگاه خارج از کشور (غیر ایرانی) مبادرت به نگارش یک کتاب در حیطه معارف اسلامی نوشته ایم و تقریباً مراحل اخر تدوین و اماده سازی را طی می کند. تقریباً تمامی کارهای ویراستاری و طراحی توسط خودم و یکی از دانشجویانم انججام شده است و صرفاً کارهای مجوز و چاپ ان ماهنده. سوال از حدمتتون این است که شما برای کتابهای مدهبی و دینی تخفیف خاصی در نظر دارید؟ و اینکه روال پرداخت هزینه های چاپ کتاب به چه شکلی خواهد بود. در پناه خدا پیروز مومفق باشید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و تشکر از لطف شما دوست گرامی
      موسسه نارون یک موسسه غیردولتی است که برای چاپ و نشر کتاب صرفاً متکی بر درآمد خود از محل چاپ و نشر آثار علمی و دانشگاهی و غیردانشگاهی است. واقعیت کتاب های بسیار زیادی از جمله کتابهای دینی وجود دارند که گهگاهی دست اندرکاران چاپ و نشر ناشران ۴ گانه نارون قلباً تمایل دارند تا در طول چاپ و انتشار ان تخفیف های قابل توهی ارایه کنند اما این امکان متاسفانه به خاطر مشکلات متنوع و زیاد اقتصادی از جمله گران شدن ابزارهای چاپ و نشر و موارد دیگر برای گروه ما وجود ندارد. برنامه داریم تا بتوانیم به کتابهای برگزیده که از دیگاه همکاران علمی ما به عنوان کتابهای برتر شناخته می شوند تخفیف تا ۱۰۰ درصد (به صورت رایگان) نیز ارایه کنیم اما این برنامه فعلاً به دلایلی به مرحله عملیاتی نرسیده است. چاپ کتاب در زمنیه معارف اسلامی نیز از جمله حوزه هایی است که علاقمندیم تا نشر کتاب در این حیطه با سهولت انجام پذیرد.
      با عنایت به توضیحات فوق فعلاً متاسفانه کمکی از باب هزینه های چاپ کتاب از طرف موسسه نارون متاسفانه صورت نخواهد گرفت. پرداخت هزینه های چاپ کتاب نیز به این صورت است که در آغاز قراردادی مابین ناشر مولف منعقد می شود. ناشر و مولف هریک تعهداتی خواهند داشت. پیش پرداختی در حدود یک چهارم مبلغ کل هزینه چاپ کتاب از مولف دریافت شده و کار چاپ کتاب شروع خواهد شد. در نهایت بعد از اتمام کامل چاپ کتاب و رویت یک نمونه از کتاب به صورت حضوری، مولف می بایست کل هزینه را تسویه نموده و کتابها را از ناشر دریافت نماید. ارسال کتابها اگر در تهران باشد به صورت ارسال حضوری و اگر در شهرستان باشد به صورت پستی خواهد بود.

      پاسخ دادن
  9. ضیایی
    ضیایی says:

    با سلام
    قیمت چاپ کتاب برای رمان و داستان با قیمت چاپ کتاب برای کتب دانشگاهی و علمی یکی هستش؟ و اینکه قیمت چاپ کتاب رنگی چقدر بالاتر از سیاه سفید هستش؟ چرا قیمت چاپ کتاب در انتشارات مختلف این همه متفاوت هست؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      قیمت چاپ کتاب به محتوای آن بستگی ندارد و صرفاً به جنس کاغذ، جلد، طراحی کتاب، و تعداد تیراژ و دستمزد ناشر ارتباط دارد. برخی از ناشران احتمال دارد که به بعضی از موضوعات آموزشی تخفیف هایی قایل شوند که این کار کاملاً در اختیار ناشران است. اما محض اینکه شما میخواهید یک کتاب رمان یا شعر و یا یک کتاب آموزشی و دانشگاهی چاپ کنید قیمت چاپ کتاب متفاوت نخواهد بود. اما این احتمال بسیار اندک وجود دارد که مراحل چاپ و نشر کتاب رمان و داستان و شعر اندکی با کتاب های دانشگاه و آموزشی طولانی تر باشد انهم بخاطر حساسیت های موجود در محتوای کتب غیردانشگاهی یا غیرآموزشی است.
      ببینید، انتشارات در تمامی دنیا برای چاپ کتاب قیمت های یکسانی ندارند. برخی ناشران دوست دارند کیفیت محصولاتشان در بازار کتاب بهترین باشند، و بدین قرار از بهترین ویراستاران و طراحان و بهترین نوع جلد کتاب و جنس کاغذ برای محصولات خود استفاده می کنند. قیمت چاپ کتاب علاوه بر این به بحث اخذ مجوزهای رسمی یا عدم اخذ انها نیز ارتباط بسیاری دارد. به طبع برخی افراد که نام آنها را نمی توان انتشارات نامید بدون اخذ مجوزهای رسمی و قانونی اقدام به پرینت و طراحی فایل در قالب یک کتاب می کنند که طبیعتاً از انجایی که فقط هزینه های پرینت و کاغذ برایشان وجود دارد قیمت های بسیار پایینی به نویسنده ارایه می کنند. هرچند نویسنده با پرداخت هر پولی بابت این گونه کتابها نه تنها ضرر مالی نموده است بلکه ضرر معنی نیز خواهد داشت زیرا احتمال بسیاری وجود دارد که فرد دیگری کتاب او را اینبار با اخذ مجوزهای قانونی مجدااً چاپ کند و صاحب اصلی کتاب به لحاظ قانونی هیچ مالکیتی برای ان نخواهد داشت. زیرا کتاب به اسم نویسنده جدید به صورت قانونی چاپ شده است.
      بنابراین، برای اینکه یک ملاک خوب دردست داشته باشید، اولاً نمونه کتابهای چاپ شده آن ناشر را حتماً مشاهده کنید، ثانیاً مجوزهای قانونی و رسمی را مورد بررسی قرار دهید. یقیناً با بررسی این دو ملاک علت تفاوت قمیت ها را متوجه خواهید شد.
      با تشکر از شما

      پاسخ دادن
  10. سیامک
    سیامک says:

    قیمت چاپ کتاب از قیمت چاپ مقاله بالاتر؟ قیمتی که رو کتاب میزنن به قیمت چاپ کتاب ربط داره یا نه؟ اصلاً چجوری باید قیمت چاپ کتاب رو حساب بکنم. من رشتم تاریخ هست و میخوام یه کتب بعد از چندین سال چاپ کنم الان فک میکنم اصلاً هی اطلاعاتی ندارم و تقرسیباً هم ناامید از چاپش شدم. بیشتر قیمت چاپ کتاب برام سواله مرسی

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      قیمت چاپ کتاب با قیمتی که روی کتاب میزنن ارتباطی نداره. قیمت چاپ کتاب بر اساس مولفه هایی تعیین میشه که در فرآیند چاپ کتاب وجود دارند مانند هزینه برای مجوزهای قانونی چاپ کتاب، دستمزد چاپ کتاب برای ناشر و هزینه کاغذ و طراحی و جلد. اما قیمت خود کتاب بر اساس مولفه های دیگری تعیین میشه. هرچند هزینه کاغذ و کلاً نشر کتاب تا حدودی قیمت کتاب رو تعیین میکنه اما مولفین برای فروش رفتن کتاب احتمال داره که در آغاز قیمت پایین تری برای کتاب در نظر بگیرند. کلاً قیمت کتاب که بر روی ان درج میشه تحت اختیار مولف کتاب هست. مولفینی وجود دارند که بر اساس ارزش کارشون و طرفدارانشون قیمت بالایی برای کتاب های خود در نظر می گیرند ولی این قیمت از یک سطح خاص نمی تونه بالاتر بره چون نظارت هم وجود داره. اما خوانندگان برای بعضی کتاب ها هیچ گونه محدودیت مالی در نظر نمی گیرند چون ارزش محتویات کتاب براشون بسیار بالاتر از قیمت کتاب هست. قیمت چاپ کتاب باز بر اساس نیاز و شرایط شماست. اینکه کتابتون طراحی میخواد یا نه، جلد کتاب چجوری هست، چه جنس کاغذی میخواهید برای چاپ کتاب استفاده کنید و در چه تیراژ و اینکه تعداد صفحات کتابتون چقدر هست همه اینها بسیار اساسی و مهم هستن در تعیین هزینه های چاپ کتاب. نا امیدی شما از چاپ کتاب دلیل خاصی به ظاهر ندارد. اینکه اطلاعات شما کم هست می توانید از ناشران اطلاعات رو دریافت کنید و بر اساس بودجه ای که برای چاپ کتاب کنار گذاشتید عمل کنید. انتشارات ما در طول سالهای قبل و هم اکنون چندین کتاب در رشته شما به مرحله چاپ و نشر رسانده است و مشکلی از این بایت وجود ندارد.
      در آخر هم این مساله رو در نظر داشته باشید که هر کاری یک هزینه هایی دارد و به زعم ما کمترین هزینه نیز هزینه های مالی است. اینکه شما کتابی را در چندین سال شاید به رشته تحریر در اوردید هزینه زیادی قطعاً چه مستقیم و چه غیر مستقیم انجام داده اید و درست نیست که در مرحله نهایی با ناامیدی بی مورد نتیجه زحماتتون رو به هدر بدهید. همکاران ما در خدمتتون هستند و میتوانند به شما کمک کنند تا هر انچه را که شما برای چاپ کتاب نیاز دارید را به صورت شفاف و دقیق در اختیار بگذرند.
      تشکر از شما

      پاسخ دادن
  11. صادق
    صادق says:

    من فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد هستم و برای آزمون دکترا شرکت کرده ام. میخواهم کتابی ترجمه و چاپ کنم. البته ترجمه تا حدود زیادی انجام شده. چاپ کتاب ارزان قیمت میخوام چون واقعیت درآمدی ندارم و دانشجوی فارغ التحصیل هستم چه کنم؟ ممنون میشم اگر بتونید دستم رو بگیرید

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما
      چاپ کتاب ارزان قیمت هم از مفاهیم و سوالات مبهمی است که برخی از خوانندگان وب سایت ما سوال طرح کرده و یا می کنند. ببینید چاپ کتاب ارزان قیمت می تواند یک مفهوم دست باشد یا صرفا یک تبلیغات جذاب. باید شما ببینید که در ازای دریافت چه چیزی پول میدهید یا زمان می گذارید. بسیاری از افراد وجود دارند که با شعار چاپ کتاب ارزان قیمت کالایی را به شما تحویل می دهند که حتی شما رایگان نیز نباید ان را دریافت کنید، اما متاسفانه شما در قبال آن وجه نیز می پردازید. یعنی برخی افراد که نام ناشر را نمی توان بروی انها گذاشت زیرا هیچ مجوزی برای نشر و چاپ کتاب ندارند با دریافت هزینه های بسیار کمی مانند ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان کتابی که شما شاید در حدود یکسال روی آن زحمت کشیدید یا پایان نامه ای که کلی به خاطر آن خون دل خوردید را در قالب یک کتاب چاپ کرده و در دسترس عموم قرار می دهند.
      شما به چنین کالایی وجه نیز می پردازید. اما هم پرداخت وجه اشتباه است و هم دریافت کتاب مثلاً چاپ شده. کتابی که مجوز رسمی و قانونی نداشته باشد این فرصت را به سودجویان می دهد تا آن کتاب را با اندکی تغییر یا حتی گاهاً بدون تغییر در انتشاراتی دیگری ارایه کرده و به نام خود چاپ کند. حال شما دو چیز را از دست داده اید: اول فایل کتابی که روی آن زحمت کشیده اید و دوم پول.
      این را نیز مطرح کنیم اگر ناشری با ارایه تمامی مجوزهای قانونی و رسمی ادعای و با مبلغ اندکی کتاب شما را چاپ نمود، شک نکنید و کتاب را در همان ناشر چاپ کنید زیرا مطلقاً نخواهید توانست با پرداخت وجه ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار تومان کتابی با مجوزهای رسمی و قانونی در جای دیگر چاپ کنید.
      ببینید دوست عزیز هرچیزی یک هزینه ای دارد و شما می بایست حداکثر تلاش خود را بکنید تا بتوانید با اولیت بندی اهداف زندگی تان اموری را که در شرایط کنونی برای شما مهم هستند را در اولویت قرار داده و بودجه خود را هرند بسیار محدود در آن حیطه هزینه کنید. شما با همکاران ما در موسسه نارون تماس حاصل کنید تا با توجه به شرایط مالی، زمان و کیفیت عملی کارشما بهترین توصیه را از هرجهت خدمت شما ارایه کنند.
      با تشکر از شما

      پاسخ دادن
  12. مهری
    مهری says:

    سلام
    برای چاپ کتاب فوری خدمتتون میخواستم سوالاتی بپرسم. چه کمک زمانی میتونید به من در فرآیند چاپ کتابم بکنید. بنده بسیار از لحاظ زمانی در مضیقه هستم و نمی دونم آیا در موعد مقرر میرسم تا کتاب رو چاپ کنم یا خیر. کل زمان من ۲۵ روز هستش. در عرض ۲۵ روز باید کلاً کتابم رو به صورت چاپی در اختیار داشته باشم. خواهشا کمک کنید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام خدمت شما
      مراحل وزمان چاپ کتاب بسیار وابسته به فایلی است که شما در اختیار ما می گذارید اگر فایل دریافتی از طرف شما اشکالات و ایرادات کمی داشته باشه به همان میزان کتاب سریعاً برای دریافت مجوزها وچاپ ارسال میشه. بیشتر هدر رفت زمان بخاطر وجود اشکلات فراوان در فایل دریافتی ما هستش. برای مثال اگر فایل دریافتی غلط های املایی زیادی داشته باشه و به تدوین و طراحی زیادی نیاز داشته باشه قطعاً مراحل و زمانبندی کتاب به طول خواهد انجامید. با تمام این تفاسیر معمولاً چاپ کتاب از سوی انتشارات چهارگانه ما در بازه زمانی یک ماه الی ۴۰ روز به صوتر کامل انجام می گیرد. برای افرادی که قصد چاپ کتاب فوری را دارند نیز خدمات ویژه ای ارایه میشود. از آنجایی که موسسه نارون دارای چهار انتشارات میباشد کتاب دریافتی بر اساس کم ترافیک بودن هریک از انتشاراتی ها،کتاب همان انتشارات ارایه میشود تا برای چاپ آماده شود. در سابقه قبلی ما کتابهای بسیار زیادی بودند که حتی در ۲۰ روز نیز به چاپ رسیده اند اما واقعیت کمتر از ۲۰ روز کتاب آماده نمیشه اما میتونیم مجوزها رو به شمار ارایه بدیم که مصداق مشخص چاپ کتاب برای شماست و میتوانید همان مجوزها رو برای جایی که میخواهید و در نظر دارید ارایه کنید.
      با تشکر از شما

      پاسخ دادن
  13. محمد
    محمد says:

    با سلام
    میخواستم بگم شما کتابهای مذهبی هم چاپ میکنید؟ من یه کتابی نوشتم درباره توصیه به حجاب در احادیث امامان. میخواستم بدونم که آیا انتشارات شما محدودیتی در این حیطه داره یا نه؟ یا اینکه کلاً کتابهایی در حیطه خاص چاپ میکنید؟
    تشکر از پاسخگویی شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما
      موسسه نارون دارای ۴ انشتاراتی مختلف است که هر کام در حیطه های خاصی اقدام به چاپ کتاب میکنیم. حیطه های مذهبی نیز یکی از حیطه های مد نظر موسسه نارون می باشد. لازم است ذکر کنم که هر کتابی با هر محتوایی در صورتی که محتوای غیرقانونی نداشته باشد میتوان به چاپ و نشر آن اقدام کرد. در صورتی که علاقمند باشید ما میتوانیم کتاب مدنظر شما را در مدت ۳۰ الی ۴۵ روز به چاپ برسانیم.
      با تشکر از شما

      پاسخ دادن
  14. حیدری
    حیدری says:

    کتابی رو ترجمه و نگارش کردم که هم صفخات رنگی خواهد داشت و هم یاه و سفید. میخواستم بدونم که اگه کتابی صفحه رنگی هم داشته باشه تو هزینه ها تفاوت ایجاد میشه یا نه؟ و اگر تفاوت داره چقدر هزینه اضافه میشه مرسی

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      قیمت چاپ کتاب بستگی به موارد متعددی دارد. یقیناً چاپ رنگی در قیاس با چاپ سیاه و سفید هزینه های بیشتری را در بر خواهد داشت. اما در سوال، شما مشخص نکرده اید که دقیقاً چند صفحه رنگی و چند صفحه سیاه و سفید خواهید داشت. دربسیاری از کتابها برای اینکه مفاهیم و اطلاعات مندرج به درستی به خواننده کتاب منتقل شود می بایست از رنگها و اشکال به خوبی استفاده شود و احتما دارد شما نیز با این هدف می خواهید برخی صفحات را رنگی چاپ کنید.
      همانطور که گفتیم قیمت چاپ کتاب به تعداد تیراژ، تعداد صفحات کتاب، طراحی جلذ و یا احتمالاً طراحی صفحات داخلی، ویراستاری، جن کاغذ و قطع کتاب و چند مورد جزیی دیگر بستگی دارد. شما میتوانید برای تخمین دقیق قیمت چاپ کتاب خودتان با شماره های موسسه در تماس باشید و همکاران ما در اسرع وقت قیمت دقیق را محاسبه نموده و خدمتتان ارایه خواهند نمود.
      با تشکر

      پاسخ دادن
  15. شهرام حسینی
    شهرام حسینی says:

    با سلام
    من کتابی در حیطه کودکان (داستانهای کودکان) نوشته ام و میخواهم چاپ کنم. سوال اولم اینکه آیا شما در این حیطه کتاب چاپ می کنید؟ و دوم اینکه قیمت چاپ کتاب چقدر خواهد بود؟ لطف کنید راهنمایی کنید. ممنون

    پاسخ دادن
  16. بهنام شریفی
    بهنام شریفی says:

    با سلام
    من فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد در رشته جغرافیای طبیعی هستم و پایان نامه رو جدیداً بالاخره دفاع کردم. میخواستم بدونم که هزینه چاپ کتاب رو میتونم قسط بندی کنم یا باید نقدی بپردازم؟ و اینکه روال دریافت هزینه ها چطوری خواهد بود> مرسی

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      خسته نباشید به شما میگیم و عرض تبریک جهت فازغ التحصیلی. هزینه های چاپ کتاب میتواند در طول فرآیند چاپ کتاب که حداقل یک ماه و حداکثر ۴۰ روز می باشد تقسیط شود. به محض آماده شدن چاپ کتاب مولف می بایست هزینه های چاپ کتاب را تسویه حساب نماید. شما میتوانید بخشی را در آغاز فرآیند چاپ کتاب و بخش دوم و نهایی را در پایان چاپ کتاب تسویه نمایید. روال دریافت هزینه های چاپ کتاب دقیقا به همین منوال خواهد بود.

      پاسخ دادن
  17. رحیم باغ آبادی
    رحیم باغ آبادی says:

    با سلام
    برای چاپ کتاب میخواستم بدونم که آیا شما هزینه ها رو به صورت نقدی می گیرید؟ و اینکه من رشتم ریاضی بوده و دکترا میخونم میخواستم یه کتاب کمک آموزشی برای درس ریاضی پایه ابتدایی بنویسم آیا شما برای چاپ این کتابها هم اقدام میکنید؟ درباره زمان چاپ و شرایط دیکه هم توضیحاتی بدید تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      فرآیند و مراحل چاپ کتاب به صورت مرحله به مرحله در بازه زمانی یکماه انجام می گردد که در این بازه زمانی هزینه چاپ کتاب به صورت مرحله به مرحله از مولفین دریافت می گردد اما بهمحض اتمام کار چاپ کتاب هزینه چاپ کتاب به صورت کامل دریافت می گردد زیرا تعهدات انتشارات برحسب قراردادی که منعقد شده است به اتمام می رسد. درباره فیلید که شما در ان به نگارش کتاب پرداخته اید یکی از چهار انتشارات موسسه نارون می تواند در این فیلد کتاب شما را به چاپ برساند.
      همانطور که گفتیم بازه زمانی ۳۵ الی ۴۰ روزه برای چاپ کتاب به صورت قانونی و رسمی لازم است. شرایط خاصی وحود ندارد. کتاب شما بعد از اماده شدن فایل اصلی در اختیار همکاران ما قرار می گیرد تا به ویراستاری علمی و ادبی پرداخته شود. سپس، بعد از اتمام کار ویراستاری، جهت طراحی جلد و کارهای مرتبط با چاپ نهایی به چاپخانه منتقل می گردد. همه ین مراحل توسط انتشارات انجام می گرددو تنها زمانی که احتیاج و یا نیازی برای تعدیل و یا تغییر محتوای اصلی کتاب باشد انتشارات با مولف جلسه ای خواهد داشت و نکات مورد نظر را به مولف انتقال خواهد داد و بعد از تایید مولف محتوا برحسب کامنتها تغییر یافته و مراحل بعد از ان جریان پیدا خواهد نمود.
      با تشکر

      پاسخ دادن
  18. قیامی
    قیامی says:

    سلام
    برای کتابی که حول وحوش ۲۳۰ صفحه با کاغذ معمولی هزینه کتاب حدوداً چقدر میشه؟ تعداد تیراژ هم میخوام در حد ۱۰۰۰ جلد باشه ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      همانطور که قبلاً هم گفته ایم عوامل بسیاری در برآورد هزینه چاپ کتاب دخیل هستند: مانند جنس کاغذ، طراحی جلد، صفحه آرایی، ویراستاری، تعداد تیراژ کتاب و هزینه و دستمزد انتشارات. واقعیت با صرف ذکر تعداد صفحات کتاب نمی توان تخمینی حتی حدودی از هزینه چاپ کتاب انجام داد. بنابراین، شما با همکاران ما در موسسه نارون تماس حاصل بفرمایید تا در عرض چند دقیقه قیمت دقیق چاپ کتاب را برای شما برآورد نمایند. شما می توانید برای تماس از شماره های تماس موسسه و یا ادرس ایمیل ما استفاده نمایید. ممنون

      پاسخ دادن
  19. مدیر سایت
    مدیر سایت says:

    سلام به دوستان
    کامنت ها رو خوندم و از بین این همه کامنت که در راستای تخمین هزینه های کتاب هست چیزی دست گیرم نشد. دلیل خاصی داره که شما میخواید قیمت دقیق رو اعلام نکنید؟ بلاخره هرجور که باشه باید قیمت دقیق چاپ کتاب رو بگید….

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بنده و همکاران که پاسخگوی نظرات و سوالات دوستان عزیز هستیم هیچگونه محدودیتی در ارایه پاسخ دقیق نداریم و میتونم بگم دلیلی خاصی هم برای اینکار وجود نداره. ببینید، بسیاری از افرادی که سوال میپرسند اغلب اولین تجربه چاپ کتاب را دارند و با ارایه اطلاعاتی بسیار ناقص در حد تعداد صفحه یا تعداد تیراژ تمایل دارند تا قیمت چاپ کتاب را دقیق اعلام کنیم. از طرفی دیگر، به هیچ عنوان دوست نداریم خدایی ناکرده در آغاز قیمت پایینی تخمین زده شود و بعد در حین چاپ کتاب قیمت ها افزایش یابد. ببینید مثلا فرض کنید شما میفرمایید بنده یک کتاب ۲۰۰ صفحه ای دارم برای چاپ کتاب قیمت رو تخمین بزنید. ما قیمتی رو برای شما ارایه میکنیم ولی در اثتای کار به خاطر صفحه آرایی، ویراستاری، جنس کاغذ مورد استفاده و قیمت ان و موارد بسیار دیگر قیمت ها به صورت کاملاً منطقی افزایش پیدا میکنه. اینجا احتمال داره که مولف از بالا رفتن قیمت ها شاکی بشه و مشکلاتی به وجود بیاد. بنابراین، ما در آغاز سعی میکنیم به کامنتهایی که اطلاعات ناقصی دارند اطلاعات بیشتری ارایه کنیم تا مولف از جوانب کار بیشتر آشنا بشه و در نهایت اطلاعاتی که از طرف ما دریافت میکنه دقیق و مبسوط باشه
      تشکر از شما

      پاسخ دادن
  20. منا
    منا says:

    باعرض سلام…می خواستم بدونم جایی،نهادی هست که کتابی که درایران ترجمه شدهدروبازترجمه کنه؟به این دلیل که کتابی که ترجمه شده اززبان انگلیسی به فاسی،دارای حذفیات واشکالاتی هست.همون طورکه می دونیدترجمه هزینه ی بالایی داره اگرشخص بخوادخودش کتاب روبه مترجمین بسپاره…ولی اگربازترجمه بشه،مبلغ خیلی بهتروکمترمیشه…می خواستم بنده روراهنمایی بفرمایید.باتشکر

    پاسخ دادن
  21. آریا
    آریا says:

    با سلام. براورد تقریبی هزینه چاپ کتاب در رابطه با زبان، ۴۰۰ صفحه (۲۰۰ برگ پشت و رو) قطع رحلی، کاغذ معمولی، چاپ سیاه و سفید، جلد معمولی با احتساب هزینه مجوز و شابک و سایر مجوزات حدودا چقدره؟

    پاسخ دادن
  22. سیامک
    سیامک says:

    سلام و خسته نباشید من یک کتاب ترجمه کردم که حدود ۲۰ نسخه ازش میخوام چاپ کتاب برای ۲۰ نسخه امکان پذیر هستش؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      بله هیچ اشکالی نداره، با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه کتاب بیرون میاد که در واقع شما فعلاً ۲۰ نسخه از اون رو چاپ کرده اید. یعنی ما ۲۰ نسخه چاپ می کنیم اما روی کتاب تیراژ ۱۰۰۰ نسخه درج میشه

      پاسخ دادن
  23. Hosna
    Hosna says:

    سلام. میخواستم بدونم برای اینکه ترجمه کتاب جزو رزومه برای اپلای دانشگاههای خارج حساب بشه باید چه شرایطی داشته باشه؟ یعنی نوع ناشر، تعداد نسخه یا چیزی معیار خساب نمیشه؟؟؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      ببینید ترجمه کتاب برای دانشگاه های خارج امتیاز بالایی در اپلای اخذ نمیکنه معمولاً اما واقعیت دانشگاه به دانشگاه و کشور به کشور متفاوت هستش. اگر شما اطمینان دارید که دانشگاهی که شما قرار است اونجا اپلای کنید ترجمه کتاب هم امتیاز داره یکی از شرایطش این هست که اجازه ترجمه رو از صاحب اثر بگیرید. معمولاً این مساله رو میخوان از مترجم که به اونا نشون بده که واقعاً اجازه ترجمه رو از مولف گرفته یا نه.
      شما اگر میخواهید برای اپلای اقدام کنید میتونید اگر پایان نامه ای دارید یا مطلب منسجمی درباره یک موضوع دارید آماده کنید تا کتابی از اون استخراج بشه و در انتشارات خارجی به عنوان کتاب تالیفی چاپ کنیم. این کار رو انتشارات ما میتونه انجام بده که برای اپلای کردن هم نمره همتراز با یک مقاله ایمپکت دار داره. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس ما در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  24. ایمان
    ایمان says:

    یه سوال داشتم خواهش میکنم مدیر سایت جواب بده یه کتاب تقریبا ۷۰ برگ سیاه سفید برگه ای نصف برگه آچهار باشه تقریبا چقدر در میاد بعد خودتون پخشش میکنید ایا؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      با شماره تماسی که اعلام نموده اید تماس برقرار کرده و قیمت نهایی چاپ کتاب را برای شما برآورد خواهیم نمود.

      پاسخ دادن
  25. آرمان اکبری
    آرمان اکبری says:

    سلام ببخشید من الان در حال نوشتن یک کتاب علمی در مورد حیواناتم زمانی که کتابم تموم شد باید چکار کنم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام و وقت بخیر
      اولاً خسته نباشید میگیم به خاطر نگارش کتاب؛ بعد از اتمام نگارش کتاب، حتماً بخش هایی از آن را برای ما از طریق ایمیل ارسال نمایید. اگر تهارن تشریف دارید می تونید کتاب رو برای ما به صورت حضوری بیاورید. هئیت تحریریه انتشارات ما کتاب را مورد ارزیابی کیفی قرار خواهند داد و در صورتی که مشکل خاصی نداشته باشد، اقدام به اخذ مجوزها و نهایتاً چاپ کتاب خواهیم کرد. با ما و همکارانمان از طریق شماره های تماس و ادرس ایمیل در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  26. Ava
    Ava says:

    سلام
    من تا حالا ۲ تا کتاب رو ترجمه کردم ولی نمیدونم چجوری به چاپ برسونمشون، نمیدونم به خاطر اینکه زیر سن قانونیم (۱۴ سالمه ) بازم میتونم با انتشاراتی کار کنم؟
    ممنون میشم کمکم کنید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      نسبت به چاپ فیزیکی کتاب بسیار ارزان تر است. در حقیقت ۷۰ درصد هزینه های چاپ کتاب برای چاپ فیزیکی اعم از هزینه کاغذ، هزینه جلد و سایر هزینه های چاپ فیزیکی است. در نشر الکترونیکی هم هزینه های چاپ به صورت محسوس کاهش پیدا می کند هم فروش کتاب بسیار راحت تر و بهتر انجام می شود.

      پاسخ دادن
  27. رضا موسوی
    رضا موسوی says:

    سلام برای چاپ یک کتاب حدودا صد صفحه ای در فهرست روانشناسی و علمی با طراحی خیلی ساده و سیاه سفید در تیراژ هزار عددی چقدر هزینه میبرد؟؟
    خواهشمندم پاسخ بدید با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      ببنید اطلاعاتی که شما اعلام کرده اید کمی ناقص است و نمی توان برآورد دقیقی انجام داد. پیشنهاد می کنم از طریق منوی ارتباط با ما همین وب سایت با همکاران ما تماس بگیرید؛ همکاران ما با دریافت اطلاعات دقیق و جزیی از شما هزینه چاپ کتاب را به شما اطلاع خواهند داد.

      پاسخ دادن
  28. سیاوش
    سیاوش says:

    ببخشید درباره کتاب صوتی میشه هزینه ها رو اعلام کنید؟ من میخام کتابم رو صوتی کنم و از وب سایتتون هم نتونستیم درباره هزینه ها چیزی بپیدا کنم.

    پاسخ دادن
  29. سمیه سارانی نژاد
    سمیه سارانی نژاد says:

    با سلام خدمت همه دست اندرکاران انتشارات نارون دانش و با تشکر از تمامی زخماتی که برای این سایت میکشید. میخواستم بدونم طراحی جلد و صفحه آرایی رو خود ناشر انجام میده یا نویسنده و اگر من خودم این دو تا کار رو برای کتابم انجام بدم در بخث هزینه ها کاهشی اتفاق میفته یا نه. ممنون از جوابتون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      صفحه آرایی و طراحی جلد جزو هزینه های اصلی کتاب می باشد. قطعاً اگر استانداردها رعایت شود و صفحه آرایی و طراحی جلد به تایید ناشر برسد، در هزینه های چاپ کتاب شما کاهش اتفاق خواهد افتاد.

      پاسخ دادن
  30. ناشناس
    ناشناس says:

    سلام
    برای چاپ کتاب به صورت الکترونیکی مجوزهایی که گرفته میشه فرق داره؟ یعنی یکبار برای فیزیکی مجوز میگیرید و یکبار هم برای چاپ کتاب الکترونیکی؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      نخیر، مجوز چاپ الکترونیکی با چاپ فیزیکی یکی است. تنها در صورتی مجوز اضافه تر نیاز است که شما در نظر داشته باشید کتاب را به صورت فایل صوتی درآورید. در این صورت برای کتاب صوتی مجوز مجدد لازم است.

      پاسخ دادن
  31. محمد طاها
    محمد طاها says:

    سلام و وقت بخیر. لطفا در مورد هزینه های کتاب الکترونیکی هم مطلبی قرار بدید. اگر بخواهم کتابم را به صورت الکترونیکی چاپ کنم هزینه های تقریبی رو چقدر برآورد میکنید؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      درباره هزینه های چاپ الکترونیکی تنها تفاوتی که وجود داره اینه که در بخش تعداد تیراژ میتونید تیراژ رو در حد ۵ یا ۱۰ عدد انتخاب کنید. چون در صورتی که کتاب به صورت الکترونیکی چاپ شود لاجرم پخش آن نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.

      پاسخ دادن
  32. سمیرا سیاحی
    سمیرا سیاحی says:

    با سلام
    من میخواستم برای چاپ یکی از کتابهایم اقدام کنم اما واقعیت هزینه های چاپ رو احتمالاً نتونم پرداخت کنم. شما برای نویسندگانی مثل من چه کمکی میتونید بکنید؟ ممنون میشم ازتون اگر جواب بدید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      شما می توانید برای کاهش هزینه های چاپ کتاب در قدم اول به انتشار الکترونیکی آن بپردازید. در صورتی که فروش کتاب و بازخورد و استقبال مخاطبان خوب بود، می توانید به صورت چاپ فیزیکی نیز اقدام کنید که در این حالت حداقل از فروش آن مطمئن هستید و سرمایه گذاری که انجام داده اید به احتمال بسیار زیاد سوخت نخواهد شد.

      پاسخ دادن
  33. زهرا جلیلی
    زهرا جلیلی says:

    سلام
    من یک کتاب در حیطه کودک و نوجوان نوشتم و میخوام چاپش کنم. بی زحمت بفرمایید ویراستاری کتاب، طراحی جلد کتاب، صفحه آرایی کتاب و تصویر گری صفحات داخلی کتاب به عهده چه کسی خواهد بود و در زمینه فروش چجوری میتونید من رو کمک کنید. خیلی ممنون اکه جوابم رو بدید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام خدمت شما
      تمامی موارد ویراستاری، صفحه آرایی، تصویرگری و موارد دیگر در انتشارات قابل انجام است. همچنین شما نیز می توانید با ملاک قراردادن استانداردهای چاپ انتشارات ما، خودتان همه این موارد را انجام دهید. در زمینه فروش کتاب ما بیشتر در حیطه فروش الکترونیکی کتاب فعال هستیم یعنی به فروش فایل الکترونیکی متنی و صوتی کتاب می پردازیم که اگر مد نظر شما باشد، قطعاً کمک شایانی می توانیم در این فیلد انجام بدهیم.

      پاسخ دادن
  34. علی فاطمی
    علی فاطمی says:

    درود خدمت شما
    میشه درباره کتاب صوتی بفرمایید چه هزینه هایی رو دربرداره؟ منظورم اینه که مثلاً اگر من بخوام فایل صوتی یک کتاب رو داشته باشم چه هزینه هایی معمولاً این وسط هستش؟ ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام
      ببینید کتاب صوتی عمدتاً بعد از چاپ کتاب متنی انجام میشود. طبیعتاً شما می توانید بدون چاپ متنی و فیزیکی کتاب، کتاب صوتی منتشر کنید اما بهتر است اول کتاب متنی را چاپ کنید. اما اگر نخواهید کتاب متنی چاپ کنید و مستقیماً به کتاب صوتی بپردازید، اول باید مجوزهای کتاب را دریافت کنید. بعد از اخذ مجوزهای کتاب صوتی، نوبت به انتخاب گوینده با تجربه و خوب می رسد. بعد از اتمام گویندگی کتاب، تمام فایل ها باید سرهم بندی شده و فایل اصلی به وجود آید و تمامی اشکالات ان نیز برطرف شود. تمامی مراحلی که در بالا ذکر شد، متضمن هزینه ها و دستمزدهایی است که هزینه یک کتاب صوتی را تشکیل می دهد. اما بهتر است برای اطلاع دقیق از هزینه های کتاب صوتی روی لینک زیر کلیک کنید و با همکاران ما به صورت مستقیم صحبت نمایید.
      http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

      پاسخ دادن
  35. حنانه سمانی
    حنانه سمانی says:

    سلام و احترام
    ارزان ترین روش برای چاپ کتاب رو لطفا بفرمایید. تو این وضعیت نابسمان اقتصادی خواهشا به نویسندگان و مترجمان ارزان ترین راه ممکنی که میشه کتابمون رو چاپ کنیم رو لطفا بفرمایید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام دوست عزیز
      چاپ کتاب الکترونیکی ارزان‌ترین راه برای چاپ و انتشار کتاب است، با چاپ و نشر کتاب به صوت الکترونیکی بسیاری از حوزه هایی که در آن هزینه کرد صورت خواهد گرفت حذف می شوند و شما می توانید با تفاوت مبلغ قابل توجه نسبت به چاپ فیزیکی، کتاب خود را چاپ و منتشر کنید. پیشنهاد می کنم یک بار این روش را انتخاب بفرمایید، اگر نسخه الکترونیکی کتاب شما پرفروش شد و مخاطبینی خواستار کتاب فیزیکی شدند، می توانید به تدریج به چاپ کتاب فیزیکی نیز اقدام کنید.

      پاسخ دادن
  36. ستاری
    ستاری says:

    سلام
    من یک کتاب زندگینامه نوشتم که متنی و مصور هستش. برخی روایت ها با همین تصاویر اتفاق می افته و برام مهمه که حتما باشن و رنگی هم باشن. منتها از یکی از دوستان شنیدم که چاپ کتاب رنگی یه مقدار گرون خواهد شد. می خواستم بدونم اگر کلاً کتاب من ۱۰ تا عکس رنگی داشته باشه بازهم گرون درمیاد؟ آخه کل کتاب که رنگی نیست فقط این ۱۰ تا عکس رنگی هست. و اینکه با سیاه و سفید کردن این عکسها تفاوت در هزینه اتفاق خواهد افتاد یا نه. ممنوم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً بله، هزینه های چاپ کتاب متاثر از فاکتور رنگی بودن یا سیاه و سفید چاپ شدن کتاب هست و اگر حتی چند صفحه دارای عکس رنگی باشه کتاب در طبقه کتابهای با چاپ رنگی خواهد بود. بله، اگر شما تصاویرتان را سیاه و سفید بکنید حتماً در هزینه های تان تفاوت چشمگیری را شاهد خواهید بود. واقعیت برخی از فاکتورهایی که قیمت چاپ کتاب را بالاتر می برند فاکتور ضروری نیستند و به راحتی می شود آنها را حذف کرد. پیشنهاد می کنم شما نیز اگر می توانید با حذف این فاکتور اضافی و سیاه و سفید کردن آن هزینه های خودتان را پایین تر بیاورید.

      پاسخ دادن
  37. سیما ولی نژاد
    سیما ولی نژاد says:

    سلام من یه کتاب کودک نگارش کردم اما کتاب نیاز به طرح های مصور داره که باید یک طراح انجامشون بده. تقریباً ۱۲ طرح مصور هست. می خواستم بدونم اگر کتاب با انتشارات شما چاپ بشه آیا شما طراح دارید که بتونه این طرح ها رو طراحی کنه ؟ و اینکه هزینه های انجامش چقدر خواهد شد؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      انتشارات ما تمامی مراحل مربوط به چاپ کتاب اعم از طراحی تصویر، ویراستاری کتاب، صفحه آرایی کتاب، فرمت بندی کتاب و تمامی امور دیگر را انجام می دهد. در باره هزینه های انجام خوب طبیعتاً به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه شما چه طرحی در نظر گرفته اید و سادگی و پیچیدگی این طرح ها در چه حد است. پیشنهاد می کنم از طریق لینک زیر با همکاران ما در ارتباط باشید و با ارسال نمونه های طراحی خود، به استعلام دقیق هزینه بپردازید.

      پاسخ دادن
  38. تبریزی
    تبریزی says:

    با سلام و خسته نباشید میخوام بدونم کتابی رو که من به زبان فرانسوی نوشتم رو در ایران میتونم به چاپ برسونم یا خیر؟ تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      اگر محتوای کتاب به لحاظ کیفی مورد تایید انتشارات باشد و به لحاظ سیاسی و فرهنگی مورد تایید وزارت ارشاد، می توانید کتابتان را چاپ کنید. ولی نکته مهمی که وجود دارد این است که طبیعتاً با زبان فرانسه چاپ کردن کتابیتان، مخاطبین احتمالی کتاب بسیار کم خواهد شد و این موضوع جالبی برای هر صاحب اثر نیست. پیشنهاد می شود هم نسخه فارسی (در صورت امکان) و هم نسخه فرانسوی کتابتان را چاپ کنید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  39. ستاری
    ستاری says:

    با سلام
    کتابی در قالب ۲۳۰ صفحه آماده کرده ام که تمامی امور صفحه آرایی و ویراستاری انجام شده و فقط طرح جلد و چاپ و صحافی و مجوزها مونده. میخواستم بدونم هزینه تقریبی این کتاب چقدر میشه و کلا برای مجوزها چقدر باید صبر کنم تا کتاب چاپ بشه؟ ممنوم میشم اگر اطلاعات بدید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      برای تخمین حدودی هزینه های چاپ کتاب پیشنهاد می کنیم از صفحه محاسبه هزینه کتاب همین سایت استفاده کنید. می توانید برای دسترسی رو لینک زیر کلیک کنید:
      http://www.narvanpub.com/%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%86%d8%a7%d9%be-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8/
      قیمت چاپ کتاب امروزه به دلیل نوسانات ارزی و بالا و پایین رفتن قیمت کاغذ متغیر است. پیشنهاد می شود حتماً با شماره های تماس انتشارات ما در ارتباط باشید تا به صورت دقیق همکاران ما هزینه چاپ کتاب را برای شما برآورد نمایند.
      مجوزهای چاپ کتاب بر اساس موضوع کتاب شما می تواند متغیر باشد. ولی شما حتماً می بایست یک بازه زمانی ۴۰ روزه را در نظر داشته باشید.

      پاسخ دادن
  40. آسارایی
    آسارایی says:

    با سلام
    من یه کتابی دارم که با انتشارات دیگه چاپ شده و الان متاسفانه اون انتشارات فعالیت خودش رو متوقف کرده. برای چاپ دوم می‌خواستم با انتشارات شما اقدام کنم. آیا چنین چیزی امکان دارد یا خیر و اینکه فرآیندش رو من باید انجام بدیم یا شما.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      بله، می توان با انتقال مجوز کتاب، در انتشارات جدید آن را چاپ نمود و امور مربوط به انتقال مجوز نشر از طریق انتشارات قابل انجام است. می توانید از طریق شماره های تماس ما، با همکارانمان در ارتباط باشید.

      پاسخ دادن
  41. کرمانی مقدم
    کرمانی مقدم says:

    با سلام و درورد به شما دست اندرکاران محترم انتشارات نارون دانش
    سوالی از حضورتون داشتم.
    بنده یک دفتر شعر دارم که تقریباً از ۲۰ سال پیش هرزگاهی درش شعر گفتم و الان دیگه تصمیم به چاپش دارم. برای بعضی از اشعار نیاز به تصویرگری هست. یعنی خودم تصمیم دارم تصویر گری اتفاق بیفته. میخواستم بپرسم که آیا کل فرآیند چاپ بعلاوه تصویرگری کتاب رو میتونم به شما بسپارم یا خیر. و اینکه مدت زمان چاپ کتاب و انجام تمام امورش رو هم به بنده ابلاغ بفرمایید. تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و احترام
      بله تمامی امور مربوط به چاپ کتاب اعم از ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد و تصویرگری های لازم برای شما انجام خواهد شد و سپس برای اخذ مجوزهای ارشاد اقدام می کنیم. شما یک فرآیند ۴۰ روزه الی دوماهه را برای کتابتان در نظر داشته باشید.

      پاسخ دادن
  42. باسمی
    باسمی says:

    با سلام
    من سال ۸۷ کتابی رو با یک انتشارات در اصفهان چاپ کردم منتها الان اون انتشارات ظاهراً فعالیت نمیکنه و من هم میخام کتابم رو در انتشارات دیگری چاپ کنم. منتها من الان هرچقدر کتابم رو در سایت کتابخانه ملی چک میکنم اصلاً هیچی بالا نمیاد و کلاً به جز خود کتاب فیزیکی اثری از کتابم در هیچ کجا حتی تو اینترنت هم نیست. می خام بدونم اگر کتاب رو بخام مجدداً با شما مجوز بگیریم شرایط چطوری هست اصلا این کار درسته یا نه؟ ممنون میشم اگر جوابم رو بدید.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض ادب
      ببینید احتمال بسیار زیاد کتاب شما برای اعلام وصول به ارشاد ارسال نشده و به همین دلیل در خانه کتاب و کتابخانه ملی ثبت نشده است. ناشر حتماً می بایست بعد از چاپ و اخد مجوزهای ارشاد، سه نسخه از کتاب را به ارشاد ارسال کند تا در کتابخانه ملی نیز کتاب شما نمایه شود.
      شما باید به صفحه شناسنامه کتاب خود مراجعه کنید و عکسی از آن تهیه کرده و به ایمیل ما ارسال کنید تا ما بعد از مشاهده این صفحه ببینیم چه مجوزهایی برای کتاب شما گرفته شده است. اگر تمامی مجوزها گرفته شده باشد باید انتقال از نشر به نشر دیگر انجام شود که کاری شدنی است و جای هیچ نگرانی نیست. بنابراین برای شروع کار شما از بخش شناسنامه کتاب برای ما تصویری ارسال کنید. ممنون

      پاسخ دادن
  43. معصومی
    معصومی says:

    با سلام
    کتابی رو میخواستم چاپ کنم که بعضی صفحاتش رنگی هست و میخوام به تیراژ ۵۰۰ عدد چاپ بشه میخواستم بدونم هزینه تقریبی چقدر میشه. و اینکه این امکان وجود داره من داخل کتاب آدرس وب سایتمو بدازم و برخی از تمرینات کتاب رو در اون وب سایت برای خوانندگان قرار بدم؟ ممنون میشم

    پاسخ دادن
  44. ترابی پور
    ترابی پور says:

    با سلام و خسته نباشید
    من رمانی رو از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کردم و در اواسط ترجمه کتاب متوجه شدم مقداری موارد و مسائلی داره که با فرهنگ ما سازگار نیست. مجبور شدم بخش هایی از کتاب رو تعییر بدم ولی اصلا به روایت کلی داستان آسیبی وارد نشد. میخواستم بپرسم همچین کاری درست هست؟ و اگر ناشر بدونه امکان داره کتاب من رو چاپ نکنه؟ تشکر از راهنمایی های شما

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      طبیعتاً بله حتماً تاجاییکه به داستان و بدنه اصلی آسیبی نخوره می بایست تغییر می دادید. ولی بهتر می بود شما بدون توجه به این موارد کتاب رو ترجمه می کردید تا ویراستار ناشر اقدام به حذف و تعدیل های الزامی می کرد. خوب طبیعتاً برخی موارد متعارض فرهنگی حساسیت زیادی ایجاد نمی کنند و هم اکنون در کتاب های رمان موجود در بازار نیز می توانید این گونه کتابها را پیدا کنید. اگر می تونید برگردید و موارد رو دقیق ترجمه کنید که چه بهتر، ولی اگر نمی تونید ایرادی نداره. در مورد پذیرش اثر از سوی ناشر هم معمولاً مشکلی پیش نمی آید.

      پاسخ دادن
  45. سنجری
    سنجری says:

    سلام
    من کتابی رو از پایان نامه استخراج کردم. پایان نامه برای ۴ سال پیش هستش و احساس می کنم موضوعیت آن تا حدودی قدیمی شده. به نظر شما این کتاب را چاپ بکنم یا اینکه از خیرش بگذرم؟ خیلی دوست دارم کتابی به نام خودم چاپ کنم.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام
      ببینید واقعیت کتابهای مستخرج از پایان نامه همیشه این چالش را دارند. به جز رشته های علوم انسانی که برخی موضوعات آن می تواند برای سالها جذاب باشد، در رشته های فنی و علوم مهندسی طبیعتاً این ریسک وجود دارد که تکنولوژی ارایه شده در پایان نامه قدیمی شود و اکنون کسی از آن استفاده نکند. پیشنهاد می کنم کتاب ترجمه کنید. کتاب کم حجمی انتخاب کنید و ترجمه کنید. اشکالی ندارد، اگر برای مثال کتاب ۱۰۰ صفحه باشد و شما روزی ۱ صفحه ترجمه کنید تقریباً در ۳ ماه آن را تمام خواهید کرد.

      پاسخ دادن
  46. الیاس بافی
    الیاس بافی says:

    سلام و عرض احترام
    من کتابی را تالیف کرده ام که برای دانش آموزان مقطع دبیرستان هست. این کتاب کتاب کمک آموزشی هست. از آنجایی که نمی خواهم هزینه سنگینی برای دانش آموزان تحمیل بشود پیشنهاد شما برای کم کردن هزینه های چاپ کتاب چیست؟

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با عرض سلام
      برای کم کردن هزینه های چاپ کتاب اول باید ببینید چه عواملی روی قیمت و هزینه های کتاب تاثیر می گذارند. برای مثال، تعداد صفحات، رنگی بودن یا سیاه و سفید بودن، ویراستاری، صفحه آرایی، قطع کتاب، و نوع تکنکیک چاپ که افست باشد یا دیجتال و سایر موارد
      بخشی از این عوامل در اختیار و کنترل شماست. مثلاً تعداد صفحات کتاب. شما تا جاییکه می توانید به «ضرب المثل کم گوی و گزیده گوی چون در» پایبند باشید. بخش های اضافی کتاب را حذف کنید، تعداد کلمات را پایین نگه دارید، سایز فونت بخشی از کتاب و مطالب را تغییر دهید تا تعداد صفحات کتاب پایین بیاید. همچنین، می توانید به ویراستاری دقیق کتاب نیز بپردازید تا نسخه آماده به چاپ مشکلی را به شما ایجاد نکند. از ایجاد صفحه رنگی در کتاب اجتناب کنید. هزینه های چاپ رنگی تفاوت زیادی با چاپ سیاه سفید دارند.

      پاسخ دادن
  47. صدار آبادانی
    صدار آبادانی says:

    سلام
    من کتابی رو ترجمه کردم و تقریباً یک هفته س که آماده شده. میخواستم ببینم کارهای ویراستاری، ادیت و طراحی جلد رو ناشر انجام می ده یا که من خودم انجام میدم. و اینکه هزینه های انجام این کار ها چقدر هستش ممنونم میشم

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام و عرض ادب
      هزینه های ویراستاری کتاب، صفحه آرایی کتاب، طراحی جلد کتاب به عهده صاحب اثر است. ویراستاری معمولاً توسط سه نفر انجام می شود که نفر اول به ویراستاری فنی و تخصصی، نفر دوم به ویراستاری ادبی و نفر سوم همان نمونه خوان هست که نسخه قبل از چاپ را مطالعه می کند تا از بروز غلط املایی یا موارد دیگر مطمئن شود. طبیعتاً اگر ویراستاری کتاب، طراحی جلد کتاب، و صفحه آرایی کتاب روی نسخه نهایی از طرف صاحب اثر انجام شده باشد و مورد تایید ناشر باشد هیچ هزینه ای برای این موارد مطالبه نخواهد شد.

      پاسخ دادن
  48. ایوبی
    ایوبی says:

    سلام
    من برای چاپ کتاب رمان می خواستم بپرسم که اگر بخام تیراژ پایین چاپ کنم قانونی هست؟ واقعیت استطاعت مالی تیراژ بالا را ندارم و نمیخوام هزینه ها جوری باشه که تبدیل به آخرین کتابم بشه. میخوام واقعیت هزینه ها رو متعادل نگه دارم تا بتونم تدریجی در طول سالهای آینده و همزمان با مهارت پیدا کردنم توی حیطه داستان نویسی تیراژ کتابهام رو ببرم بالا. و طبیعتاً اینکه از خوانندگان هم بازخورد بگیرم.

    پاسخ دادن
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      با سلام و عرض احترام
      ببینید واقعیت هدف شما بسیار هدف دقیق و درستی است. بسیاری از نویسندگان تازه کار معمولاً احساس می کنند که اگر کتابشان با تیراژ بالا چاپ بشود حتماً نکته مهمی برای آنها خواهد داشت. ولی هیچ ارتباطی وجود ندارد. حتی تیراژ پایین هم نشان دهنده این نیست که کتاب بی کیفیت است. طبیعتاً وقتی فردی به تاره گی کار نویسندگی را شروع می کند اطمینان کافی ندارد که مخاطبان چقدر از اثر او استقبال کنند. بنابراین، شما می توانید تیراژ پایین بگیرید و توزیع کتابتان را از طریق الکترونیکی پیگیری کنید تا هم مخاطب زیادی را جلب کتابتان کنید و هم اینکه هزینه های را به شدت کاهش بدهید. هیچ منع قانونی نیز برای چاپ کتاب با تیراژ پایین وجود ندارد.

      پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *