کتاب حسگر زیستی: مبانی و کاربردها

چاپ کتاب حسگر زیستی: مبانی و کاربردها

نام کامل اثر: کتاب حسگر زیستی: مبانی و کاربردها

مولف: مهدی زین الدینی، محمد شوشتری و حامد حداد کاشانی

سال چاپ: ۱۳۹۸

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۲۰۰٫۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش کلیک کنید

کتاب حسگر زیستی: مبانی و کاربردها

موسسه چاپ کتاب نارون دانش در سال جاری به چاپ کتاب حسگر زیستی: مبانی و کاربردها پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون دانش بخشی از مقدمه کتاب حسگر زیستی: مبانی و کاربردها را برای شما آماده نموده‌اند که می‌توانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

حسگر زیستی یا بیو سنسور به عنوان سامانه‌ای کارا جهت تشخیص ترکیبات مختلف شیمیایی و زیستی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه تشخیصی، قابلیت شناسایی مواد را بواسطه یک حساسه زیستی و انتقال سیگنال آن به یک شناساگر مرئی داراست. زمانیکه کلارک، متخصص بیوشیمی و پدر حسگر زیستی برای اولین بار یک الکترود شناساگر اکسیژن را در مایعات تولید نمود، شاید فکر نمی‌کرد در سال‌های آینده این اختراع در حوزه‌های مختلف پزشکی، محیط زیست و حتی نظامی، کاربرد وسیعی پیدا خواهد کرد. تولید و توسعه حسگرهای زیستی در راستای دانش ایده برداری از طبیعت یا بیومیمتیک تعریف و تفسیر می‌گردد. در درون بدن موجودات زنده و محیط زیست، مکانیسم‌های عملکردی متنوعی وجود دارد که با مطالعه آنها و استفاده بهینه از آن می‌توان در جهت طراحی و ساخت حسگرهای زیستی تلاش نمود. استفاده از پرندگانی نظیر قناری در جهت بررسی آلودگی هوای محیطی (نظیر معادن،) به عنوان قدیمی‌ترین حسگر زیستی طبیعی تعریف می‌گردد. همچنین با مشاهده عملکرد متقابل آنزیم- سوبسترا، آنتی ژن – آنتی بادی و ترکیب آن با شناساگرهای الکترونیکی است که حسگرهای شناساگر عوامل زیستی و بیماری زا تولید و توسعه می‌یابد.

چاپ شوشتری

این کتاب تلاشی است جهت آشنایی خوانندگان با کلیات و مبانی حسگرهای زیستی تا محققان فناوری زیستی، ضمن آشنایی کلی با ویژگی‌ها و خصوصیات حسگرهای زیستی، از نمونه‌های کاربردی و تجاری شده آن نیز مطلع شده و در توسعه این تجهیزات کلیدی و مهم در داخل کشور کوشا باشند. با توجه به اینکه فناوری‌های پشتیبان در طراحی حسگرهای زیستی متنوع و زیاد است، پرداختن به تمامی جوانب آن باعث حجیم شدن کتاب می‌گردد که مورد نظر نویسندگان این کتاب نبوده است. لذا در این جلد به کلیات و کاربردهای عملیاتی حسگرهای زیستی پرداخته شده است. همچنین در این کتاب در حد امکان سعی شده از لغات متداول فارسی استفاده گردد ولی در بعضی موارد به جهت رفع اشکال و شبهات، ناگزیر از اصطلاحات و تلفظ انگلیسی استفاده شده است. امیدوارم این اقدام ناچیز که تلاشی در راستای اعتلای جامعه علمی کشور عزیزمان ایران صورت می‌پذیرد مورد استقبال خوانندگان و علاقمندان آن قرار گرفته و رضایت خداوند سبحان را فراهم سازد.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *