پرفروش ترین کتاب های علمی جهان

پرفروش ترین کتاب های علمی جهان

آیا شما هم از علاقمندان کتاب‌های علمی هستید؟ پس شاید کنجکاو باشید بدانید چه کتاب‌های علمی در طول تاریخ بیشترین فروش را داشته‌اند و محبوب‌تر بوده‌اند. انتشارات نارون دانش به عنوان ناشر تخصصی کتاب‌های علمی و دانشگاهی، لیست پرفروش ترین کتاب های علمی جهان را برای شما آماده کرده است. با ما همراه باشید.

پرفروش ترین کتاب های علمی جهان

۱- منشاء انواع اثر چارلز داروین

پرفروش ترین کتاب های علمی جهان - منشاء انواع چارلز داروین

در بسیاری از وبسایت‌های مشهور، این کتاب به عنوان ارزشمندترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب علمی در طول تاریخ معرفی شده است. در این کتاب که در سال ۱۸۵۹ منتشر شده است داروین بسیاری از عقاید علمی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی را به چالش کشیده است. داروین در این کتاب دو اصطلاح مشهور خود یعنی انتخاب طبیعی و بقای اصلح را معرفی نموده است. این کتاب انقلابی بزرگ در دنیای علم ایجاد کرد که شاید در طول تاریخ بی‌سابقه باشد.

۲- نظریه عجیب درباره نور و ماده اثر ریچارد فاینمن

نظریه عجیب درباره نور و ماده اثر ریچارد فاینمن

ریچارد فاینمن برنده جایزه نوبل، به دلیل بینش‌های عجیب و غریب خود در دنیای علم، دارای استعداد فوق العاده‌ای برای توضیح مفاهیم دشوار برای عموم مردم بود. در این کتاب که با نام انگلیسی QED: The Strange Theory of Light and Matter منتشر شده است فاینمن یک معرفی کلاسیک برای نظریه الکترودینامیک کوانتومی ارائه می‌دهد که بخشی از نظریه میدان کوانتومی است. این کتاب در سال ۱۹۸۵ منتشر شده و مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است.

۳- درباره رشد و شکل اثر داریسی ونتورث تامسون

درباره رشد و شکل اثر داریسی ونتورث تامپسون

این اثر که در سال ۱۹۲۷ منتشر شده است توسط یک دانشمند مشهور نوشته شده است و اثری منحصر به فرد به شمار می‌رود. در این کتاب تامسون به بررسی دلایل شکل گیری و ویژگی‌های ظاهری پدیده‌ها می‌پردازد و آن‌ها را از جنبه زیست شناختی و ریاضیات بررسی می‌کند. از پرش کک‌ها تا سلول‌های زنبورها و قطرات باران و از تار عنکبوت تا حباب صابون و پاشیدن سنگ ریزه‌ها در حوضچه توسط او در این کتاب بررسی شده است. 

۴- ایده ها و نظرات اثر آلبرت انیشتین

ایده ها و نظرات اثر آلبرت انیشتین

این کتاب نسخه جدیدی از آثار معروف آلبرت انیشتین است که زیر نظر خود اینشتین جمع آوری شده است. این کتاب از اولین روزهای زندگی وی به عنوان یک فیزیکدان نظری تا زمان مرگ وی در سال ۱۹۵۵ را پوشش می‌دهد. در این کتاب موضوعاتی مانند نسبیت، جنگ هسته‌ای، صلح و دین مورد بررسی قرار گرفته است.

۵- دو مارپیچ اثر جیمز دی واتسون

دو مارپیچ اثر جیمز دی واتسون

این کتاب به مناسبت پنجاهمین سالگرد اهدای جایزه نوبل به واتسون و کریک برای کشف ساختار DNA منتشر شده است. این کتاب بینش تازه‌ای از روابط شخصی بین جیمز واتسون، فرانسیس کریک، موریس ویلکینز و روزالیند فرانکلین به دست می‌دهد.

رتبه‌های بعد پرفروش ترین کتاب های علمی جهان

۶- زندگی یک سلول اثر لوئیس توماس

۷- ساختار انقلاب‌های علمی اثر توماس کوهن

۸- دانش و شگفتی: دنیای طبیعی آن‌گونه که انسان آن را شناخته است اثر ویکتور ویسکوپف

۹- تکامل چیست؟ اثر ارنست میر

۱۰- سوپر ارگانیسم: زیبایی، ظرافت و عجایب جوامع حشرات اثر اوا ویلسون و برت هولدوبلر

۱۱- ژن خودخواه اثر ریچارد داوکینز 

۱۲- برای توضیح جهان: کشف علم مدرن اثر استیون وینبرگ 

۱۳- موسیقی زندگی: زیست شناسی ورای ژن‌ها اثر دنیس نوبل

۱۴- تاریخ مختصری از زمان اثر استفان هاوکینگ 

۱۵- گودِل، اشر، باخ اثر داگلاس آر. هافستادتر (کتابی در حوزه علوم شناختی)

۱۶- حلقه سلیمان اثر کنراد لورنز 

۱۷- زندگی چیست؟ اثر اروین شرودینگر 

۱۸- ساخت بمب اتمی اثر ریچارد رودز 

۱۹- جهان زیبا اثر برایان گرین 

۲۰- مولکولهای اتکینز اثر پیتر اتکینز

این مقاله با عنوان پرفروش ترین کتاب های علمی جهان توسط همکاران ما در انتشارات نارون دانش تهیه شده است. انتشار لیست کتاب‌های علمی سبب آشنایی بیشتر علاقمندان این حوزه با کتاب‌های علمی برجسته خواهد شد. اساتید، دانشجویان و پژوهشگران گرامی می‌توانند اطلاعات بیشتر درباره مراحل چاپ کتاب را از سایت انتشارات نارون دانش دریافت نمایند.

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *